دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

شرکت هاسلبلاد با لنز جدید XCD 25mm f/2.5 V به دنیای لنزهای فوق عریض قدم می‌گذارد

شرکت هاسلبلاد با لنز جدید XCD 25mm f/2.5 V به دنیای لنزهای فوق عریض قدم می‌گذارد

شرکت هاسلبلاد با معرفی لنز XCD 25mm f/2.5 V، گامی بلند در دنیای عکاسی با زاویه دید فوق عریض برمی‌دارد. این لنز جدید به عنوان عریض‌ترین لنز سری V برای سیستم‌های بدون آینه X هاسلبلاد شناخته می‌شود و میدان دیدی معادل یک لنز 20 میلی‌متری فول‌فریم را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، حداکثر دیافراگم f/2.5 این لنز، آن را برای عکاسی در شرایط نوری کم ایده‌آل می‌کند.

ترکیب زاویه دید گسترده، حداکثر دیافراگم بالا و طراحی قابل حمل، XCD 25mm f/2.5 V  را به انتخابی عالی برای عکاسی خیابانی، معماری، فضای داخلی و حتی عکاسی در شب تبدیل می‌کند. اندازه این لنز نیز به گونه‌ای است که به طور کامل با دوربین‌های بدون آینه جمع و جور X2D و 907X  این شرکت هماهنگ شده است.

مشخصات فنی و ساختار اپتیکی

بر اساس مشخصات فنی، لنز جدید 4.1 اینچ طول، 3 اینچ قطر (با سایز فیلتر 72 میلی‌متری)، و 1.3 پوند وزن دارد که تقریبا دو برابر ابعاد و وزن لنز XCD 28mm f/4 P است؛ با این حال، سرعت آن نیز از دو برابر بیشتر است. لنز XCD قادراست تا فاصله‌ی نزدیک 9.8 اینچی فوکوس کند. این لنز قهرمان کلوزآپ و ماکرو نیست، اما همچنان با ترکیب میدان دید فوق عریض، می‌تواند برای برجسته‌سازی سوژه‌های پیش‌زمینه مفید باشد.

از نظر ساختار اپتیکی، لنز XCD دارای چهار عنصر غیرکروی (aspherical) و سه عنصر با پراکندگی کم (ED) است. به عبارت دیگر، این لنز شارپ و از نظر اعوجاج و رنگ به خوبی کنترل شده است. همچنین، مشابه تمامی لنزهای سری V هاسلبلاد، لنز XCD دارای یک شاتر لایه‌ای (leaf shutter) است که از سرعت شاتر تا 1/4000 ثانیه پشتیبانی می‌کند و امکان همگام‌سازی با فلاش در تمام سرعت‌ها را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی و ساختار اپتیکی
ساختار اپتیکی سبک این لنز آن را برای حمل‌ونقل بسیار آسان می‌کند.

طراحی بدنه و فوکوس لنز

از لحاظ طراحی، لنز XCD مشابه سایر لنزهای سری V با حلقه‌های اختصاصی فوکوس و کنترل است. حلقه فوکوس دارای یک مکانیزم فشار-کششی برای جابجایی بین حالت‌های فوکوس خودکار (AF) و دستی (MF) است. هنگامی که حلقه فوکوس به موقعیت دستی (MF) سوییچ داده می‌شود، مقیاس عمق میدان نمایان می‌شود و در کمترین و بی‌نهایت فاصله فوکوس، قفل‌های پیشرفته‌ای برای فوکوس دقیق وجود دارد. حلقه کنترل قابل تنظیم به طور پیش‌فرض برای تنظیم دیافراگم تنظیم شده است و یک کلید کناری وجود دارد که امکان تغییر بین گام‌های دارای کلیک و عملکرد نرم و بدون کلیک را فراهم می‌کند.

در نورنگار فروشنده شو

استفاده راحت و چندکاره

در استفاده‌عملی، این لنز حس بسیار متعادل و چندکاره بودن را القا می‌کند. اما لنز XCD به اندازه‌ لنزهای سری P هاسلبلاد جمع و جور و قابل حمل نیست؛ اما افزایش سرعت و طراحی حرفه‌ای آن، به‌ویژه برای عکاسی در شرایط نوری متنوع، کاملا ارزش کمی افزایش سایز را دارد. هاسلبلاد همچنین اعلام کرده است که طراحی اپتیکی این لنز به گونه‌ای چیده شده که شامل یک گروه فوکوس کوچک و یک موتور پله‌ای خطی حساس برای فوکوس سریع و دقیق، به خصوص با سیستم‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)  برای دوربین‌های X2D یا CFV 100C، باشد.

استفاده راحت و چندکاره
لنز XCD تجربه لذت‌بخشی را در سازگاری با دوربین و عکاسی به شما می‌دهد.

تصاویر دلنشین و با کیفیت

برجسته‌ترین ویژگی لنز XCD 25mm f/2.5 V، کیفیت اپتیکی فوق‌العاده آن است. این لنز تصاویر بسیار شارپی ثبت می‌کند و در عین حال در شرایط نوری مختلف، می‌تواند از ایجاد لکه‌های نور (flare) و حفظ دقت رنگ اطمینان حاصل کند. اما با توجه به فاصله کانونی بسیار عریض این لنز، ممکن است در برابر نورهای پراکنده یا منابع نور شدید درون کادر تصویر آسیب‌پذیرتر باشد. با این حال، به لطف پوشش‌دهی کارآمد و طراحی اپتیکی هوشمندانه، این نوع از سناریوهای نوری دشوار، هیچ مشکلی برای لنز XCD  ایجاد نمی‌کنند. این لنز همچنین کاملا توانایی کار با سنسورهای 100 مگاپیکسلی را دارد. لنز XCD  رزولوشن بسیار بالایی ارائه می‌دهد که با چنین سنسوری مطابقت دارد و منجر به تصاویری طبیعی، خیره‌کننده و با تفکیک رنگ منحصربه‌فرد و دلنشین می‌شود.

کد تخفیف نورنگار

همراهی ایده‌آل برای عکاسان سیستم X

لنز جدید Hasselblad یعنی XCD 25mm f/2.5 V، به نظر می‌رسد همراهی ایده‌آل برای دوربین‌های سیستم X این کمپانی باشد. این لنز با داشتن فاصله کانونی فوق عریض، برای عکاسانی که خواهان میدان دید گسترده هستند، عالی عمل می‌کند. عکاسی شهری، عکاسی شب و عکاسی داخلی با فضاهای محدود، همگی از جمله زمینه‌های کاربردی این لنز به شمار می‌روند.

شما می‌توانید گالری تصاویر لنز XCD را در پایین مشاهده کنید:

گالری تصویر گالری عکس گالری تصاویر کالری تصاویر گالری عکس گالری تصاویر گالری تصاویر
arrow
arrow

نظر شما در مورد جدیدترین محصول کمپانی هاسلبلاد چیست؟

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : bhphotovideo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *