دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد؛ 10 ایده عکس یلدایی نوزاد

ایده عکاسی
تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد؛ 10 ایده عکس یلدایی نوزاد

با نزدیک شدن به اواخر ماه آذر و خداحافظی با فصل خزان، کم‌کم همه کسانی که یک نوزاد بامزه دوست‌داشتنی دارند، به گرفتن عکس یادگاری خفن از نوزاد در شب یلدا فکر می‌کنند. داشتن ایده عکس یلدایی نوزاد در این شب بی‌نظیر به شما کمک می‌کند از قبل آماده شوید و چهره فرزندتان را در لحظات تکرارنشدنی شب یلدا ثبت کنید. برای عکس گرفتن از نوزاد در شب یلدا نکات ریز و درشتی وجود دارد که بدون تردید در ایجاد تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد و ثبت ثانیه‌های به‌یادماندنی، به کارتان می‌آید.

اگر اکنون در حال خواندن این مطلب هستید، به این معنا است که می‌خواهید این‌بار متفاوت از دیگران باشید و با ایده‌های ناب، عکس‌ شب یلدا نوزادتان را خاص‌تر از همیشه ثبت کنید. در ادامه همراه نورنگار باشید تا بدانید چگونه لبخندهای فرزندتان را در شب یلدای امسال برای همیشه ماندگار کنید.

شب یلدا برای عکاسی
شب یلدا برای عکاسی

انتخاب ست لباس نوزاد برای عکس یلدایی

شکی نیست که بچه‌ها در هر شرایطی دوست‌داشتنی هستند؛ اما تصور کنید نوزادی که لباس‌های رنگی فانتزی پوشیده چقدر در عکس‌ها بانمک‌تر نشان داده می‌شود. اولین موردی که باعث می‌شود عکس نوزاد در شب یلدا خاص و جذاب شود، این است که لباس‌های مناسب یلدا به فرزندتان بپوشانید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه ست لباس نوزاد برای عکس یلدایی را انتخاب کنید.

چگونه ست لباس نوزاد برای عکس یلدایی را انتخاب کنیم
چگونه ست لباس نوزاد برای عکس یلدایی را انتخاب کنیم

استفاده از نماد‌های اصلی

چه‌چیزی بهتر و راحت‌تر از میوه انار می‌تواند ذهن افراد را به سمت شب یلدا و اتفاقات خاطره‌انگیز این شب ببرد؟ میوه انار یکی از نمادهای این شب ارزشمند است و از آنجایی که رنگ این میوه قرمز است، به نوعی بین این رنگ و این شب پیوندی جدایی‌ناپذیر شکل گرفته است. استفاده از ارکان سازنده و نمادین یک رویداد یا یک مناسبت از جمله تکنیک‌های کاربردی برای گرفتن تصاویر مناسب است و به راحتی می‌توان گفت که میوه انار اثرگذارترین عامل تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد است. لباس‌هایی که عکس انار، هندوانه و یا مدل و رنگ این میوه‌ها را دارند، انتخاب مناسبی برای لباس شب یلدای عکس نوزاد هستند.

استفاده از نماد‌های اصلی
استفاده از نماد‌های اصلی در عکاسی (

رنگ‌بندی یلدایی

یکی از بهترین تم‌ها برای رنگ بخشیدن به قاب‌های تصویر یلدایی مخصوصا وقتی صحبت از عکاسی از نوزادان و کودکان می‌شود، استفاده از رنگ‌بندی میوه انار یا حتی هندوانه است. در این ایده عکس یلدایی نوزاد، استفاده کردن از پوشاک مختلف از جمله لباس، شلوار، جوراب یا حتی کلاه‌های مخصوص نوزادان که رنگ این میوه‌های یلدایی را دارند و به راحتی در بازار پیدا می‌شوند، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تم یلدایی برای عکاسی از نوزاد است.

ایده ژست کودک برای عکس شب یلدا

یکی دیگر از عوامل مهم در عکاسی شب یلدا کودک و نوزاد این است که بچه‌ها بتوانند ژست‌های خوبی بگیرند. ژست عکس کودکانه با ژست عکس بزرگسال کاملا متفاوت است؛ زیرا نمی‌توان از بچه‌های کم سن‌و‌سال انتظار داشت در عکس حالت‌های خاصی به خود بگیرند. با این وجود، شما می‌توانید زیرکانه لحظات مناسبی که چهره و حالت کودکتان برای عکاسی مناسب است، شکار کنید.

نوزادان نماد پاکی و معصومیت
نوزادان نماد پاکی و معصومیت

ژستی بر اساس باطن کودک

به‌طور کلی نوزادان و کودکان نماد پاکی و معصومیت هستند و تصاویری که این دو دسته را نمایش می‌دهند، باید نشان‌دهنده این ویژگی باشند؛ زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر وقتی صحبت از ژست کودک نسبت به یک مناسبت خاص می‌شود، باید خروجی کار تصویری باشد که نشان دهنده هردو این ویژگی ها باشد و نبود یکی باعث به هم‌خوردگی تعادل می‌شود.

رفتارهای کودکانه

مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توانیم در این مورد به شما داشته باشیم این است که اجازه بدهید کودکان در تصاویر خودشان باشند. شاید گفتن این حرف عجیب به نظر برسد ولی کودکان و نوزادان دوست‌داشتنی هستند، چون آن‌طور که باید رفتار می‌کنند. رفتارهایی چون خنده‌های ناشی از شوق، تعجب‌های گاه و بی‌گاه و حتی بغض‌هایی که می‌تواند احساسات هرکسی را قلقلک دهد، همان اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی هستند که دنیای ساده بچه‌ها را نشان می‌دهند و باید به خوبی از آن‌ها در عکاسی شب یلدا استفاده کرد.

عکاسی غذا

ایده تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد

ترکیب‌بندی و چیدمان در هنر عکاسی جزو مهم‌ترین کارها است. قبل از اینکه عکاسی یلدایی نوزاد را شروع کنید، باید یک قاب مناسب و چیدمان جذاب برای عکس خود ایجاد کنید. برای عکاسی شب یلدا نوزاد در قدم اول باید یک پس‌زمینه مناسب تهیه کرده و با آیتم‌های یلدایی آن‌ را دیزاین کنید. در ادامه چند روش برای چیدمان عکاسی یلدایی نوزاد آورده‌ایم.

ایده عکس شب یلدا
ایده تم عکس شب یلدا

چیدمان میز یلدایی

سفره ‌شب یلدا یکی از زیباترین و رنگین‌ترین قسمت‌ها از فرهنگ ایرانی به شمار می‌رود و این دلیل خوبی برای این ایده است که بتوانید از آن برای تصویربرداری از نوزاد خود استفاده کنید. سفره شب یلدایی که بتواند هم در چیدمان و هم در ظرافت به خوبی نمایش داده شود، موقعیت بسیار عالی را برای حضور یک نوزاد در گوشه و کنار آن فراهم می‌کند تا تصویری جذاب را برای شما به ارمغان آورد. چند نمونه چیدمان میز یلدا که می‌توانید برای عکاسی نوزاد استفاده کنید:

  • میز یلدا سنتی
  • میز یلدا مینیمال
  • میز یلدا کودکانه
  • میز یلدا کاغذی یا چوبی
  • میز یلدا در ایعاد کوچک و مینیاتوری

زیبایی در عین سادگی

در بعضی از مواقع فقط با ساده‌ترین چیز‌ها می‌توان یک قاب دلنشین را خلق کرد. به طور مثال تصویری را در نظر بگیرید که صرفا یک نوزاد و یک هندوانه را درون خود قرار داده است. اگر قوه تخیل خوبی داشته باشید، به راحتی متوجه می‌شوید که زیبایی این تصویر در سادگی آن بوده و پیغام خودش را به راحت‌ترین شکل ممکن به مخاطب می‌رساند. اگرچه شاید این گونه فضاسازی ها به مذاق هرکسی خوش نیاید ولی یک نمونه خوب از تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد محسوب می‌شود. در این سبک عکاسی استفاده از تجهیزاتی مانند سه‌پایه دوربین به شما کمک می‌کند بتوانید دوربین را در موقعیت مناسبی ثابت نگه دارید.

ایده عکاسی نوزاد در سبد
ایده عکاسی نوزاد در سبد

چیدمان عکاسی عمودی

یکی از روش‌های عکاسی از نوزاد در شب یلدا، قرار دادن نوزاد به حالت خوابیده است. در این روش شما از بالا و به صورت کاملا عمودی دوربین را بالای سر فرزندتان می‌گیرید. برای این کار می‌توانید از یک پارچه سفید، قرمز یا سبز به عنوان پس زمینه عکس استفاده کنید و کودک را روی آن بخوابانید. می‌توانید برخی از عناصر یلدایی را در این قاب قرار دهید یا اسم نوزاد خود را با استفاده از حروف انگلیسی چوبی یا برگ‌های پاییزی بنویسید. در کنار همه این موارد باید نورپردازی درست و اصولی را رعایت کنید تا از ایجاد سایه‌های اضافی در عکس جلوگیری شود و رنگ‌ها بهتر نمایش داده شوند. برای این کار می‌توانید از تجهیزات نورپردازی موجود در فروشگاه نورنگار استفاده کنید.

ایده عکاسی نوزاد
ایده عکاسی نوزاد

خوردن میوه‌های یلدایی

ساده‌ترین کارهای بچه‌ها هم جالب و بانمک است؛ چه‌چیزی جالب‌تر از صحنه هندوانه خوردن بچه‌ها وجود دارد؟ شما می‌توانید با استفاده از یک پارچه سفید بک‌گراند مناسبی برای عکاسی ایجاد کنید. سپس یک برش هندوانه یا یک انار به دست فرزندتان بدهید تا مشغول خوردن آن شود. این صحنه‌ها به دلیل طبیعی بودن جالب‌تر از عکس‌های دیگر هستند و مصنوعی به‌نظر نمی‌رسند.

ترکیب‌بندی و چیدمان بلدای برای عکاسی نوزاد
ترکیب‌بندی و چیدمان بلدای برای عکاسی نوزاد

بک‌گراند یلدایی

یکی دیگر از ایده‌های چیدمان عکس یلدایی نوزاد استفاده از عناصر پاییزی و یلدایی به عنوان پس‌زمینه است. به عنوان مثال می‌توانید نوزادتان را روی سطحی پر از برگ‌های زرد پاییزی بخوابانید. یک مثال دیگر نشاندن بچه‌ها در میان یک سبد پر از انار یا گل‌های سرخ است. استفاده از سه‌پایه دوربین در حین عکاسی به شما کمک می‌کند دوربین را برای عکاسی ثابت نگه دارید؛ در همین حین خودتان بتوانید قاب تصویر را به درستی چیدمان کنید و بهترین کادربندی را داشته باشید.

چیدمان عکس یلدایی نوزاد
چیدمان عکس یلدایی نوزاد

الگوبرداری از شبکه‌های اجتماعی

خوشبختانه منبع عظیمی همچون شبکه‌های اجتماعی، اینجا به خوبی به کارتان می‌آید و با کمی جستجو درون آن و دیدن نمونه‌های مختلف از تصاویر گرفته شده توسط کاربران دیگر، می‌توانید از آن‌ها الهام گرفته یا حتی جرقه یک ایده جدید را برای یک چیدمان کاملا متمایز و متفاوت در ذهن خود رقم بزنید.

چگونه نوزاد را برای عکاسی در شب یلدا آرام کنیم؟

معمولا بچه‌ها عاشق جنب‌وجوش و حرکت هستند. مهم‌ترین کاری که در حین عکاسی از نوزاد در شب یلدا باید انجام دهید، این است که بتوانید او را آرام و خوشحال نگه‌دارید تا بتواند تا انتهای عکاسی با شما همراه شود. در ادامه چند روش برای آرام کردن نوزاد هنگام عکاسی شب  یلدا آورده‌ایم که کارتان را راحت‌تر می‌کند.

صبر، اثرگذارترین عامل

هنر عکاسی هنری زمان‌بر و نیازمند حوصله است و به‌دست آوردن نتایج ارزشمند نیاز به خرج کردن زمان و صبر و تحمل دارد. اگر بخواهید همچون تکالیف آخر وقت عید نوروز به آن رسیدگی کنید، نتیجه مطلوبی را از آن استخراج نخواهید کرد. بی‌تابی و اوقات تلخی در بچه‌ها امری طبیعی است و هرچه رده سنی آنها پایین‌تر باشد، به همان اندازه آرام کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. عجله را کنار بگذارید، چرا که اگر به دنبال ثبت یک عکس حرفه‌ای از نوزاد در شب یلدا هستید، باید صبوری پیشه کنید.

سرگرمی و جلب توجه

از آن‌جایی که نوزادان ممکن است در یک بخش از شبانه‌روز حوصله یا شرایط تصویربرداری را نداشته باشند، باید موقعیت خوبی را در نظر گرفته و برای آن برنامه داشته باشید. سعی کنید در این‌گونه مواقع حواس نوزاد خود را با وسیله‌ای خاص پرت کنید یا باتوجه به رفتارهایی که در نوزادی متفاوت است، منتظر یک لحظه خاص یا رفتاری غیرمنتظره باشید. موارد بسیاری پیش می‌آید که تصویر رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی کودکان حتی از آنچه که عکاسان در نظر داشتند بهتر از آب در می‌آید.

ایجاد محیط آرام

شب یلدا معمولا یک شب شلوغ و پررفت‌آمد است. مهمانی‌هایی که در این شب برگزار می‌شوند پر سروصدا هستند و باعث می‌شوند بچه‌ها هم بیشتر از همیشه شیطنت کنند. در چنین شرایطی نمی‌توان به خوبی ایده‌های عکاسی نوزاد را پیاده کرد. پس اگر تصمیم دارید از فرزندتان با ژست خاص و چیدمان متفاوت عکاسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از آمدن مهمان‌ها یا چند روز قبل از یلدا این کار را انجام دهید.

ایده عکاسی نوزاد در حالت خوابیده
ایده عکاسی نوزاد در حالت خوابیده

سخن پایانی

شب یلدا یکی از بهترین فرصت‌ها در طول سال است تا بتوانید تصویری زیبا و جذاب از کودک یا نوزاد خود ثبت کنید و آن را در آلبوم فرزندتان به یادگار نگه دارید. سال‌های بعد که یک روز دوباره آلبوم را ورق بزنید، تمام خاطرات جذاب شب یلدا برایتان یادآوری خواهد شد. از آن‌جاییکه ایجاد تم شب یلدا برای عکاسی از نوزاد از جمله موارد مهم و ضروری یلدا به شمار می‌آید، سعی کردیم همه نکات مربوط به آن را در این مطلب جمع‌آوری کنیم. امیدواریم امسال بتوانید عکس یلدایی نوزاد خود را با بهترین ایده‌ها ثبت کنید. حالا شما برایمان بنویسید که چه چالش‌هایی برای عکس گرفتن از بچه‌ها در شب یلدا دارید؟

تیم تحریریه نورنگار

نویسنده : تیم تحریریه نورنگار

تیم ما متشکل از نویسندگان متخصصی است که اشتیاق زیادی به صنعت تصویربرداری دارند. هدف ما این است که به شما در درک بهتر عکاسی، ارتقای مهارت‌هایتان و الهام‌بخشیدن به خلق آثار هنریتان کمک کنیم.

6 دیدگاه
  • ahmadi1356 گفت:

    دوستان عزیز
    ممنون میشم منو راهنمایی کنین از چه نوع سه پایه و رینگ لایتی
    رنج قیمت 3 میلیون بهتره برای
    تصویر برداری کودک تم یلدایی استفاده کنیم .

  • majid1376 گفت:

    سلام و عرض ادب
    من تازه کار عکاسی رو شروع کردم و از مطالبتون خیلی ایده
    گرفتم ممنون از مطالب عالیتون و سایت خوبتون

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز نورنگاری
      ممنون از ثبت نظرتون 🙏🌹

  • moradi82 گفت:

    درود
    من آتلیه دارم به نظرتون سفره یلدای سنتی بهتره برای عکاسی کودک یا مینیمال ؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود بر شما دوست عزیز !
      انتخاب بین سفره یلدای سنتی و مینیمال به سلیقه شما و موضوع کار مربوط می‌شه.
      اگر فضای سنتی و گرم با تزئینات فرهنگی جذابیت بیشتری برای شما داره،
      سفره یلدای سنتی مناسبتره.ولی اگر به سمت یک استایل ساده و مینیمال
      با تمرکز بر روی کودکان و جلب توجه به اشیاء اصلی می‌روید،
      گزینه مینیمال مناسبتره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط