دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

امکانات X-T20 در دوربین جدید فوجی با قیمت 600 دلار

اخبار عکاسی
امکانات X-T20 در دوربین جدید فوجی با قیمت 600 دلار

دوربین فوجی X-T100 یکی از بدنه‌های رده متوسط فوجی است که برای عکاسانی که می‌خواهند دوربینی پرسرعت با قابلیت‌های قدرتمند داشته باشند بسیار مناسب است. در داخل این دوربین یک حسگر 24.2 مگاپیکسلی قرار گرفته که البته از نوع حسگر X-Trans خود فوجی نیست. دقیقاً مانند پردازشگر آن که باز هم از نوع پردازشگر‌های اختصاصی X-Prosessor فوجی نیست.

 

حساسیت این دوربین از ISO 200 تا 12800 متغیر است. همان‌طور که می‌بینید، حساسیت پایه این دوربین از 200 شروع می‌شود و می‌تواند در حالت اکستند هم می‌توانید حساسیت آن را تا 51200 بالا ببرید که البته برای نور خیلی خیلی کم (مانند فیلم‌برداری در شب) کاربرد دارد. این حساسیت معمولاً به شدت موجب نویز تصویر می‌شود و برای عکاسی عمومی پیشنهاد نمی‌شود.

 

دوربین جدید فوجی

 

اگر با دوربین‌های سری X فوجی آشنا نیستید یا آنها را با هم اشتباه می‌گیرید، در اینجا یک معرفی کلی از همه مدل‌های موجود در بازار از این دوربین‌ها را آورده‌ایم:

 

دوربین فوجی X-A5: این ارزان‌ترین دوربین از سری دوربین‌های فوجی X است. منظره‌یاب ندارد و نمایشگر آن رو به بالا برمی‌گردد و می‌توانید با آن عکاسی سلفی کنید.

 

FUJI FILM X-A5

 

دوربین فوجی X-T100: همین دوربینی است که تازه معرفی شده. بسیار ارزان است و فیلمبرداری 4K هم دارد و البته نمایشگر آن به همه جهت باز می‌شود.

 

جدید ترین دوربین فوجی

 

دوربین فوجی X-T20: این دقیقا نمونه بارز یک دوربین با سبک فوجی است. شکل و شمایل دوربین‌های DSLR را دارد و هم حسگر و هم پردازشگر آن، اختصاصا توسط فوجی ساخته می‌شوند.

 

دوربین فوجی x t20

 

دوربین فوجی X-E3: این دوربین عملا همان X-T20 است، اما شکل و بدنه آن شبیه به DSLR نیست و شباهت به بدنه‌های Rangfinder دارد.

 

دوربین فوجی X-T2: مدل حرفه‌ای سری X فوجی و شبیه به بدنه‌های DSLR.

 

دوربین فوجی X-Pro2: مدل حرفه‌ای سری X فوجی، اما با بدنه‌ای شبیه به دوربین‌های Rangfinder که منظره‌یاب اپتیکال هم دارد.

 

و نهایتا دوربین فوجی X-H1: که در حال حاظر بهترین دوربین سری X فوجی است و علاوه بر امکانات فیلمبرداری بسیار عالی، روی حسگر آن هم لرزشگیر وجود دارد.

 

نکته مهم درباره همه این دوربین‌ها، اندازه حسگر APS-C آنهاست که در واقع اندازه کوچکتر از فول فریم و تقریبا هم اندازه حسگر دوربین‌هایی مانند Nikon D7500 یا Canon 80D است.

 

سرعت عکاسی با این دوربین 6 فریم بر ثانیه است که البته به پای دوربین بسیار پرسرعت X-T20 نمی‌رسد. اما در واقع سرعتی بیشتر از این هم معمولاً برای عکاسان غیر ورزشی چندان کاربرد ندارد. اما پردازشگر دوربین بسیار سریع است و اگر دوربین را روی حالت High Performance یا بیشترین کارآیی قرار داده باشید می‌تواند از کمتر از 0.4 ثانیه، دوربین را روشن و آماده کار کند که برای کسانی که به عکاسی خبری و خیابانی علاقه‌مند هستند بسیار اهمیت دارد.

آشنایی با دوربین فوجی

یکی از دیگر نقاط قوت این دوربین، تعداد نقاط فوکوس 91 نقطه‌ای آن است. همگی این نقاط دارای فوکوس تشخیص فاز و بسیار پرسرعت هستند. این الگوریتم که برای دوربین‌های رده بالای سری X فوجی ساخته شده است، به شما اجازه می‌دهد تا بلافاصله هر سوژه‌ای را در فوکوس قرار دهید و ثبت عکس‌های خارج از فوکوس و محو با این دوربین، تقریباً غیر ممکن است.

دوربین فوجی فیلم

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب در این دوربین، همکاری نزدیک فوکوس  نورسنجی در یک مد هوشمند به نام  SR+ Autoاست. در این حالت، دوربین علاوه بر اینکه خود صحنه را تشخیص می‌دهد، از اطلاعات فوکوس نیز استفاده می‌کند تا وضعیت سوژه در آن صحنه را نیز درک کند و بهترین حالت نوردهی و فوکوس را مخصوص همان سوژه وهمان صحنه انتخاب می‌کند. خود فوجی می‌گوید این حالت بهترین گزینه برای زمانی است که می‌خواهید عکس‌های پی‌درپی از صحنه‌ها و سوژه‌های متفاوت بگیرید. احتمالا بهترین حالت برای عکاسی خبری در شرایط سخت.

 

در پشت دوربین فوجی X-T100 یک نمایشگر LCD باز شو با امکان چرخش 180 درجه رو به جلو و امکان تا شدن رو به بالا و پایین وجود دارد. به این معنی که نه تنها می‌توانید مانند دوربین‌های بدون آینه سونی، دوربین را در زوایای بالا و پایین به راحتی کنترل کنید، بلکه می‌توانید نمایشگر را به سمت جلو برگردانید که برای عکاسی سلفی و vLogging (فیلم‌برداری از خود) بسیار مناسب است. این نمایشگر به صورت لمسی کنترل می‌شود و رزولوشن آن برابر 1.04 میلیون نقطه است که کیفیت بسیار بالایی برای نمایش عکس‌ها و فیلم‌های دوربین دارد.

 

بررسی دوربین فوجی

 

در بالای این نمایشگر، یک منظره‌یاب الکترونیکی OLED وجود دارد. رزولوشن این منظره‌یاب 2.36 میلیون پیکسل و میزان بزرگنمایی آن 0.62x است. این نمایشگر می‌تواند 100% کادر صحنه را نیز پوشش دهد.

 

فیلم‌برداری 4K

 

برخلاف اغلب دوربین‌های رده متوسط سری X فوجی، دوربین فوجی X-T100 دارای فیلم‌برداری 4K نیز هست و به لطف پردازنده پرقدرتی که دارد می‌تواند با این رزولوشن، بدون توقف تا 30 دقیقه ضبط کند. اگر رزولوشن دوربین را به Full HD 1080p کاهش دهید، می‌توانید از سرعت‌های اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه نیز بهره ببرید و در صورت استفاده از رزولوشن HD 720p امکان فیلم‌برداری پرسرعت با سرعت 4X روی خود دوربین (بدون نیاز به پردازش در کامپیوتر) وجود دارد.

 

از دیگر مشخصات مهم این دوربین می‌توان به 11 فیلتر شبیه‌ساز فیلم‌های نگاتیوی فوجی، 17 نوع فیلتر پیشرفته یا Advanced Filter، امکان نصب میکروفون خارجی یا جک 3.5mm، ارتباط بی‌سیم بلوتوث و WiFi ، باطری با قدرت 430 عکس با هر بار شارژ و فلاش بازشو در آن اشاره کرد. این دوربین کمی سنگین‌تر از X-T20 است، زیرا در مقابل وزن 383 گرمی X-T20، این دوربین همراه با باطری، نزدیک 450 گرم وزن دارد.

 

آخرین دوربین فوجی

 

دوربین فوجی X-T100 در سه رنگ سیاه، فیلی و طلایی شامپاینی، با قیمت 600 دلار برای بدنه و 700 دلار برای کیت همراه با لنز Fujinon 15-45mm f/3.5-5.6 از اوایل تابستان وارد بازار می‌شود.

 

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *