دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه عکس‌های تبلیغاتی بهتری بگیریم؟

تکنیک و ترفند
چگونه عکس‌های تبلیغاتی بهتری بگیریم؟

فرض کنید یک iPod جدید نانو را برای شما می‌فرستند تا از آن عکاسی تبلیغاتی کنید. چگونه شروع می‌کنید؟

 

عکاسی از محصولات

پیش از هر چیز به اندازه‌ی آن فکر می کنید، در مرحله‌ی دوم به این فکر می‌کنید که چه کسی آن را خواهد خرید؟ در مرحله‌ی آخر نیز به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید توجه مخاطب آن را جلب کنید و مزایای داشتن این iPod را نشان دهید.

شما باید اندازه‌ و سبکی یا سنگینی این محصول را در عکاسی تبلیغاتی نشان دهید.

اولین تصویری که به ذهن می‌رسد این است که کسی آن‌ را در دستش گرفته است و شما از نمای نزدیک انگشت شست را همراه با iPod نشان می‌دهید. دومین عکس این است که شما طول و عرض این محصول را با یک مداد یا شی دیگر مقایسه کنید.

نکات عکاسی تبلیغاتی

نکته‌ی مهم این است که باید بتوانید هر آن چه را که خریدار می‌خواهد بداند، با استفاده از نور و ترکیب بندی، و زاویه‌ی مناسب نشان دهید.

در این جا به ذکر برخی از نکات برای عکاسی تبلیغاتی خواهیم پرداخت:

نور :

یکی از مهمترین عوامل در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی از محصولات، نورپردازی است. نورپردازی مناسب خروجی که از محصول شما ایجاد می‌شود را تغییر خواهد داد. در این‌ جا سه نکته در مورد اینکه چگونه می‌توانید محصول خود را نورپردازی کنید ذکر خواهیم کرد.

1-نور پردازی با استفاده از رفلکتورهای کوچک

 

رفلکتور خانگی

یک ترفند بسیار مفید برای نورپردازی محصول استفاده از رفلکتورهای کوچک DIY است. برای نورپردازی هر محصول می‌توانید از مجموعه‌ای از این رفلکتورها استفاده کنید. این رفلکتورها به راحتی از جعبه‌ها، کاغذهای بسته بندی هدیه که نقره‌ای رنگ هستند، و یا از فویل‌های آلومینیومی قابل ساخت می‌باشند.  از این موضوع می‌توان برای برجسته کردن محصول در عکس استفاده کرد.

[relatedpost post=”117807″]

2-نور پردازی با استفاده از رفلکتور Gradient

اگر می‌خواهید محصولتان به طور غیر طبیعی مسطح به نظر نرسد و عمق داشته باشد، می‌توانید بین منبع نور و موضوع عکس یک دیفیوزر قرار دهید. با انجام این عمل سطح بازتابنده‌ی شما مانند یک آینه عمل خواهد کرد و شما برای دست یافتن به انعکاس مناسب باید از زاویه‌ی مناسبی عکس‌ برداری را انجام دهید.

3- نکته‌ی دیگری که در نورپردازی می‌توانید از آن بهره بگیرید استفاده از نورهای رنگی برای نورپردازی محصول است.

نورهای رنگی

پس زمینه

بعد از نورپردازی آنچه می‌تواند عکس‌های شما را بهتر و برجسته‌تر کند، استفاده از پس زمینه‌های مختلف برای هویت دادن به محصولتان است.

1-تخته‌ی چوبی

پس زمینه مناسب

یکی از پس زمینه‌های مناسب برای عکاسی تبلیغاتی استفاده از تخته‌های چوبی است که می‌توانید بر طبق نیاز آن را رنگ آمیزی نیز بکنید.

2-دیوار EL Bokeh

بوکه

یکی از ترفندهای پیشنهادی برای پس زمینه، استفاده از دیوار ال بوکه است. این تکنیک ساده است اما در عین حال عکس‌های ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. برای این کار می‌توانید از فویل آلومینیومی یا کاغذ بسته بندی هدیه استفاده کنید و آن را روی یک توپ بکشید. سپس آن را در پس زمینه قرار دهید و نور یک فلاش را به آن بتابانید. آنچه در عکس ظاهر خواهد شد مانند دیواری از بوکه‌ها است.

3- اقلام روزمره‌ی درون خانه

نیاز نیست که شما تمام پس زمینه‌های خود را بسازید، برخی از پس زمینه‌ها را می‌توانید با استفاده از اشیا درون خانه ایجاد کنید.

[relatedpost post=”124574″]

ترکیب بندی

در نهایت دانستن اینکه چگونه ترکیب محصول اصلی با سایر محصولات می تواند عکس‌های جالبی ایجاد کند نیز مهم است. استفاده از یک ترکیب بندی مناسب در عکاسی تبلیغاتی سبب می‌شود توجه تماشاگر عکس جلب شود. مثلا می‌توانید برای بهتر نشان دادن یک فنجان چای در قاب عکس تعدای شکلات یا کیک قرارا دهید.

عکاسی تبلیغاتی

برای این کار باید فوکوس را به دقت تنظیم کنید. استفاده از قانون یک سوم می‌تواند به شما کمک کند تا کارهای شگفت‌انگیزی را ارائه کنید. این قانون به شما کمک می‌کند که چشم‌های بیننده‌ی عکستان به صورت طبیعی میان اجزای عکس چرخش داشته باشد. طبیعت متوازن قانون یک سوم به عکس شما جذابیت ویژه‌ای اضافه می‌کند.

زاویه‌ی دید مناسب

زاویه‌‌ی مناسب می‌تواند نگاه یک شات را تغییر دهد. باید زاویه‌ای را انتخاب کنید که در آن محصول به خوبی به چشم بیاید. ابتدا سعی کنید از نزدیک به عکاسی تبلیغاتی از محصول بپردازید. مثلا از یک قهوه ساز از نزدیک عکس بگیرید و سپس برای عکس بعدی خود نیمی از قهوه ساز را از قاب عکس حذف کنید. به این ترتیب می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها ایجاد کنید که دارای شخصیت و داستان هستند.

[relatedpost post=”124595″]

استفاده از سه پایه

برای عکاسی تبلیغاتی از محصولات بهتر است از سه پایه استفاده کنید. باخ استفاده از سه پایه ثبات بهتری خواهید داشت که این موضوع به شما تضمین می‌کند تا عکس‌های شما تار نشود. استفاده از سه پایه به خصوص در عکس‌هایی که از زوایای نزدیک ثبت می‌کنید لازم است.

 

 

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *