دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

10 نکته ی مهم ایمنی برای عکاسان لند اسکیپ

تکنیک و ترفند
10 نکته ی مهم ایمنی برای عکاسان لند اسکیپ

هنگامی که در طبیعت هستید، لازم است که اقدامات ایمنی مناسب را برای جلوگیری از آسیب دیدن استفاده کنید و این آنجا که به مکانهای دورافتاده تر می روید مهمتر است.

با این حساب ، بهتر است نگاهی به برخی از کارهایی که می توانید برای حفظ امنیت انجام دهید، بیاندازیم.

1.ایمنی را در صدر عکاسی قرار دهید

اول از همه ، شما هرگز نباید خود را برای یک عکس در معرض خطر قرار دهید.قدم زدن روی صخره های لغزنده در بالای آبشار ارزش ریسک کردن ندارد.

صعود به داخل یک دره که نتوانید از آن خارج شوید ، ارزش ندارد که از آن عکس بگیرید.

کاری نکنید که ایمنی شما به خطر بیفتد. فرصت های عکاسی زیادی وجود دارد که نیازی به خطر کردن ندارند.

2.در مورد لوکیشن تحقیق کنید

قبل از سفرهای خود ، حتماً به اندازه کافی در مورد منطقه تحقیق کنید. اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد و شما باید قبل از رفتن اطلاعات مناسب در مورد لوکیشن را کسب کنید.

بدانید که کجا می روید ، چقدر طول می کشد و خطرات احتمالی که ممکن است با آن روبرو شوید را در نظر بگیرید.

اگر از Google Maps برای راهنمایی رانندگی از طریق GPS استفاده می کنید ، می توانید نقشه منطقه را در تلفن خود قبل از سفر دانلود کنید.

به این ترتیب ، حتی اگر سیگنال GPS از بین برود ، می توانید مسیرها را دریافت کنید. این امر به ویژه در صورت رانندگی به مناطق دور افتاده بسیار مهم است.

3.یک نقشه بگیرید

بیشتر افراد برای راهنمایی از GPS در تلفن های هوشمند استفاده می کنند و نقشه های کاغذی کمتر رایج است.

با این وجود برداشتن نقشه یک انتخاب عاقلانه است ، به خصوص وقتی مسیر را پیاده میروید.

وقتی مدت زمان طولانی بیرون هستید ، ممکن است باتری تلفن شما تمام شود و GPS از دست برود،پس نقشه ها در دسترس ترند و همچنین ، بیشتر نقشه ها جزئیات زیادی دارند که شما از GPS دریافت نخواهید کرد ، بنابراین ارزش آن را دارند که از آن ها استفاده کنید.

می توانید به راحتی نقشه ها را به طور آنلاین دریافت کنید و چاپ کنید و آن را در کیف دوربین خود حمل کنید.

4.با یک پارتنر مسافرت کنید

اگر ممکن است، با یک شخص یا یک گروه سفر کنید. این امر به ویژه در صورتی که به یک مکان دور یا جایی پر از حیوانات وحشی می روید ، مهم است.

سفر با یک گروه می تواند شما را از مشکلات محافظت کند و در مواقع اضطراری به شما کمک کند.

اگرمچ پای شما پیچ بخورد و از ماشین خود خیلی دور باشید ، بهتر است شخص دیگری با شما باشد. اگر به تنهایی پیاده روی می کنید ، برای جلوگیری از خطرات احتمالی ، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

5.به یک نفر بگویید که کجا می روید

این کار را چه تنها سفر کنید و چه با یک گروه سفر کنید، باید انجام دهید، اما اگر تنها سفر می کنید مهم تر است.

قبل از حرکت ،یک شخص را از جزئیات مکانی که به آن جا می روید، مسیرهای پیاده روی که پیاده می روید و هر جزئیاتی که برنامه ریزی کرده اید، آگاه کنید. اگر اتفاقی بیفتد ، این جزئیات جستجو را بسیار آسان تر می کند.

همچنین می توانید از برنامه Glympse برای Android یا iOS استفاده کنید. با این برنامه ، می توانید موقعیت مکانی خود را به راحتی با GPS به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید زمان رسیدن خود را تخمین بزنید. قبل از اینکه بروید، برنامه را نصب کنید و جزئیات را برای شخص دیگری ارسال کنید.

6.لباس مناسب بردارید

پوشاک و لوازم جانبی نیز بخش بزرگی از ایمنی هستند که باز هم به تحقیقات برمی گردد. شما باید شرایط آب و هوایی  منطقه را بدانید و لباس های مناسب بردارید.

آگاه باشید که هوا می تواند خیلی سریع تغییر کند و بهتر است که برای تغییرات آماده باشید. چند لایه  لباس می تواند مفید باشد زیرا می توانید در صورت لزوم آنها را اضافه یا حذف کنید.

اگر قرار است پیاده روی کنید ، کفش مخصوصاً مهم است. کفش یا چکمه های خوب برای جلوگیری از لغزش به شما کمک خواهد کرد. یک کت بارانی نیز ارزش نگه داشتن با خود را دارد.

7.تجهیزات ایمنی را با خود حمل کنید

نیازی به تجهیزات ایمنی زیادی ندارید ، اما یک سری وسایل پایه نیاز دارید. یک چراغ قوه احتمالاً ضروری ترین موردی است که باید داشته باشید.

مطمئنم که دوست ندارید وسایل غیرضروری حمل کنید ، اما چراغ قوه های LED ارزان قیمت هستند و به راحتی در کیف دوربین شما جا میشوند. چاقو هم وسیله ای است که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.

8.آب بردارید

هر وقت پیاده روی می کنید ، حتما آب زیادی بخورید.ممکن است در منطقه ای با تغییر در ارتفاع پیاده روی کنید، پس مطمئن شوید که آب کافی دارید.

حتی راه های کوتاه هم وقتی بار اضافه دارید و فراز و نشیب طی میکنید، نیاز شما را به آب بیشتر میکند.

9.به حیات وحش احترام بگذارید

با هر حیات وحشی که روبرو میشوید اطمینان حاصل کنید که فاصله ی خود را حفظ کرده اید.متاسفانه بسیاری از عکاسان فرضیات دروغینی در مورد حیوانات دارند.

به یاد داشته باشید که حیات وحش، وحشی است و فضای زیادی به حیوانات می دهد. بیشتر حوادث ناشی از حیات وحش در نتیجه نزدیکی بیش از حد انسان ها به آن اتفاق می افتد.

همچنین بهتر است در مورد انواع حیوانات وحشی که احتمالاً با آنها روبرو می شوید، کمی تحقیق کنید.هرچه بیشتر آشنا باشید ، ایمن تر خواهید بود.

10.از محیط اطراف آگاه باشید

ایمن ماندن به آماده بودن و هوشیار بودن بستگی دارد.وقتی عکاسی می کنید ، حواس پرت شدن و فراموش کردن محیط اطراف پیش می آید.

مطمئن شوید که هوشیارهستید و ایمنی را در خاطر داشته باشید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید.هنگام دور شدن بیش از حد، از بین رفتن صبر، نزدیک شدن بیش از حد به لبه ها، آگاهی اهمیت بیشتری پیدا میکند.

در طبیعت بودن چیزی است که باعث می شود عکاسی لند اسکیپ بسیار ویژه شود ، اما این نیاز را ایجاب میکند که ایمنی را در خاطر داشته باشید.

با کمک این نکات شما می توانید از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید و خودتان را در منطقه ای امن نگه دارید.

نویسنده : طاها اسکندری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *