دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

10 نکته برای ایده پردازی در عکاسی!

تکنیک و ترفند
10 نکته برای ایده پردازی در عکاسی!

اگر تازه شروع به عکاسی کرده اید و یا برای خود به دنبال ایده پردازی در عکاسی هستید، بدون شک تمرینات بیشتر می تواند موجب پیشرفت شما در این زمینه شود و فرصت های بیشتری برای خلق آثاری بهتر فراهم آورد. در ادامه با چند ایده جالب برای عکاسی همراه ما باشید و با استفاده از آنها در تصویر برداری خود، دید هنریتان را در خلق عکس هایی جذاب تر باز کنید.

ایده 1: ایده پردازی در عکاسی با احساسات

یافتن ایده عکاسی و سوژه مناسب شاید بخشی از قضیه باشد اما وجود احساسات در آن می تواند عکس را به تصویری بسیار جذاب تر تبدیل کند. برای استفاده از احساس در عکس، باید از سوژه خود درخواست کنید! مطمئن باشید هیچکس از یک عکاسی هر چند حرفه ای اما ساکت که تنها پشت دوربین خود ایستاده است، خوشش نمی آید.

ایده پردازی در عکس

بسیاری از سوژه ها شاید مدل هایی حرفه ای نباشند و حتی برای قرار گرفتن مقابل دوربین خجالتی شوند اما می توانند به یک ایده جالب برای عکاسی ما تبدیل گردند؛ حرفه ای عمل کنید و سوژه ی ساده خود را با در نظر گرفتن احساسات آن، تبدیل به مدلی جذاب برای ایده پردازی در عکاسی خود کنید. سعی داشته باشید با تصویر خود احساسات را به کسی که قرار است آن را ببیند منتقل کنید. احساس می تواند در چشم های سوژه برای عکاسی باشد و یا حتی احساس گرسنگی و تشنگی، ترس و شجاعت را به همراه خود داشته باشد.

[relatedpost post=”111418″]

ایده 2: ایده پردازی با موشن بلور (motion blur)

روش های مختلفی جهت ایده پردازی در عکاسی با موشن بلور وجود دارد. برای مثال با یک سوژه برای عکاسی که در حال حرکت است می توانید عکسی جذاب خلق کنید؛ حتی می توانید خودتان حرکت کنید و دوربین را برای ایجاد این موشن تکان دهید. بسیاری از عکاسان هم با پایین آموردن سرعت شاتر در گرفتن عکس، تکنیک موشن بلور را در عکاسی خود استفاده می کنند. در عکس های زیر چند ایده جالب برای عکاسی با موشن بلور را مشاهده می کنید.

ایده عکاسی

عکس از جسم متحرک

[relatedpost post=”84983″]

ایده 3: عکاسی ماکرو

برای ایجاد ایده پردازی عکاسی نیاز هست گستره فعالیت خود را حتی افزایش دهید. برای مثال می توانید با امتحان عکاسی ماکرو شروع کنید. البته شاید کمی عجیب باشد که نیاز هست به باغ های اطراف خانه تان بروید و حشرات ریز را پیدا کنید تا بتوانید اولین عکس ماکرو خود را ثبت کنید! اما پیشنهاد ما به شما این است حتما یک بار این نوع از این حرفه را امتحان کنید تا چشمتان بتواند اجزای بیشتری در عکس را ببیند.

آموزش عکاسی

عکاسی ماکرو از حشرات

ایده 4:جذابیت انعکاس در عکس

همانطور که از عنوان مشخص است تنها کافی است برای استفاده از این تکنیک ایده پردازی در عکاسی، یک آیینه پیدا کنید تا بتوانید از انعکاس تصویر سوژه خود در آن عکس بگیرید؛ برای این کار می توانید از انعکاس تصویر در آب زلال هم استفاده کنید و عکسی هنری بگیرید.

ایده های جدید عکاسی

عکس با تکنیک انعکاس

ایده 5:  عکاسی بدون فوکوس

این نکته هم می تواند در ایده پردازی عکاسی برایتان مفید باشد. در واقع فراموش نکنید همانطور که گفتیم استفاده و تمرین هر کدام از این نکات می تواند ذهن شما برای عکاسی بهتر، خلاق کند.

ایده های عکاسی خلاقانه

عکاسی بدون فوکوس

ایده 6: تکنیک دابل اکسپوژر در عکاسی

برای ایده پردازی در عکاسی باید خلاق باشید؛ یکی از خلاقانه ترین روش ها در عکاسی حرفه ای ، استفاه از تکنیک دابل اکسپوژر است. اگر با این روش آشنایی ندارید باید بگویم، دابل اکسپوژر در عکاسی یعنی تبدیل و تریکب کردن دو عکس به یک عکس! می توانید در عکس زیر نمونه ای از این تکنیک را مشاهده کنید.

جدیدترین ایده های عکاسی

عکسی زیبا با تکنیک دابل اکسپوژر

خبر خوب برای شما این است که بسیاری از دوربین های DSLR دارای قابلیت دابل اکسپوژر هستند و تنها کافی است آن را از قسمت تنظیمات دوربین عکاسی خود پیدا کنید. البته حتی می توانید برای استفاده از این تکنیک برای ایده پردازی عکاسی، دو عکس را با استفاده از فتوشاپ و البته روش های مورد نظر آن، با هم ترکیب کنید.

ایده 7: ایده پردازی با تکنیک دیپتیک (Diptych)

به عکس زیر نگاه کنید تا ابتدا با عکاسی دیپتیک آشنا شوید.

آموزش ایده های عکاسی

عکس با تکنیک دیپیکت

خب همانطور که می بیند قرار دادن دو عکس در کنار هم که بیانگر حتی یک داستان هم می تواند باشد، تکنیک دیپتیک نام دارد. این نوع ایده پردازی در عکاسی می تواند بسیار جذاب باشد و استفاده از آن را بسیار توصیه می کنیم. در انتخاب عکس برای این ایده عکاسی توجه به رنگ، نور و اکسپوژر اهمیت بسیار بالایی دارد که نباید آن را فراموش کنید.

ایده 8:  عکاسی با تکنیک تریپتیک (Triptych)

این تکنیک همانند هما عکاسی دیپتیک است با این تفاوت که در اینجا صحبت از سه عکس است. می توانید برای فهمیدن بهتر این ایده پردازی عکاسی به تصویر زیر نگاه کنید.

ایده های عکاسی

عکس با ایده تریپیکت

ایده 9: عکس از اشیاء ساده

شاید ایده پردازی برای عکاسی ابتدا کمی سخت به نظر بیاید ولی اصلا اینطور نیست! شما می توانید تنها با توجه به محیط اطراف خود از اشیا موجود پیش رو عکس بگیرید؛ مثلا یک لیوان، شاخه درختان و البته بسیاری اشیا دیگر که هر روز در خانه و یا مسیر رفت و آمد خود آنها را می بینید. عکاسی را سخت نگیرید!

ایده های جدید در عکاسی

عکس از اشیاء ساده

[relatedpost post=”104175″]

ایده  10: پرسپکتیو متفاوت در عکاسی

و اما آخرین پیشنهاد ما به عنوان ایده جالب برای عکاسی این است که دفعه بعدی در عکاسی خود کمی روش را تغییر دهید. آیا همیشه افقی عکس می گیرید؟ خب راحت است، حالا عمودی عکاسی کنید. یا همیشه سعی در توجه به جزییات دارید!؟ الان زمان گرفتن عکس هایی با زاویه دید بازتر است. خودتان را محدود نکنید. برای ایده پردازی در عکاسی فقط کافی است روش همیشگی خود را تغییر دهید.

ایده های عکاسی

عکاسی متفاوت

اما در آخر…

در این بخش قصد داریم چند ایده برای عکاسی هنری را هم برایتان بیاوریم تا با دیدن این عکس ها بتوانید چند ایده جالب برای عکاسی خود پیدا کنید.

کد تخفیف نورنگار

ایده های عکاسی هنری

به عکس های زیر نگاه کنید؛ خلق یک عکس هنری زیبا شاید کاری آسان به نظر نیاید اما در دنیای امروز با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی می توانید با یادگیری این ایده های هنری حتی از آن کسب درآمد کنید. در ادامه چند عکس زیبا برای ایده پردازی برای شما قرار داده شده است.

آموزش عکاسی

عکس هنری در باران

 

خلاقییت در عکاسی

عکاسی ساده با اشیا

 

ایده در عکاسی

عکس هنری از دنیای ساده اطرافمان

امیدوارم این نکات و تمرین ها خیال شما را از بابت آسان بودن یافتن ایده پردازی در عکاسی کمی راحت کرده باشد و برای شما ایده های جدید در ذهنتان بسازد. این نکات را در پس ذهن خود داشته باشید و هر وقت به چند ایده جالب برای عکاسی خود احتیاج داشتید باز هم باز گردید. منتظر نظرات شما هستیم.

نویسنده : مهرنوش رحمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *