021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی 8 اپلیکیشن Adobe Creative Cloud برای موبایل

بررسی 8 اپلیکیشن Adobe Creative Cloud برای موبایل

خیلی از عکاسان موبایل می‌دانند که ادوبی شرکت سازنده فتوشاپ بزرگ است، اما اغلب عکاسان نمی‌دانند که این شرکت چه برنامه‌های جالبی را برای تلفن‌های همراه طراحی کرده است. برخی از این برنامه‌ها رایگان و برخی دیگر با امکان فعال‌سازی درون برنامه‌ای هستند و کافی است که یک اشتراک Adobe Creative Cloud داشته باشید تا بتوانید از تمامی امکانات آن‌ها استفاده کنید. متاسفانه امکان استفاده از اشتراک کلود این شرکت برای کاربران ایرانی میسر نیست و باید به روش‌های مختلف، موقعیت مکانی خودتان را مخفی نگه دارید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. اما برنامه‌های رایگان و عمومی ادوبی برای گوشی‌های موبایل، آن‌قدر متنوع و با امکانات قوی هست که احتمالا نیازی به همه برنامه‌های این شرکت نخواهید داشت. برای اینکه فهرستمان کامل شود، اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل و تمامی برنامه‌های ادوبی مخصوص موبایل از جمله فتوشاپ موبایل و لایتروم موبایل را در اینجا معرفی می‌کنیم تا هر کدام از عکاسان بتوانند از برنامه مورد علاقه خودشان استفاده کنند.

1. Adobe Photoshop Express

اولین و معروف‌‌ترین اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل که می‌خواهیم به آن بپردازیم برنامه نسخه موبایل فتوشاپ با نام Adobe Photoshop Expressکه شامل امکاناتی مثل رتوش عکس، تنظیم روشنی و تاریکی تصویر، heal، patch وsmooth کردن است. همچنین بسیاری از تنظیمات پایه و اولیه مانند تنظیمات exposure و contrast با این نرم‌افزار قابل اجراست. ضمنا اگر این امکانات برایتان کافی نیست می‌توانید تصاویر را با لایه‌های باز به فتوشاپ خود در دسکتاپ فرستاده و ادامه ویرایش خود را از آنجا ادامه دهید.
نرم‌افزار موبایل فتوشاپ، قطعاً یک نسخه کوچک‌شده و محدود از برنامه دسکتاپ است ولی با این وجود امکانات زیاد و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای روتوش عکس‌های گرفته شده با موبایل بسیار کاربردی هستند. تعداد 50 میلیون بار دانلود این برنامه روی Google Play نشان می‌دهد که تقریبا هرچه که از ویرایش عکس در موبایل انتظار دارید در این نرم‌افزار رایگان موجود است.

 

لینک دانلود برای سیستم‌عامل اندروید

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

 

اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل

2. Adobe Lightroom for Mobile

دومین اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل ،برنامه پرکاربرد لایتروم برای نسخه موبایل است که هم طراحی شده تا شما بتوانید از طریق گوشی همراه یا تبلت‌تان به ویرایش عمومی عکس‌ها بپردازید. توسط این برنامه به‌راحتی تنظیماتی از قبیل نوردهی، کنتراست، شارپنس، نویز و بسیاری دیگر در دسترستان قرار می‌گیرد. خصوصا حذف کردن نویز که یکی از مشکلات عمومی مربوط به دوربین‌های تلفن‌های همراه است، به‌خوبی توسط این برنامه انجام می‌گیرد. ضمنا اگر خیلی از ویرایش عکس سررشته ندارید، وجود 40 پریست آماده در این برنامه به شما کمک می‌کند تا با انجام چند حرکت ساده عکس‌های خود را بهبود بخشید. همچنین اگر به عکاسی هنری علاقه‌مندید وجود 11 پریست سفید و سیاه، جذابیت زیادی را به عکس‌هایتان می‌دهد و به نظر می‌آید عکس‌هایتان نسبت به عکس‌های گرفته شده با موبایل یک سر و گردن بالاترند! شما توسط برنامه Adobe Lightroom for Mobile می‌توانید انواع تنظیمات را برای ساختن عکس‌های با کنتراست پایین تا عکس‌هایی با جلوه‌های فیلم‌های نگاتیوی در اختیار داشته باشید.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل اندروید

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

 

اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل

3. Adobe Photoshop Mix

این هم برنامه دیگری از اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل است. اما در برنامه Photoshop Mix نسبت به برنامه‌ی Photoshop Fix می‌توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید، زیرا در این برنامه می‌توانید بخش‌هایی از عکس‌های مختلف را برش دهید و در یک عکس ترکیب کنید. شاید بهتر بود ادوبی به جای ساخت یک برنامه جداگانه، امکانات این برنامه را با فتوشاپ موبایل ترکیب می‌کرد. به نظر می‌آید این برنامه برای کارهای عمومی عکاسی مناسب نباشد اما اگر مثلا فقط می‌خواهید یک عکس ترکیبی از حاجی‌فیروز جلوی برج آزادی داشته باشید این برنامه بهتر از فتوشاپ موبایل می‌تواند نیازتان را برآورده کند.
برنامه Adobe Photoshop Mix نسبت به برنامه‌های موبایلی دیگر شرکت ادوبی برای کار با انگشت کمی سخت‌تر است اما توسط یک قلم خیلی راحت‌تر می‌توان آن را مدیریت کرد. به همین دلیل این برنامه را بیشتر برای کاربرانی که از تبلت‌های دارای قلم نوری استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌دهیم. مانند دیگر اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل این برنامه نیز با نسخه دسکتاپ خود یکپارچه است و شما می‌توانید هرزمان خواستید تصاویر خود را به کامپیوترتان انتقال داده و تنظیمات دقیق و بیشتر را آنجا انجام دهید.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل اندروید

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

 

4. Adobe Spark Post

چهارمین برنامه از اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل ، برنامه Adobe Spark Post که گاهی آن را به‌اختصار Adobe Post هم می‌نامند به شما اجازه می‌دهد تا تصویری ترکیبی از عکس و متن را برای شبکه‌های اجتماعی خود بسازید. در واقع این برنامه سبک و الگویی شبیه به برنامه Indesign دارد و برای ساخت صفحات مجله مانند استفاده می‌شود. این برنامه کار را برای کاربران تلفن‌های همراه بسیار ساده کرده و اگر برای شروع ایده خاصی در ذهن ندارید می‌توانید از همان ابتدا از الگوهای آماده موجود در خود برنامه استفاده کنید. می‌توانید عکس‌های خود را وارد برنامه کنید یا از کتابخانه برنامه به طور رایگان عکس‌های مورد نیازتان را دریافت کنید. سپس متن خود را تایپ کرده و فونت آن را تعیین کنید یا حتی رنگ مورد دلخواهتان را روی آن تنظیم کنید. توسط یک حرکت ساده می‌توانید برای برنامه تعیین کنید که برای کدام یک از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام و … این عکس را می‌خواهید، برنامه به طور خودکار سایز عکس را تغییر می‌دهد و در اختیارتان می‌گذارد.
به طور کلی می‌توان گفت این برنامه برای بسیاری از نیازها پاسخگوست. اگر به یک طرح گرافیکی کوچک برای تبلیغ تجارتتان، یک تصویر ترکیبی از عناصری که دلخواهتان است و حتی یک تصویر قابل پین شدن برای وبلاگ یا صفحات شخصی خود می‌خواهید. این برنامه را فراموش نکنید. البته تمام این امکانات از طریق امکانات فتوشاپ قابل انجام هست ولی سهولت و سرعت در این برنامه باعث شده تا بتوانید با جرقه‌ای یک پست جذاب ایجاد کرده و برای توسعه فعالیتتان استفاده کنید. متاسفانه این برنامه تنها برای سیستم‌عامل iOS یا همان گوشی‌ها و تبلت‌های اپل قابل‌استفاده است.
Adobe Comp CC

این برنامه تقریبا مشابه برنامه Adobe Post برای اندروید است و توسط آن می‌توانید مانند یک صفحه‌بند حرفه‌ای، مجلات، آگهی‌های آنلاین، اخبار، یا حتی یک آگهی فروش برای سایت دیوار آماده کنید.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل

5. Adobe Spark Page

برنامه Adobe Spark Page با نام Adobe Slate یک شناخته می‌شود و راه سریع برای تهیه عکس مجلات و نشریات با قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. همچنین برای طراحی سریع یک صفحه روزنامه، خبرنامه و متن سخنرانی یا حتی سفرنامه کاربرد فراوانی دارد. این برنامه می‌تواند تمام لایه‌ها و تصاویر شما را گرفته و سپس به شکل یک قالب منظم به صورت صفحه‌بندی شده تحویل خواهد داد. برنامه Adobe Spark Page یک راه مناسب برای به اشتراک‌گذاری مجموعه‌ای از تصاویر در فضای مجازی است. فراموش نکنید که با این برنامه علاوه بر نشریات آنلاین، می‌توانید صفحات اینترنتی وب‌سایت‌های ساده نیز طراحی کرده و روی اینترنت منتشر کنید. این برنامه تقریبا یک نسخه کوچک شده از Adobe indesign روی گوشی‌های اپل است.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

6. Adobe Spark Video

برنامه Adobe Voice یا Spark Video برنامه ادوبی برای بهبود عملکرد شما در اشتراک‌گذاری فضاهای اجتماعی طراحی شده‌اند. در این برنامه شما می‌توانید فیلم‌ها را توسط گزینه‌های مختلفی که این برنامه ارائه می‌دهد به بهترین شکل ویرایش کنید. هنگامی که شما برای اولین بار با برنامه Adobe Spark Video شروع به کار می‌کنید برنامه از شما می‌خواهد که تعیین کنید هدفتان چیست؟ آیا می‌خواهید طراحی جدیدی را به اشتراک بگذارید؟ از اتفاقاتی که برایتان رخ‌داده بگویید؟ داستانی تلخ از یک فرد را به تصویر بکشید؟ چیزی که برایتان اهمیت زیادی دارد نمایش دهید؟ تجربه‌ی جالبی را به اشتراک بگذارید؟
در برنامه Adobe Spark Video راه‌های متنوعی برای ساخت ویدیوجود دارد. بسته به آنچه که شما کدام گزینه را انتخاب کنید برنامه Adobe Spark Video عکس‌های شما را در قالبی متناسب با آن طراحی می‌کند. به عنوان مثال هر عکس با مکث دو ثانیه‌ای در این ویدیو جای می‌گیرد یا برای ابتدا و انتهای فیلم قابلیت ویرایش و برش به شما خواهد داد. همچنین می‌توانید در خود برنامه شروع به ضبط ویدیو کنید یا از کتابخانه موسیقی موجود در آن استفاده کنید.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

7. Adobe Portfolio

با نرم‌افزار Adobe Portfolio در چند دقیقه و به آسانی برای خودتان وب‌سایت طراحی کنید. همچنین قالب‌های متنوع دیگری هم در این برنامه وجود دارد که ویژه عکاسان طراحی شده. در برنامه می‌توانید مستقیماً به گالری عکس‌هایتان رفته و عکس‌های دلخواهتان را انتخاب کنید.
برای ساخت یا ویرایش سایت بسیار سریع و راحت است و هیچ نیازی به دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی مثل HTML یا CSS ندارد. به علاوه می‌توانید برای کار و حرفه‌ی خود توسط این برنامه صفحه‌ای را به همان شکل مشابه طراحی کرده و ارائه دهید.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل اندروید

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

 

اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل

8. Adobe Premiere Clip

آخرین برنامه از اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل که در این مقاله می‌خواهیم آن را معرفی کنیم برنامه Adobe Premiere Clip است که شما قادر به دسترسی ویدیوهای جالبی از تصاویر گوشی‌تان می‌شوید. به‌راحتی به ویرایش این فیلم‌ها بپردازید آن را برش دهید، ویدیوها را با هم ترکیب کنید و به خاطر داشته باشید این برنامه به‌اندازه‌ای هوشمند هست که بتواند روی فیلمتان موسیقی گذاشته و در شروع هر دیالوگ آن عملیات فید را به طور خودکار انجام دهد. اگر گوشی شما آیفون است می‌توانید به ‌راحتی تصاویر را از برنامه لایت‌روم وارد برنامه Adobe Premiere Clip کرده و فیلم زیبایی را طراحی کنید.
ادوبی، یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان نرم افزارهای دسکتاپ و اپلیکیشن‌های Adobe برای موبایل است. لطفا اگر پیش‌تر تجربه استفاده از برنامه‌های ادوبی روی تلفن‌ همراه را داشته‌اید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

لینک دانلود برای سیستم‌عامل اندروید

لینک دانلود برای سیستم‌عامل IOS

2 دیدگاه

  • wolf گفت:

    من برنامه ی وتوشاپش رو برای لپتاپم نصب کردم اما بعد یک مدت دیگه کاری برام انجام ننیده میشه راهنمایی کنید؟

    • mohammad گفت:

      حذف نصب کن ورژن جدید نصب کن وقتی با نرم افزار کار میکنی آنتی ویروس و اینترنت خاموش کن نرم افزار رو ران ادمیناتور اجرا کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *