021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

9 دلیل برای تهیه فلاش اکسترنال

9 دلیل برای تهیه فلاش اکسترنال

فلاش اکستر نال یا speedlight ، یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات عکاسی است. تقریبا هر شخصی که عکاسی می‌کند به این فلاش‌ها احتیاج پیدا می‌کند. این فلاش‌ها مخصوصا برای عکاسی پرتره بسیار کاربرد دارند، البته کاربرد این فلاش‌ها محدود به عکاسی پرتره نمی‌شود و در عکاسی ماکرو، still life  (طبیعت بی‌جان) و بسته به نوع فلاش، در عکاسی با سرعت بالا برای ثابت کردن حرکت سوژه هم کاربرد‌ دارند. و اما چرا هر عکاسی باید یکی از این فلاش‌ها داشته باشد؟

 

استفاده از فلاش اکسترنال برای بسیاری از افراد آن قدر مرسوم شده است که برای آن‌ها عکاسی بدون فلاش عملا امکان پذیر نیست. سوالی که پیش می‌آید این است که فلاش عکاسی چه تاثیری روی عکس دارد، یا اینکه آیا نیاز به استفاده از آن در همه حال است یا خیر؟

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

چرا باید از فلاش اکستر نال استفاده کرد؟

 

1-فلاش اسپیدلایت یک همراه همیشگی

 

فلاش اکسترنال

 

اصلی ترین مزیت این فلاش‌ها این است که به دلیل وزن مناسب و اندازه کوچک همیشه می‌توانند همراه دوربین شما باشند و نباید نگران سختی در حمل و نقل آن باشید.

 

2-باتری

 

این فلاش‌ها با استفاده از باتری مستقل و عدم استفاده از باتری دوربین شارژ باتری دوربین شما را کمتر مصرف می کنند. اکثر فلاش‌های speedlight از باتری‌های سایز AA استفاده می‌کنند. این باتری‌ها البته انواع مختلف یک‌بار مصرف و قابل شارژ دارند.

 

3-دستیابی به نور بهتر

 

به علت قوی‌تر بودن این فلاش‌ها توانایی تولید نور شدیدتر و قوی تری را برای عکاس فراهم می‌کنند

 

فلاش اکسترنال

 

4-انعطاف پذیری در زاویه نورپردازی

 

این فلاش ها به علت امکان تغییر مکان آسان و تغییر زاویه تابش نور و استفاده بی‌سیم و بر روی سه پایه امکان استفاده از آن در شرایط مختلف را می‌دهند.

 

5-سرعت سینک بالا (HSS)

 

یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید و بسیار کاربردی در عکاسی پرتره، امکان سینک یا همزمان‌سازی شاتر با فلاش در سرعت‌های بالا است. به کمک این امکان که آن را high speed sync یا HSS هم می‌نامند، می‌توانید حتی در نور شدید آفتاب هم دهانه‌ی دیافراگم لنز خود را بسیار باز نگه ‌دارید (و در نتیجه‌ عمق‌ میدان را برای محو کردن پشت‌زمینه‌ی سوژه‌تان کاهش دهید) و در عوض با افزایش سرعت شاتر و امکان فلاش در سرعت‌های بالا از سوژه‌تان عکس بگیرید.

 

فلاش اکسترنال

 

بجز این کاربرد مهم، از امکان سینک فلاش در سرعت‌های بالای شاتر برای فریز کردن حرکات (مانند به هوا پریدن!) هم می‌توانید استفاده کنید. بنابراین، اگر وجود این امکان در فلاش برایتان مهم است، در هنگام خرید حتما توجه داشته‌باشید که فلاش مورد نظرتان دارای امکان سینک در سرعت بالا باشد (معمولا فلاش‌های خوب امروزی تا 1/8000 ثانیه هم قابلیت سینک دارند).

 

6-کنترل بهتر

 

فلاش اکستر نال معمولا توانایی تنظیم نور به شکل دلخواه و امکان کنترل نورپردازی بیشتری را به عکاس می‌دهند.

 

7-امکان استفاده از لوازم جانبی

 

فلاش اکستر نال به شما در استفاده از لوازم جانبی مانند رفلکتورها، دیفیوزرها، فلیترها و سه پایه آزادی عمل می‌بخشند و باعث ایجاد خلاقیتهای بسیاری در نورپردازی می شود.

 

فلاش اکسترنال

 

8-استفاده همزمان از چند فلاش

 

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب فلاش اکستر نال امکان استفاده چندین فلاش به صورت گروهی و همزمان با یکدیگر است که امکان نورپردازی برای گروه زیادی از سوژه‌ها یا اشیا مختلف را فراهم می‌کند.

 

فلاش اکسترنال

 

9-جلوگیری از ایجاد قرمزی چشم

 

به علت فاصله بیشتر این فلاش‌ها با لنز و ایجاد زاویه بزرگتر بین لنز و فلاش و چشم سوژه، باعث ایجاد حالت قرمزی چشم در عکس‌های پرتره نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید: استفاده از فلاش‌ چگونه می‌تواند در گرفتن عکس‌های بهتر به ما کمک کند؟

 

شما هم تجربیات خودتان را در استفاده از فلاش اکسترنال با ما در میان بگذارید. همچنین اگر در مورد خرید فلاش اکسترنال سوالی دارید می‌توانید در باکس نظرات بیان کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *