دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

A51 یا A70؛ کدام یک بهتر هستند؟

راهنمای انتخاب
A51 یا A70؛ کدام یک بهتر هستند؟

 

طراحی A51

شما امروزه در بازار این نوع اجرای طراحی را با این رنج قیمتی دریافت نمی‌کنید. سامسونگ با آوردن Punch-Hole به  گوشی A51 آن را به زیبایی ظاهری پرچم‌دار‌های خود نزدیک کرده است. درست مانند Galaxy Note 10 با یک صفحه صاف و صدالبته به همراه یک سوراخ دوربین در وسط آن.

وقتی به پشت دستگاه نگاه می‌کنیم یک نمای بسیار زیبا می‌بینیم که سامسونگ نام آن را گلستیک (Glasstic) ، یعنی ترکیبی از شیشه و پلاستیک گذاشته است.

طراحی A70:

مطمئن نیستیم که این زیباترین طراحی‌ای باشد که در این رنج قیمتی مشاهده کرده‌ایم. قاب پشتی و فریم گوشی از یک پنل سه بعدی گلستیک ساخته شده که ترکیبی از پلاستیک و شیشه است و احساس شیک بودن را به کاربر منتقل می‌کند. طراحی پنل جلویی دستگاه به معنای واقعی فوق‌العاده است، شما درست مانند S10 با حاشیه‌های خیلی کمی رو به رو هستید و تنها تفاوت بین این دو گوشی، ناچ U شکل استفاده شده در این دوربین است.

دوربین A51:

دوربین گوشی A51

دوربین‌ها یکی از نکات مثبت گوشی A51 هستند و عملکرد آن‌ها به نظر بهبود یافته است. شما همچنین با یک رابط کاربری دوربین مواجه هستید که به نظر خیلی بهتر از قبل شده است.

در مورد مشخصات دوربین باید بگوییم که شما یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی التراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو در اختیار دارید.

لنز اصلی عملکرد خیلی خوبی دارد، رنگ‌ها خیلی جذاب و وضوح تصاویر خیلی خوب است. نکته جالب در مورد گوشی‌های سامسونگ این است که آن‌ها رنگ آسمان و چمن‌ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند.

لنز واید هم تصاویر را واضح و رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد و درست مانند لنز اصلی در ثبت آسمان و رنگ‌های سبز خیلی خوب عمل می‌کند.

تشخیص سوژه از پس زمینه در حالت پرتره تا حدودی خوب است، زیر نور کافی شما می‌توانید پرتره‌های شگفت انگیزی ثبت کنید. دوربین کمی پوست را صاف می‌کند اما نتیجه نهایی نسبتا خوب است.

[relatedpost post=”118899″]

دوربین A70:

در پشت دستگاه سه عدد لنز داریم. ما از لنز اصلی دوربین شروع می‌کنیم، این لنز یک سنسور 32 مگاپیکسلی دارد اما بیشتر عکس‌ها در حالت پیشفرض به صورت 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. رنگ‌ها نسبتا خوب هستند و می‌توانید به صورت دستی وضوح را روی 32 مگاپیکسل قرار دهید، این کار باعث می‌شود که بافت و جزئیات تصاویر تا حد بالایی خوب ثبت شوند اما این به بهای کاهش محدوده داینامیک تصویر است زیرا در حالت 32 مگاپیکسلی HDR وجود ندارد.

این قضیه برای دوربین سلفی هم صدق می‌کند. سنسور لنز سلفی یک سنسور 32 مگاپیکسلی دیگر است، اما اگر می‌خواهید رنگ‌های پر جنب و جوش و پوستی زیبا به همراه پس زمینه طبیعی داشته باشید، باید از حالت 12 مگاپیکسل استفاده کنید.

خب برگردیم به دوربین‌های پشتی، لنز دوم یک لنز 8 مگاپیکسلی التراواید است که تقریبا عکس‌های خوبی ثبت می‌کند.

سومین لنز، که وظیفه تشخیص عمق میدان را بر عهده دارد، به شما در فوکوس زنده کمک می‌کند، این راه حل سامسونگ برای حالت پرتره است. و زمانی که بحث به سلف پرتره می‌رسد، سامسونگ کار خوبی در تشخیص پس زمینه از سوژه انجام می‌دهد.

حال زمان رسیدگی به عکاسی در نور کم است، تصاویر A70 فاقد جزئیات و نسبتا تاریک به نظر می‌رسند. این مشکل به یک چیز عادی برای سامسونگ تبدیل شده که امیدواریم در آینده به حل این مشکل بپردازد.

دوربین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K را دارد ولی متاسفانه خبری از لرزشگیر نیست و این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در فیلمبرداری شما تاثیر منفی بگذارد.

صفحه نمایشگوشی A51:

صفحه نمایش A51

یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super-AMOLED که تصاویر را بسیار پر رنگ، واضح و با کنتراست بالا نشان می‌دهد. خوانایی صفحه نمایش در محیط بیرونی خیلی خوب است، بنابراین اگر شخصی هستید که بیشتر وقتتان را محیط بیرون می‌گذرانید و می‌خواهید به تماشای ویدئو و محتوا یا مطالعه با گوشی بپردازید، می‌توانید روی صفحه نمایش این گوشی حساب کنید. همچنین این گوشی اولین گوشی دارای سوراخ صفحه نمایش (Punch-Hole) در بین میان رده‌های سری A سامسونگ است.

صفحه نمایش A70:

صفحه نمایش بخشی است که سامسونگ معمولاً بهترین عملکرد خود را در این بخش دارد، در A70 یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با ناچ U شکل داریم که وضوح آن Full HD+ است، رنگ‌ها بسیار جذاب به نظر می‌رسند و حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز خوانایی صفحه نمایش بسیار مطلوب است.

صدای A51:

برای بخش صدا، کیفیت بلندگو‌های گوشی A51 نسبا خوب است اما وجود تنها یک اسپیکر خیلی چیز جالبی نیست. همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برای A51 در نظر گرفته شده که کیفیت خیلی خوبی دارد. بلندی صدا خوب و اعوجاج صدا هم خیلی کم است.

صدای A70:

بلندگوی پایین دستگاه خروجی ریزی دارد اما صدا از طریق جک هدفون بسیار شفاف و بلند است، اسپیکر مکالمه نیز خیلی خوب عمل می‌کند و صدای واضح و شفافی را به گوش می‌رساند.

[relatedpost post=”121917″]

عملکرد A51:

در بحث سرعت و عملکرد کلی گوشی A51 ناراحتی یا نارضایتی چندانی در استفاده روزمره نخواهید داشت. نسبت به پردازنده این گوشی عملکرد خیلی خوبی در پردازش و اجرای برنامه‌های معمول دارد و تمام انتظارات شما در استفاده روزانه را برآورده خواهد کرد.

عملکرد A70:

پردازنده اسنپدراگون 675 در گوشی Redmi Note 7 pro شیائومی هم استفاده شد که تقریبا نصف قیمت این گوشی ارزش دارد ولی باید اعتراف کنم که عملکرد پردازنده روی این گوشی از Redmi Note 7 بهتر است اما ازA51  بهتر نیست.

شما می‌توانید بازی PUBG را با بالاترین تنظیمات ممکن بدون هیچگونه لگ و باگی اجرا کنید که با توجه به استفاده روزمره به خوبی عمل می‌کند. بهینه سازی RAM فوق‌العاده است. اما بازی کردن به مدت طولانی باعث داغ شدن گوشی و افت فریم خواهد شد.

نرم افزار A51:

این اولین تلفن میان ‌رده جهان است که از اندروید 10 استفاده می‌کند. سامسونگ رابط کاربری OneUI 2.0 را برای این گوشی قرار داده است. جدا از نرم افزار جدید، شما تمام قابلیت‌های سامسونگ مانند Edge Panel، حالت شب، Dolby Atmos و گیم لانچر را در اختیار خواهید داشت

گوشی A51 همچنین از قابلیت تک دستی‌ هم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای استفاده از تلفن با یک دست بسیار مفید باشد.

نرم‌افزار A70:

صفحه نمایش A70

این گوشی با اندروید 9 و رابط کاربری OneUI 1.0 عرضه شده است. اگر راستش را بخواهید، این بار سامسونگ از رابط کاربری بهینه سازی شده بهتری بهره می‌برد. اجرای برنامه‌ها بسیار روان است و به همین دلیل در عملکرد رابط کاربری مشکلی نخواهید داشت.

باتری A51:

از نظر باتری، گوشی A51 همان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را که در A50s بود خواهد داشت. با در نظر گرفتن پردازنده 10 نانومتری، صفحه نمایش Super-AMOLED و ظرفیت باتری می‌توانید کل روز را با استفاده معمولی از گوشی استفاده کنید.

[relatedpost post=”149348″]

باتری  A70:

گوشی با یک باتری 4500 میلی‌آمپری و یک آداپتور شارژ سریع 25 واتی عرضه می‌شود. شارژ گوشی از 0 تا 100 درصد در حدود یک ساعت و پنجاه دقیقه طول می‌کشد. باتری در استفاده روزمره 12 ساعت دوام می‌آورد. همچنین این دستگاه 0 تا 40 درصد را در کمتر از 20 دقیقه شارژ می‌کند که می‌تواند 5 ساعت از آن استفاده کرد.

کد تخفیف نورنگار

شما کدام یک را باید بخرید؟

A70 یک صفحه نمایش بزرگتر دارد و به صورت کلی از A51 سریع تر است. همچنین از شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند. در طرف دیگر A51 از اندورید 10 بهره می‌برد و طراحی به روز تری دارد، همچنین ماژول دوربین چهارگانه دارد. هر دوی گوشی‌ها از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش استفاده می‌کنند.

در آخر بستگی به استفاده خودتان دارد که کدام یک را انتخاب می‌کنید، اگ صفحه نمایش بزرگ‌تر و قدرت پردازشی بهتر می‌خواهید A70 برای شما گزینه مناسبی است. و اگر اهل عکاسی هستید و یک طراحی مدرن می‌خواهید صددرصد باید A51 را انتخاب کنید.

 

نویسنده : محمد خزائی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *