دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

هفت راز پنهان در ‏Adobe Lightroom

تکنیک و ترفند
هفت راز پنهان در ‏Adobe Lightroom

ترجمه اختصاصی نوریاتو: زمان زیادی نمانده تا شرکت Adobe به قول اخیر خود در سریع تر کردن نرم افزار لایتروم عمل کند، اما این بدین معنا نیست که هنوز راه هایی برای سریع تر کردن این نرم افزار وجود ندارد.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، بنیان گذار سایتphotoshopoCAFE، کالین اسمیت در ویدیویی جامع از هفت راز پنهان در لایتروم رده برداشته است که می تواند به شما در بهره وری بیشتر در ادیت عکس های Raw کمک می کند.

 

بعضی از این نکات واقعا مفید هستند و حدس زده می شود که بعضی از موارد بیان شده در آن حتی برای آنهایی که سال ها با این نرم افزار کار کرده اند جدید می باشد.

 

اسمیت در این ویدیو با جزییات ایننکات را بیان می کند که ما خلاصه ای از آن ها برایتان در اینجا آورده ایم:

 

۱- بر روی پنل ماژول Develop راست کلیک کنید و گزینهSolo Mode را فعال کنید. این عمل تنها به یک پنل اجازه می دهد که در یک زمان باز باشد.

 

۲- بر روی پنل کناری کلیک کنید و به سمت چپ بکشید تا اسلایدر هایتان بزرگ تر باشد.

 

۳- کلید CTRL را نگه دارید و در مرکز بر روی شکلی شبیه یک فیلتر radial دابل کلیک کنید تا عکسی که در حال ادیت آن هستید به لبه ها جفت شود.

 

۴- راست کلید کنید و تیک تمام ماژول ها و پنل های که نمی خواهید استفاده کنید را بردارید.

 

۵- ماژول Develop بر روی ویدیو ها کار نمی کند اما شما می توانید ادیت هایی که بر روی یک فریم ویدیو انجام داده اید را در کل آن همگام سازی (سینک) کنید. فقط یک فریم را انتخاب کنید، آن را ادیت کنید و سپس هر دو فیلم و فریم را انتخاب کرده و بر روی Sync کلیک کنید.

 

۶- شما می توانید هر کالکشن را به “Quick Collection” تبدیل کنید. برای این کار بر روی کالکشن راست کلیک کنید و گزینه “Set as Target Collection” را انتخاب کنید. اکنون شما می توانید هر عکس را با یک کلیک به آن کالکشن اضافه کنید.

 

۷- اگر شما چندین عکس را انتخاب کردید، هنوز می توانید متادیتا هر عکس را بدون برداشتن سلکت دیگر عکس ها مشاهده کنید. برای این کار کافیست بر روی Metadata کلیک کرده و گزینهShow Metadata for Target Photo Only را انتخاب کنید.

 

با دیدن این ویدیو می توانید راحت تر این نکات را یاد بگیرید پس آن را مشاهده کنید، یاد بگیرید و به ما بگویید که کدام یک از این نکات برای شما جدید است.

 

 

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *