021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین نرم‌افزارهای عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

بهترین نرم‌افزارهای عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

یقینا یکی ویژگی‌هایی که کاربران با خرید گوشی هوشمند، به‌دنبال رسیدن به آن هستند، دوربین است. برندهای مختلفی بازاریابی و تبلیغات خود را روی مشخصات دوربین گوشی‌های هوشمند خود می‌گذارند و از این نظر می‌توان اهمیت آن را متوجه شد. حال با دانستن اهمیت این موضوع، سراغ مطلب اصلی یعنی معرفی اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون می‌رویم. همه ساله شاهد به‌روزرسانی‌های متفاوتی روی سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند مخصوصا دوربین هستیم. آخرین به‌روزرسانی که امروزه با آن روبرو هستیم، دوربین سه‌گانه برای برخی از مدل‌های گوشی هوشمند همچون هواوی P20 Pro و Galaxy A50 است.

[relatedpost post=”114937″]

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک کاربر به ۳ دوربین برای برای یک گوشی هوشمند نیاز داشته باشد. این دیوانه‌وار است. این‌طور نیست؟ قبل از اینکه شروع کنیم، یک سوال از شما می‌پرسم: منظور از پرتره چیست؟

پرتره عبارت است از عکس یا بازنمایی یک شخص یا یک شی که عمدا با یک پس زمینه تار یا روشن نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که این لیست صرفا برای عکاسی با دوربین پرتره ارائه شده است. شما را دعوت می‌کنیم که بهترین اپلیکیشن‌های این حوزه را به‌دقت بررسی کنید.

1) Insta Bokeh

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

از نام این برنامه مشخص می‌شود که Insta Bokeh به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را با یک فوکوس داخلی فوری تجربه کنند که در نتیجه‌ی کار،  می‌تواند با دیگر جلوه‌های سرگرم کننده هم ترکیب شود.

Insta Bokeh یک برنامه ساده و سبک است که از چهار دسته مختلف برای ایجاد جلوه روی تصاویر استفاده می‌کند. این جلوه‌ها عبارتند از آسمان عاشقانه، شب لطافت، دنیای رویاها و متن موردعلاقه.

این برنامه کاملا رایگان است و می‌توانید به‌صورت کاملا کاربردی از آن استفاده کنید. در نتیجه حتی مبتدیان هم می‌توانند از آن استفاده کرده و در نهایت عکس‌های خودشان را در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارند.

2) Snapseed

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

Snapseed یک برنامه عالی است که بسیاری از بررسی‌ها نشان از داشتن ویژگی‌های مناسب برای تهیه یک عکس پرتره می‌دهد.

این برنامه از جانب گوگل عرضه شده است و به‌طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند برای چنین زمینه‌های کارایی داشته باشد. بسیاری از مدل‌های اینستاگرام از این برنامه استفاده می‌کنند تا عکس‌های خود را به تصاویر پرتره خیره کننده تبدیل کنند. این برنامه امکان این را فراهم می‌کند که تنها از گوشی هوشمند خود استفاده کرده و عکس‌های خود را مانند یک حرفه‌ای ویرایش کنید. اگرچه نمی‌توانید تصاویر را در داخل برنامه بگیرید و باید ابتدا با دوربین خود گوشی عکس را انداخته و سپس وارد برنامه کنید.

اگرچه ممکن است که این برنامه برای مبتدیان چندان هم دشوار نباشد، اما در صورت بروز چنین مشکلی، می‌توانید از آموزش‌های رایگان موجود در یوتیوب استفاده کرده و از وبلاگ‌های موجود هم کمک بگیرید. با این آموزش ها می‌توانید تصاویر خود را ویرایش کرده و همانند یک حرفه‌ای، بهترین عکس‌های پرتره خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار دهید.

3) AfterFocus

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

برنامه AfterFocus گزینه‌ی بسیار مناسبی برای اجرای افکت قبل و بعد روی تصاویر ویرایش شده است و می‌تواند امکانات لازم را در این باب در اختیار کاربران قرار دهد. اگر شما می‌خواهید که نتیجه‌ای مشابه DSLR از عکس‌های خود داشته باشید، می‌توانید از چنین برنامه‌ای استفاده کنید.

کاربران می‌توانند بین متدهای هوشمند و دستی برای انتخاب منطقه فوکوس تصویر خود انتخاب کنند. این برنامه به‌کاربران امکان می‌دهد که فوکوس را دقیقا انتخاب کرده و کل عکس را به یک تصویر حرفه‌ای تبدیل کنند. در چنین صورتی می‌توانند از ویژگی‌های چهارگانه برنامه استفاده کرده و با یک فوکوس هوشمند، پس زمینه را تار کرده و دیگر فیلترها را روی تصویر خود به‌کار برند. گفتنی است که اشتراک گذاری آسان خروجی هم توسط این برنامه فراهم شده است.

[relatedpost post=”127539″]

4) LightX

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

LightX در مقایسه با سایر برنامه‌ها، نمونه منحصربه‌فردی محسوب می‌شود که می‌تواند در این لیست حضور داشته باشد.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که عکس خود را به‌صورت دستی برش داده و آن را با یک عکس دیگر ترکیب کنند.

با برنامه LightX می‌توانید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشید. این برنامه می‌تواند پس زمینه عکس شما را تغییر داده و از افکت‌های پاشیدن رنگ، ادغام تصاویر، ابزارهای ویرایش حرفه‌ای عکس، ویرایش تاری عکس، ویرایش متون موجود روی عکس و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهد.

5) PortraitCam

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

اگر به‌دنبال یک انتخاب عالی برای تمامی ویژگی‌های درخواستی خود هستید، می‌توانید از PortraitCam استفاده کنید.

این برنامه که یکی دیگر از اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون است به‌راحتی تمامی ویژگی‌هایی که برپایه سیستم یادگیری ماشین بنا شده‌اند را در اختیار داشته باشید. تمامی این ویژگی‌ها چهره را به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد. اگر چه چنین امکانی در بهترین شرایط خودش قرار ندارد، اما در هر صورت ویرایش سریع و آسانی را برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای فراهم می‌کند.

برای اینکه حلوه‌ی عمیق‌تری روی قسمت‌های مختلف عکس قرار دهید، کافی است که از ماسک مخصوص برنامه استفاده کرده و یک فوکوس کامل روی آن داشته باشید. بقیه تصویر که فوکوس ندارند، به‌صورت تار درخواهند آمد.

می‌توانید تصاویر خود را از حافظه داخلی یا کارت حافظه خود به برنامه وارد کنید، یا اینکه توسط امکانات موجود در خود برنامه، عکس بگیرید. هر کاربری که از یک آیفون با ماژول دوربین دوگانه برخوردار باشد، می‌تواند یک پیش نمایش زنده از تصویری که قصد تهیه آن را دارد، بگیرد و ابتدا قبل از عکس گرفتن، تصویر را با استفاده از لنز عمق دوربین، به‌صورت تار مشاهده کند.

علاوه بر این، مجموعه کاملی از سایر ابزارهای ویرایشی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید روشنایی عکس را تنظیم کرده و از حاشیه‌هایی استفاده کنید که با اعوجاج لنز قابل تغییر هستند. می‌توانید از ویژگی‌های ویدیویی برنامه هم استفاده کرده و فیلم‌های خود را از این طریق ویرایش کنید.

[relatedpost post=”135982″]

6) FabFocus

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

یکی دیگر از اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون ، FabFocus نام دارد. به‌خصوص اگر نمی‌توانید بوکه موردنیاز خود را به‌دست بیاورید، برای شروع می‌توانید یک عکس گرفته و آن را وارد نرم‌افزار کنید.

این برنامه به‌صورت خودکار چهره و دیگر قسمت‌های بدن را تشخیص می‌دهد.

این فرایند مدتی به‌طول می‌انجامد، مخصوصا اگر آن را با برنامه‌ای همچون PortraitCam مقایسه کنید، این مدت زمان انتظار طولانی‌تر است. اما باید بدانید که نتایج حاصل دقیق‌تر هستند و برای کامل شدن تصویر دیگر نیازی به کارهای اضافی بعد از آن نخواهید داشت. موضوع اصلی در فوکوس قرار خواهد گرفت و بقیه‌ المان‌ها با پیش زمینه تار نشان داده خواهند شد.

هنگام تنظیم دقیق عکس، برنامه به شما امکان می‌دهد که قسمتی از عکس را فوکوس کنید و در صورت لزوم حتی آن را پاک کنید. برای ویرایش بهتر تصاویر می‌توانید اندازه ماسک منطقه زوم را کاهش کاهش یا افزایش دهید. برای ایجاد یک تنظیم خوب، بخشی از برنامه وظیفه‌ی تغییر یا پاکسازی قسمت‌هایی از عکس را خواهد داشت و این ویژگی را تنها با یک انگشت و کشیدن آن روی عکس در اختیار خواهید داشت. این قابلیت کمک می‌کند که نگاه واضحی به کارهایی که انجام می‌دهید، داشته باشید.

شما می‌توانید از بین تعداد مختلف شکل‌های بوکه انتخاب کرده و آن را روی عکس به‌کار ببرید. از جمله‌ی این بوکه‌ها می‌توان به مثلث، قلب و ستاره اشاره کرد. برای سفارشی سازی بیشتر، می‌توانید شدت تاری را نیز توسط برنامه FabFocus تنظیم کنید. بهتر است بدانید که این برنامه روی آی‌پد هم قابل نصب و اجرا است.

7) AfterFocus

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

نرم‌افزار AfterFocus  تنها برای گوشی‌های آیفون عرضه شده است و یک گزینه‌ی ارزان قیمت برای عکاسی پرتره محسوب می‌شود.

این برنامه روش ساده و آسانی را برای ایجاد تصاویر با حالت پرتره ارائه می‌کند و رابط کاربری آن برای افراد مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده است. برا شروع شما می‌توانید یک عکس توسط هر برنامه‌ای گرفته و یا آن را از حافظه داخلی گوشی به برنامه معرفی کنید.

روش‌های مختلفی برای انتخاب منطقه‌ی فوکوس وجود دارد. گزینه دستی شما را ملزم می‌کند که کل منطقه فوکوس را رنگ کنید. اما با استفاده از گزینه‌ی هوشمند، فقط یک خط را درون ناحیه فوکوس خواهید کشید و خط سیاه را هم روی پس زمینه قرار می‌دهید. این برنامه بقیه کارها را خودش انجام می‌دهد و شما سریعا می‌توانید یک نتیجه‌ی مطلوب اما نه‌چندان عالی داشته باشید. دلیل این امر هم سادگی برنامه است و تنها سعی دارد که از روش ساده‌ای برای ساخت ساده‌ترین تصاویر پرتره استفاده کند.

راه حل عالی دیگر، ایجاد تصویر با استفاده از Double Take است. همان‌طور که از نام این ویژگی مشخص است، شما دو عکس متفاوت باید در این روش تهیه کنید. در وهله او تصویر موردنظر خود را می‌گیرید. فقط توجه داشته باشید که تا حد امکان به سوژه خود نزدیک شده و از پس زمینه دور باشید.

همچنین باید از سوژه‌ای که از رنگ خالص و تک رنگ برخوردار است، دوری کرده و عکس بعدی خودتان را هم در حالی بگیرید که یک مو را به سمت راست حرکت می‌کنید. انجام این کار سبب می‌شود که برنامه منطقه موردنظر را بدون هیچ‌گونه کمک اضافی تعیین کند. شما می‌توانید از فیلترها و برچسب‌های موجود برای سفارشی‌سازی نتایج نهایی استفاده کنید.

[relatedpost post=”139390″]

8) Fore Photo

اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست ندارید پول خود را برای تهیه‌ی برنامه iPhone Portrait Mode مخصوص آیفون خرج کنید، می‌توانید از Fore Photo که یک انتخاب رایگان و ساده است برای این منظور استفاده کنید.

این برنامه برای آیفون و آی‌پد تهیه شده است و می‌توانید عکس موردنظر خود را از کارت حافظه به آن معرفی کنید.

این برنامه گزینه‌ای برای تهیه‌ی عکس از داخل خود برنامه وجود ندارد.

بعد از وارد کردن عکس، برنامه‌ به‌صورت خودکار از یک شبکه عصبی استفاده کرده و پس زمینه عکس را محو می‌کند. معمولا برای حصول نتیجه‌ی دلخواه، برنامه کمی به کمک نیاز دارد. مانند سایر برنامه‌ها، شما می‌توانید قسمتی از تصویر را که نیاز به فوکوس دارد را با خط نقاشی کنید. یک پاک کن هم برای این منظور ارائه شده است که می‌توانید از آن برای پاک کردن خطوط نقاشی استفاده کنید.

می‌توانید یکی از پنج گزینه‌ی موجود را برای بلور کردن بهتر پس زمینه به‌کار ببرید. همه‌چیز را می‌توانید از حالت ظریف تا جلوه‌های شدید داشته باشید و آن را به‌دلخواه تنظیم کنید. هر تصویر یک کوچک Flre هم در سمت راست و پایین دارد که می‌توانید با خرید رسمی برنامه، آن را محو کنید.

جمع‌بندی

تنها با کمی کار با این اپلیکیشن های عکاسی پرتره برای اندروید و آیفون معرفی شده که برای اندروید و آیفون قابل استفاده هستند، می‌توانید عکس معمولی خود را به یک تصویر خارق‌العاده در سبک پرتره تبدیل کنید. برای ایجاد تصویر خود، نیازی به استفاده از دوربین‌های گران قیمت ندارید و حتی گوشی میان‌رده شما هم می‌تواند برای این منظور کافی باشد.

اگر به‌دنبال روش جالب دیگری برای تهیه تصاویر منحصربه‌فرد هستید، می‌توانید از دوربین‌های دیجیتالی یا نرم افزار دوربین اختصاصی گوشی‌های آیفون استفاده کنید. البته دوربین‌های رده‌بالای اندرویدی هم برای این منظور کاربرد دارند که می‌توان به سامسونگ S20 و پرچم‌داران برند هواوی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *