دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری

راهنمای انتخاب
معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری

در عکاسی معماری باید تفاوت‌هایی را ثبت کنید که مردم عادی نمی‌توانند ببینند، مگر اینکه این تفاوت‌ها را به آن‌ها نشان دهید. اما این چیزی نیست که شما فقط با یک نگاه تیزبین بتوانید آن را ثبت کنید. شما علاوه بر نگاه تیزبین به تجهیزات عکاسی عالی نیاز دارید. اما این مسئله کمی پیچیده است زیرا عکاسی معماری هم در فضاهای داخلی و هم در فضای باز انجام می‌شود و نیاز به برخی تجهیزات تخصصی دارد. در زمینه‌ی طراحی و تولید لنزهای دوربین، نیکون یکی از بهترین‌ها در این حرفه است. در اینجا برخی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، آورده شده است.

Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED Zoom Lens with Auto Focus

لنزهای با زاویه دید عریض برای عکاسی معماری بسیار مناسب هستند، زیرا می‌توانند سوژه را به صورت کامل در یک عکس ثبت کنند. Nikon AF-S DX NIKKOR یک قدم جلوتر رفته و یکی از بزرگترین مشکلات لنزهای واید را برطرف کرده است و انحرافات لنز مانند اعوجاج تصویر را که معمولاً در تصاویر با زاویه دید واید وجود دارد را از بین می‌برد.

این یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری است که در زمینه فوکوس خودکار برای جلوگیری از انحراف رنگی فراگیر بهتر عمل می‌کند. ویژگی فوکوس خودکار این لنز تضمین می‌کند که برای داشتن فوکوس مناسب مجبور نیستید که کار سختی را انجام دهید. البته، اگر ترجیح می‌دهید که فوکوس تصاویر خودتان را به صورت دستی انجام دهید، این امکان هم در اختیار شما قرار دارد

[relatedpost post=”184338″]

محدوده‌ی فاصله کانونی این لنز برابر با 10-24 میلی متر است و به شما چشم انداز خوبی از اشیا در فواصل مختلف از دوربین می‌دهد.

نکات مثبت

  • لنزهایی با فاصله کانونی 10-24 میلی متر امکان ایجاد تصاویر با دورنمای عمیق را در فواصل نزدیک فراهم می‌کند
  • لنز با زاویه دید عریض سوژه‌ها را بدون تحریف تصویر ثبت می‌کند
  • ویژگی فوکوس خودکار همچنین از انحراف رنگی جلوگیری می‌کند

نکات منفی

  • پرداخت هزینه این لنز ممکن است کمی برای دانشجویان سخت باشد

این لنز با قیمت تقریبی 900 دلار در آمازون، به هیچ وجه لنز ارزان قیمتی نیست، اما شما هزینه کیفیت را پرداخت می‌کنید. اگر در مورد عکاسی معماری جدی هستید، این لنزی است که باید به طور جدی از آن استفاده کنید.

Tamron AFA012N700 SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD Wide-Angle Lens

لنز Tamron AFA012N700 SP یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری است. این لنز یک لنز واید است که برای دوربین‌های نیکون طراحی شده است و دارای سیستم جبران لرزش داخلی است. به همین خاطر به شما امکان می‌دهد تصاویر واضح‌تری بگیرید بدون اینکه نگران لرزش دستان خود باشید.

  • فوکوس با یک موتور کم صدای فراصوت USD انجام می‌شود و امکان فوکوس سریع و بی صدا را می‌دهد.
  • دیافراگم f/2.8 توسط یک شاتر 9 تیغه‌ای محصور شده است و باعث ایجاد جلوه‌های شگفت انگیز بوکه می‌شود
  • این لنز دارای یک میدان دید 110 درجه است که به شما امکان ثبت تصاویر بسیار گسترده را می‌دهد.

قیمت این محصول در آمازون 1100 دلار است که آن را نسبت به برخی دیگر از رقبا کمی گران‌تر می کند، اما اگر در بازار به دنبال یک لنز با زاویه دید عریض می‌گردید که برای عکاسی معماری شما مناسب باشد، این یکی از گزینه‌های بهتر موجود است.

نکات مثبت

  • بدون انحرافات لنز مانند اعوجاج، از زاویه دید عریض عکاسی می‌کند
  • موتور التراسونیک کم صدای USD امکان فوکوس سریع و آسان را فراهم می‌کند
  • دیافراگم f/2.8 که توسط یک شاتر 9 تیغه‌ای محصور شده و جلوه‌های عالی بوکه را به همراه دارد
  • میدان دید عظیم 110 درجه برای عکسهای عالی در فضاهای داخلی و خارجی

نکات منفی

  • هزینه زیاد ممکن است برای همه قابل پرداخت نباشد

یکی از ویژگی‌های مهم عکاسی معماری که آن را از انواع دیگر عکاسی متمایز می‌کند، این است که شما باید سوژه‌ها را در فضای باز و داخلی خانه ثبت کنید. با در نظر داشتن این نکته، تامرون یک لنز عالی برای این منظور طراحی کرده است. اگر دوربین نیکون دارید و برای دوره معماری خود به یک لنز با کیفیت نیاز دارید، نگاهی به این محصول داشته باشید.

Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED Zoom Lens with Auto Focus

لنزهایی که توسط تولیدکننده‌های دوربین ساخته می‌شوند بیشترین کیفیت ممکن را دارند، زیرا تولید کننده بهترین راه برای کالیبراسیون لنزهای محصولات خود را می‌داند. لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 10-24mm گزینه‌ای عالی برای عکاسی معماری است.

استفاده از عدسی کروی این اطمینان را می‌دهد که هنگام ثبت عکس‌های خود هیچ انحرافی وجود ندارد. این کار باعث می‌شود بدون نگرانی در مورد انحراف و اعوجاج، عکس‌هایی با زاویه دید عریض ثبت کنید.

فاصله کانونی این لنز برابر با 10-24mm است و این اطمینان را به شما می‌دهد که می‌توانید حتی در دورنمای نزدیک هم تصاویر خیلی خوبی داشته باشید.

نکات مثبت

  • با قیمت 896 دلار یک محصول کاملا رقابتی است.
  • برای عکاسی داخل و خارج از منزل عالی است و آن را برای دانشجویان معماری ایده آل می‌کند
  • فاصله کانونی 10-24mm امکان دید عمیق در فواصل نزدیک را فراهم می‌کند
  • ساخت عدسی کروی انحراف لنز و رنگ را به حداقل می‌رساند

نکات منفی

  • اگرچه فیلترهای پلاریزه عالی هستند، اما اگر بودجه کمی داشته باشید مقرون به صرفه نیست

اگر دانشجوی رشته معماری هستید و برای دوره خود به یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری احتیاج دارید، این محصول یکی از گزینه‌های خوب بازار است که قیمت زیادی هم ندارد. لنزهای ثالث می‌توانند عالی باشند، اما اغلب قیمت آن‌ها خیلی گران‌تر است و این باعث می‌شود این لنز نیکون نسبت به برخی دیگر از ارزش بیشتری برخوردار باشد.

Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G AF-S ED VR II Nikkor Telephoto Zoom Lens

مشکلی که در اکثر لنزهای DSLR وجود دارد این است که آنها بسیار گران قیمت هستند و با بودجه یک دانشجوی دانشگاه غیرقابل دسترسی هستند. هدف نیکون از عرضه‌ی این لنز حل این مشکل است. با قیمت تقریبی متوسط 647 دلار در آمازون، بسیار ارزان‌تر از برخی دیگر از پیشنهادات موجود در بازار برای دانشجویان معماری است، در حالی که هنوز هم بیشتر ویژگی‌های مشابه آن‌ها را ارائه می‌دهد.

با در نظر گرفتن یک دانشجوی متوسط، این لنز برای گرفتن عکس در سناریوهای بسیار متنوع طراحی شده است، بدون اینکه بیش از حد کیفیت را تحت تأثیر قرار دهد. این لنز مانند بهترین لنزهای بازار برای شما عمل نمی‌کند، اما کیفیت آن به اندازه کافی قابل قبول است و معمولا بیشتر از چیزی است که یک دانشجو به آن نیاز داشته باشد.

نکات مثبت

  • قیمت رقابتی و مقرون به صرفه برای دانشجویان معماری
  • در طیف گسترده‌ای از سناریوها عکس‌های مناسبی می‌گیرد
  • فاصله کانونی کوچک دستیابی به دورنمای عمیق را با اجسام نزدیک آسان می‌کند
  • عناصر موتور و لنزهای کروی با فوکوس آرام، انحرافات لنز را پایین نگه می‌دارد

نکات منفی

  • از آنجا که هدف آن گرفتن بیشترین دامنه عکس است، تصاویر آن به اندازه لنزهایی که برای سناریوهای خاص طراحی شده‌اند، مناسب نخواهند بود

اگر شما دانشجوی معماری هستید و برای دوره‌های تحصیلی خود به لنز مقرون به صرفه‌ای نیاز دارید، لنز زوم تله فوتو AF-S ED VR II Nikkor از Nikon گزینه بسیار خوبی است.

Nikon AF-S FX NIKKOR 50mm f/1.8G Lens with Auto Focus

اگر می‌خواهید یک لنز مقرون به صرفه و جمع و جور تهیه کنید، نیکون AF-S FX 50mm یکی از لنزهایی است که می‌توانید نگاهی به آن بیندازید.

این لنز با قیمت تقریبی 220 دلار در آمازون، یک لنز ساده است که کاربرد زیادی برای عکاسی معماری اولیه دارد. این لنز امکان زوم ندارد و فقط محدود به یک فاصله کانونی هستید، اما ویژگی فوکوس خودکاری که در این لنز وجود دارد کهبه شما کمک می‌کند جلوه های بوکه‌ی زیبایی را بدست آورید.

فاصله کانونی 50 میلی متری نیز به شما کمک می‌کند تا در مورد سوژه هایی که به دوربین شما نزدیک هستند چشم انداز خوبی داشته باشید. اثر عمق این لنز نیز با لنزهایی که قیمت آنها بسیار بالاتر است برابری می‌کند که نکته‌ی بسیار حائز اهمیتی است

نکات مثبت

  • لنز فوق العاده مقرون به صرفه، ایده‌آل برای دانشجویان دانشگاهی که همیشه در حال حرکت هستند و برای انجام تحقیقات معماری به مواردی نیاز دارند که بتوانند به راحتی آن را حمل کنند
  • ویژگی فوکوس خودکار به افزودن جلوه‌های بوکه کمک می‌کند

نکات منفی

  • بزرگنمایی روی لنز وجود ندارد
  • لنز با هدف خاص، عدم انعطاف پذیری

فاصله کانونی 50 میلی متر برای افزودن عمق و چشم انداز به عکس‌های شما عالی است.

NIKON AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G ED VR II Lens

دانشجویان همیشه پول زیادی برای خرید تجهیزات با کیفیت بالا ندارند و با توجه به این موضوع، نیکون لنز AF-S DX 55-200mm ED VR II را تولید کرده است.

این محصول در آمازون 150 دلار قیمت دارد، اگر اهل معماری باشید، بسیار مقرون به صرفه است و باید از آن لذت ببرید، زیرا این محصول در طیف گسترده‌ای از سناریوها بدون به خطر انداختن کیفیت عکس‌های خوبی می‌گیرد.

این لنز جمع و جور است و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به حمل بار اضافی، آن را به بیرون ببرید. با وجود جمع و جور بودن، از ویژگی زوم نیز بهره می‌برد و شما می‌توانید از بزرگنمایی اپتیکال بهره‌مند شوید.

پوشش فوق العاده (SIC) در کاهش درخشش‌های داخلی لنز بسیار عالی عمل می‌کند. در صورت عکاسی در فضای باز، درخشش‌های داخلی (Flare) یکی از مشکلاتی است که شما را آزار می‌دهد.

نکات مثبت

  • استفاده از عناصر ED اعوجاج اپتیکال را کاهش می‌دهد
  • دیافراگم هفت تیغه‌ای باعث ایجاد اثرات طبیعی بوکه می‌شود
  • سیستم لرزشگیر امکان ثبت تصاویر واضح را حتی هنگام نگه داشتن دوربین با دست فراهم می‌کند

نکات منفی

  • از ویژگی فوکوس خودکار بهره مند نیست، بنابراین باید جلوه‌های فوکوس را به صورت دستی اضافه کنید
  • کیفیت تصویر می‌توانست بهتر باشد، اما با توجه به قیمت لنز قابل قبول است

این لنز نیکون کاملاً با در نظر داشتن دانشجوهای در حال مسافرت طراحی شده است و اگر شما هم چنین فردی هستید، این لنزی است که باید در کوله شما باشد. جمع و جور است، بزرگنمایی می‌کند و عکس‌های مناسبی می‌گیرد، همه این‌ها بدون نیاز به هزینه زیاد.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G Lens with Auto Focus

بازار لنزهای مناسب دانشجویان با ارائه پیشنهادات عالی، تبدیل به یک بازار رقابتی شده‌ است. لنز Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm یکی از پیشنهادات بهتر در بازار است. بهترین قسمت این لنز قیمت رقابتی آن است که در آمازون فقط با 153 دلار و در صورت تمایل به فیلتر محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش تا 200 دلار قیمت دارد.

این لنز به عنوان یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی معماری، از ویژگی زوم برخوردار نیست. البته این موضوع خیلی مهم نیست. یک ویژگی فوکوس خودکار وجود دارد که به شما امکان می‌دهد جلوه‌های بوکه را بدون ایجاد جلوه‌های مصنوعی ایجاد کنید. دامنه دیافراگم آن f/1.8 تا f/2.2 است، بنابراین می‌توانید عکس‌های خوبی با زاویه دید عریض ثبت کنید.

علاوه بر فوکوس خودکار، لغو فوکوس دستی نیز در این لنز وجود دارد. موتور بی‌صدای فوکوس این اطمینان را می‌دهد که فوکوس خودکار مزاحمتی برای گرفتن عکس مناسب ایجاد نمی‌کند.

نکات مثبت

  • قیمت رقابتی ، 150 دلار فقط برای لنز
  • اندازه دیافراگم f / 1.8 تا f/2.2 به شما امکان می‌دهد بدون انحراف زیاد عکس‌های با زاویه دید عریض بگیرید
  • اندازه جمع و جور تضمین می‌کند شما می‌توانید آن را بدون نیاز به حمل موارد حجیم آن را استفاده کنید

نکات منفی

  • قابلیت بزرگنمایی در دسترس نیست

اگر در دانشگاه ثبت نام می‌کنید و به شدت به یک لنز مناسب نیاز دارید، این مکانی عالی برای شروع است.

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی

ساخت لنز برای دانشجویان به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. آنها مجبورند تصاویر بسیار خوبی برای دوره های تحصیلی خود ثبت کنند و در عین حال برای دانشجویانی که در بند پول هستند قابل دسترسی باشند.

این لنزها از راه‌های کاملاً متفاوتی با این مسئله مقابله می‌کنند، بعضی از آن‌ها بهترین کیفیت تصویر را با کیفیت عالی ارائه می‌دهند، در حالی که دیگر لنزها کیفیت مناسب تصویر را با بودجه ارائه می‌دهند و اطمینان حاصل می کنند که دانش آموزان بی میل نیستند.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *