021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین گیمبال دوربین؛ راهنمای خرید گیمبال برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه

بهترین گیمبال دوربین؛ راهنمای خرید گیمبال برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه

گیمبال دوربین چیست؟

هنگامی که با دوربین دستی فیلم‌برداری می‌کنید، معمولا احتمال کمی لرزش وجود دارد. گیمبال دوربین (Gimbal) ابزاری است که از سنسورها و موتورها برای تثبیت دوربین و حذف این لرزش‌ها استفاده می‌کند.

گیمبال دوربین تا حدی شبیه مونوپاد به نظر می‌رسد. این ابزار دارای مجموعه‌ای از کنترل‌ها روی دسته است، بنابراین می‌توانید هنگامی که دوربین ثابت است، تصویر را در راستای محور افقی حرکت دهید (افق گرد یا پن)، در راستای محور عمودی بچرخانید (عمودگرد یا تیلت) و کنترل بیشتری روی آن داشته باشید.

گیمبال، تفاوت بین حرکات عمدی و وقفه‌های کوچک و ناخواسته (همچون لرزش) را حس می‌کند. موتورهای بی صدا و بدون جاروبک (براشلس) داخل گیمبال این اطمینان را ایجاد می‌کنند که این اتفاق می‌افتد و نتیجه‌ای را ارائه می‌دهند که فوق‌حرفه‌ای به نظر می‌رسد. (موتورهای تثبیت کننده گیمبال‌ها، همان موتورهایی هستند که در هلی شات‌ها وجود دارند.)

به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، گیمبال دوربین را انتخاب می‌کنند. گیمبال‌ها خیلی ارزان‌تر از جایگزین‌های هالیوودی نظیر دالی‌ها (Dollies) یا استدی کم‌ها (Steadicams) هستند، و نتایج فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کنند. (دالی نوعی پایه چرخ‌دار است که دوربین را روی آن نصب می‌کنند و امکان هدایت آن روی یک سطح صاف وجود خواهد داشت).

[relatedpost post=”102123″]

انواع مختلف گیمبال دوربین

به‌طورکلی دو نوع گیمبال دوربین وجود دارد:

  • الکترونیکی (موتوری)
  • مکانیکی

اگرچه گیمبال‌های الکترونیکی از محبوبیت بیشتری برخوردارند، اما هنوز هم افراد زیادی هستند که گیمبال‌های مکانیکی را به گیمبال‌های الکترونیکی ترجیح می‌دهند.

مزیت اصلی استفاده از گیمبال الکترونیکی این است که می‌توانید از آن روی اجسام متحرکی نظیر ماشین، هلی شات، قایق و… استفاده کنید. به علاوه، این گیمبال‌ها به خوبی می‌توانند چرخش‌های سریع، تغییر جهت‌ها و لرزش‌ها را کنترل کنند. اما در گیمبال‌های مکانیکی به این علت که در این گیمبال‌ها، اینرسی (مقاومت در برابر تغییر سرعت یا تغییر جهت حرکت) وجود دارد در صورت تغییر جهت ناگهانی در گیمبال مکانیکی، دوربین منحرف یا کج می‌شود.

نکته دیگری که درمورد گیمبال‌های مکانیکی باید به آن توجه کنید این است که برای این که دوربین را ثابت و همسطح زمین نگه دارید، به کالیبراسیون نیاز دارید که این پروسه می‌تواند پر دردسر و دشوار باشد.

از سمت دیگر، ایراد اصلی گیمبال‌های الکترونیکی این است که با باتری تغذیه می‌شوند و به همین خاطر حتی اگر مقدار کمی آب وارد سیستم شود، می‌تواند به آنها آسیب بزند. همچنین به طور مداوم نیاز به شاژ دارند. البته امروزه، بسیاری از گیمبال‌ها ضد آب ساخته می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای گیمبال‌های مکانیکی قیمت آنها است. از آنجایی که در اکثر مواقع، در ساخت گیمبال‌های مکانیکی از قطعات ارزان‌تری نسبت به گیمبال‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، گیمبال‌های مکانیکی خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

گیمبال‌ها از نظر تعداد محور

از نظر تعداد محور، معمولا گیمبال‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • گیمبال‌های ۳ محوره: که دوربین را در سه محور تیلت (tilt)، پن (pan) رول یا محور حرکت گردشی (roll) تثبیت می‌کنند.
  • گیمبال‌های ۲ محوره: که فقط محور پن و رول را تثبیت می‌کنند.

برای تعیین این که کدام گیمبال برای شما بهتر است، ابتدا باید نیازهای عکس‌برداری و فیلم‌برداری‌تان را در نظر بگیرید.

برای برخی از افراد، گیمبال‌های ۲ محوره انتخاب مناسب‌تری هستند زیرا به خاطر داشتن دو موتور، سبک‌تر هستند و مصرف باتری کمتری دارند. اما برخی از افراد به دلیل سبک خاص عکس‌برداری یا فیلم‌برداری‌ای که دارند، به تثبیت بیشتری نیاز دارند، گیمبال‌های ۳ محوره انتخاب مناسب‌تری هستند.

مزایای استفاده از گیمبال دوربین

هدف اصلی استفاده از گیمبال، ثابت نگه داشتن دوربین است. به طور معمول، زمانی که دوربین دیجیتال را با دستان خالی نگه می‌دارید، احتمال این که در فیلم لرزش وجود داشته باشد بالاست و این ممکن است کیفیت فیلم‌ها را تا حد زیادی پایین بیاورد.

با این حال خرید گیمبال‌های دوربین، به شما این اطمینان را می‌دهند که هیچ لرزشی در فیلم وجود نداشته باشد و ویدئویی باکیفیت و بدون اشکال را به شما عرضه می‌کنند. اما استفاده از گییمبال دوربین چه مزایای دیگری دارد؟

سهولت استفاده

بیشتر گیمبال‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که استفاده از آن‌ها آسان باشد. همچنین نصب این گیمبال‌ها معمولا راحت است؛ بنابراین، برای این که برای فیلم‌برداری روزانه از گیمبال استفاده کنید، لزوما نیازی نیست که حرفه‌ای باشید.

قابل اطمینان بودن

مسلما نمی‌خواهید که ناگهان هنگام فیلم‌برداری، کنترل دوربین دیجیتال گران قیمت‌تان را از دست بدهید و هنگام افتادن، تکه تکه شدن آن را تماشا کنید!

گیمبال دوربین می‌تواند آن را محکم نگه دارد، بنابراین از افتادن آن جلوگیری می‌کند. البته برای این که از این ویژگی بهره‌مند شوید باید گیمبال باکیفیتی را خریداری کنید.

فیلم‌برداری با حرکت آهسته (اسلوموشن)

زمانی که می‌خواهید به روش اسلوموشن فیلم بگیرید و نیاز است که فوکوس دوربین را تغییر دهید، گیمبال‌ها می‌توانند خیلی مفید باشند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت لحظه‌ای بین نقاط فوکوس حرکت کنید و در عین حال تمام جزئیات لازم را پوشش دهید.

انعطاف‌پذیری

اکثر گیمبال‌ها به نحوی طراحی شده‌اند تا به شما کمک کنند راحت‌تر فیلم‌برداری کنید. برای مثال، برخی از بهترین گیمبال‌ها قابل پوشیدن هستند. یعنی حتی زمانی که دستانتان آزاد نیستند (برای مثال زمانی که دوچرخه سواری می‌کنید)، همچنان می‌توانید از آنها برای فیلم‌برداری استفاده کنید.

علاوه بر این، گیمبال‌ها با اکثر گوشی‌های هوشمند نیز سازگار هستند.

نکاتی که باید قبل از خرید گیمبال دوربین در نظر بگیرید

می‌دانیم که برای خرید گیمبال هیجان‌زده هستید و می‌خواهید هر چه زودتر فیلم‌برداری با گیمبال را شروع کنید! اما عجله نکنید؛ نکاتی وجود دارند که باید قبل از خرید گیمبال دوربین آنها را در نظر بگیرید.

  • بودجه

اگر برای اولین بار می‌خواهید یک گیمبال خریداری کنید، ممکن است اولویتتان روی هزینه آن باشد. این امر خصوصا زمانی صدق می‌کند که به‌تازگی حرفه فیلم‌برداری را آغاز کرده‌اید یا به عنوان یک سرگرمی به آن نگاه می‌کنید. بنابراین سعی کنید گیمبالی را خریداری کنید که در عین مقرون‌به‌صرفه بودن، ویژگی‌های مناسبی را عرضه می‌کند.

  • وزن

اگر قرار است یک گیمبال دستی را انتخاب کنید، گیمبالی را خریداری کنید که وزن زیادی ندارد. زیرا نگه داشتن گیمبال‌های سنگین برای مدت طولانی باعث خسته شدن دستتان خواهد شد و ممکن است روی کیفیت ویدئوها نیز تاثیر بگذارد.

  • تعادل

اگر قصد جدا کردن و وصل کردن مکرر دوربین را دارید، گیمبالی را انتخاب کنید که دارای پلتفرم جدا شدن سریع یا سایر ویژگی‌هایی است که متعادل بودن درست دوربین روی گیمبال را آسان‌تر می‌کنند.

  • پشتیبانی

اگر گیمبالی را خریداری کنید که تنها از یک ویژگی پشتیبانی می‌کند مسلما پولتان را هدر داده‌اید. یا اگر گیمبال را از شرکتی خریداری کنید که خدمات فعال پشتیبانی از مشتریان ندارد، باز هم مجبورید که بارها و بارها به مغازه بروید و زمان زیادی را در این راه تلف کنید.

بنابراین انتخاب هوشمندانه این است که گیمبالی را خریداری کنید که از چندین ویژگی پشتیبانی می‌کند و آن را از شرکتی خریداری کنید که خدمات پشتیبانی از مشتریان فعالی را ارائه می‌دهد.

  • سازگاری

برخی از گیمبال‌ها از نظر سازگاری، خیلی موردپسند مشتریان واقع نمی‌شوند. این موضوع به خصوص در مورد گیمبال‌هایی صدق می‌کند که فقط با مدل‌های خاصی از دوربین‌ها کار می‌کنند؛ بنابراین، قبل از خرید گیمبال مطمئن شوید که با دوربینی که دارید سازگار است.

  • ظرفیت ترابری

اگر قصد دارید که به دوربینتان لوازم جانبی اضافه کنید، باید دنبال یک گیمبال با ظرفیت ترابری بالاتری باشید. برخی از گیمبال‌های ارزان‌تر یا قدیمی‌تر ممکن است دارای محدودیت وزن باشند. در این شرایط اگر دستگاه را بیش از حد سنگین کنید، ممکن است پایداری گیمبال کاهش پیدا کند.

این امر خصوصا در مورد گیمبال‌های دوربین (نسبت به گیمبال‌های گوشی هوشمند) صدق می‌کند. برای مثال ممکن است مدلی که انتخاب می‌کنید برای یک دوربین بدون آینه طراحی شده باشد. بنابراین اگر یک دوربین دیجیتال با یک لنز حرفه‌ای سنگین روی آن نصب کنید، ممکن است به درستی کار نکند.

[relatedpost post=”281279″]

  • پایه‌های جانبی

اگر می‌خواهید در لوکیشن‌های مختلفی فیلم‌برداری کنید (جایی که به نور روی دوربین، میکروفون یا حتی یک LCD خارجی نیاز دارید) گیمبال باید پایه‌هایی برای نگهداری آن‌ها داشته باشد. به این ترتیب، پروسه فیلم‌برداری برای شما راحت‌تر خواهد بود و برای حمل لوازم جانبی دیگر نیازی به دستیار ندارید.

 معرفی بهترین مدل‌های گیمبال برای دوربین‌های DSLR و بدون آینه

در این قسمت به برخی از بهترین مدل‌های گیمبال برای دوربین‌ها پرداخته‌ایم:

۱- گیمبال DJI RSC 2

گیمبال DJI RSC 2 برای دوربین‌های بدون آینه و DSLR طراحی شده است و قادر است که تا 3 کیلوگرم وزن دوربین و لوازم جانبی را تحمل کند.

موتورهای RSC 2 حدود ۵۰ درصد قدرتمندتر از موتورهای سری قبل این گیمبال، یعنی Ronin-SC هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی RSC 2 طراحی تاشو آن است که اجازه می‌دهد تا گیمبال را به حالت underslung برای رسیدن به بهترین زاویه تغییر دهید.

سر این گیمبال از قسمت دسته تا می‌شود و دارای باتری‌های داخلی است. می‌توانید هنگامی که گیمبال در حال استفاده است، از طریق دسته آن را شارژ کنید؛ البته به جز در شرایط دمایی بسیار بالا یا پایین.

دسته گیمبال، از پروتکل‌های شارژ سریع PD و QC 2.0 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با استفاده از شارژر ۱۸ واتی (که در بسته‌بندی موجود نیست) آن را در حدود دو ساعت شارژ کنید.

در هر طرف دسته گیمبال یک پایه قرار دارد که می‌توانید لوازم جانبی اختصاصی، نظیر کیف حمل دوربینتان را به آن متصل کنید.

گیمبال RSC 2 از الگوریتم تثبیت‌کننده DJI Titan استفاده می‌کندکه ورژن پیشرفته‌تری نسبت به مدل قبلی است و ثبات و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند.

گیمبال RSC 2 در مجموع شش پیکربندی مختلف دارد و با یک برنامه تلفن همراه iOS/Android همراه است که به شما این امکان را می‌دهد تا به ویژگی‌هایی نظیر تایم لپس، پانوراما و چرخش ۳۶۰ درجه دسترسی داشته باشید.

این گیمبال همچنین از سیستم انتقال اختیاری DJI RavenEye پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال از راه دور ویدئوهایی باکیفیت با 1080p، ردیابی سوژه با قابلیت ActiveTrack 3.0 و سایر عملکردها را فراهم می‌کند. برای اطلاع از قیمت و خرید گیمبال DJI RSC 2 می‌توانید به فروشگاه نورنگار که نمایندگی دی جی ای است مراجعه کنید.

حالا نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های این گیمبال دوربین می‌اندازیم.

فریم تاشو:

بدون شک ویژگی تاشو RSC 2 تغییری بزرگ و عالی نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود. در حین بررسی این مدل متوجه شدیم که استفاده از گیمبال به شکل تا شده به شما این امکان را می‌دهد که برای فیلم‌برداری از جاهایی که فاصله کمی از زمین دارند، راحت‌تر باشید و نیازی به خم شدن نداشته باشید.

یکی دیگر از مزایای فریم تاشو این است که کنترل‌ها به راحتی در دسترس هستند. به این معنا که می‌توانید بدون نیاز به بررسی مکان کنترل‌ها، تیلت و پن گیمبال را تنظیم کنید. هنچنین گیمبال بعد از تا شدن کوچک‌تر می‌شود و در نتیجه حمل آن راحت‌تر خواهد بود.

صفحه‌نمایش OLED:

این ویژگی که قبلا در سایر گیمبال‌ها دیده بودیم در نهایت به یکی از محصولات DJI افزوده شد. پنل OLED جدید ۱ اینچی یک ویژگی عالی است که تنظیمات دوربین را بسیار ساده‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید نرخ محور را تنظیم کنید، گیمبال را کالیبره کنید و خیلی از تنظیمات دیگر را اعمال کنید.

تنها مشکلی که هنگام استفاده از این ویژگی در نور مستقیم خورشید مشاهده کردیم این بود که خواندن متن سفید در این نمایشگر گاهی دشوار است.

عمر باتری:

تنها با یکبار شارژ، این گیمبال دی جی ای به مدت دو هفته قابل استفاده است. مدت زمان شارژ باتری آن هم تا 100 درصد خیلی طول نمی‌کشد.

کیفیت ساخت:

کیفیت ساخت گیمبال DJI RSC 2 نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. این گیمبال از ترکیبی از فلز و پلاستیک ساخته شده است که هر دو محکم و مقاوم هستند.

بازوهای گیمبال توسط پیچ‌هایی که مستقیما وارد بازوها می‌شوند در جای خود ثابت نگه داشته می‌شوند. هم پیچ‌ها و هم بازوها بدون حرکت در جای خود باقی می‌مانند و هیچ نشانه‌ای از شل شدن آنها در حین استفاده وجود ندارد.

صفحه قرارگیری دوربین از فلز ساخته شده است و از یک صفحه بزرگ به سبک مانفروتو (Manfrotto) و یک صفحه کوچک‌تر تشکیل شده است که روی دوربین قرار می‌گیرد. ترکیب این دو صفحه عالی است. داشتن یک صفحه نصب کوچک روی دوربین به جای یک صفحه بزرگ، تجربه بهتر و راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

مزایا

  • طراحی هوشمند تاشو
  • فیلم‌برداری را آسان‌تر می‌کند.
  • ۱۴ ساعت عمر باتری با شارژ USB
  • چرخش اتوماتیک ۳۶۰ درجه

معایب

  • یافتن بهترین تعادل برای این گیمبال نیاز به تمرین دارد.
  • صفحات نصب در معرض لغزش قرار دارند.
  • باتری آن قابل تعویض نیست.

نکته: این گیمبال با اکثر دوربین‌ها (و نه همه آنها) سازگار است. بنابراین قبل از خرید، راهنمای سازگاری دوربین DJI را بررسی کنید.

این گیمبال به خوبی از دوربین‌های کانن، سونی، پاناسونیک، نیکون و فوجی فیلم پشتیبانی می‌کند، اما معمولا با دوربین‌های المپوس سازگار نیست.

۲- گیمبال DJI Ronin-S

گیمبال دستی Ronin S نصب فوق العاده سریع و راحتی دارد و جمع‌وجور است. این گیمبال به دوربین‌های متنوعی از جمله دوربین‌های پاناسونیک، سونی، کانن و نیکون متصل می‌شود.

عمر باتری این مدل تقریبا ۱۲ ساعت است. قابلیت اتصال به برنامه تلفن هوشمند به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل‌های سفارشی را اعمال کنید که می‌توانند عملکرد و سرعت حرکت را تغییر دهند. این گیمبال دارای ظرفیت ترابری ۳.۶ کیلوگرم و سر گیمبال موتوردار ۳ محوره است.

به دلایلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، خرید گیمبال Ronin S دی جی آی خریدی هوشمندانه است.

ساختار و اجزای سازنده:

گیمبال Ronin S در یک کیف حمل پلی استایرن سبک وزن خاکستری به خریداران عرضه می‌شود که محافظت کافی را برای تمام اجزاء فراهم می‌کند و با یک گیره چرخشی محکم می‌شود.

درون کیف حمل، این محصول به سه قطعه جداگانه تقسیم می‌شود:

  • سر گیمبال سه محوره
  • دسته‌ای که حاوی باتری است
  • بسط‌دهنده دسته‌ای که باز می‌شود تا یک سه پایه را تشکیل دهد.

بسط‌دهنده مینی سه پایه، دسترسی بیشتر به دوربین را امکان‌پذیر می‌کند که برای فیلم‌برداری از بالای سر یا فیلم‌برداری از پایین و نزدیک سطح زمین عالی است.

این گیمبال به خودی خود سبک است، اما وقتی دوربین و لوازم جانبی را روی آن نصب می‌کنید، می‌تواند حتی برای باتجربه‌ترین افراد هم کمی سنگین باشد. بسط‌دهنده سه پایه با تنظیم کردن تثبیت‌کننده، می‌تواند تا حدی این فشار را از بین ببرد.

بیشتر قسمت‌های گیمبال Ronin S از فلز ساخته شده‌اند که این ویژگی آن را به گزینه‌ای بادوام و محکم تبدیل کرده است.

دسته گیمبال (که محل قرارگیری باتری نیز است) و بسط دهنده‌ها برای کنترل و تسلط بیشتر، با موادی با بافت لاستیکی پوشانده شده‌اند. همچنین برخی از قسمت‌های محصول (نظیر روکش‌های لاستیکی روی پورت‌ها)، باعث شده‌اند که این محصول در برابر آب‌وهوا و شرایط جوی نامناسب مقاوم باشد.

عملکرد:

طبق بررسی‌هایی که داشتیم، DJI Ronin S در مقایسه با برخی از گیمبال‌های DJI عملکرد بسیار بهتری دارد.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که نباید این دستگاه را بدون نصب دوربین روشن کنید، زیرا دستگاه می‌لرزد و موتورها خاموش می‌شوند. اگر این اتفاق افتاد، تنها گیمبال را خاموش کنید.

گیمبال Ronin S امکان حرکت نامحدود در محور پن را فراهم کرده است که این به کاربر این امکان را می‌دهد تا چرخش ۳۶۰ درجه مداوم را انجام دهد. این قابلیت در برنامه Ronin به راحتی قابل‌ دسترس است.

برنامه همراه:

اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از گیمبال Ronin-S ببرید، دانلود برنامه Ronin ضروری است. این برنامه برای دستگاه‌های دارای Android 4.4 یا iOS 9.0 و بالاتر در دسترس است.

هدف اصلی این برنامه این است که به شما کمک کند تا قبل از هر بار استفاده مطمئن شوید که گیمبال به درستی تنظیم شده است. با ویژگی Auto Tune می‌توانید هر بار که یک دوربین یا لنز جدید را نصب می‌کنید، قرارگیری درست آنها را بررسی کنید.

این برنامه همچنین حالت‌های تصویربرداری خلاقانه گوناگونی را به شما عرضه می‌کند تا بتوانید فیلم‌های تایم لپس، هایپرلپس و تایم لپس متحرک و عکس‌های پانوراما بگیرید.

با این برنامه می‌توانید، حتی زمانی که گیمبال در دست شخص دیگری است یا زمانی که روی سه پایه قرار گرفته، برای کنترل از راه دور حرکات گیمبال استفاده کنید.

کنترل دوربین از راه دور:

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی که Ronin S به عنوان یک گیمبال دوربین پیشرفته‌ عرضه می‌کند، کنترل دوربین از راه دور است. این قابلیت را می‌توان با اتصال دستگاه به دوربین نصب شده و از طریق کابل MCC (کنترل چند دوربین) یا RSS (راه‌اندازی/ توقف از راه دور) فعال کرد. این دو کابل همراه با Ronin S، به شما عرضه می‌شوند.

مزایا:

  • ثابت نگه داشتن عالی
  • موتورهای گیمبال قوی
  • سهولت استفاده
  • کیفیت ساخت بالا
  • قابل تنظیم از طریق برنامه همراه
  • عمر باتری طولانی

معایب:

  • با دوربین‌های محدودی سازگار است.
  • نسبتا سنگین است.

۳- گیمبال DJI Ronin-SC

این گیمبال دوربین برند دی جی ای یک گیمبال رده بالا با ساختار محکم و مناسب و وزن سبک است.

گیمبال Ronin-SC توسط یک باتری ۲۴۵۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌شود که در دسته تعبیه شده است و تا ۱۱ ساعت دوام می‌آورد. علاوه بر این از طریق پورت USB Type-C شارژ می‌شود.

اگر یکی از کابل‌های USB را به یک دوربین سازگار متصل کنید، این دسته همچنین می‌تواند گزینه‌های کنترل دوربین (مانند اجرا/ توقف یا تغییر فوکوس) را فراهم کند. شیارهای ۱.۴ الی ۲۰ اینچی و ۳.۸ الی ۱۶ اینچی که روی دسته وجود دارند، امکان افزودن لوازم جانبی را فراهم کرده‌اند.

دسته گیمبال DJI Ronin-SC دارای دکمه ضبط و جوی استیک برای کنترل گیمبال است. همچنین دارای دکمه‌ای برای بازگرداندن گیمبال به موقعیت پیش‌فرض خود است. علاوه بر این، روی دسته‌ این گیمبال دکمه‌ای برای ورود به حالت Sport وجود دارد.

گیمبال Ronin-SC دارای یک دستگیره و سه پایه با امکان بزرگ‌تر شدن، بالابر دوربین، پشتیبانی از لنز، آچار آلن، صفحه آزاد کردن سریع با پیچ نصب دوربین ۱.۴ الی ۲۰ اینچی و کابل‌های مختلف کنترل USB است. این موارد تمام چیزهایی هستند که برای شروع کار به آنها نیاز دارید.

بازوی عقب این گیمبال دارای زاویه است بنابراین برخلاف برخی از محصولات رقیب، مانع از دیدن صفحه‌نمایش دوربین نمی‌شود.

عملکرد:

ظرفیت ترابری سبک‌تر و موتورهایی با قدرت کمتر این گیمبال به این معنا هستند که باید از دوربین مناسبی روی آن استفاده کنید. زمانی که از این گیمبال برای دوربین‌های بدون آینه و لنز پرایم کوچک استفاده می‌کنید، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید از دوربین‌های سنگین‌تر استفاده کنید، بهتر است سراغ نسخه‌های بزرگ‌تر گیمبال بروید.

این گیمبال به صورت دستی کار می‌کند و حتی افراد مبتدی هم می‌توانند از آن برای تهیه عکس‌ها و فیلم‌های واضح و باکیفیت استفاده کنند.

متعادل کردن:

احتمالا می‌دانید که متعادل کردن دوربین روی گیمبال می‌تواند پروسه‌ای دشوار و وقت‌گیر باشد. برای بهبود این تجربه، شرکت DJI یک صفحه آزاد کردن سریع، قفل شدن گیمبال در موقعیت، راهنماهای مکانیکی کوچک و قفل‌های محور مکانیکی را برای این گیمبال به کار برده است.

سازگاری:

گیمبال Ronin-SC به طور خاص برای دوربین‌های بدون آینه طراحی شده است و ظرفیت ترابری ای تا حدود ۲.۰ کیلوگرم را ارائه می‌دهد.

نگهدارنده گوشی:

با استفاده از نگهدارنده گوشی این گیمبال، می‌توانید از تلفن و برنامه Ronin برای نظارت بر آنچه دوربین ضبط می‌کند استفاده کنید و به سرعت به تنظیمات دسترسی داشته باشید. این نگهدارنده می‌تواند در بالای دوربین نصب شود و به همراه Ronin-SC و برنامه Ronin استفاده شود تا قابلیت ActiveTrack 3.0 را فعال کند.

مزایا:

  • وزن سبک
  • دسترسی راحت به نتایج واضح و بی نظیر
  • مقرون‌به‌صرفه

معایب:

  • محدودیت در خصوص اندازه دوربین
  • باتری داخلی قابل تعویض نیست

۴- گیمبال Moza Air 2

گیمبال Moza Air 2 یک گیمبال سه محوره است که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نظیر این موارد است.

کیفیت ساخت:

گیمبال Moza Air 2 در یک کیس جذاب ضخیم ارائه می‌شود. بازوهای فلزی ضخیم و محکم این گیمبال، حس کیفیت و امنیت را به فرد می‌دهند. دستگیره‌هایی که برای تنظیم استفاده می‌شوند نیز از فلز ساخته شده‌اند و حتی در صورت استفاده مکرر هم بدون هیچ مشکلی محکم می‌شوند.

جوی استیک این گیمبال در موقعیتی قرار گرفته که به راحتی قابل دسترس باشد و به راحتی و با سرعت‌های مختلفی قابل حرکت باشد.

صفحه‌نمایش OLED:

صفحه‌نمایش OLED در Moza Air 2 از روشنایی کافی برخوردار است و در فضای باز می‌تواند به راحتی و بدون هیچ مشکلی آن را ببینید.

منبع تغذیه:

گیمبال Moza Air 2 از چهار باتری قابل تعویض یون لیتیوم ۱۸۶۵۰ استفاده می‌کند که طبق ادعای این شرکت حداکثر تا ۱۶ ساعت دوام دارند.

نکته خوب در مورد استفاده از باتری‌های ۱۸۶۵۰ (که ظرفیت آنها بسته به سازنده متفاوت است) این است که مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و مانند باتری Ronin-S دارای حقوق انحصاری نیستند.

کیفیت ویدیو:

بعد از استفاده از گیمبال Moza Air 2 واقعا تحت تاثیر کیفیت ویدئویی که با آن ضبط کرده‌اید، قرار خواهید گرفت. ممکن است گاهی اوقات یک سری حرکات تند و ناگهانی را در ویدئوهای ضبط شده ببینید، اما به‌طورکلی فیلم‌های ضبط شده توسط این گیمبال بدون نقص هستند.

نکته خوب درمورد این گیمبال این است که تاخیر ندارد و سریعا به حرکات سوژه واکنش نشان می‌دهد.

ظرفیت تحمل وزن:

ظرفیت تحمل وزن گیمبال Moza Air 2 حدود ۴.۲ کیلوگرم است که به شما این امکان را می‌دهد تا از مجموعه وسیعی از دوربین‌ها و لنزها روی آن استفاده کنید.

این ویژگی باعث شده که این گیمبال همه‌کاره باشد و بتوانید هر دوربینی را روی آن نصب کنید، اما اگر بخواهید این گیمبال که وزنی حدود ۱.۶ ‌کیلوگرم دارد را به همراه یک لنز و دوربین ۴ کیلوگرمی حمل کنید، مسلما دستتان خیلی زود خسته می‌شود و نمی‌توانید آن را برای مدت طولانی نگه دارید.

مزایا:

  • قابلیت تثبیت و عملکرد عالی را ارائه می‌دهد.
  • گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت محسوب می‌شود.
  • با اکثر لنزها و دوربین‌های DSLR سازگار است.

معایب:

  • وزن این گیمبال ۱.۶ کیلوگرم است که نسبتا بالاست.
  • یادگیری نحوه کار کردن با آن کمی زمان‌بر است.
  • حداقل ۵ ساعت طول می‌کشد تا کامل شارژ شود.

۵- گیمبال FeiyuTech MG Lite

دوربین بدون آینه خود را بر روی گیمبال دوربین الکتریکی FeiyuTech MG Lite نصب کنید تا فیلم‌برداری بدون نقصی را تجربه کنید!

MG دارای تثبیت‌کننده ۳ محوره است که لرزش را در محورهای پن و تیلت جبران می‌کند. این گیمبال با کم کردن لرزش دوربین، به فیلمتان جلوه‌ای حرفه‌ای می‌بخشد.

صفحه نصب:

سیستم نصب سریع گیمبال FeiyuTech MG Lite باعث شده که اتصال دوربین راحت‌تر باشد. صفحه نصب جدید و بهبودیافته این گیمبال نیز سازگاری بیشتری را با اکثر مدل‌های دوربین موجود ارائه می‌دهد.

دستگیره مبتکرانه:

بدون هیچ ابزار خاصی می‌توانید بازوی موتور را تنظیم کنید. طی سال‌ها، این شرکت، مدل‌های خود را با آخرین تغییرات و نوآوری‌ها بهینه‌سازی کرده است. اکنون برای گیمبال FeiyuTech MG Lite شاهد این هستیم که با صرف کمترین زمان می‌توانید به راحتی با دستگیره مبتکرانه، آن را به‌دلخواه تنظیم کنید.

بسته‌بندی کوچک و قابل‌حمل:

گیمبال FeiyuTech MG Lite یک گیمبال دستی ۳ محوره مخصوص دوربین‌های میکرو است. MG Lite با طراحی ساده و عملکرد قدرتمند، یک گیمبال دستی فوق‌العاده در یک بسته کوچک است که به راحتی می‌توانید آن را در کوله‌پشتی‌تان قرار دهید.

جوی استیک:

جوی استیک چهار جهته گیمبال FeiyuTech MG Lite، امکان تنظیم آسان زاویه را فراهم کرده است. وجود دکمه روشن خاموش و function switching (تغییر عملکرد) کار با این گیمبال را ساده‌تر کرده است.

کیف حمل:

کیف کوچک و قابل‌حملی که همراه این محصول عرضه می‌شود، گیمبال را ایمن نگه می‌دارد و کمک می‌کند که راحت‌تر آن را حمل کنید. این کیف به طور اختصاصی برای MG Lite طراحی شده است. به علاوه دارای بافت بیرونی مقاوم و طراحی جعبه‌ای است که کاملا اندازه گیمبال است.

مزایا:

  • برای کار با یک دست مناسب است.
  • امکان چرخش ۳۶۰ درجه دوربین را فراهم کرده است.

معایب:

  • فریمور (Firmware) آن باید مرتب به‌روزرسانی شود.

حرف آخر

اگر می‌خواهید ویدئوهایی که در طول سفر گرفته‌اید را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید یا از چیزی که متحرک است فیلم‌برداری کنید، داشتن یک گیمبال ضروری است. در این شرایط بدون گیمبال، فیلم‌هایی که تهیه کرده‌اید لرزان و غیرحرفه‌ای خواهند بود شد.

با این حال، اگر بیشتر از چیزهای بی‌حرکت و ثابت همچون آموزش‌های ویدیویی، مصاحبه‌های ویدیویی یا آنباکسینگ محصولات، فیلم‌برداری می‌کنید؛ شاید بهتر باشد که به جای گیمبال به خرید سه پایه عکاسی از فروشگاه نورنگار فکر کنید.

شما چه مدلی را به این لیست اضافه می‌کنید؟ نطرات خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه