021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره حرفه‌ای

بهترین دوربین ها برای عکاسی پرتره حرفه‌ای

معرفی بهترین دوربین برای پرتره

در ادامه مطلب، 9 دوربین فوق‌العاده برای عکاسی پرتره را به شما معرفی می‌کنیم که لذت عکاسی را برایتان دوچندان می‌کنند. اگر قصد خرید دوربین عکاسی را داشته باشید، می‌توانید با توجه به ویژگی‌های هر یک از این مدل‌ها گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

دوربین کانن EOS R5Y؛ بهترین برای عکاسان حرفه‌ای

خرید دوربین کانن EOS R5 با وضوح 45 مگاپیکسلی و حسگر فول‌فریم خود یک انتخاب عالی برای عکاسان حرفه‌ای پرتره است. این دوربین بدون آینه می‌تواند عکس‌هایی با سرعت شاتر 20 فریم در ثانیه و ویدیوهای 8K را ثبت و ضبط کند. با این ویژگی فوق‌العاده می‌توان در یک ثانیه 20 عکس را به ثبت رساند.

همچنین بر روی این دوربین ابزار کنترل‌های مهمی برای تغییرات سریع تنظیمات به هنگام عکاسی تعبیه شده است؛ البته شما می‌توانید در صفحه نمایش بزرگ دوربین نیز به همین تنظیمات دسترسی داشته باشید.


این دوربین خوش‌دست با وزن ایده‌آل خود به هنگام عکاسی طولانی مدت، مشکلی را برای عکاس به وجود نمی‌آورد. از طرفی، کانن EOS R5 دارای نرخ فریم بر ثانیه (fps) بالاست. هرچند که fps بالا قابلیت عالی به‌نظر می‌رسد، اما متاسفانه در سمت دیگر باعث کاهش عمر باتری می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به هنگام عکاسی طولانی‌مدت، محض احتیاط یک باتری اضافی هم به همراه داشته باشید.

این محصول مجهز به سیستم فوکوس خودکار برای تشخیص سریع انسان‌ها و حیوانات بوده که در عکاسی از انواع سوژه‌های متحرک، تاثیر بسزایی دارد. قابلیت لرزش‌گیر بدنه و تثبیت‌کننده تصویر نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این دوربین است. با تمام این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که این دوربین برای پرتره، عکاسی منظره، مجالس، رویدادها و حتی مسابقات ورزشی گزینه بسیار مناسبی است.

تصاویر JPEG ارائه شده توسط کانن EOS R5 دارای رنگ‌های عالی، جزئیات زیاد و نویز کم است. همچنین این محصول کیفیت فوق‌العاده‌ای را در فرمت RAW به نمایش می گذارد؛ بنابراین با استفاده از این دوربین می‌توانید شاهد عکس‌های واضح به هنگام عکاسی در سرعت‌های شاتر پایین هم باشید.

شما می‌توانید به آسانی از حالت عکس به فیلم‌برداری و برعکس تغییر وضعیت دهید. کیفیت ویدیوهای این دوربین نیز مثال‌زدنی بوده و ویژگی AF ویدیو آن قابل اعتماد است. هرچند که گاهی اوقات ممکن است گرمای دوربین در مواقع فیلم‌برداری آزاردهنده باش، اما با توجه به عملکرد خوب و ارائه ویژگی HDR این دوربین، می‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد.

این دوربین برای فیلم‌برداری طولانی‌مدت با خروجی مطلوب گزینه‌ای با عنوان کیفیت استاندارد را هم ارائه می‌دهد.

نقاط قوت دوربین کانن EOS R5

  • کیفیت تصویر چشم‌گیر
  • خوش‌دست و کم‌وزن
  • قابلیت AF با پوشش فوق‌العاده
  • HDR داخلی یا قابلیت ضبط ویدیوی 10 بیتی
  • تثبیت‌کننده عالی در بدنه
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف دوربین کانن EOS R5

  • گرم شدن بدنه در مواقع ضبط ویدیو
  • عمر باتری کم در fps بالا

دوربین سونی a6600؛ مناسب عکاسان آماتور پرتره

اگر به‌تازگی شروع به عکاسی پرتره کرده‌اید، خرید سونی a6600 می‌تواند یک گزینه عالی و کافی برای شما باشد. این دوربین بدون آینه با سنسور APS-C خود امکان ثبت تصاویر 24 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد.

a6600 دوربین نسبتاً بزرگی بوده و بر روی آن چهار دکمه قابل تنظیم برای عملکرد سریع در عکاسی تعبیه شده است. دو دکمه کنترلی ثانویه نیز بر روی این دوربین به چشم می‌خورد که هر دو با انگشت شست کنترل می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا سرعت عملکرد آن نسبت به سایر همتایانش کمی کندتر باشد؛ اما مشکل حادی برای آماتورها به وجود نمی‌آورد.


همانند تمام دوربین‌های حرفه‌ای، سونی a6600 نیز ویژگی فوکوس خودکار با کاربری آسان را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد تا سوژه‌های متحرک را با دقت بالا ردیابی کند. از نقاط قابل توجه این دوربین می‌توان به امکان عکاسی با 11 fps اشاره کرد؛ اما در این بین گاهی با تاخیر در عملکرد دوربین و انتظار برای خالی شدن بافر مواجه می‌شویم (بافر حافظه موقتی است که قبل از ذخیره عکس در حافظه دائمی دوربین، تصویر برای لحظاتی در این حافظه موقتی حضور پیدا می‌کند.)

کیفیت تصویر چه در حالت JPEG و چه RAW بسیار عالی است. رنگ تصاویر JPEG نسبت به برخی از مدل‌های پیشین بهبود چشم‌گیری داشته و در اکثر مواقع جزئیات دقیق و کاملی را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان آن را بهترین دوربین برای پرتره جهت استفاده عکاسان تازه‌وارد دانست.

a6600 با ارائه سوکت‌های میکروفون و هدفون شرایط مساعدی را برای فیلم‌برداری با کیفیت 4K فراهم کرده است. علاوه‌براین، این دوربین با سنسور قدرتمند خود عملکرد خوبی را در محیط‌های کم‌نور نیز از خود نشان می‌دهد.

شاید نتوان این دوربین را با عنوان پرچم‌دار معرفی کرد؛ اما ویژگی‌های مثبتی نظیر باتری بزرگ، قابلیت تثبیت‌کننده تصویر و فوکوس خودکار توانسته‌اند تا آن را به بهترین دوربین پرتره تبدیل کنند.

نقاط قوت دوربین سونی a6600

  • فوکوس خودکار دقیق با کاربری آسان
  • تثبیت‌کننده تصویر در داخل بدنه
  • باتری بزرگ و عمر طولانی آن

نقاط ضعف دوربین سونی a6600

  • شاتر چرخشی در فیلم‌برداری 4K
  • فاقد فلاش داخلی
  • منوی تنظیمات غیرمتراکم

کانن EOS M6 II؛ دقیق و بدون نویز

EOS M6 II یک دوربین بدون آینه 32 مگاپیکسلی با سنسور APS-C است که از پایه EF-M کانن استفاده می‌کند. بدنه این دوربین کوچک بوده و با وجود دستگیره متناسب آن کنترل دوربین راحت‌تر است.

همچنین دکمه‌های کنترلی و قابل تنظیم به همراه صفحه نمایش لمسی با طراحی خوب، عکاسی با M6 II را لذت‌بخش می‌کنند. به همین دلیل خرید دوربین کانن EOS M6 II به‌عنوان بهترین دوربین برای پرتره را به شما توصیه می‌کنیم.

فوکوس خودکار این دوربین عملکرد خوبی چه در عکاسی و چه در فیلم‌برداری دارد. این دوربین با ادغام ویژگی‌های نسبتاً خوب ردیابی سوژه و تشخیص چهره یا چشم، کار با این دوربین را ساده‌تر کرده‌اند. این دوربین تا نرخ 14 فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند؛ اما اغلب، عکاسی در این دوربین با سرعت 7 فریم بر ثانیه با نمایش زنده در صفحه نمایش خود عملی‌تر است.

از طرفی باتری دوربین EOS M6 II هم عمر کمی دارد. بنابراین بهتر است به هنگام عکاسی یک باتری اضافی به همراه داشته باشید یا شارژری را که از USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند، تهیه کنید.


سنسور دوربین M6 II تا حد زیادی نویزها را حذف کرده و وضوح خوبی را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین روی لنز دوربین فیلتر تصحیح فرکانس (anti-aliasing) جای‌گذاری شده تا علاوه بر ارائه جزئیات بیشتر، از مویر (moiré) هم جلوگیری کند. مویر به جزئیات تکراری مثل نقطه یا خطوطی گفته می‌شود که یک الگوی موج‌دار با ظاهری عجیب را در تصویر ایجاد کرده و باعث حواس‌پرتی بیننده می‌شوند.‌ با این وجود، همچنان وضوح پیش‌فرض JPEG این دوربین کمی پایین‌تر از بهترین گزینه‌های دوربین برای پرتره است؛ اما می‌توان آن را مطابق نیاز هر عکاسی تنظیم کرد.

[relatedpost post=”129571″]

با این‌که M6 II به‌عنوان بهترین دوربین پرتره شناخته می‌شود؛ اما حالت فیلم‌برداری آن به طور قابل توجهی جزئیات کمی را نسبت به سایر رقبای خود ارائه می‌دهد. با این حال، فوکوس خودکار دقیق آن کار را برای عکاسان و فیلم‌برداران بسیار آسان کرده است.

لازم به ذکر است که این دوربین فاقد سوکت هدفون برای مانیتورینگ صداست؛ اما خود دوربین این وظیفه تا حد قابل قبولی به انجام می‌رساند.‌ همچنین تغییر وضعیت نیز میان حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری بسیار سریع صورت می‌گیرد.

نقاط قوت دوربین کانن EOS M6 II

  • کیفیت تصویر بسیار خوب
  • فوکوس خودکار Dual Pixel با سرعت و دقت خوب
  • طراحی جمع‌وجور در عین ارائه کنترل‌های فراوان
  • عکاسی پیاپی سریع با فوکوس خودکار مداوم

نقاط ضعف دوربین کانن EOS M6 II

  • عمر باتری محدود
  • نیاز به شارژ از طریق USB توسط آداپتورهای نوع PD
  • جزئیات کم به هنگام فیلم‌برداری 4K

دوربین فوجی‌فیلم GFX 50S؛ از بهترین‌های مدیوم فرمت

GFX 50S یک دوربین بدون آینه 50 مگاپیکسلی بوده که حول یک سنسور مدیوم فرمت 44 در 33 میلی‌متر ساخته شده است. وجود این نوع سنسور باعث شده تا دوربین وزن سنگینی داشته باشد؛ ولی طراحی هوشمندانه آن کار با دوربین را راحت کرده است.

بر روی بدنه دوربین سه دکمه کنترلی برای تنظیم دیافراگم، سرعت شاتر و ISO تعبیه شده ولی هیچ کنترلی برای تنظیم exposure به چشم نمی‌خورد. البته شما می‌توانید با خرید دوربین فوجی فیلم GFX 50S تنظیمات کلیدی و دکمه‌های کنترلی را برحسب نیازتان سفارشی‌سازی کنید.

[relatedpost post=”264440 “]

اگرچه سبک طراحی و ساخت این دوربین طبق استانداردهای مدیوم فرمت و دوربین برای پرتره پیش رفته‌ است، اما اگر حساسیت و دقت زیادی به خرج دهید، متوجه کیفیت تصویر کمتر آن نسبت به سایر دوربین‌های مدیوم فرمت خواهید شد. با این حال، این موضوع چندان محسوس نبوده و باعث نمی‌شود که آن را در لیست بهترین دوربین پرتره قرار ندهیم؛ چرا که مزیت‌های دیگری نیز داشته و نسبت به دوربین‌های فول‌فریم از کیفیت تصویر بیشتری برخوردار است.

GFX 50S با ارائه جزئیات زیاد در فایل‌های RAW و رنگ‌های جذاب در فرمت JPEG مشتریان شما را راضی نگه می‌دارد. البته بیشترین سهم کیفیت بالای تصویر این دوربین نه به اندازه سنسور بزرگش، بلکه متعلق به لنزهای GF آن است.

فوکوس خودکار دوربین GFX 50S یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. این نوع فوکوس فقط با تشخیص کنتراست، دقت بالایی را در ردیابی اجسام یا افراد ساکن و متحرک ارائه می‌دهد. هرچند که سرعت این امر در مقایسه با سایر دوربین‌های مدیوم فرمت بسیار بالاست؛ اما نسبت به سنسورهای فول‌فریم سرعت کمتری دارد.

در حالت کلی، دوربین‌های مدیوم فرمت برای فیلم‌برداری مناسب نیستند. با این حال، دوربین GFX 50S عملکرد قابل توجهی را در ارائه فیلم‌های جذاب 1080 دارد. به لطف وجود شاتر چرخشی در این دوربین، می‌توان شاهد فیلم‌های نسبتاً واضح با رنگ‌های جذاب بود.

نقاط قوت دوربین فوجی‌فیلم GFX 50S:

  • وضوح چشم‌گیر در تصاویر ثبت شده
  • کاربری آسان
  • فوکوس خودکار بسیار دقیق

نقاط ضعف دوربین فوجی‌فیلم GFX 50S:

  • کیفیت کم به هنگام فیلم‌برداری
  • سرعت کند فوکوس خودکار

دوربین نیکون D850؛ بهترین دوربین پرتره در محیط‌های کم‌نور

نیکون D850 یک دوربین dslr فول‌فریم حرفه‌ای است که در دل آن یک سنسور کاملاً جدید 45.7 مگاپیکسلی با فناوری backside-illuminated قرار گرفته. این فناوری با جذب نور بیشتر، تصاویر روشن‌تری را در محیط‌های نسبتاً تاریک ارائه می‌کند. از طرفی بدنه باریک و عمیق این دوربین، در دست گرفتن آن را آسان‌تر کرده است. این دو مورد به تنهایی می‌توانند جزو ویژگی‌های بارز بهترین دوربین برای پرتره باشند.

نیکون D850 یکی از قوی‌ترین دوربین‌های DSLR موجود در بازار است. این دوربین با وجود سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای، انعطاف خوبی از خود نشان داده و حتی امکان عکاسی از مسابقات ورزشی مهم را نیز فراهم می‌کند.بر روی این دوربین دکمه‌ای با عنوان AF برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این قابلیت تعبیه شده است.

همچنین این محصول می‌تواند با نرخ 7 فریم بر ثانیه عکاسی کند. قدرت تشخیص چهره آن نیز از طریق منظره‌یاب در مواقع استفاده از فوکوس خودکار از نقاط قوت این دوربین DSLR به شمار می‌رود. تنها مشکلی که ممکن است به هنگام استفاده از این دوربین با آن مواجه شوید، ردیابی ناموفق گاه‌به‌گاه آن در عکس‌برداری متوالی است. البته با تغییر فوکوس منطقه‌ای به فوکوس نقطه‌ای در تنظیمات می‌توان این مشکل را برطرف کرد.


کیفیت تصویر D850 بسیار عالی‌ست. مقدار ISO پایه 64 آن، این دوربین را یک سطح بالاتر از رقبای دیجیتالی مدیوم فرمت قرار می‌دهد. بنابراین حتی در مقادیر ISO بالا نیز سطح نویز به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. با این وجود تصاویر JPEG ثبت شده توسط این دوربین بهینه‌سازی شده و رنگ و وضوح بالا با نویز کم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نمی‌توان D850 را به عنوان بهترین دوربین برای فیلم‌برداری حرفه‌ای معرفی کرد؛ اما نیکون در این دوربین تمام سعی خود را برای تقویت ویژگی‌های آن کرده است.

این دوربین اولین دوربین dslr نیکون است که ویدیوهای 4k خود را با استفاده از تمام عرض سنسور ارائه می‌دهد. گزینه‌های اسلوموشن نیز در این دوربین ارائه شده‌اند.

بزرگ‌ترین مشکلی که در این دوربین در مواقع فیلم‌برداری وجود دارد، عملکرد ضعیف فوکوس خودکار آن در نمایش زنده است. این مورد می‌تواند جذابیت D850 را برای علاقه‌مندان به فیلم‌برداری پرجنب‌وجوش و در حالت تحرک کاهش دهد؛ اما اگر فیلم‌برداری در چنین شرایطی اولویتتان نیست، پس خرید نیکون D850 می‌تواند در صدر لیست بهترین دوربین پرتره شما قرار بگیرد.

نقاط قوت دوربین نیکون D850

  • کیفیت تصویر فوق‌العاده حتی در محیط‌های کم‌نور
  • فوکوس خودکار عالی هنگام عکاسی از طریق منظره‌یاب
  • عکس‌برداری متوالی با سرعت 7 فریم بر ثانیه
  • ضبط ویدیو 4K با کیفیت خوب

نقاط ضعف دوربین نیکون D850

  • فوکوس خودکار ضعیف در حالت نمایش زنده هنگام فیلم‌برداری

دوربین نیکون Z7 II؛ خوش‌دست و باکیفیت

Z7 II یک دوربین حرفه‌ای 45.7 مگاپیکسلی فول‌فریم و بدون آینه به همراه تثبیت‌کننده تصویر است که با نرخ 10 فریم بر ثانیه می‌تواند به ثبت تصاویر بپردازد. این دوربین باوجود بدنه کوچک و جمع‌وجور خود، کنترل‌های بسیار کاربردی را بر روی خود ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان این دوربین را یک دوربین خوش‌دست معرفی کرد.


عملکرد فوکوس خودکار این دوربین برای پرتره فوق‌العاده‌ست و قابلیت تشخیص چشم یا چهره آن به خوبی عمل می‌کند. البته نیکون همچنان معتقد است که می‌تواند بهتر از این عمل کند؛ از این رو همچنان در حال تلاش برای توسعه به‌روزرسانی‌های میان‌افزاری را برای این دوربین است.

با این حال رابط کاربری آن چندان چنگی به دل نمی‌زند! برخلاف سایر رقبای این دوربین که به‌صورت خودکار در میان حالت‌های تشخیص چهره، ردیابی سوژه و AF تغییر وضعیت می‌دهند، در نیکون Z7 II این کار باید به شکل دستی انجام شود. البته با وجود این شرایط  هم تصاویر خوبی را ارائه می‌دهد.

قدرت جذب نور این دوربین قابل توجه بوده و عکس‌های روشن و جذابی را به نمایش می‌گذارد. با این‌که فایل‌های JPEG آن نیز خوب هستند؛ اما بهترین نتیجه آن در فایل‌های RAW مشاهده می‌شود.

Z7 II قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را داشته و همچنین امکان ضبط فیلم‌های 1080 با کمک کل عرض سنسور را فراهم کرده است. اما منطقی است که وضوح و ارائه جزئیات آن در حد و اندازه دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای نباشد.

نقاط قوت نیکون Z7 II

  • کیفیت تصویر قابل قبول
  • خوش‌دست
  • امکان ضبط فیلم 4K/60p

نقاط ضعف نیکون Z7 II

  • رابط کاربری نامرتب
  • تغییر وضعیت دستی در حالت‌های فوکوس
  • وضوح کم در حالت منظره‌یاب
  • وجود محدودیت در سفارشی‌سازی تنظیمات

دوربین پاناسونیک Lumix DC-S1R؛ مناسب برای تمامی سبک‌های عکاسی

پاناسونیک S1R یک دوربین برای پرتره با سنسور 47 مگاپیکسلی فول‌فریم تثبیت‌شده و بدون آینه است. این دوربین از نظر طراحی بدنه‌ مشابه پاناسونیک S1 بوده و حالت 187 مگاپیکسلی با وضوح بالا را برای عکاسی روی سه‌پایه ارائه می‌کند.

دکمه‌های کنترلی زیاد بر روی این دوربین، آن را به یک دوربین DSLR رده‌بالا در لیست گزینه‌های بهترین دوربین پرتره قرار داده است. از طرفی خوش‌دست بوده و به‌راحتی می‌توان به دکمه‌های کنترلی دسترسی داشت.

ساختار بدنه این دوربین به گونه‌ای طراحی شده که امکان عکاسی در شرایط آب‌وهوایی مختلف را فراهم می‌کند. از دیگر مزیت‌های این دوربین می‌توان به کنترل نور در محیط‌های نسبتاً تاریک اشاره کرد. همچنین تصاویر ثبت‌شده در حالت منظره‌یاب نیز از وضوح بالایی برخوردار است؛ اما به هنگام فوکوس دوربین سطح جزئیات کاهش پیدا نمی‌کند.


S1R از یک سیستم فوکوس خودکار Depth-from-Defocus پاناسونیک با سرعت فوق‌العاده و دقت کافی استفاده می‌کند؛ اما متاسفانه سرعت عکاسی متوالی با فوکوس خودکار این دوربین کم بوده و تصاویر از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند. با چشم‌پوشی از این مورد S1R فوق‌العاده‌ترین دوربین برای پرتره است.

پاناسونیک S1R شما را با تصاویر چشم‌گیر به همراه جزئیات زیاد و نویز کم روبرو می‌کند. فایل‌های RAW این دوربین انعطاف‌پذیری و وضوح بالایی دارند. همچنین در این دوربین گزینه‌ای با عنوان تصحیح حرکت (motion correction) وجود دارد که به‌خوبی حرکات شما را به هنگام عکاسی سرعتی کنترل کرده و کیفیت بالایی را در تصاویر ارائه می‌دهد.

دوربین پاناسونیک S1R قابلیت فیلم‌برداری 4K را داشته و طبق بررسی‌های انجام شده می‌توان کیفیت آن را در بین دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم جزو یکی از بهترین‌ها دانست. هر دو پورت هدفون و میکروفون روی بدنه دوربین تعبیه شده و می‌توان فوکوس دستی دوربین را برای راحتی در فیلم‌برداری سفارشی‌سازی کرد.

نقاط قوت پاناسونیک S1R

  • کیفیت ساخت عالی
  • سیستم تثبیت‌کننده موثر
  • نتایج عالی در حالت وضوح بالا

نقاط ضعف پاناسونیک S1R

  • ابعاد بزرگ و وزن سنگین آن
  • لرزش فوکوس خودکار در حالت AF-C
  • قیمت بالا در مقایسه با همتایانش

سونی a7 III؛ کوچک اما پرقدرت

سونی a7 III یکی از کوچک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین دوربین‌های فول‌فریم موجود در بازار است. این دوربین ترکیبی از بهترین ویژگی‌ها نظیر وضوح بالا و سرعت خوب را در مواقع عکاسی و فیلم‌برداری از سوژه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

تعادل وزن این دوربین با لنز‌های کوچک و متناسب حفظ می‌شود؛ اما در صورت استفاده از لنز‌های بزرگ‌تر ممکن است با عدم تعادل آن مواجه شد. در نگاه اول احتمال دارد منوی تنظیمات آن در صفحه نمایش لمسی‌اش پیچیده به نظر رسد؛ ولی پس از مدتی متوجه تنظیمات مفید و گسترده آن خواهید شد.

[relatedpost post=”300529 “]

سیستم فوکوس خودکار a7 III شباهت زیادی به سونی a9 داشته و دارای 693 نقطه AF روی سنسور است. ردیابی سوژه این دوربین در سراسر فریم نسبت به مدل a7R III قابل اعتمادتر بوده و در ردیابی چشم‌ها نیز سرسختی بسیاری به خرج می‌دهد. با توجه به عملکرد عالی فوکوس خودکار، این دوربین برای پرتره یا عکاسی از مسابقات ورزشی مثل تیراندازی مناسب است.


کیفیت تصویر در a7 III فوق‌العاده است. درحقیقت این دوربین جزو بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای عکاسی در شرایط محیطی کم‌نور بوده و حتی عکس‌های ثبت‌شده در روز آن نیز عالی به نظر می‌رسند. همچنین در این دوربین توجه زیادی به رنگ‌ فایل‌های JPEG شده و استانداردهای لازم برای کاهش نویز نیز در آن تعبیه شده است.

علاوه‌بر قابلیت عکس‌برداری قابل توجه، در حال حاضر می‌توان a7 III را به‌عنوان بهترین دوربین برای فیلم‌برداری با امکان تعویض لنز معرفی کرد. ویدیو 4k ضبط شده با این دوربین جزئیات مهم و زیادی را ارائه می‌دهد. با خرید دوربین سونی a7 III امکان فیلم‌برداری اسلوموشن با کیفیت Full HD نیز برای شما فراهم می‌شود.

نقاط قوت سونی a7 III

  • کیفیت عکس و فیلم درجه یک
  • عملکرد چشم‌گیر AF
  • عمر باتری فوق‌العاده
  • قیمت استثنایی

نقاط ضعف سونی a7 III

  • اجرای ضعیف صفحه نمایش لمسی
  • منوهای نسبتاً پیچیده
  • وضوح کم منظره‌یاب

دوربین سونی a7R IV؛ قوی‌ترین دوربین برای پرتره

سونی a7R IV یک دوربین فول فریم 60 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K است. این دوربین طراحی ساده ای دارد و دکمه‌های اصلی تنظیم به‌راحتی در دسترس است. سیستم فوکوس خودکار آن ساده اما قدرتمند بوده و قابلیت منظره‌یابش وضوح بالایی دارد.

این دوربین می‌تواند سوژه‌ها را در اطراف کادر ردیابی کرده و متناسب با شرایط و موقعیت میان فوکوس‌های چشم، صورت یا سوژه به‌صورت خودکار تغییر وضعیت دهد. سرعت آن به هنگام عکاسی 8 و 10 فریم بر ثانیه است. البته ممکن است این میزان به هنگام عکاسی از سوژه‌هایی با پس‌زمینه نورانی یا کم‌نور کمی کاهش پیدا کند؛ اما به طور کلی سرعت سیستم فوکوس خودکار a7R IV انعطاف‌پذیری قابل توجهی داشته و وضوح بالایی را ارائه می‌دهد.

سونی a7R IV دارای یک صفحه نمایش لمسی است که منوها و تنظیمات زیادی را در اختیار عکاس قرار می‌دهد.‌ کیفیت تصویر این دوربین نیز چشم‌گیر بوده و نسبت به نسل قبلی خود از وضوح بیشتری برخوردار است.

با کمی دقت می‌توان متوجه نویز‌های جزئی در عکس شد؛ اما در مقابل، تصاویر دارای جزئیات بسیاری زیادی هستند. از طرفی، رنگ‌های ارائه شده در فایل‌های JPEG نیز خیره‌کننده است!

بنابراین، خرید دوربین سونی a7R IV به‌عنوان یک دوربین برای عکاسی پرتره یا منظره و یا آموزش عکاسی در این سبک ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین سونی a7R IV در میان کلیه دوربین‌های بدون آینه، بهترین بوده و جزئیات فوق‌العاده‌ای را در اختیار قرار می‌دهد.

در این دوربین به هنگام فیلم‌برداری، تمامی عرض سنسور قابل استفاده بوده و خروجی‌های 8 بیتی آن انعطاف بیشتری را برای پردازش ارائه می‌دهند. علاوه‌براین، این دوربین دارای ورودی صوتی دیجیتالی برای میکروفون اختصاصی یا آداپتور XLR است.

نقاط قوت سونی a7R IV

  • وضوح عالی
  • تثبیت‌کننده تصویر داخلی
  • فیلم‌برداری 4K
  • ساختار مقاوم

نقاط ضعف سونی a7R IV

  • ضبط ویدیو محدود به 8 بیت
  • مونتاژ فایل‌های با رزولوشن بالا تنها بر روی رایانه شخصی
  • رابط کاربری پیچیده
  • عملکرد ضعیف صفحه نمایش لمسی

در این مطلب سعی کردیم تا تمام گزینه‌های مناسب دوربین برای پرتره را به شما معرفی کنیم. به نظر شما کدام یک بهترین دوربین برای عکاسی پرتره است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *