دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین عکاسی حرفه‌ای چی بخرم؟ لیست بهترین دوربین‌های حرفه ای

راهنمای انتخاب
دوربین عکاسی حرفه‌ای چی بخرم؟ لیست بهترین دوربین‌های حرفه ای

بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای دوربینی است که عکسبرداری باکیفیت، با فوکوس خودکار، حالت‌های عکسبرداری پشت سر هم و سریع و حتی ضبط ویدیوی باکیفیت و واضحی داشته باشد. البته انتخاب دوربین حرفه‌ای به حرفه شما و انتظاراتی که از دوربین دارید بستگی دارد. مثلاً اگر عکاسی پرتره انجام می‌دهید به دوربینی با وضوح بالا، تشخیص چهره و چشم نیاز دارید. اما اگر عکاس ورزشی باشید، باید دوربینی انتخاب کنید که قابلیت عکاسی پشت سر هم داشته باشد. با این وجود بهترین دوربین‌های حرفه‌ای یونیکورن‌ها هستند و با قیمتی عرضه می‌شوند که توانایی و مهارت همه جانبه آن‌ها را نشان می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها در هر شغلی استفاده کنید. تا انتهای مطلب همراه نورنگار باشید و این دوربین‌های همه کاره را بهتر بشناسید.

آنچه خواهید خواند ...

5 دوربین حرفه‌ای سونی

سونی از پیشگامان تولید و عرضه دوربین عکاسی حرفه‌ای در دنیا و یکی از بهترین برندهایی است که در بازار وجود دارد. لیستی که از بهترین دوربین‌های سونی ۲۰۲۴ در ادامه ارائه می‌دهیم، شامل بهترین دوربین‌های این برند برای طیف وسیعی از کاربران است. یعنی چه بخواهید یک دوربین جمع و جور برای تهیه ولاگ و محتوای شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، چه به دنبال یک هیبرید حرفه‌ای بگردید، می‌توانید یکی از محصولات زیر را انتخاب کنید.

دوربین Sony A7 IV؛ بهترین دوربین برای همه افراد

بهترین دوربین سونی در بین دوربین‌های بدون آینه فول فریم آن، همین مدل است. این دوربین سنسور ۳۳ مگاپیکسلی واضح، پردازنده قدرتمند Bionz XR و مهارت‌های ویدیویی ارتقا یافته از جمله پشتیبانی از فیلمبرداری ۱۰ بیتی دارد و آن را تبدیل به یک ابزار هیبریدی قدرتمند کرده است. منظره‌یاب حرفه‌ای دارد، صفحه نمایش آن لمسی است و یک بافر بزرگ ۸۲۸ شات برای کارت‌های CFexpress نیز دارد. این دوربین مهارت‌های پیشرفته‌ای از جمله فوکوس خودکار دارد و یک گزینه فوق‌العاده حرفه‌ای و همه کاره است که می‌تواند مورد استفاده طیف وسیعی از افراد قرار بگیرد.

دوربین Sony A7 IV؛ بهترین دوربین برای همه افراد

دوربین Sony Alpha A7R V؛ بهترین دوربین حرفه‌ای سونی با رزولوشن بالا

این محصول بهترین دوربین بدون آینه فول فریم در محدوده فعلی سونی است و بسیاری از کاستی‌های A7R IV را برطرف کرده و آن را به یک گزینه جامع برای حرفه‌ای‌ها تبدیل می‌کند. این دوربین دارای یک حسگر جدید ۶۱ مگاپیکسلی و پردازنده Bionz XR برای گرفتن عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده است. همچنین ۸ مرحله تثبیت‌کننده تصویر و فوکوس خودکار تشخیص زمان واقعی دارد که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود. بنابراین می‌تواند به طور خودکار و موثر سوژه‌ها را تشخیص دهد و آن‌ها را با وضوح بالا ثبت کند. دوربین Alpha A7R V برای کارهای منظره و استودیویی که در آن سوژه‌ها بیشترین بهره را از جزئیات می‌برند، بسیار مناسب است.

دوربین Sony Alpha A7R V

دوربین Sony ZV-E1؛ بهترین دوربین فول فریم برای تهیه ولاگ

این دوربین، کوچک، سبک و مجهز به جدیدترین سنسورهای هوش مصنوعی است و یکی از بهترین دوربین‌ها برای وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا محسوب می‌شود. به لطف ابزارهای کادربندی که به طور خودکار سوژه‌ها را به طور کامل ردیابی می‌کنند، یک گروه تولیدکننده هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و نیازی به ادیت حرفه‌ای برای تصاویر ثبت شده با این دوربین ندارید. همچنین قابلیت فیلمبرداری 4k و اسلوموشن نیز دارد و یکی از ارزان‌ترین، اما حرفه‌ای‌ترین دوربین‌ها برای بلاگرها به حساب می‌آید.

دوربین Sony ZV-E1

دوربین Sony A7C R؛ بهترین دوربین سفری سونی

اگر اهل مسافرت هستید و به یک دوربین عکاسی حرفه‌ای نیاز دارید، بهترین انتخاب برای شما می‌تواند سونی A7C باشد. این دوربین فول فریم با رزولوشن ۶۱ مگاپیکسل، فوکوس خودکار فوق‌العاده و جدیدترین ردیابی سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی، بهترین گزینه برای شما است. اندازه دوربین مناسب و حمل آن آسان است. صفحه نمایش بازشو و صفحه‌های کنترلی دارد که آن را برای سفر مناسب‌تر می‌کند. با وجود اینکه منظره‌یاب آن کوچک و محدودکننده است و ممکن است دوربین با بعضی از لنزهای بزرگتر عدم تطابق داشته باشد، اما به دلیل کیفیت و وضوح بالای تصاویر می‌تواند برای عکاسی در سفر مناسب باشد.

دوربین Sony A7C R

دوربین Sony A1؛ بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای برای عکاسان بسیار حرفه‌ای

این محصول ترکیبی نادر از سرعت، وضوح و مهارت‌های عکاسی و ویدیویی و یکی از پرچمداران بدون آینه سونی است. با وجود اینکه قیمت دوربین بالا است، اما همه‌کاره‌ترین دوربین حرفه‌ای سونی به حساب می‌آید. فوکوس خودکار سریع دارد، عکاسی متوالی فوق العاده سریع و سنسور فول فریم با جزئیات ۵۱ مگاپیکسلی دارد که آن را مناسب برای عکاسی پرتره و ورزشی کرده است.

این دوربین نه تنها می‌تواند تصاویری با جزئیات با حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کند، بلکه می‌تواند ویدیو با کیفیت حداکثر 8k در ۳۰ فریم در ثانیه ضبط نماید. اگر بودجه کافی برای خرید دوربین حرفه‌ای در اختیار دارید و علاقمند هستید دوربینی بخرید که بتوانید به کمک آن از طیف وسیعی از سوژه‌ها عکاسی کنید، پیشنهاد ما به شما خرید دوربین سونی A1 است.

بهترین دوربین سونی 2024؛ لیست بهترین دوربین‌های عکاسی سونی

مقاله مرتبط: بهترین دوربین سونی 2024؛ لیست بهترین دوربین‌های عکاسی سونی

انتخاب دوربین حرفه‌ای با کیفیت بالا و فوکوس خودکار برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای، امری حیاتی تلقی می‌شود. همچنین افرادی که به عکاسی علاقه داشته و قصد دارند تصاویر باکیفیت ثبت کنند، نیاز است بهترین برندهای دوربین عکاسی را شناخته و مدل متناسب با نیاز و بودجه‌شان را خریداری نمایند.

5 دوربین حرفه‌ای کنون

چه یک فرد مبتدی و تنها علاقمند به عکاسی باشید یا یک عکاس حرفه‌ای، کنون مدل‌های متنوعی برای ارائه به شما دارد. دوربین‌های این شرکت برای هر سلیقه و بودجه‌ای طراحی شده‌اند و شما می‌توانید مناسب‌ترین آن را برای خود انتخاب کنید. این دوربین‌ها از برند کانن عملکرد و ویژگی‌های به‌خصوصی دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید یک گزینه مناسب و ایده‌آل را انتخاب کنید. ۵ مدل از بهترین دوربین‌های عکاسی کنون را در ادامه معرفی خواهیم کرد

دوربین Canon EOS R5؛ بهترین دوربین حرفه‌ای کنون برای همه افراد

شاید بتوان گفت که این دوربین بهترین محصول کنون برای عکاسان حرفه‌ای بشمار می‌رود. بدون شک عکاسانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این دوربین استفاده کنند. کیفیت تصویر دوربین فوق‌العاده است، فوکوس خودکار دارد و عمر باتری نیز طولانی است. طراحی بدنه دوربین جذاب است، صفحه نمایش لمسی دارد که همراه با منظره‌یاب الکترونیکی عالی، یک ترکیب بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند.

قابلیت ضبط ویدیو 4k را دارد و یک دوربین فیلمبرداری بسیار توانا نیز بشمار می‌رود. در یک کلام این دوربین همه کاره بهترین ابزار برای عکاسان هیبریدی است. اگر بودجه کافی در اختیار دارید و مشتاق هستید یکی از بهترین محصولات این برند را داشته باشید، در خرید آن تردید نکنید.

دوربین Canon EOS R5

دوربین Canon EOS R10؛ بهترین دوربین حرفه‌ای اقتصادی کنون

این دوربین را می‌توان یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه سطح پایه برای مبتدیان دانست که مجهز به تراشه قدرتمند Digic X Canon است و توانایی فوکوس خودکار دارد. سرعت شاتر این دوربین ۱۵ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی است و نشان دهنده این است که با یک دوربین حرفه‌ای برای عکاسی اکشن روبرو هستید. بدنه دوربین بسیار سبک است و هنگام کار با احساس راحتی خواهید کرد. صفحه نمایش آن لمسی است، به دلیل عدم وجود تثبیت کننده تصویر درون بدنه توانایی عکاسی در نور کم آن اندکی محدود است. قابلیت فیلمبرداری 4k با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد و می‌تواند نقطه شروع خوبی برای علاقمندان به عکاسی و فیلمبرداری باشد.

دوربین‌های اقتصادی کنون؛ بهترین دوربین کنون با قیمت مناسب کدام است؟

مقاله مرتبط: دوربین‌های اقتصادی کنون؛ بهترین دوربین کنون با قیمت مناسب کدام است؟

دوربین Canon EOS R10

دوربین  Canon EOS R3؛ بهترین دوربین حرفه‌ای کنون

این دوربین که بیشتر شبیه به یک دوربین dslr ورزشی بسیار خوش دست است، یک دوربین بدون آینه حرفه‌ای با وضوح تصویر فوق العاده است. این دوربین یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی ورزشی و حیات وحش است که در بازار وجود دارد. در هسته آن یک سنسور CMOS انباشته 24.1 مگاپیکسلی قرار دارد که آن را تحت عنوان موتور خروشان عکاسی توصیف کرده‌اند.

این دوربین می‌تواند تصاویر خام با کیفیت کامل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را ثبت کند. سیستم فوکوس خودکار آن بی‌نظیر است و اوج سرعت را در آن مشاهده خواهید کرد. اگر عکاس حرفه‌ای هستید و بودجه مناسب برای خرید دوربین حرفه‌ای دارید، از این لحاظ که دوربین ابزار کار کلیدی شما محسوب می‌شود، حتماً این دوربین جذاب را خریداری کنید و از عکاسی با آن لذت ببرید.

دوربین  Canon EOS R3

دوربین Canon EOS R7؛ بهترین دوربین حرفه‌ای برای سرگرمی و اوقات فراغت

این دوربین یکی از بهترین‌های مجموعه کنون در رده APS- C برای علاقمندان است. یکی از ویژگی‌های برجسته آن آخرین مدل فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II کنون است که هم سریع و هم در ثبت دقیق سوژه‌ها قابل اعتماد است. سرعت شاتر آن تا ۳۰ فریم در ثانیه می‌رسد و آن را تبدیل به یک دوربین برای عکاسی ورزشی و حیات وحش می‌کند. به طور کلی این دوربین قابلیت گرفتن عکس‌های واضح و باکیفیت در هر شرایطی را دارد. اگر عکاسی سرگرمی مورد علاقه شما در اوقات فراغت است، پیشنهاد می‌کنیم این دوربین را از دست ندهید.

دوربین Canon EOS R7

دوربین  Canon EOS R6 IIبهترین دوربین حرفه‌ای فول فریم کنون

این دوربین نسخه مقرون به صرفه‌تر R5 کنون است که سرعت را در عکاسی به وضوح بیشتر ترجیح داده است. این محصول را می‌توان بهترین دستگاه بدون آینه شرکت کنون برای طرفدارانش دانست. این دوربین یک ابزار فوق‌العاده برای عکاسی است، فوکوس خودکار دارد و استفاده از هوش مصنوعی در آن عملکردش را بی‌نظیر کرده است. همچنین برای عکاسی در نور کم کاملاً مناسب است. این دوربین یکی از بهترین محصولات برای عکاسی اکشن است. بنابراین اگر علاقمند به ثبت تصاویر اکشن دارید، اما بودجه کافی برای خرید دوربین در اختیار ندارید می‌توانید با هزینه کمتر این دوربین حرفه‌ای را خریداری کنید.

بهترین دوربین‌ کانن 2024؛ از مبتدی تا حرفه‌ای

مقاله مرتبط: بهترین دوربین‌ کانن 2024؛ از مبتدی تا حرفه‌ای

5 دوربین حرفه‌ای نیکون


بدون شک تمام عکاسان حرفه‌ای با نام نیکون آشنا هستند. این برند که زمانی پیشگام دنیای دوربین‌های SLR و DSLR بود، اکنون روی مجموعه دوربین‌های بدون آینه خود سرمایه‌گذاری می‌کند و مدل‌های متنوعی را متناسب با بودجه‌ها و سطح تجربه متفاوت کاربران ارائه می‌دهد. بهترین گزینه‌های حرفه‌ای نیکون برای هر سلیقه و بودجه‌ای در ادامه معرفی شده‌اند.

دوربین Nikon Z8؛ بهترین دوربین حرفه‌ای نیکون

این دوربین در صدر دوربین‌های حرفه‌ای نیکون قرار می‌گیرد و بهترین جنبه‌ها از دو مدل D850 و مدل پرچمدار Z9 را ترکیب می‌کند تا دوربینی با تطبیق‌پذیری و عملکرد بی‌نظیر در همه زمینه‌های عکاسی ایجاد کند. چه یک عکاس حرفه‌ای باشید و چه یک آماتور مشتاق، استفاده از این دوربین حس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد و نتایج خیره‌کننده‌ای دارد. سنسور 45.7 مگاپیکسلی تصاویر ثابتی با جزئیات دقیق ارائه می‌دهد و قابلیت ضبط ویدیو 8k را دارد.

دوربین Nikon Z8

دوربین Nikon Z9 بهترین دوربین بدون آینه حرفه‌ای

در حقیقت نیکون Z9 پرچمدار دوربین‌های بدون آینه کنون است که حرفه‌ای‌ترین دوربین این برند به حساب می‌آید. فوکوس خودکار فوق‌العاده‌ای دارد و هوش مصنوعی را پشتیبانی می‌کند که به طور هوشمندانه سوژه‌های انسانی، حیوانات و وسایل نقلیه را ردیابی و روی چشم‌های سوژه‌های زنده تمرکز می‌کند. عکس‌های ثبت شده با این دوربین از وضوح فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، قابلیت عکاسی سریع ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد، منظره‌یاب الکترونیکی واقعی با ثبت جزئیات دارد که درخشان‌ترین تصویر در جهان را به شما نشان می‌دهد. طراحی بدنه دوربین به گونه‌ای است که می‌توانید آن را در حالت افقی یا عمودی استفاده کنید.

دوربین Nikon Z9

دوربین Nikon Z7 II؛ بهترین دوربین حرفه‌ای با قیمت تقریبا اقتصادی نیکون

نیکون Z7 II با وجود قیمتی کمتر نسبت به Z9 از قابلیت‌های خوبی برخوردار است. از جمله اینکه بین دو آیتم سرعت و دقت در عکاسی تعادل خوبی برقرار کرده است و به همین دلیل عکاسان می‌توانند با استفاده از آن بر اکثر سبک‌های عکاسی تسلط داشته باشند. دوربین دینامیکی عالی دارد و iso آن قابل ارتقا است.

قدرت عکسبرداری آن ۱۰ ثانیه ممکن است که شاید تصور کنید چندان ایده‌آل نیست، اما عکس‌هایی به بزرگی ۴۵.۷ مگاپیکسلی و ۱۴ بیتی می‌گیرد که بسیار باکیفیت و واضح هستند. قابلیت ضبط ویدیو 4k با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. پیش نمایش نوردهی در این دوربین فوق‌العاده است و از این لحاظ یکی از بهترین دوربین‌های نیکون به حساب می‌آید.

دوربین Nikon Z7 II

دوربین Nikon Zf؛ بهترین دوربین با استایل کلاسیک

اگر به دنبال دوربینی با ظاهر شیک هستید که در عین حال بتواند با فناوری مدرن هماهنگ باشد به هیچ وجه به سراغ نیکون Zf نروید. چرا که ظاهری کاملاً کلاسیک دارد که البته برای طرفداران خود بسیار جذاب است. این مدل مجموعه صفحه‌های لمسی فلزی دارد که یادآور دوربین‌های SLR هستند. هرچند سرعت و عملکرد چشمگیری دارد که انتظارات شما را از یک دوربین بدون آینه باکیفیت برآورده می‌کند. پردازشگر دستگاه درست مانند پرچمداران نیکون یعنی Z8 و Z9 است. همچنین سیستم فوکوس خودکار بسیار موثر با حساسیت نور کم دارد. صفحه نمایشی کاملا لمسی در این دوربین وجود دارد و سنسور ۲۴.۵ مگاپیکسلی آن، ترکیب بی‌نظیرش را تکمیل کرده است.

دوربین Nikon Zf

دوربین Nikon Z fc؛ بهترین دوربین برای استفاده روزمره

این محصول علاوه بر ظاهر جذابش، یک دوربین بدون آینه با کاربری آسان برای استفاده روزمره و معمولی کاربران است. کسانی که عکاسی در سفر یا عکاسی خیابانی انجام می‌دهند، می‌توانند با خیال راحت از این دوربین استفاده کنند. چرا که با وجود کوچک و سبک بودن خود که به راحتی در کیف یا حتی جیب کت شما جا می‌شود، قابلیت‌های فراوانی دارد. این مدل توانایی ردیابی چهره و حرکت را دارد و تصاویر واضح با محدوده دینامیکی چشمگیر ثبت می‌کند.

دوربین Nikon Z fc
بهترین دوربین های فیلمبرداری حرفه‌ای (فروردین 1401)

مقاله مرتبط: بهترین دوربین های فیلمبرداری حرفه‌ای (فروردین 1401)

ویژگی‌‌های یک دوربین عکاسی حرفه‌ای چیست؟

هنگامی که می‌خواهید دوربین عکاسی حرفه‌ای بخرید باید به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید و دوربینی را بخرید که استانداردهای لازم را داشته باشد. در ادامه ویژگی‌های یک دوربین عکاسی حرفه‌ای را آورده‌ایم تا بتوانیم انتخاب شما را راحت‌تر کنیم.

ISO دوربین

ISO حساسیت نور سنسور دوربین عکاسی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی مشخص می‌کند که در دوربین‌های دیجیتال جدید قابل تنظیم است و شما تصاویر درخشان‌تری را به کمک آن ثبت خواهید کرد. حتی می‌توانید در نور کم و شب هنگام نیز عکس‌های باکیفیت بگیرید. پس حتماً هنگام خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای به این نکته توجه کنید.

دیافراگم دوربین

دیافراگم از اجزای بسیار مهم دوربین‌های عکاسی است که باعث می‌شود لنز توانایی جذب نور را داشته باشد. پس برای ایجاد نور بیشتر در فضای عکس خود می‌توانید دیافراگم را باز کنید یا بکشید و به این ترتیب نور را روی یک نقطه متمرکز کنید. با این کار علاوه بر اینکه نور فضای عکس بیشتر می‌شود، عمق تمرکز نیز افزایش پیدا می‌کند و عکس‌های جذاب‌تری ثبت می‌شوند.

سرعت شاتر دوربین

شاتر چگونگی جمع‌آوری نور را در دوربین عکاسی کنترل می‌کند. هر چقدر سرعت شاتر بالاتر باشد عکس از سوژه‌های خنثی گرفته می‌شود، اما سرعت شاتر پایین‌تر به معنای جذب نور بیشتر است. مثلاً سرعت شاتر ۶۰.۱ به معنای ۶۰ شات در یک ثانیه است.

شفافیت لنز

وجود لنز شفاف و باکیفیت در دوربین یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. چرا که نور را فیلتر می‌کند و تصویر را واضح‌تر و باکیفیت‌تر نشان می‌دهد.

فوکوس خودکار

در نظر داشته باشید که دوربینی را انتخاب کنید که دارای فوکوس خودکار در حین عکاسی باشد. به این ترتیب شما می‌توانید چند عکس پشت سر هم بگیرید و دوربین به طور خودکار بهترین و واضح‌ترین آن‌ها را انتخاب خواهد کرد و عکاسی در مدت زمان کمتری با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد. این قابلیت به خصوص در نور کم و هنگام حرکت به وضوح عکس‌ها کمک می‌کند.

منظره‌یاب دوربین

وجود منظره‌یاب در دوربین یکی از فاکتورهایی است که باید هنگام خرید آن در نظر داشته باشید. در واقع منظره‌یاب روی سنسورهای دوربین تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تصاویر بسیار شفاف و دقیقی ثبت کنید. به کمک منظریاب حتی می‌توانید وضوح رنگ و رزولوشن را تنظیم کنید.

قابلیت ضبط ویدیو توسط دوربین عکاسی

شما می‌توانید بر اساس حرفه خود و نوع کاربرد دوربین عکاسی آپشن‌های مختلفی از جمله قابلیت ضبط ویدیو باکیفیت را برای آن انتخاب کنید. بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای موجود در بازار قابلیت ضبط ویدیو 4k یا 8k دارند.

بهترین دوربین‌ های 2024؛ بهترین انتخاب بر اساس کاربرد و بودجه

مقاله مرتبط: بهترین دوربین‌ های 2024؛ بهترین انتخاب بر اساس کاربرد و بودجه

نکات کاربردی برای انتخاب بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای

اگر قصد خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای را دارید و با وجود نکاتی که عنوان کردیم هنوز هم در  انتخاب دچار تردید هستید، توجه داشته باشید که دقت به یک سری نکات که در ادامه آمده‌اند در تصمیم شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. یک سری نکات تکمیلی راجع به دوربین‌هایی از برندهای مختلف نیز در سایت نورنگار آمده‌اند. مثلاً مطالعه مقاله “بهترین دوربین کنون ۲۰۲۴ ” خالی از لطف نخواهد بود.

  • حتماً هنگام خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای نوع کاربری آن را از قبل مشخص کنید. مثلاً آن را برای عکاسی ورزشی، طبیعت‌گردی یا تولید محتوا نیاز دارید یا می‌خواهید دوربینی مناسب عکاسی در سفر داشته باشید.
  • بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید را برآورد کنید و طبق آن دوربین مورد نظر خود را خریداری کنید. گاهی اوقات دوربین‌های اقتصادی در بازار وجود دارند که بسیار حرفه‌ای نیز هستند.
  • حتماً دوربین را از یکی از برندهای مطرح مانند نیکون، سونی و کنون خریداری کنید. چرا که با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از کیفیت دوربین خریداری شده اطمینان حاصل خواهید کرد.
  • پیش از انتخاب دوربین ویژگی‌های آن را به دقت مطالعه کنید و از کیفیت آیتم‌هایی سنسور و لنز مطمئن شوید.
  • دوربین را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های شناخته شده مانند نورنگار خریداری کنید.
راهنمای خرید دوربین عکاسی؛ کدام دوربین عکاسی بهتر است؟

مقاله مرتبط: راهنمای خرید دوربین عکاسی؛ کدام دوربین عکاسی بهتر است؟

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم با معرفی چند دوربین عکاسی حرفه‌ای از برندهای معتبر و معرفی ویژگی‌های مهم هر کدام، شما را در خرید یک دوربین مناسب با توجه به نیازهایتان راهنمایی کنیم. شما می‌توانید دوربین یا هر یک از لوازم جانبی مورد نیاز خود را از وب‌سایت نورنگار خریداری کنید. اگر در مورد نحوه ثبت سفارش یا ویژگی‌های تکمیلی دوربین‌ها سوالی داشتید، می‌توانید آن را در بخش نظرات از کارشناسان ما بپرسید.

ستاره روزبهانی

نویسنده : ستاره روزبهانی

عکاسی، زبان من برای بیان دنیای شاد و پرنشاطم است.

4 دیدگاه
  • کریم خانی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من دنبال یه راهنمای جامع برای خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای بودم
    و این مقاله دقیقاً همون چیزی بود که نیاز داشتم.
    اطلاعات خیلی کاملی در مورد همه چیز، از انواع دوربین‌ها
    تا نکات مهم انتخاب، ارائه شده بود. ممنون از مطالب مفید و ارزشمندتون

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که مقاله براتون کاربردی بوده ممنون از ثبت نظرتون 🌹🙏

  • سمیه زینعلی گفت:

    این مقاله یه راهنمای جامع و کامل برای انتخاب بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای بود.
    اطلاعات کامل و دقیقی در مورد انواع دوربین‌ها، امکاناتشون و برندهای مختلف ارائه شده بود.
    به خصوص لیست بهترین دوربین‌های حرفه‌ای 2024 خیلی مفید بود.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سپاس از ثبت نظرتون دوست عزیز 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط