021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین لنزهای کانن برای عکاسان مبتدی

بهترین لنزهای کانن برای عکاسان مبتدی

بدنه‌ی دوربین شما به طور معمول با یک لنز کیت در اختیار شما قرار گرفته است، این لنز ممکن است لنزEF-S 18-55mm f/3.5-5.6 باشد. لنزهای کیت برای عکاسی روزمره و یادگیری نحوه‌ی کار با دوربین، کافی هستند. اما شما به سرعت از این مرحله عبور خواهید کرد.

بهترین لنزهای کانن برای مبتدی ها

اگر بخواهید در محیط‌های کم نور به عکاسی بپردازید یا می‌خواهید از یک زاویه‌‌ی دید عریض‌تر یا تنگ‌‌تر استفاده کنید، وقت آن است که روی لنزهای جدید سرمایه‌ گذاری کنید.

اگر بودجه‌ی شما تنها شامل یک لنز است، ما فکر می‌کنیم که لنز جمع و جور Canon EF 50mm f/1.8STM، بهترین نقطه‌ی شروع برای بسیاری از عکاسان می‌باشد. استفاده از دیافراگم باز لنزهای پرایم، راه مناسبی برای بالا بردن وضوح سوژه و محو کردن پس زمینه هستند. لنزهای پرایم، برای عکاسی روزمره و محیطی، در روز و در شب به خوبی عمل می‌کنند.

بهترین لنزهای کانن برای مبتدی ها

اگر بخواهید عکاسی خود را به مرحله‌ی بالاتری برسانید. ما لنزهای Canon EF 70-200mm f/4L را برای تله و Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 را برای واید پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین لنزهای کانن برای مبتدی ها

لنز واید کانن

همچنین اگرعلاقه به عکاسی ماکرو دارید، از لنز Tamron AF 90mm f/2.8 Di SP و اگر تنها می‌خواهید لنز کیت خود را ارتقا دهید، از لنز Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM استفاده کنید.

لنز ماکرو تامرون

لنز سیگما

اگر به تازگی اولین DSLR خود را از شرکت کانن خریداری کرده‌اید، به احتمال زیاد سنسور شما از نوع ASP-C است. سنسور ASP-C(کراپ)، از سنسوردوربین‌های رده‌اول کانن مثل 5D mark III کوچک‌تر است. لنزهایی که برای دوربین‌های کراپ سنسور طراحی شده‌اند، قابل استفاده بر روی دوربین‌های فول فریم نخواهند بود.

canon 5D Mark III

بیشتر لنزهایی که ما پیشنهاد کردیم، تنها بر روی دوربین‌های کراپ سنسور قابل استفاده است، به دلیل اینکه این لنزها از همتایان فول فریم خود سبک‌تر و ارزان‌تر هستند و مسلما کیفیت ساخت پایین‌تری نیز دارند. اما نیازهای ضروری یک شخص مبتدی را رفع خواهند کرد.

زمانی‌که از سنسور با اندازه‌ی کوچکتر(کراپ) استفاده می‌کنید، زاویه‌ی دید شما تنگ‌تر خواهد شد. در دوربین‌های کراپ سنسور شرکت کانن، این نسبت 1.6 است. به طور مثال یک لنز 50 میلی‌متری بر روی یک دوربین کراپ سنسور کانن، زاویه‌ی دیدی معادل یک لنز 80 میلی‌متری بر روی یک دوربین فول فریم دارد. هر شرکتی بر روی لنزهای سازگار با دوربین‌های فول فریم و کراپ سنسور خود نام‌های مخصوصی می‌گذارد.برای لنزهای فول فریم و کراپ به ترتیب کانن، EF و EF-S، سیگما، DG و DC، تامرون، Di و Di II را انتخاب کرده‌اند.

  • انتخاب کلی ما:لنز Canon EF 50mm f/1.8STM (محو کردن پس زمینه با کم‌ترین قیمت)

لنز Canon EF 50mm f/1.8STM، یک لنز همه‌کاره برای استفاده‌ی روزمره است و در نور کم بسیار فوق العاده عمل می‌‌کند. همچنین بوکه‌های ایجاد شده آن بی‌نظیر است.

لنز پرایم کانن

این لنز از نظر اندازه بسیار کوچک است و در دوربین‌های کراپ سنسور، فاصله‌ی کانونی این لنز، زاویه‌ی دیدی معادل یک لنز 80 میلی‌متری ایجاد می‌کند.

اگر بعد از یک لنز کیت، از این لنز استفاده کنید، بالا بودن وضوح تصویر در عکس‌هایی که با آن می‌گیرید را به خوبی درک خواهید کرد.

عمق میدانی که این لنز در بازترین دیافراگم خود به شما ارائه می‌دهد، بسیار باریک است و سوژه را به خوبی از پس زمینه جدا می‌کند.

لنز Canon EF 50mm f/1.8STM، نسبت به مدل‌های پیشین خود بهبود‌های بسیاری داشته است: مانت فلزی، اضافه شدن تیغه‌ی دیافراگم برای ایجاد بوکه‌های زیباتر و موتور فوکوس STM که سریع‌تر و بی‌صدا‌تر است و این موضوع هنگام فیلم‌برداری بسیار مفید واقع می‌شود.

اگر شما می‌توانید هزینه‌ی بیشتری را صرف خرید لنز کنید، لنزCanon EF 50mm f/1.4 کیفیت ساخت بسیار بالاتری دارد و همچنین در محیط‌های خیلی کم نور ‌می‌توان آن‌را استفاده کرد، اما قیمت آن 3 برابر لنز Canon EF 50mm f/1.8STM است.

لنز ۵۰ کانن

مسلم است که f/1.4 با f/1.8 قابل مقایسه نیست، ولی اگر هنوز راه خود را در عکاسی پیدا نکرده‌اید و مشغول آزمون و خطا هستید، انتخاب لنزCanon EF 50mm f/1.8STMریسک پایین‌تری دارد. اگر هنوز قانع نشده‌اید و یک لنز فوق العاده شارپ می‌خواهید، لنز Canon EF 50mm f/1.4 را انتخاب کنید.

3 دیدگاه

  • آرمین گفت:

    به نظر من بهترین لنز واید برای فول فریم در کانن که قیمتش هم مناسبه
    سامیانگ 14 میلیمتر و بهترین لنز ماکرو که برای پرتره هم استفاده میشه کانن 100میلیمتر هستش. البته لنز های ماکرو زیادی وجود داره ولی با این لنز کارای بیشتری میشه کرد.

  • داریوش گفت:

    سلام.
    در لنزهای دوربین های کراپ کانن آیا ضریب ۱/۶ باید اعمال شود؟

    • مسعود افشانی گفت:

      در لنزهای سری EF-s کانن ضریب کراپ درون لنز اعمال شده است و نیازی نیست فاصله کانونی این لنزها در 1.6 ضرب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *