021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

6 ابزار ضروری برای عکاسی در سفر

6 ابزار ضروری برای عکاسی در سفر

اکثر عکاسان برای عکاسی در سفر از یک دوربین متفاوت استفاده می‌کنند. از همان ابتدا مهم‌ترین نکته برای عکاسی در سفر حمل یک دوربین واقعاً سبک و کم‌حجم می باشد. طبیعتاً اگر قصد عکاسی آتلیه نداشته باشید، برای خرید لوازم جانبی دوربین سعی می‌کنید حتی المقدور لوازم سبکی تهیه کنید. اگر دنبال دوربین سبک و مناسبی هستید، می‌توانید از پیشنهاد‌های نورنگار استفاده کنید.

اگر دنبال راحت‌ترین و بهترین راه برای حمل‌ونقل می‌گردید، بهتر است سراغ یکی از آن دوربین‌های کامپکت و جمع‌وجور بروید که مخصوص عکاسی در سفر طراحی شده است.  برای مثال دوربین‌های Sony RX100 V، Fujifilm X70 و Canon SX60 جزو دوربین‌های کامپکت و مناسب عکاسی در سفر می‌باشند. همچنین نورنگار به شما دوربین‌های فوری یا پولاروید را پیشنهاد می‌کند تا با آن عکاسی تفریحی و سفری انجام دهید.

تجهیزات مناسب سفر

البته به جای آن می‌توانید از دوربین‌های حد واسط و زوم بالا یا دوربین‌های Bridge استفاده کنید. این دوربین‌ها کمابیش خاصیت‌های دوربین dslr را دارند ولی وزن کم و ساختار کامپکتشان آن‌ها را به ابزاری مناسب برای عکاسی در سفر تبدیل می‌کند. دوربین‌های Sony RX10 III و Canon SX720 جزو دوربین‌های با کیفیت Bridge محسوب می‌شوند و برای عکاسی در سفر بسیار مناسب‌اند.

داشتن دوربین‌های کامپکت آرزوی عکاسانی است که به عکاسی در سفر می‌پردازند. این دوربین‌ها عملکرد‌های بسیار پیشرفته‌ای را در خود دارند که همگی در ساختاری سبک و جمع‌وجور جمع شده‌اند. دوربین‌های CSC نیز جزو دوربین‌های محبوب و کامپکت بدون آینه به شمار می‌آیند. پس برای خرید تجهیزات عکاسی باید آن را به ذهن سپرده و در نظر بگیرید.

ده ها دوربین CSC در فروشگاه‌های اطرافتان پیدا می‌شود. برای مثال دوربین Panasonic GX80 جزو دوربین‌های کامپکت CSC  قرار می‌گیرد که با لنزهای بزرگی مثل لنز‌های Micro Four Thirds سازگار است. در مقابل، دوربین  Fuji X-T20 برای طرفداران دوربین‌های کلاسیک و کسانی که ابعاد سنسور APS-C می‌خواهند، بسیار مناسب است و ساختار شیک و آنتیکی دارد.

دوربین‌های بدون آینه به دلیل ابعادشان امروزه به شدت مورد توجه برای عکاسی سفر هستند. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ای که در آن به بررسی بهترین دوربین‌ بدون آینه برای مسافرت پرداخته‌ایم مراجعه کنید.)

اگر شما دوربین خود را انتخاب کردید، بعد از آن مهم‌ترین بحث سر انتخاب لوازم جانبی دوربین مناسب سفر باشد.

1) خرید لنز دوربین عکاسی

لنز دوربین برای عکاسی در سفر

اگر یک دوربین کامپکت یا bridge تهیه کنید، اصلاً درگیر انتخاب لنز مناسب نمی‌شوید. ولی اگر یک دوربین CSC تهیه کنید، باید لنز‌های مناسب عکاسی در سفر را تهیه کنید.

مطمئناً نمی‌خواهید با چند لنز مختلف بار خود را سنگین کنید، پس به یک لنز زوم تله واید با پره‌های دیافراگم بالا نیاز دارید تا بتوانید با همان یک لنز، عکاسی خوبی در تمام شاخه‌ها انجام دهید.

ازآنجایی‌که هیچ‌وقت قطعی نمی‌توان درباره‌ی اهداف عکاسی در سفر صحبت کرد، ‌اگر در کیفتان جای خالی وجود دارد حتماً یک لنز یدکی با خود حمل کنید که دارای دیافراگم خیلی باز و پرایم باشد. مانند لنزهای نرمال کانن و نیکون.

2) خرید کیف دوربین عکاسی

خرید کیف دوربین عکاسی DSLR

یکی از لوازم جانبی دوربین مهم که هر کسی به آن نیاز دارد کیف عکاسی است. معمولاً کیفی برای عکاسی در سفر مناسب است که امکان دسترسی آسان و سریع به وسایل را فراهم کند. مطمئناً هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد کلی وقت برای پیدا کردن یک لنز در کیفش صرف کند. قبل از خرید کیف‌، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که ایمن باشد و از ساختار مقاوم و محکمی برخوردار باشد تا در مسیر‌های طولانی، آسیبی نبیند.

همچنین کیفی تهیه کنید که چفت‌وبست محکمی داشته باشد و خیالتان از بابت سرقت در امان باشد. برای حمل کیف، خصوصاً کوله‌پشتی، مطمئن شوید که در یا زیپ آن را محکم بسته و قفل کرده‌اید. یک نکته مهم دیگر در مورد کیف‌های مناسب سفر مقاومت آنها در برابر رطوبت است.

برای خرید لوازم جانبی دوربین و کیف‌های مناسب و با امکان دسترسی سریع، می‌توانید از کوله‌پشتی‌های برند‌های بنرو، ونگارد، لوپرو، سافروتو، مانفرتو و یا کیف‌های نشنال جئوگرافیک بسته به قیمت ونیازتان استفاده کنید.

برای انتخاب بهتر کیف مناسبتان می‌توانید به مطلب راهنمای خرید کیف‌های عکاسی و فیلم‌برداری مراجعه کنید.

3) خرید کارت حافظه دوربین عکاسی

کارت حافظه دوربین عکاسی

مطمئناً هیچ کس دلش نمی‌خواهد وسط سفر کارت حافظه‌اش پر شود یا از به خاطر پر شدن تمام ظرفیت کارت حافظه، اطلاعاتش از دست برود. پس بهتر است چند کارت حافظه با خود ببرید و در صورت پر شدن یکی از دیگری استفاده کنید. می‌توانید از کارت‌ حافظه با حجم بالا مثل 64 یا 128 گیگابایتی استفاده کنید یا چند کارت حافظه با حجم کم را به کار بگیرید.

بهتر است از روش دوم یعنی تهیه‌ی چند کارت حافظه با حجم کم استفاده کنید، چون در صورت گم شدن یا خرابی کارت حافظه مشکل به‌راحتی حل می‌شود. (چگونه از کارت حافظه مراقبت کنیم؟)

4) خرید سه‌ پایه عکاسی

سه پایه دوربین عکاسی

با اینکه باید یک سه‌پایه برای عکاسی در سفر تهیه کنید ولی نکته‌ی دیگری که باید در خرید سه‌ پایه دقت کنید نوع عکسی است که قصد ثبت آن را دارید. اگر تمایل به ثبت عکس‌ مناظر، سواحل و دریا یا بنا‌های معماری در سفرتان را دارید، یک سه‌پایه‌ی سبک و کوچک نیازتان را برطرف می‌سازد.

اما اگر قصد عکاسی از خیابان را دارید یا می‌خواهید بارتان سنگین نشود و کیفتان درهرصورت سبک باشد، بهتر است بی‌خیال خریدش شوید. برخی سه‌پایه‌ها مخصوص عکاسی در سفر طراحی شده‌اند و از جنس کربن و سبک هستند. این سه‌پایه‌ها معمولاً مقرون‌به‌صرفه بوده و از قیمت خوبی برخوردارند.

نورنگار به شما سه‌پایه‌ی Hahnel Triad 40 Lite را  توصیه می‌کند که بسیار سبک و کوچک بوده و تنها با وزن 1.2 کیلوگرم امکان عکاسی عمومی را فراهم می‌کند. البته مسلم است می‌توانید پایه‌های مناسب سبک دیگری از شرکت بنرو، مانفرتو، هنل، ونگارد با توجه به بودجه‌ی خود انتخاب کنید.

بخوانید: ۱۰ دلیل برای اینکه عاشق سه‌پایه‌ باشید!

5) خرید باتری دوربین

باتری دوربین عکاسی

همان‌طور که نمی‌خواهید حین عکاسی در سفر کارت حافظه خالی کنید، مطمئناً دلتان نمی‌خواهد شارژ دوربین به طور ناگهانی و درست وسط ثبت عکس مورد علاقه‌تان تمام شود. (هفت تکنیک برای افزایش طول عمر باتری‌های دوربین عکاسی).

ممکن است در طول سفر به مکانی برای خرید باتری دوربین دسترسی نداشته باشید و به مشکل بر بخورید. پس برای جلوگیری از این مسئله بهتر است که یک باتری اضافه با خود حمل کنید تا نگران این‌جور مسائل نباشید.

6) خرید فیلتر‌های ND برای دوربین عکاسی

فیلترهای ND دوربین عکاسی

یکی دیگر از لوازم جانبی دوربین یا بهتر بگیم لوازم جانبی لنز‌ها، فیلترها هستند. برای عکاسی از منظره و عکاسی در سفر، داشتن یک فیلتر ND الزامی است. چون نوری که به سنسور می‌رسد را کاهش می‌دهند و تصویری صاف‌تر و باکیفیت‌تر ارائه می‌نمایند. اما اگر قصد عکاسی پرتره یا عکاسی از خیابان را دارید نیازی به این فیلتر نیست.

اگر شما نیز ابزار و لوازم خاصی برای خرید تجهیزات عکاسی در نظر دارید که در این مقاله قید نشده، حتماً از طریق باکس نظرات زیر با ما در اشتراک بگذارید.

4 دیدگاه

  • Naghme گفت:

    یک دوربین جمع و جور با کیفیت بالا و توانایی پرتره میخوام ولی نمیدونم چی باید انتخاب کنم چون عکاسی به صورت حرفه ای هم بلد نیستم و یک دوربین برای کیفیت ثبت بهتره روز مره ام میخوام . ممنون میشم توی انتخاب کمکم کنید ??

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا جهت مشاوره انتخاب دوربین با ما تماس بگیرید

  • امیر محبی گفت:

    من یه تک پایه می‌خوام که سبک باشه و مستحکم انقدر تنوع زیاده نمی دونم کدوم رو انتخاب کنم اگر میشه کمکم کنید ممنون

    • آتنا فروغی گفت:

      ميتونيد از پايه Benro A35FBR1 استفاده كنيد، هم سبكه هم مناسب سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *