021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین لنز ها برای عکاسی حیات وحش

بهترین لنز ها برای عکاسی حیات وحش

بزرگترین هزینه ای که به عنوان یک عکاس جدید از حیات وحش به آن توجه خواهید کرد ، لنز شماست. احتمالاً شنیده اید که مردم در مورد اهمیت لنز به عنوان مهم ترین جنبه صحبت می کنند ، و این قطعاً تا حدی صادق است. شما می توانستید بهترین دوربین را در بازار داشته باشید اما به آن لنز کم کیفیت متصل کنید و عکس های خود را کمتر از حد انتظار ببینید. پس بهترین لنز برای عکاسی از حیات وحش چیست؟
در هنگام انتخاب لنز برای عکاسی از حیات وحش موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آیا باید از لنز زوم یا لنز پرایم استفاده کنید؟
در مورد استفاده از یک مبدل تله (teleconverter ) برای افزایش برد  لنزهای کوچکتر ، به جای خرید یک لنز سوپر تله ، چه می توان گفت؟ چه مقدار دیافراگم لازم است؟ چه مقدار هزینه باید پرداخت کرد؟
پس جای تعجب ندارد که اطمینان پیدا کردن از تصمیم برای شما کمی تردید آور باشد.ابتدا ، بگذارید برخی از مواردی را که باید هنگام خرید خود در نظر بگیرید بررسی کنیم.

انتخاب بین لنزهای زوم یا اصلی
لنز های زوم انعطاف پذیری بیشتری به شما میدهند ، طیف وسیعی از فاصله کانونی را به شما ارائه میدهند. این بدان معنی است که شما می توانید انواع مختلفی از عکس ها را در موقعیت های مختلف ثبت کنید ، زیرا شما به یک فاصله کانونی ثابت که درلنز های پرایم دیده میشود ، محدود نمی شوید.با این حال لنزهای پرایم از لنز های زوم شارپ تر هستند البته این بستگی به بودجه ی شما دارد لنز های زومی وجود دارند که از لنز های پرایم شارپ تر هستند که بستگی دارد چقدر هزینه کنید.
لنزهای پرایم به طور کلی از لنز های زوم گران تر هستند، اما سریعتر نیز هستند. آنها حداکثر دیافراگم بسیار گسترده تری دارند و این بخش بزرگی از دلیل افزایش قیمت آن ها است.
استفاده از مبدل تله Teleconverter
Teleconverter یا مبدل تله ابزاری است که بین لنز و بدنه ی دوربین قرار میگیرد و باعث افزایش فاصله ی کانونی لنز های تله می شود.
با این حال ، این اغلب باعث کاهش شارپنس لنز شما به میزان قابل توجهی می شود. میزان افزایش فاصله کانونی به ضریب تله کانورتر ارتباط دارد.

آیا به لنز های سریع نیاز دارید؟
شاید لنزهایی که تا f/2.8 باز می شود بسیار عالی باشد ، اما شما لزوماً همیشه نیازی به عکس گرفتن در این سطح ندارید. اندازه دیافراگم بازتر همیشه بهتر نیست زیرا عمق میدان کم می تواند قسمت های مهم صحنه را از تمرکز خارج کند.
فقط لنزهای کندتر از f/4 را نادیده نگیرید. مهمترین نکته ای که باید در مورد آن فکر کنید کیفیت لنز و در نتیجه وضوح تصویر است که این با قیمت ارتباط دارد ، اما شما هنوز هم می توانید تصاویر شارپ را با لنزهای کندتر بدست آورید.

انتخاب لنز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله بهترین لنز هایی را که میتوانید از آنها برای عکاسی حیات وحش استفاده کنید و تفاوت های آن ها بررسی شده است.
Canon EF-S 55-250mm F4.0-5.6

اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید ، Canon 55-250mm یک لنز عالی برای شروع کار با عکاسی از حیوانات وحشی است. به خصوص که با این قیمت ، وضوح بسیار خوبی دارد.
دامنه زوم 4.5 برابر نقطه شروع بسیار خوبی است و امکانات زیادی برای گرفتن عکس های حیات وحش به شما می دهد. این لنز با طراحی بسیار سبک و کم حجم ارائه می شود. یک نقطه ضعف این است که ساخت آن عمدتا از پلاستیک است که باعث می شود خیلی محکم نباشد.
دیافراگم خیلی باز نیست ، که می تواند در شرایط بسیار کم نور عکاسی را دشوار کند. با این حال بهترین لنز زوم برای Canon با توجه به قیمت آن است.

Canon EF 70-300mm F4-5.6

Canon EF 70-300mm F4-5.6 یک ارتقاء عالی برای مدل قبلی است. به طور کلی دارای زوم کمی قوی تر و عناصر اپتیکی بهتری است. فوکوس خودکار بسیار سریع ابوده و  تثبیت کننده تصویر بسیار مناسب است.
گرچه ساخت بسیار خوبی دارد اما شرایط آب و هوایی نیست. اگر تصویر با کیفیت عالی با اعوجاج بسیار کم میخواهید از این لنز استفاده کنید. نکته ای که باید بدانید این است که این لنز بدون هود لنز تحویل داده می شود.و باید هود لنز را اضافی بخرید. در غیر این صورت قطعاً بهترین لنز عکاسی حیات وحش با قیمت مناسب است.
Sigma 150-600mm F5-6.3

اگر به دنبال محدوده زوم قوی تر هستید ، باید به طور قطعی به لنز Sigma 150-600mm نگاهی بیندازید. این لنز از وضوح عالی برخوردار است ، به خصوص در مرکز  تصویری بسیار واضح به دست می آورید. این لنز از یک سیستم فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال عالی بهره می برد.
لازم است توجه داشته باشید که این لنز کاملاً حجیم و بزرگ است ، زیرا دارای دامنه بزرگنمایی گسترده است. اما رابط سه پایه دارد که استفاده از آن را بسیار آسان می کند.

Canon 100-400mm F4.5-5.6

لنز Canon 100-400mm F4.5-5.6 یک لنز فوق العاده شارپ است ، به خصوص در گوشه ها.دامنه بزرگنمایی 400-100 میلی متر برای عکس گرفتن از اشیاء دور مناسب است. در مقایسه با لنزهای ذکر شده در بالا ، از لرزشگیر اپتیکال عالی برخوردار است. از آنجایی که این لنزی جدید است، سیستم اتوفوکوس لنز دچار بهبودهای گسترده ای شده است.با این لنز فوکوس خودکار کاملاً سریع دارید و میتوانید سریع بگیرید.
جنبه عالی دیگر در مورد این لنز ، نسبت بزرگنمایی 1:3 آن است ، بنابراین شما حتی اگر کاملاً به سوژه نزدیک باشید هم میتوانید روی آن فوکوس کنید.
تنها نکته منفی این است که در بزرگترین بزرگنمایی خود کمی اعوجاج بشکه ای دارد. اگر بودجه لازم برای تهیه این لنز را دارید ، یک لنز تله فوتو کانن بسیار قابل اعتماد و خوب حتی برای اهداف حرفه ای است.
Sigma 18-300mm F3.5-6.3

Sigma 18-300mm یک لنز عالی APS C است که 3 لنز را در یک لنز جایگزین می کند.
در مقایسه با معادل های فول فریم ، یک لنز 24-450 میلی متر است ، که آن را به صورت یک لنز کیت ، یک تله فوتو متوسط و یک لنز سوپر تله فوتو به صورت هم زمان تبدیل می کند.
با توجه به قیمت آن لرزشگیر تصویر فوق العاده ای ارائه می دهد. یکی دیگر از فاکتورهای جالب توجه این است که این لنز برای نیکون ، کانن و سونی موجود است.
معایب دامنه بزرگ زوم آن این است که گاهی اعوجاج های قابل توجه دارد. اگر صاحب یک دوربین APS-C هستید و نمی خواهید چندین لنز را حمل کنید ، Sigma 18-300mm انتخاب خوبی است.
Nikon AF-S Nikkor 28-300mm F3.5-5.6

اگر به دنبال یک گزینه فول فریم برای Sigma 18-35mm با اپتیک بهتر هستید ، نیکون Nikkor 28-300mm لنز مناسب برای شما است.
در اکثر جنبه ها از Sigma 18-300mm فراتر است ، اما قیمت بیشتری هم دارد.شارپنس بالایی را ارائه می دهد ، که در کل دامنه زوم حفظ می شود. دارای لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار سریع است. با این وجود ، ممکن است اعوجاج کمی داشته باشید که معمولا در این دامنه ی بزرگنمایی غیرقابل اجتناب است. اگر نمی خواهید چندین لنز را حمل کنید ، این لنز را در نظر بگیرید.
Nikon AF-S 200-500mm F5.6

اگر به دنبال لنز تله فوتو با دامنه بزرگنمایی قوی هستید ، لنز Nikon AF-S 200-500mm عالی است. نکته مهم این است که در کل محدوده زوم شارپ است. علاوه بر این ، یک دیافراگم ثابت 5.6 دارد که عملکرد آن را بسیار عالی می کند. نکته منفی این است که با دیافراگم F5.6 کار با نور کم دشوار است. با این وجود عملکردش در شرایط روشن در فضای باز عالی است.
همچنین این لنز دارای یک رابط سه پایه است که در صورت تمایل می توانید آن را جدا کنید. علاوه بر این ، اعوجاج نخواهید داشت ، که با توجه به قیمت آن تعحب آور است.در نتیجه ، AF-S 200-500mm به غیر از قابلیت کم در نورکم ، یک لنز عکاسی عالی برای حیات وحش برای دوربین های نیکون است.
Nikon AF-S 70-200mm F4

با برخورداری از دیافراگم F4 ، می توانید بوکه مناسبی بدست آورید و همچنین گزینه ای برای عکس گرفتن در شرایط کم نور تر است.  اگر می خواهید در نور کم عکسبرداری کنید ، باید به Tamron 70-200mm F2.8 یا Nikon 70-200mm F2.8 توجه کنید. هر دو دیافراگم باز دارند.
این لنز از کیفیت ساخت عالی برخوردار است و سبک است. شارپنس و کیفیت تصویر ، برای نیازهای نیمه حرفه ای کاملاً مناسب است. با این وجود باید توجه داشته باشید که در دامنه بزرگنمایی 70 میلی متر لبه های نرم خواهید داشت. همچنین اگر می خواهید رابط سه پایه داشته باشید باید هزینه اضافی بپردازید.

Tamron 70-200mm F2.8

اگر می خواهید در محیط داخلی یا سپیده ی صبح عکسبرداری کنید ، تامرون 70-200 میلی متر نتایج خوبی به شما می دهد.
شارپنس فوق العاده است ، اگرچه در مقایسه با Nikon 70-200mm F4 ممکن است برخی از بریدگی های جزئی را داشته باشید.
هنگامی که  رو به آفتاب می ایستید ، ممکن است پدیده ی لنز فلر داشته باشید.اگر قصد دارید در نور کم عکسبرداری کنید ، Tamron 70-200mm F2.8 گزینه ی خوبی است. در غیر این صورت ،لنز های عکاسی نیکون 70-200 میلی متری برای طبیعت بهتر است.

Sony FE 24-240mm f3.5-6.3

لنز های تله فوتو سونی بسیار متنوع هستند.این لنز با محدوده بزرگنمایی ، FE 24-240mm قادر به جا به جا شدن بین لنز کیت استاندارد و لنز تله فوتو است.
شما با بزرگنمایی نوری 10 برابر ، می توانید بیشتر موقعیت ها را کنترل کنید ، مگر اینکه هدف شما بسیار دور باشد. همچنین با قابلیت ضد نفوذ بودن و لرزشگیر اپتیکال همراه است. شما نباید انتظار داشته باشید که این لنز در سطح لنزهای برتر zeiss باشد ، اما باید بدانید که از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردار است.
شارپنس در وسط کادر عالی است ، در حالی که در گوشه ها کاهش شارپنس قابل توجهی مشاهده می شود. علاوه بر این ، با توجه به دامنه ی بزرگنمایی دارای اعوجاج قابل توجه است. اگر نمی خواهید همزمان لنزهای زیادی را حمل کنید ، لنز مناسبی است.
Sony FE 70-300mm F4.5-5.6

باید در نظر داشته باشید که لنزهای سونی به طور متوسط از لنزهای Nikon / Canon بسیار گرانتر هستند. کیفیت تصویر در تمام گوشه ها و محدوده زوم بسیار خوب است. فوکوس اتوماتیک در حالی که به سرعت فوکوس می کند ، کار خود را بسیار مطمئن انجام می دهد
مانند Sony FE 24-240mm با قابلیت ضد نفوذ و لرزشگیر اپتیکال ارائه میشود. یکی از مهمترین مشکلات آن این است که به خصوص در مقایسه با مدلهای نیکون و کانن مشابه بسیار گران است. به غیر از مواردی که بخواهید در شرایط کم نور عکس بگیرید ، ما می توانیم این لنز را توصیه کنیم.
Sony FE 70-200mm F4

از وضوح عالی برخوردار است که به راحتی می تواند با لنزهای نیکون و کانن رقابت کند. علاوه بر این ، پوشش فول فریم را ارائه می دهد ، که به شما امکان می دهد با هر دو دوربین APS-C و فول فریم عکس بگیرید.
همچنین شامل رابط سه پایه است ، که باعث می شود یک لنز عالی برای قرار دادن روی سه پایه باشد. جدا از اعوجاجی که دارد یک لنز تله فوتو عالی است.
Sony FE 100-400mm F4.5-5.6

در صورتی که به دنبال بزرگنمایی بسیار قوی ، همراه با اپتیک فوق العاده هستید ، ممکن است Sony FE 100-400mm F4.5-5.6 انتخاب مناسبی برای شما باشد. با لرزشگیر اپتیکال بسیار عالی همراه است که یک قدم بالاتر از لنزهای FE 70-200mm F4 است.
یک موتور فوکوس بسیار پیشرفته دارد که فوکوس لنز را به صورت داخلی و بدون نیاز به تغییر ابعاد لنز انجام می‌دهد.برخلاف دامنه بزرگنمایی آن کاملاً سبک است و در برابر آب و هوا مقاوم است. همچنین یک رابط سه پایه با آن تحویل میگیرید که در صورت تمایل می توانید آن را جدا کنید.
تنها مشکل این است که محدوده ی دیافراگم نسبتاً باریک است. به غیر از شرایطی که بخواهید در شرایط کم نور عکس بگیرید ، سونی FE 100-400mm یک لنز چند منظوره و جمع و جور برای عکاسی از حیات وحش است.

Sony FE 70-200mm F2.8

این لنز یک قدم فراتر از Sony FE 70-200mm F4 است. علاوه بر دیافراگم بازتر ، پیشرفتهایی در آن حاصل شده است.
به خصوص اگر می خواهید با وضوح بالاتر مانند 42 مگا پیکسل و بالاتر عکس بگیرید ، FE 70-200mm به دلیل شارپنس فوق العاده خود کارش را بسیار خوب انجام میدهد.
این لنز مانند مدل F4 از قابلیت ضد نفوذ و لرزش گیر اپتیکال بهره می برد. فوکوس خودکار بطور قابل توجهی سریعتر است.
تنها نکته منفی FE 70-200mm f2.8 این است که سونی نتوانسته است اعوجاج را که در مدل قبلی قابل مشاهده بود ، به طور کامل از بین ببرد. در غیر این صورت Sony FE 70-200m F2.8 یک لنز عالی است که می توانید برای استفاده در فضای داخلی و فضای بیرونی به راحتی از آن استفاده کنید.

2 دیدگاه

  • مجتبی گفت:

    توروهدا قیمتارو بگید بهم.. از کحا قیمتارو بروز بدونم؟؟؟؟

    • آتنا فروغی (ادمین) گفت:

      سلام توی سایت می تونید ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه