دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین‌ بدون آینه برای مسافرت

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین‌ بدون آینه برای مسافرت

قبلا یک مقاله درمورد بهترین دوربین برای مسافرت نوشته‌بودیم، اما پیشنهادات در آن مقاله، شامل دوربین‌هایی با لنزهای غیرقابل تعویض بود. اما، باید در نظر داشت که برای بعضی از عکاسان، انعطاف پذیری دوربین‌های بدون آینه با لنز قابل تعویض، (MILC) برای مسافرت مناسب‌تر است، زیرا قابلیت‌های بیشتری را از یک لنز در اختیار عکاس می‌گذارند.

 

فاکتورهای ما برای انتخاب بهترین دوربین بدون آینه برای مسافرت عبارت‌اند از:

 

1) قیمت دوربین به همراه لنز

2) قابلیت‌ها – آنهایی که در سفر کارآمد هستند

3) ساخت – مقاوم در برابر خاک و شرایط آب و هوایی مختلف

4) سرعت – مخصوصا فوکوس خودکار

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

Olympus OM-D E-M5 Mark II

 

 

 

مگاپیکسل: 16
اندازه حسگر: میکرو‌چهارسوم (17.3 در 13 میلی‌متر)
وزن: 469 گرم (16.5 اونس)

 

دوربین‌های بدون آینه، از یکی از این چهار نوع حسگر استفاده می‌کنند:

 

-میکروچهارسوم

-نوع کراپ سنسور

-فول فریم یا فرمت معمولی.

 

آیا بزرگی اندازه‌ی سنسور‌های دوربین مهم است؟

 

به طور مرسوم، هرچقدر اندازه حسگر بزرگتر باشد، دوربین گران‌قیمت تر و کیفیت تصاویر آن، مخصوصا در نور کم، بیشتر خواهد بود. عمق میدان آنها نیز متفاوت است.

 

با وجود اینکه این موارد کم و بیش صحیح هستند، اگر شغل شما بسیار وابسته به گرفتن بهترین عکس در شب یا تصاویری با حجم‌های بسیار زیاد نباشد، نیازی نیست دوربین موردنظر خود را با توجه به اندازه حسگر آن انتخاب کنید.

 

دوربین Olympus OM-D E-M5 Mark II را چندین عکاس حرفه‌ای، به عنوان بهترین دوربین بدون آینه برای مسافرت ، پیشنهاد کرده‌اند. (دیدن نمونه تصاویر گرفته شده با این دوربین را در اینجا مشاهده کنید).

 

اگر در نور کم در حال عکاسی نباشید، هیچوقت متوجه نمی‌شوید که در حال عکاسی با یک دوربین بدون آینه، هستید. تصاویری واضح، زنده و پویا.

 

 

بهترین دوربین بدون آینه برای مسافرت

نمونه Olympus OMD EM5 Mark II JPEG

 

مدل Olympus OM-D E-M5 Mark II با لنز بی‌نظیر Olympus M.Zuiko 17 میلی‌متری، ترکیبی شگفت انگیز را به عکاس ارائه می‌دهد.

 

شاتر f/1.8، بوکه لطیف و عملکردی مناسب در نور کم را به عکاس ارائه داده، و به کنار آمدن با محدودیت ایزوی بالا در دوربین‌های MFT، کمک می‌کند.

 

در کنار کیفیت تصویر عالی، قابلیت‌هایی در Olympus OM-D E-M5 Mark II وجود دارند که از نظر ما، آن را به بهترین دوربین بدون‌آینه برای مسافرت مبدل می‌سازد.

 

در درجه اول، فوکوس خودکار رعدآسا و سریع در ترکیب با یک صفحه Lcd لمسی، برای گرفتن هر نوع تصویر در مسافرت، عالی‌ و لازم است.

 

بهترین دوربین بدون آینه برای مسافرت

 

توانایی لمس هر نقطه از صفحه و انجام فوکوس و گرفتن عکس در کسری از ثانیه، تحول بسیار بزرگی‌ست، و عکاسی هنگام سفر را، ساده، بی‌نقص و لذتبخش می‌کند.

 

برخی دوربین‌های بدون آینه دیگر نیز، دارای این قابلیت هستند، اما هیچ یک به سرعت Olympus OM-D E-M5 Mark II نیستند. فوکوس خودکار این دوربین در نور خوب، حتی از یک دوربین DSLR با قیمت چهار برابر این دوربین است نیز، بهتر است!

 

مورد بعدی، مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف است که بدنه و لنز دوربین را در مقابل گرد و خاک و آب، مقاوم ساخته است. طبیعتا مزیتی بسیار بزرگ برای عکاسی در مسافرت که ممکن است با هر شرایط آب و هوایی روبرو شوید.

 

دوربین Olympus OM-D E-M5 Mark II، دارای قابلیت لرزشگیر 5 محوری تصویر است که به شما اجازه می‌دهد، با در دست داشتن دوربین، با سرعت‌های شاتر بسیار پایین‌تر، عکاسی کنید، که با اینکار، نیاز افزایش ایزو در نور کم، کاهش میابد. همچنین کیفیتی منحصر بفرد و ثابت را به فیلمبرداری می‌دهد.

 

تصور کنید که در حال مسافرت هستید و از صحنه‌ای شگفت انگیز عبور می‌کنید و تصمیم می‌گیرید تصویری بسیار بزرگ از آن منظره بگیرید و آن را به یک قاب عکس برای دیواری در خانه تبدیل کنید.

شاید 16 مگاپیکسل برای Olympus OM-D E-M5 Mark II کافی نباشد، اما به لطف فناوری منحصر بفرد تغییر حسگر در حالت وضوح بالا، می‌توانید با 40 مگاپیکسل، عکاسی کنید!

 

اندازه/وزن دوربین، یک مورد بسیار مهم دیگر هنگام انتخاب بهترین دوربین بدون آینه برای مسافرت است، و به دنبال آن، موجودی لنزهای سبک با قیمت‌های مناسب.

 

دوربین Olympus OM-D E-M5 Mark II، قابلیت‌های بی‌نظیری را در یک بدنه کوچک ارائه میدهد، در حدی کوچک نیست که حساس باشد، اما بازهم به قدری سبک است که بتوانید در مسافرت، تمام روز آن را از گردن خود آویزان کنید. انتخاب لنز نیز عالی‌ست، و تعداد زیادی لنز وجود دارند که برای این دوربین، مناسب هستند.

 

 

بهترین دوربین بدون آینه برای مسافرت

نمونه JPEG مدل Olympus OMD EM5 Mark II | عکاسی از پهلو برای گرفتن عکس مناسب، کار آسانی است.

 

برای یک دوربین بدون‌آینه، وجود دکمه برای تمامی عملکردها بسیار کمیاب است، اما این مورد دیگری است که Olympus OM-D E-M5 Mark II در آن می‌درخشد.

 

عکاسان DSLR، عاشق دکمه‌های جلویی و پشت این دوربین بدون‌آینه Olympus خواهند شد، که شبیه به DSLR های حرفه‌ای Nikon می‌باشد.

 

در عکاسی مسافرتی، که گرفتن عکس به صورت مستقیم و سریع، از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توانید با تقدم شاتر و ایزوی خودکار عکس بگیرید، سپس شاخص جلویی را بر روی شاتر و شاخص پشتی را بر جبران نوردهی تنظیم کنید تا بتوانید موقعیت فعلی را، با دقت 99% ثبت کنید.

 

اگر به دنبال یک دوربین مسافرتی با لنز قابل تعویض هستید که در تعطیلات شما را محدود نکند، رقیبی برای Olympus OM-D E-M5 Mark II وجود ندارد. به پیشنهاد ما اعتماد کنید و با تهیه لنز 17 میلی‌متری M.Zuiko، از حداکثر پتانسیل این دوربین، بهره‌مند شوید.

 

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *