021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی عروسی

بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی عروسی

حسگرهای فول فریم، دارای یک مزیت بزرگ نسبت به نوع کراپ سنسور در عکاسی عروسی هستند، که مشاهده آن در ایزوی بالا، آسان‌تر است. در حال حاضر، تنها شرکتی که دوربین بدون‌آینه فول فریم تولید می‌کند، Sony است، به همین دلیل، انتخاب ما کمی محدود است.

 

اگر شما یک عکاس عروسی هستید که ایزوی بالا برای شما اهمیت زیادی ندارد، دوربین‌های بدون آینه نوع کراپ سنسور شرکت Fujifilm، می‌توانند جایگزینی خوب با قیمتی پایین‌تر باشند.

 

اگر این پست را در رابطه با بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی عروسی مشاهده کنید، متوجه عدم وجود دوربین‌های بدون آینه در آن خواهید شد. اما، ما باور داریم که این مسئه در سال 2018، تغییر خواهد کرد.

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

Sony a7R III

مگاپیکسل: 42.4
اندازه حسگر: فول فریم (35 میلی‌متری)
وزن: 657 گرم (23.8 اونس)

 

بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی عروسی

 

مدل اولیه آن، یک دوربین بدون‌آینه برای عکاسی عروسی بود، پس کسب جایگاه آن توسط Sony a7R III، منطقی به نظر میرسد.

 

مدل Sony a7R III، دارای همان بدنه‌ی کوچک، قدرتمند، پایدار، ضدآب و سبک وزن است که آن را به دوربین ایده‌آل برای مجالس عروسی تبدیل میکند و قابلیت‌‌هایی که برای عکاسی عروسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، به سادگی در این دوربین قابل لمس هستند، ایزوی بالا، فوکوس خودکار پرسرعت و محدوده دینامیک گسترده.

 

مورد بعدی، که در Mark III بسیار قابل توجه است، اضافه شدن یک جایگاه کارت حافظه در Sony a7R III، که به کاربر اجازه می‌دهد فورا از تصاویر، نسخه پشتیبان تهیه کند که در عکاسی عروسی، امری حیاتی محسوب می‌شود.

 

Sony a7RII استفاده شده توسط Emin Kulivev

 

شرکت Sony برای تولید حسگرهای با کلاس جهانی معروف است که در دوربین‌های پرچم دار شرکت‌های دیگر نیز، قابل مشاهده است. حسگر 42.5 مگاپیکسلی BSI-CMOS با پردازنده بروز شده‌ی Bionz X، تصاویری واضح با جزئیات بالا و دامنه دینامیک تقویت شده را به کاربر تحویل می‌دهد. حالا حتی با سایه‌ها و هایلایت‌های بیشتر که می‌توانند با Mark III از فایل‌های RAW بازیابی شوند.

 

فایل‌های 42.5 مگاپیکسلی با 10 فریم بر ثانیه، به این معنی است که باید به صورت هوشمندانه، بهترین کارت حافظه را انتخاب کنید، اما قابلیت برش عکس‌های بزرگ با حداقل کاست کیفیت، مزیت بسیار بزرگ دیگری برای عکاسان عروسی است.

 

این مگاپیکسل‌های اضافی، (به علاوه قدرت پردازش همراه آنها)، مزیتی است که این مدل نسبت به Sony a7III که در بالا به آن اشاره کردیم، داراست.

با اینکه بسیاری از افراد، جایگزین ارزان قیمت را انتخاب می‌کنند، باز هم داشتن این مگاپیکسل‌های اضافی در a7R III هنگام ویرایش عکس، بسیار لذتبخش است.

 

درمورد فوکوس خودکار، مدل Sony a7R III، دارای قابلیت شگفت‌انگیز تشخیص فاز 399 نقطه‌ای و نقاط فوکوس خودکار 425 نقطه‌ای (از 25 در مدل Mark II)، است که از دست دادن لحظات مهم در مراسم عروسی را، به یک افسانه تبدیل می‌کند.

 

در مراسم عروسی، وقتی نور شروع به کم شدن می‌کند، فوکوس خودکار سریع، تقریبا دوبرابر سریعتر از Mark II است… که این امر اتفاقی نیست.

 

ترکیب فوکوس خودکار رعدآسا و شناسایی چشم حتی در نور کم، مزیت بسیار بزرگی برای Sony a7R III در عکاسی مجالس عروسی است، که به معنی فوکوس بیشتر و نیاز کمتر به حرکت دادن نقطه فوکوس خوکار، در شرایط سخت است.

 

سپس ترکیب ایزوی بالا (تا 32000) و لرزشگیر 5 محوری تصویر است که تصویربرداری را بی‌نقص و حتی عکاسی در نور کم را، آسان‌تر می‌کند.

با وجود اینکه برخی لنزهای DSLR، ممکن است دارای قابلیت لرزشگیری باشند، پایدارسازی داخل دوربین، بسیار تاثیرگذارتر است و یکی از مزیت‌های منحصربفرد دوربین‌های بدون‌آینه است.

 

یکی دیگر از مزایای بزرگ Sony a7R III نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر خود برای عکاسان عروسی، بهبود عمر باطری آن است (650 در برابر 290 عکس با هر شارژ)، یعنی نیازی به هزینه بالا برای باطری اضافی نیست.

مدل Sony a7R III بهترین عمر باطری را در میان دوربین‌های بدون آینه‌ی سال 2018 دارد، و آینده‌ی تکنولوژی در این زمینه را روشن می‌کند.

 

از آنجایی که این مقاله درمورد بهترین دوربین‌های بدون آینه برای عکاسان است، درمورد فیلمبرداری صحبت نکردیم، اما لازم به ذکر است که دوربین‌هایی مانند Sony a7R III می‌توانند با کیفیت 4K فیلمبرداری کنند که عکاسان عروسی می‌توانند از یک شات از فیلم، به عنوان یک عکس با کیفیت استفاده کنند.

 

استفاده از این تکنیک، شاید ایده‌آل نباشد، اما قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد و می‌تواند به عنوان قسمتی از مجموعه عکاسی در عروسی، کارآمد باشد.

 

نمونه JPEG ثبت شده با Sony A7 II از یک فایل ویدیویی – Emin Kulivev

یکی از کارهایی که اخیرا شروع به انجام آن کردم، انتقال تصاویر از دوربین به تلفن همراهم برای آپلود در اینستاگرام یا پرینت گرفتن آن با استفاده از پرینتر کوچک Fuji SP-1 است. با اضافه شدن بلوتوث و NFC به Sony a7R III، این مورد، برای عکاسان عروسی، ارزش کار را بالا می‌برد.

 

نتیجه گیری

مدل Sony a7R III بهترین دوربین بدون آینه برای عکاسی عروسی در سال 2018 است، مخصوصا برای عکاسانی که به دنبال برش‌های بزرگ در تصاویر یا تولید پرینت‌های بزرگ هستند.

 

شاید Fujifilm هنوز با ترتیب لنز خود، مزیت بزرگی داشته باشد، اما Sony، با انتخاب لنز G-Master خود، به سرعت در حال نزدیک شدن است، و مزیت فول فریم Sony a7R III نسبت به قابلیت‌های محصول نوع C شرکت Fuji، برای عکاسی عروسی که باید در نور کم انجام شود، غیرقابل انکار است.

 

بله، شما می‌توانید تقریبا با هر دوربینی از یک مجلس عروسی عکاسی کنید، اما استفاده از دوربینی که کار شما را آسان‌ کند، منطقی‌تر به نظر میرسد. به صورت خلاصه، با Sony a7R III عکاسی عروسی از همیشه آسان‌تر شده است.

 

1 Comment

  • محمود گفت:

    “شاید محبور باشید اجزای حیاتی بدن خود را نیز بفروشید. ” شاید بهتر می شد اگر می نوشتید ” البته بقدری گران می باشد که برای خرید این دوربین شاید فروش خودرو گرانقیمت یا آپارتمان شخصی شما نیز کافی نباشد .”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *