021-7356

بهترین دوربین بدون آینه با قیمت کمتر از 1000 دلار

بهترین دوربین بدون آینه با قیمت کمتر از 1000 دلار

اما چیزی که مهم است اینکه کیفیت فدای کمیت نشود.شاید باورتان نشود اما با قیمت کمتر از 1000 دلار هم ، می‌توانید دوربین بدون آینه‌ای تهیه کنید که تکنولوژی آن، از انواع دیگر دوربین‌ها، بسیار پیشرفته‌تر است.

 

شما قادر خواهید بود، تصاویر را طوری بگیرید که با یک دوربین dslr، ممکن نیست، و می‌توانید از قابلیت‌هایی بهره‌مند شوید که پروسه گرفتن یک عکس را، بسیار ساده‌تر می‌کنند.

 

در سال 2018، از چندین دوربین بدون‌آینه بی‌نظیر با قیمت زیر 1000 دلار می‌توان نام برد، و ما در قسمت زیر، آنها را در دسته‌های مختلف برای شما دسته بندی کرده‌ایم. اما فعلا بیایید برنده این رقابت را بررسی کنیم…

 

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

Fujifilm X-T20


مگاپیکسل: 24.3
اندازه حسگر: نوع کراپ سنسور (23.6 در 15.6 میلی‌متر)
وزن: 383 گرم (13.5 اونس)

 

 

دوربین بدون آینه با قیمت مناسب

 

Fujifilm معمولا یک بدنه‌ی حرفه‌ای مخصوص عکاسان حرفه‌ای تولید می‌کند، سپس چند ماه بعد، یک مدل کوچکتر با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌کند که دارای بسیاری از ویژگی‌های مدل قبلی می‌باشد. هدف Fujifilm، تولید برای تمامی عکاسان است، و این برای ما مصرف کنندگان، بدین معنی است که با هر بودجه‌ای می‌توانیم بهترین دوربین بدون‌آینه را داشته باشیم.

 

چند ماه بعد از اینکه Fujifilm، مدل X-T2 را عرضه کرد، بدیهی بود که این شرکت، یک نسخه سبک‌تر و ارزان قیمت‌تر به بازار عرضه خواهد کرد – مدل Fujifilm X-T20.

 

(نمونه عکس‌های گرفته شده با این دوربین را اینجا ببینید)

 

تولیدکنندگان دوربین باید برای تصمیم گیری برای حذف قابلیت‌ها در مدل‌های ارزان‌تر، دقت ویژه‌ای داشته باشند تا فروش مدل‌های مشهور آنها، کاهش نیابد. خوشبختانه، قابلیت‌هایی که در مدل Fujifilm X-T20 وجود دارند، این مدل را به دوربینی مناسب برای عکاسان در تمامی سطوح، مبدل کرده است.

 

اگر بخواهیم کمی ساده‌تر صحبت کنیم، Fujifilm X-T20، دارای اکثر قابلیت‌های XT-2، اما با قیمتی پایین‌تر است و به نظر من، بهترین دوربین بدون آینه با قیمت مناسب کمتر از 1000 دلار . (در حقیقت، تهیه یک دوربین بدون آینه با قیمت کمتر از 500 دلار، کار بسیار سختی است، پس خرید یک مدل بی‌نظیر، تصمیم مناسبی است.)

 

– تکنولوژی استفاده شده در این مدل، برای دوربینی با این قیمت، فوق‌العاده است.

 

– مقایسه آن با یک DSLR هم قیمت، باعث میشود DSLR مانند یک دایناسور به نظر برسد!

 

بیایید با چیزی که بین X-T20 و X-T2 مشابه است شروع کنیم. مهمترین شباهت آنها، حسگر 24 مگاپیکسلی X-Trans CMOS III است، که تصاویر زیبا، پر‌انرژی و صافی را (با فرمت RAW یا JPEG) به عکاس ارائه می‌دهد.

 

دوربین بدون آینه با قیمت مناسب

 

یک قابلیت جدید دیگر، سرعت بالاتر پردازش‌گر X-T2 برای Fujifilm X-T20 است، که به معنی زمان آغاز کمتر، تسریع فوکوس خودکارو فاصله بین هر عکس است – به صورت کلی، بهبودی بسیار بزرگ برای X-T10 که هیچ نقصی در آن مشاهده نمی‌شود.

 

عمر باطری دوربین‌های بدون آینه Fuji، همیشه یک نقطه ضعف بوده است، اما حداقل با مدل X-T20، همان باطری X-T2 را دریافت خواهید کرد، که تا به امروز، بهترین باطری ارائه شده توسط Fuji است.

 

می‌توانید با هر بار شارژ کردن آن، تقریبا 350 عکس بگیرید – وقتی با DSLR ها مقایسه می‌کنید، کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما وقتی از دوربینی با قابلیت منظره‌یاب الکترونیکی و تکنولوژی‌های پرمصرف استفاده می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که باطری آن، به سرعت تمام شود.

 

– منظره‌یاب الکترونیکی، مزیت بسیار بزرگی در برابر DSLR ها محسوب می‌شود، و به شما اجازه می‌دهد تا نوردهی صحنه را قبل از گرفتن عکس مشاهده کنید.

 

این مورد، کمک بزرگی در صرفه‌جویی در وقت است و به عکاسان کمک می‌کند تا تاثیر ISO، سرعت شاتر دیافراگم را در نوردهی نهایی، بهتر درک کنند (با تغییر هر قسمت از تنظیمات، می‌توانید نتیجه را فورا در منظره‌یاب الکترونیکی مشاهده کنید – یکی از مزیت‌های بزرگ دوربین‌های بدون آینه).

 

شاید بهترین ویژگی Fujifilm X-T20، فوکوس خودکار آن باشد، یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیری که از برادر بزرگتر خود یعنی X-T2 قرض گرفته است،تعداد 325 نقاط فوکوس خودکار قابل انتخاب است که نسبت به مدل‌های قبلی خود (مدل X-T10 با 49 امتیاز)، افزایش یافته و می‌تواند اکثر قاب را تحت پوشش خود قرار دهد.

 

به علاوه‌، تنظیم فوکوس خودکار مداوم، بدین معنی است که وقتی با یک لنز فوکوس سریع Fuji ترکیب شود، می‌توانید از یک فوکوس خودکار مداوم که با DSLR ها رقابت می‌کند بهره‌مند شوید، البته با پرداخت یک سوم قیمت یک DSLR.

 

در سال 2018، صفحات لمسی برای دوربین‌های بدون آینه، به یک استاندارد تبدیل شده‌است، و خوشبختانه، صفحه لمس Fujifilm X-T20، شما را ناامید نخواهد کرد. می‌توانید تنها با یک اشاره، نقطه فوکوس و مود عکاسی را انتخاب کنید که زوایایی را به شما نشان می‌دهد که قبلا متوجه آنها نشده بودید.

 

دوربین بدون آینه با قیمت مناسب

فرمت JPEG ویرایش نشده‌ی Fujifilm X-T20

 

اگر بخواهیم درمورد کاستی‌های Fujifilm X-T20 در مقایسه با X-T2 صحبت کنیم (به غیر از قیمت بالای آن)، تفاوت‌هایی وجود دارند که برای یک عکاس معمولی نیز حائز اهمیت است (مثلا: عمق کم بافر، تنظیمات فوکوس خودکار قابل تنظیم و…)

 

اکثر این تفاوت‌ها، درمورد نبود جای گریپ در Fujifilm X-T20 است، اما به نظر من، درصد بسیار کمی از کاربران X-T2، گریپ باطری گران قیمت آن را خریداری خواهند کرد.

 

مدل Fujifilm X-T20 به دلیل اندازه بسیار کوچکش، باید از دکمه‌های روی دوربین استفاده می‌کرد. همچنین در مقابل آب و هوای مختلف مقاوم نیست، جایگاه دوگانه کارت حافظه sd ندارد و منظره‌یاب OLED آن، نسبت به X-T2 کوچکتر است.

 

فکر می‌کنم قابلیت‌هایی که در Fujifilm X-T20 وجود ندارد، برای 90 درصد از عکاسان، ناچیز محسوب می‌شود، عکاسانی که همان دوربین را با قیمت بسیار کمتر و در عین حال با قابلیت‌های مهم آن که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، ترجیح می‌دهند.

 

 


اشتباه نکنید – Fujifilm X-T20، یک دوربین بدون آینه ارزان قیمت با اندازه‌ای متعادل و عملکردی حرفه‌ای است. ما حتی لقب بهترین دوربین‌های مسافرتی را به Fuji می‌دهیم، و فکر می‌کنیم که لایق عنوان بهترین دوربین بدون آینه با قیمت مناسب کمتر از 1000 دلار است.

 

بهتر از همه، اینکه می‌توانید Fujifilm X-T20 را در کیت‌های مختلف خریداری کنید .

 

دوربین بدون آینه با قیمت مناسب

 

پیشنهاد ما، کیت Fujifilm X-T20 + 18-55mm f/2.8-4 OIS lens است، برای کسانی که نیازمند یک دوربین برای استفاده عمومی هستند. و بعد از آن می‌توانند، یک لنز پرسرعت پرایم تهیه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *