021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

15 نرم افزار ویرایش عکس برای عکاس‌های حرفه‌ای

15 نرم افزار ویرایش عکس برای عکاس‌های حرفه‌ای

برای این‌که تصاویر شما حرفه‌ای تر به‌نظر برسند، شما نیاز دارید که تنظیماتی را در تصاویر خود اعمال کنید. هنگامی که با فرمت Raw عکس‌برداری کنید، شما نیاز دارید که فایل خود را به‌صورت دیجیتالی ادیت کنید؛ این همان روالی است که هنگام تهیه فیلم‌های آنالوگ در اتاق تاریک انجام می‌دادیم. در طی این فرایند، شما می‌توانید جزئیات کمی از جمله رنگ‌ها و دیگر اطلاعات فایل با فرمت Raw را بیرون کشیده و آن‌ها را به‌نمایش گذارید. هر عکس عملکرد متفاوتی دارد، به این معنی که گردش کار و مجموعه ویرایش‌هایی که شما مدنظر دارید، به ابزارهای متفاوتی (مانند ابزارهای متفاوتی که برای عکاسی پرتره یا منظره به‌کار می‌رود) نیاز دارند و در نتیجه انتظارها هم از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس کاملا متفاوت خواهد بود.

برای هر عکاسی که با تعداد زیادی از عکس‌ها همچون تصاویر عروسی، سفر یا رویدادهای عکاسی سر و کار دارد، به یک نرم‌افزار نیاز خواهند داشت تا در زمینه‌ی دست‌یابی به کلمات کلیدی، برچسب، سازماندهی فایل‌ها و پردازش دسته‌ای به‌آن‌ها کمک کند. این در حالی است که عکاسی که صرفا برای سرگرمی عکاسی می‌کند، ممکن است به‌دنبال چیز دیگری باشد.

سوالات متداول عکاسیبنابراین سوال اینجاست که شما چگونه می‌توانید نرم‌افزار صحیح را برای برطرف سازی نیازهای خود انتخاب کنید؟

ما در ایم مقاله چندین نرم‌افزار ویرایش عکس را متشکل از نسخه‌های پولی و رایگان آماده کرده‌ایم که به‌عقیده‌ی ما، براساس معیارهای خاصی همچون سهولت استفاده، ارائه گزینه‌های ویرایشی، داشتن ابزارهای پیشرفته و سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌توانند بهترین انتخاب باشند. تمرکز ما در این مطلب روی ارائه بهترین ابزارهای ویرایش عکس خواهد بود.

براساس فاکتورهای مختلف، ما بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس سال ۲۰۲۰ را جمع‌ کرده‌ایم که شامل یک ویرایشگر عکس رایگان و آنلاین هم است. برخی از این نرم‌افزارها از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند و کاربرد آن‌ها هم بسیار آسان است، اما به‌دلیل اینکه امتیاز پایینی از نظر کاربران دریافت کرده‌اند، در انتهای لیست آورده‌ شد‌ه‌اند.

1) Adobe Lightroom Classic

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

نرم‌افزار Adobe Lightroom استاندارد بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس دارد، اما به‌روزرسانی اخیر این نرم‌افزار، کلیه قابلیت‌های برنامه به دو قسمت جدا از هم Lightroom Classic و Lightroom Cloud تقسیم شده است که البته پایه و اساس آن‌ها روی نسخه Adobe Photoshop Lightroom استوار شده است و این موضوع کمی اوضاع را مخصوصا برای مبتدیان گیج‌کننده می‌کند. بدین ترتیب، برخی از کاربران جدید در مورد انتخاب یکی از نسخه‌ها سردرگم خواهند بود و اینکه آن‌ها چه عملکردهایی دارند و تفاوت‌هایشان در کدام موارد است، کمی سخت خواهد شد.

برخی از ویژگی‌های برنامه

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسLightroom Classic بهترین نسخه‌ی از بین این دو است و به شما اجازه می‌دهد که تصاویر خود را سازماندهی کرده، کلمات کلیدی آن‌ها را تعیین کنید به آن‌ها برچسب بزنید و از ابزارهای پیشرفته‌ای همچون براش‌ها، ابزارهای گرادیان، رفع لکه، بهبود، منحنی‌ها تون، تونینگ اسپلیت، استفاده از پروفایل‌های دوربین، پروفایل‌ها لنزها، حذف اعوجاج‌های کروماتیک، تغییر شکل و غیره استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکساگرچه ممکن است رابط کاربری برنامه در ابتدا کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد، اما وقتی که اصول اولیه کار با برنامه را بدانید، Lightroom Classic تبدیل به یک برنامه ساده می‌شود که کاربر دقیقا نحوه‌ی کار با زبانه‌های مختلف، پنل‌ها و ابزارهای که در ساید برنامه هستند را برای ویرایش عکس خواهد دانست. کاربر به‌راحتی می‌تواند از ویژگی‌های پیشرفته ویرایش عکس برای خلق تصاویر عالی و ممتاز از تصاویر خام اولیه، آن‌هم در عرض چند دقیقه استفاده کند. بعد از این عملیات، امکان پردازش دسته‌ای فایل‌ها هم کمک می‌کند که ویرایش تعداد زیادی از تصاویر آسان‌تر شود؛ این روند مخصوصا برای عکس‌برداری عروسی و رویدادهایی که عکاسان با صدها و حتی هزاران عکس سر و کار دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکساز طرف دیگر، نسخه‌ی مبتنی بر فضای ابری نرم‌افزار Lightroom شباهت زیادی به نسخه‌ی موبایل لایتروم دارد و از برخی از کاستوم براش‌های مهم پشتیبانی نمی‌کند. با این حال برنامه دارای یک ویژگی براش است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن تنظیمات انتخابی و دلخواه خودشان را مورد استفاده قرار دهند. این برنامه مبتنی بر فضای ابری است و کمک می‌کند که همگام‌سازی تصاویر، ویرایش‌ها و دسترسی به آن‌ها از طریق دستگاه‌های مختلف بر پایه فضای ابری امکان‌پذیر باشد. این نسخه‌ی کم حجمی است که می‌تواند برای برخی از ویرایش‌های سریع کاربرد داشته باشد.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسAdobe Sensei از یادگیری ماشین برای تشخیص چهره افراد و دیگر المان‌ها استفاده می‌کند و سپس کلمات کلیدی قابل جستجو را به‌طور خودکار روی آن‌ها اعمال می‌کند. سهولت استفاده، فهرست نویسی، برچسب زدن، تعیین کلمه کلیدی، سازماندهی و مدیریت تصاویر در کنار پشتیبانی از جامعه‌ی استفاده کنندگان از این برنامه، سبب می‌شود که Lightroom به‌عنوان بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس شناخته شود.

2) Adobe Photoshop 2020

نرم‌افزار فتوشاپ (Photoshop) متعلق به کمپانی ادوب و یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس شناخته می‌شود، اما استفاده از این برنامه برای کاربران مبتدی و به‌عنوان شروع کار، می‌تواند کمی گیج‌کننده و دشوار باشد. این برنامه یک ابزار درخشان برای آن‌دسته از ویرایشگران حرفه‌ای تصاویر است که به‌دنبال ابزارهای بسیار پیشرفته هستند. هنرمندان می‌توانند از این برنامه برای خلق تصاویر، طرح‌های گرافیکی، هنرهای دیجیتالی و غیره استفاده کنند. اما اگر شما به‌دنبال استفاده از فتوشاپ، صرفا برای ویرایش تصاویر هستید، ما فکر می‌کنیم که این تصمیم چندان مناسب نخواهد بود.

برخی از ویژگی‌های برنامه

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسPhotoshop همراه با ابزارهای روتوش پیشرفته و ابزارهای ماسک و لایه بندی عرضه شده است و نرم‌افزار قدرتمندی در طول سال‌های مختلف بوده است.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسفضای کاری جدید و اختصاصی Content-Aware Fill، یک تجربه ویرایش تعاملی را به‌منظور دست‌یابی به محتوای یکپارچه برای کاربران فراهم شده است که به‌لطف تکنولوژی Adobe Sensei ارائه می‌شود.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسگزینه‌ی تاری لنز، دید واقع‌بینانه‌تری هنگام بلور کردن یک شی در پیش زمینه ایجاد می‌کند.

باز کردن فایل‌های خام Raw در فتوشاپ باید از طریق تنظیم خود دوربین فراهم شود و ابزارهای زیادی در فتوشاپ هم وجود دارد که البته شما هرگز از آن‌ها به‌عنوان یک عکاس استفاده نخواهید کرد.

نسخه جدید برنامه همراه با حالت undo چندگانه ارائه شده است و به‌صورت پیش‌فرض در برنامه فعال شده است.

فتوشاپ هم‌اکنون می‌تواند اکثر انواع لایه‌ها را به‌صورت پیش‌فرض و به شکل متناسب تبدیل کند که البته همراه با ارائه پیش نمایش حالت ترکیبی زنده (live blend mode)، گردونه‌ی رنگ‌ها برای تعیین رنگ و ویژگی‌های دیگری که در این نسخه اضافه شده‌اند، ارائه می‌شود.

[relatedpost post=”123312″]

Skylum’s Luminar 4.2.0 (3

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

اگرچه Luminar در مقایسه با Adobe در بازار رقابت بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس مورد کم‌ توجهی قرار گرفت، اما هم‌اکنون به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس تبدیل شده است، جایی که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، این روزها از آن استفاده می‌کنند. همچنین این برنامه امکاناتی را برای عکاسان فراهم می‌کند تا بتوانند عکس‌های خود را به‌صورت موثر سازماندهی و ویرایش کنند.

برخی از ویژگی‌های برنامه

نرم‌افزار Luminar همراه با ابزارهای هوش مصنوعی منحصربه‌فرد و ظاهری خاص عرضه شده است که به‌سرعت این ابزارها را روی تصاویر اعمال کرده و آن‌ها را به‌بهترین شکل نمایش می‌دهد.

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های Luminar قابلیتی به نام Accent AI 2.0 است که نسل جدیدی از بهبود تصویر با هوش مصنوعی تلقی می‌شود و اسلایدر AI آن به عکاس اجازه می‌دهد که تنظیمات سریعی را توسط این اسلایدر روی تصاویر اعمال کند.

این برنامه همچنین از چندین تنظیمات آماده برای انواع شات‌های خاص برخوردار است و فیلترهای دیگری همچون اشعه تابشی، باریکه‌ی نور و فیلتر اورتون را در اختیار کاربر می‌گذارد. شما می‌توانید تصاویر خود را برای بار دوم به بهترین شکل نمایش دهید.

قابلیت «بهبود آسمان از طریق هوش مصنوعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌صورت خودکار استفاده کرده و جلوه‌ی باورنکردنی به آسمان در تصاویر شما ارائه می‌کند.

علاوه بر موارد فوق، به‌روزرسانی اخیر این برنامه به شما اجازه می‌دهد که آسمان را بلافاصله جایگزین کنید، اشیا‌ جدید را به عکس اضافه کنید، تقویت‌کننده‌های پرتره و اسکین‌های هوش مصنوعی را داشته باشید و از یک اسلایدر با ساختار content aware AI به‌منظور شناسایی مناطقی که برجستگی و ارزش بیشتری دارند، استفاده کرده و صرفا آن‌ها را بهبود بدهید.

یکی دیگر از مزیت‌های تهیه نرم‌افزار Luminar این است که می‌توانید از آن به‌عنوان یک نرم‌افزار مستقل استفاده کنید یا اینکه آن را به‌عنوان پلاگین در برنامه‌های فتوشاپ و لایتروم به‌کار ببرید. بدین ترتیب، اگر شما هر دو نرم‌افزار را دارید و دوست دارید که از ویژگی‌های هر دوی آن‌ها استفاده کنید، نرم‌افزار Luminar چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند.

Luminar به‌عنوان یک دوست برای عکاسانی است که علاقه دارند با لایه‌های تنظیمی کار کنند.

[relatedpost post=”93980″]

Skylum’s Aurora HDR (4

این برنامه برای هر کسی که بیشتر روی خلق تصاویر HDR تمرکز دارد، یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس است و عمدتا برای ادغام و پردازش تصاویر HDR به‌کار می‌رود. این نرم‌افزار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به‌دلیل نداشتن هاله، مصنوعات یا نقص‌های کروماتیکی در عکس نهایی، شناخته می‌شود.

برخی از ویژگی‌های برنامه

قدرت یافته از هوش مصنوعی بدین معنی است که این نرم‌افزار بالاترین کیفیت ممکن را برای ادغام براکت ارائه کرده و بالاترین سطح بهبود رنگی را برای کاربرانش خواهد داشت.

این برنامه دارای ابزارهای پیشرفته متنوعی برای ویرایش عکس همچون مپینگ LUT، یفلتر قطبی‌سازی، تونینگ رنگ، ابزار Dodge، ابزار burn، HDR Denoise، افزایش دهنده جزئیات و غیره است.

ویژگی HDR Denoise به‌طور خودکار نویز را در تصاویر HDR شناسایی کرده و آن‌ها را بدون اینکه لطمه‌ای به کیفیت و جزئیات عکس بزند، پاکسازی می‌کند.

Aurora HDR را می‌توانید به‌عنوان یک نسخه مستقل یا به‌عنوان پلاگین برای لایتروم و فتوشاپ مورد استفاده قرار دهید.

این برنامه همراه با پیش تنظیمات داخلی ارائه شده است و دارای گزینه‌هایی برای گسترش رنج پویایی از تصاویر تکی است.

علاوه بر موارد موق، این برنامه از لایه‌ها، ابزارهای ماسک، پردازش دسته‌ای و فایل‌های Raw هم پشتیبانی می‌کند.

Capture One Pro 20 (5

Capture One Pro همراه با ویژگی‌های شگفت‌انگیزی شبیه به فتوشاپ عرضه شده است. این برنامه دارای یک رابط کاربری قابل سفارشی‌سازی است و کاربر می‌تواند این رابط کاربری را به روش دلخواه شخصی‌سازی کند. به‌روزرسانی‌های اخیر این برنامه، ویژگی‌های سازماندهی عکس نوینی را به برنامه اضافه کرده است که شبیهش را تاکنون ندیده‌اید و باعث می‌شود که از آن به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس یاد کنیم.

برنامه Capture One Pro بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای ارائه شده است و به‌کار مبتدیان نمی‌آید، چرا که یادگیری آن کمی زمان‌بر است. قابلیت‌های عکاسی این برنامه باعث شده است که یکی از بهترین برنامه‌ها برای عکاسان پرتره‌ای محسوب شود که بیشتر دوست دارند در استودیو خودشان عکاسی کنند.

برخی از ویژگی‌های برنامه

رنگ‌های دقیق و غنی، پردازش سریع‌تر، امکان ایمپورت و اکسپورت تصاویر، عکاسی با د دوربین از طریق اتصال آن به یک دستگاه دیگر، ابزارهای قدرتمند برای سازماندهی تصاویر و غیره

شما می‌توانید فایل‌های خود را به‌صورت جلساتی یا کاتالوگی و براساس پروژه‌های مختلف‌تان سازماندهی کرده و همه‌ی تصاویر خود را در یک‌جا جمع‌آوری کنید.

لایه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های خارق‌العاده این نرم‌افزار است و تنظیمات زیادی هم برای کاربر ارائه می‌شود تا بتواند یک لایه جدید ایجاد کند.

نرم‌افزار Capture One Pro از بیش از ۵۰۰ دوربین پشتیبانی می‌کند و پشتیبانی کاملی نیز برای دوربین‌های فوجی فیلم (Fujifilm) و سونی (Sony) ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های دیگر نرم‌افزار Capture One Pro می‌توان به ویرایش رنگ پیشرفته، ویژگی‌های ماسکینگ قدرتمند، لایه‌ها، حاشیه نویسی و سرعتی که با آن می‌توان از فایل‌های Raw پشتیبانی کرد، film curves، دامنه‌ی پویای بالا، پوشش درخشندگی، ماسک گریم، پشتیبانی از مقیاس PSD، رتبه‌بندی، کلمه کلیدی، تصحیح لنزها، کاهش نویز و موارد دیگر اشاره کرد. این برنامه را می‌توانید به‌صورت پلاگین هم به‌کار ببرید.

DxO PhotoLab 3 (6

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

DxO PhotoLab را می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای DxO Optics Pro که نرم‌افزار ویرایش عکس پیشرفته است، به‌کار برد. این برنامه با حفظ استاندارد‌های حرفه‌ای که هر عکاسی در ذهن خود دارد، طراحی شده است و یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس است.

برخی از ویژگی‌های برنامه

ابزار جدید HSL روش شگفت‌انگیزی برای مدیریت رنگ‌ها و تولید تصاویر بصری جذاب است. سیستم تنظیم رنگ DxO به شما اجازه می‌دهد که محدوده رنگ و رنگ‌های جایگزین را انتخاب کرده و حتی تنظیماتی هم روی تغییر رنگ و رنگ‌های Tint داشته باشید.

دید واضح DxO کمک می‌کند که مه و دود غلیظ را بدون ایجاد هاله یا مصنوعات از روی عکس‌های مناظر یا شهری پاک‌سازی کنید.

فناوری تنظیم محلی U Point کمک می‌کند که تنظیمات محلی را به‌صورت خودکار به تمام نقاط مشابه بدون اینکه مدت زمان زیادی را صرف مراحل پیچیده پوشش عکس اختصاص دهید، به منطقه‌ای که انتخاب کرده‌اید اعمال کنید.

علاوه بر این، برنامه DxO PhotoLab همراه با پروفایل‌های سفارشی ارائه شده است، جایی که برنامه می‌تواند براساس لنزهایی که استفاده می‌کنید، نقوص را تشخیص داده و اصلاح کند. ویژگی‌های اصللاح نوری و پروفایل‌های لنز به اصلاح نقوص در لنزها آن‌هم تنها با یک کلیک کمک می‌کند.

فناوری Denoising که DxO Prime هم نامیده می‌شود، کمک می‌کند که رنگ‌ها و جزئیات در تصاویر را حتی اگر در ایزوی بالا عکس‌برداری شده‌ باشند، حفظ کنید. این ویژگی برای عکاسی آسمان شب و دیگر عکاسی‌های شبانه در حالت نور کم و جایی که عکاسی در حالت ایزوی بالا یکی از ملزومات است، مفید خواهد بود.

شما می‌توانید بسته به اینکه چگونه می‌خواهید تنظیمات لازم را به ویژگی‌های متنوع نرم‌افزار اعلام کنید، تنظیمات را در حالت خودکار یا دستی قرار دهید.

علاوه بر موارد فوق، سایر ویژگی‌های مهم شامل کتابخانه عکس، فیلترهای مرحله‌ای، ابزار براش، تعمیر خودکار تصاویر برای از بین بردن لکه‌ها و المان‌های ناخواسته، مدیریت پیشرفته رنگ، نوردهی هوشمند و غیره هستند. اگر شما می‌خواهید که اصلاحات پرسپکتیو را روی تصاویر خود اعمال کنید، باید DxO Viewpoint را خریداری کنید که البته یک هزینه اضافی روی دست شما می‌گذارد.

On1 Photo Raw 2020 (7

On1 Photo Raw 2020 یک نرم‌افزار ساده است که همراه با صدها قابلیت پیش تنظیم شده و فیلتر، تکسچر و ابزارهای حاشیه نویسی است که شما می‌توانید از آن‌ها برای زیباسازی تصاویر خود آن‌هم تنها با یک کلیک استفاده کنید. اگرهم به‌دنبال چیز متفاوت‌تری هستید، می‌توانید یک ویرایش سریع قبل از اعمال آن ویژگی داشته باشید. این برنامه یک ابزار سازماندهی عکس بسیار خوب است که در کنار ارائه قابلیت‌های ویرایش عکس، ویژگی‌های پیش‌رفته دیگری همچون براش‌ها، ابزارهای ماسک و هر ابزار دیگری که یک عکاس حرفه‌ای به دنبال آن‌ها است را ارائه می‌کند

برخی از ویژگی‌های برنامه

کار با نرم‌افزار On1 Photo Raw بسیار ساده، قدرتمند و در عین حال کارآمد است. این برنامه تقریبا تمام ویژگی‌های فتوشاپ و لایتروم را دارد و بنابراین اگر به‌دنبال یک برنامه ویرایش عکس هستید و دل‌تان نمی‌خواهد از این دو برنامه استفاده کنید، می‌توانید One1 Photo را مورد استفاده قرار دهید.

ویژگی‌های جدید این برنامه قدرت گرفته ویژگی‌های هوش مصنوعی همچون Ai Mask، AI Match و AI Auto Tone است که امکان ایجاد ماسک‌های با جزئیات، نمایش تطابقی و شات‌هایی در سبک‌های مختلف را در دوربین فراهم می‌کند و رنگ‌ها جلوه‌ی بهتری خواهند داشت.

شما به‌آسانی می‌توانید به‌ جستجو، سازمان‌بدهی، مدیریت و ویرایش تصاویر خود بپردازید. استفاده از لایه‌ها به کاربر اجازه می‌دهد که با استفاده از عکس‌های لایه‌ای چندگانه به ساخت کامپوزیت پرداخته و در عین حال هم گردش کار غیرمخرب را در تصاویر حفظ کند.

فیلترها و پیش تنظیم‌ها قابل پشته‌سازی و سفارشی‌سازی خواهند بود.

دیگر ویژگی‌های ویرایش عکس پیشرفته همچون روتوش، ابزار ماسک، ترکیب و استفاده از ابزارهای براش در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

سایر ویژگی‌های بسیار مهمی همچون ادغام HDR و پانوراما وجود دارد که عکاسان قطعا از وجود آن‌ها خوشحال خواهند شد.

[relatedpost post=”136852″]

ACDSee Photo Studio Ultimate 2020 (8

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

ACDSee Photo Studio یکی دیگر از مجموعه‌های نرم‌افزاری است که اخیرا در بین عکاسان حرفه‌ای محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. رابط کاربری این برنامه ساده است و همراه با ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون تشخیص چهره ارائه می‌شود که به مرتب سازی فایل‌ها کمک شایانی می‌کند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی برنامه

این نرم‌افزار لایه‌های ایجاد شده توسط GPU را با ویرایش فایل‌های raw و مدیریت دیجیتالی ترکیب می‌کند تا بتواند تناسب لازم را در نیازهای گرافیکی و عکاسی شما ایجاد کند.

این برنامه همراه با ویژگی‌های دیگری همچون HDR، پشته‌سازی فوکوس، کلونینگ ترکیبی و تشخیص چهره عرضه شده است و در آن به عکاسان اجازه می‌دهد که تنظیمات رنگی دلخواه خود را ایجاد کنند.

عملکرد این برنامه بر پایه لایه‌های تنظیم شده تازه‌سازی شده است و به شما اجازه می‌دهد که ویرایشی سریع‌تر را تجربه کرده و زمان بیشتری را در پشت دوربین بگذرانید.

قابلیت تشخیص چهره به کاربر اجازه می‌دهد که بخش‌های خاص عکس را به‌صورت مخرب هدف قرار ندهد.

نکته مهمی که رسانه‌ها روی آن مانور می‌دهند این است که ماژول توسعه برای این نرم‌افزار انتخاب‌های بیشتری نسبت به لایتروم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویرایش لایه‌ای به‌کاربر کمک می‌کند که تنظیمات و افکت‌های فردی خود را ایجاد کرده و در زمان‌های دلخواه آن را ویرایش کند.

آخرین به‌روزرسانی این برنامه همراه با خط‌کش قابل سفارشی‌سازی و راهنمایی‌های لازم ارائه شده است و ویژگی‌های دیگری همچون اصلاح نقص هندسی، رنگ‌های پارامتری، تبدیل هندسی، مدیریت کلمات کلیدی بهبود یافته و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

GIMP (9

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

GIMP یک مجموعه نرم‌افزاری بسیار خوب و با ویژگی‌ها و ابزارهای پیشرفته است که شباهت بالایی هم به پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکسی که در بالا هم معرفی شد، دارد. این برنامه رایگان است و همراه با ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون مدیریت فایل، روتوش و کلونینگ عرضه شده است. این برنامه با پشتیبانی از پلاگین‌های مختلف، می‌تواند جایگزین رایگانی برای برنامه‌ای همچون فتوشاپ باشد.

برخی از ویژگی‌های برنامه

این برنامه ویژگی مدیریت رنگ درجه یک را برای اطمینان از تکثیر رنگ بسیار دقیق برای کاربران فراهم می‌کند.

مشابه دیگر نرم‌افزارهای پیشرفته، GIMP ابزارهایی را برای ویرایش ماهرانه و باکیفیت تصاویر همچون روتوش، ترمیم عکس، کامپوزیت‌ها و غیره فراهم می‌کند.

GIMP می‌تواند منبع خوبی برای هنرمندانی باشد که به‌دنبال ایجاد هنر دیجیتالی و دیگر طرح‌های گرافیکی هستند.

Exposure X5 (10

Exposure X5 یک ویرایشگر و سازمان دهنده عکس بسیار خوب است که می‌تواند به عکاس در زمینه خلق تصاویر هنری از فایل‌های خام کمک شایانی داشته باشد. رابط کاربری و ویژگی‌های این نرم‌افزار در طول سال‌ها بهبود پیدا کرده‌اند و به‌خاطر داشتن ۵۰۰ نمونه کار آماده، بسیار مشهور است.

برخی از ویژگی‌های برنامه

موتور پردازش خام برنامه یکی از بهترین مواردی است که به کاربر کمک می‌کند تا بهترین خروجی را از فایل‌های خام تهیه کند. ویژگی‌های نظیر هایلایت تصاویر بازیابی سایه، کم کردن نویز، شارپ کردن عکس، تون رنگ، تعادل رنگ سفید و HSL کارایی نرم‌افزار را به‌حد خوبی بالا می‌برند.

پیش تنظیمات زیبای برنامه قابل سفارشی سازی هستند و به ایجاد تصاویر زیبا با یک کلیک کمک می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از ویژگی‌های لایه‌بندی برنامه و ابزارهای براش به‌منظور ترکیب ویرایش‌های مختلف استفاده کنید.

برخی از ابزارهای خلاقانه برنامه هم شامل film grain، فوکوس لنز، افکت‌های تغییر کجی عکس و دیگر ویرایش‌های پوششی همچون افکت‌های نور، تکسچر و حاشیه‌ها هستند.

نمای پیشرفته و ویژگی‌های audit کمک می‌کند که تصاویر خود را جمع‌آوری کرده و ویرایش کنید. ابزار کمپی را می‌توانید برای کپی کردن تصاویر از منبع و سازماندهی آن‌ها توسط کلمات کلیدی استفاده کرده یا آن‌ها را در یک‌جا جمع‌آوری کنید. از چنین روشی می‌تواند برای دسته‌بندی تصاویر هم به‌شکل سریع استفاده کرد.

Exposure تنها ویرایشگر عکس برتر و پیشرفته‌ای است که می‌تواند شبیه‌سازی فیلم و دیگر افکت‌های خلاقانه، ماسک کردن رنگ سه‌بعدی، کلمه کلیدی، مجموعه‌های هوشمند، مجموعه‌های دیگر، نسخه‌های مجازی و غیره را با دقت تمام در اختیار کاربر قرار دهد.

Exposure X5 یک ویرایشگر عکس غیرمخرب است و می‌تواند به‌‌صورت یک نرم‌افزار مستقل یا به‌عنوان پلاگین برای نرم‌افزار فتوشاپ و لایتروم مورد استفاده قرار گیرد.

Serif’s Affinity Photo (11

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

Affinity Photo به‌منظور ارائه بهترین سیستم نرم‌افزاری ویرایش عکس همراه با ویژگی‌‌های قدرتمند و عملکرد بهتر پدیدار شده است. این برنامه همراه با مجموعه ابزارهای عظیم ارائه می‌شود که هنرمندان خلاق و عکاسان را هدف قرار داده است. این برنامه بیشترین ویژگی‌های لازم را برای رقابت با بهترین نرم‌افزار ویرایش عکس پیشرفته در بازار ارائه می‌کند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی برنامه

اصلاحات حرفه‌ای و ابزارهای تنظیم به شما کمک می‌کند که با استفاده از سطوح، منحنی‌ها، HSL، اصلاح لنز و سایر تنظیمات غیرمخرب، کیفیت تصاویر خود را ارتقا دهید.

ابزارهای روتوش همراه با کلونینگ، Dodging، burning، patch، حذف قرمزی چشم، رنگ‌آمیزی مجدد، تبدیل اشیا به مایع، جداسازی متناوب و غیره ارائه می‌شوند.

شما می‌توانید فایل‌های خام خود را توسعه داده و اصلاحات پروفایل داخلی را روی صدها لنز به‌کار ببرید.

ادغام HDR همراه با ویژگی‌ tone mapping به شما اجازه می‌دهد که تعداد نامحدودی از فایل‌های منبع را با هم ادغام کنید و در حالی که محدوده کاملی از tone mapping را در اختیار دارید، آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک در یک خط قرار دهید.

انتخاب دقیق اشیا هنگام برش، ماسک کردن یا اعمال تنظیمات انتخابی، می‌تواند به بالا رفتن دقت انتخاب اشیا شما کمک کند.

پشتیبانی از فایل‌های مهم با فرمت psd همراه با حفظ تنظیمات و لایه‌های موجود، توسط این برنامه امکان‌پذیر شده است.

این برنامه اجازه می‌دهد که پردازش دسته‌ای و استفاده از فیلترهایی که به‌صورت بلادرنگ روی عکس اعمال می‌شوند را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر موارد فوق، این برنامه از لایه‌های نامحدود، لایه‌های تنظیمی، افکت‌های لایه، حالت‌های ترکیب، لایه‌های ماسک، گروه‌بندی لایه‌ها، photo stitching، ادغام فوکوس، ماکروهای ضبط، panorama stitching، پشته‌سازی فوکوس، پردازش دسته‌ای و دیگر امکانات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

PortraitPro Professional (12

PortraitPro یک نرم‌افزار ویرایش عکس پرتره آسان و سریع است و اگر یک عکاس پرتره حرفه‌ای هستید، این برنامه یکی از بهترین‌ نرم‌افزارهایی است که تمام ویژگی‌های موردنیاز متخصص این زمینه را دارا است.

برخی از ویژگی‌های کلیدی نرم‌افزار

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکساین برنامه امکان کار با لایه‌ها، تنظیم تون اسکین، از بین بردن چین و چروک و لکه‌ها، کار با ابزارهای آرایش و تنظیمات مختلف دیگر را برای روتوش پرتره عالی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دانلود فایل کرک بهترین نرم افزارهای ویرایش عکساین برنامه از تکنولوژی Clearskin 5 برای صاف‌سازی واقع‌بینانه پوست، براش لمسی برای هدف قرار دادن لکه‌ها و محل دقیق مشکل عکس استفاده می‌کند. از فناوری مجسمه‌سازی صورت هم می‌تواند برای اصلاح ویژگی‌های صورت فرد، روشنایی و رنگ‌آمیزی پوست استفاده کرده و از این ابزارها برای اصلاح نور ضعیف و غیره استفاده کرد.

دانلود رایگان بهترین نرم افزارهای ویرایش عکساین برنامه از هوش مصنوعی استفاده و کلیه ویژگی‌های چهره همچون پوست، مو و غیره را شناسایی می‌کند. این برنامه دارای یک اسلایدر قابل تنظیم برای روتوش است و امکان ویرایش و جایگزینی پس زمینه را نیز فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید چهره را مجددا تغغیر شکل داده و وضعیت چشم و دهان و غیره را کمی بهبود دهید.

[relatedpost post=”141544″]

Corel Paintshop Pro 2020 Ultimate (13

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

Corel Paintshop Pro یک سیستم نرم‌افزاری است که شباهت زیادی به On1 Photo Raw و فتوشاپ دارد و به‌شما امکان می‌دهد که به‌سرعت ویرایش‌ها و اعمال پیش تنظیمات یا فیلترها را روی تصاویر انجام داده و در نهایت آن‌ها را به اشتراک گذارید. این برنامه همراه با ویژگی‌های ضروری پیشرفته برای پردازش نهایی تصاویر ارائه شده است.

برخی از ویژگی‌های کلیدی برنامه

دانلود بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسپیش تنظیم‌های AI، ویژگی‌های روتوش، صدها فیلتر خلاقانه، تکسچرها، پس زمینه‌ها، براش‌ها، ویژگ‌های ویرایش عکس ۳۶۰ درجه‌ای، نمونه‌های طراحی گرافیکی و گزینه‌های دیگری همچون بلور، کلون، بهبود، جایگزینی پس‌زمینه و غیره از جمله ویژگی‌های نابی هستند که ارزش امتحان کردن را در برنامه Paintshop Pro خواهند داشت.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس کدامندآخرین نسخه برنامه همراه با بهبود عملکرد، سرعت و کیفیت بالا ارائه شده است و بنابراین عکاسان می‌توانند به‌صورت کارآمد با آن کار کرده و به نتایج بهتری در کمترین زمان ممکن برسند.

آشنایی با بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسرابط کاربری برنامه بسیار ساده است و گزینه‌هایی مانند انتقال افزونه‌های شما از نسخه‌ی قبلی به نسخه‌ی به‌روزرسانی شده را در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسویژگی‌های تنظیم هوشمند عکس به شما اجازه می‌دهد که تصاویر خود را تنها با یک کلیک بهبود داده و فایل‌های خام خود را هم سریع مرتب‌سازی، انتخاب و در نهایت آن‌ها را ویرایش کنید. شما هم‌اکنون می‌توانید تصاویر HDR خیره‌کننده‌ای را توسط ترکیب اکسپوژر‌های چندگانه ایجاد کنید.

دانلود بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسبه‌روزرسانی جدید برنامه از ویژگی‌هایی مانند smartclone، فضای کاری ساده و براش برای اصلاح به‌منظور بالابردن دقت کارها و پردازش دسته‌ای آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

CyberLink’s PhotoDirector 365 (14

PhotoDirector 365 همراه با ابزارهای حرفه‌ای و با کیفیت و رابط کاربری آسان عرضه شده است و می‌توان آن را یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس دانست. ویژگی‌های خاص این برنامه به یک عکاس کمک می‌کند که تصاویر خود را به کارهای خلاقانه‌ای تبدیل کند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی برنامه

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس منظرهمدیریت عکس همراه با ویژگی تشخیص چهره که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، امکان پذیر شده است و به کاربر اجازه می‌دهد که هر چهره را در تصاویر با برچسب مشخص کرده و در دفعات بعدی، این برنامه به‌صورت خود آن‌ها را شناسایی کرده و در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهد.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس پرترهاستفاده از ابزارهای لمسی در برنامه بسیار ساده است و به عکاسان پرتره کمک می‌کند که لک و سایر نواقص موجود در تصاویر را از بین ببرند.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس رایگانPhotodirector همراه با ویژگی‌های دیگری همچون حذف مه، عکاسی توسط اتصال دوربین به یک دستگاه دیگر، ویرایش لایه پیشرفته، ویرایش content-aware، اعمال پیش تنظیم با یک کلیک و غیره ارائه شده است.

آموزش بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسبرخی از ابزارهای قدرت گرفته توسط هوش مصنوعی دیگری deblur و styles هم در برنامه ارائه شده است.

15 تا از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسعلاوه بر موارد بالا، ویژگی‌هایی همچون حذف قابلیت content aware، الگو‌های لایه‌ای سریع، حذف مه و لبه و ویرایش عکس ۳۶۰ درجه‌ای هم توسط این برنامه ارائه می‌شود.

Fotor (15

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

Fotor یک نرم‌افزار ویرایش عکس مبتنی بر فضای ابری است که در دو نسخه رایگان دسکتاپ و آنلاین عرضه شده است.

برخی از ویژگی‌های برنامه

شناخت بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسرابط کاربری برنامه ساده است و گزینه‌های متنوعی برای استفاده از لایه‌ها دارد. امکان ویرایش فایل‌های خام توسط برنامه ارائه می‌شود و شباهت زیادی به نسخه آنلاین فتوشاپ دارد.

بررسی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسعلاوه بر مجموعه ابزارهای ویرایش عکس، ابزارهای پیشرفته‌ای هم برای خلق افکت‌های تصویری HDR، ویژگی‌های لمسی تصویر، روتوش پرتره و همچنین گزینه‌های برای استفاده از فونت، شکلک‌ها و استیکرها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسبرنامه فیلترهای زیادی را به‌صورت انتخابی در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا جادوی ویرایش را در تصاویر خود اعمال کنند.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکسشما همچنین می‌توانید برنامه را به‌ نسخه Fotor Pro ارتقا دهید تا بتوانید همه‌ی کارها و ویرایش‌های خود را در فضای ابری ذخیره‌سازی کنید. از این طریق می‌توانید از هر جایی به فایل‌های خود دسترسی داشته و آن‌ها را به‌صورت آنلاین به اشتراک گذارید.

صحبت‌های نهایی پیرامون بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

زمانی تنها فتوشاپ به‌عنوان تنها نرم‌افزار ویرایش عکس در ذهن کاربران وجود داشت، اما در سال‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای دیگر ظهور کرده‌اند که در کنار فتوشاپ، ویژگی‌های بسیار عالی را جهت ویرایش تصاویر ارائه می‌کنند که حتی گاهی اوقات بهتر از فتوشاپ هستند. فتوشاپ یک برنامه عالی است، اما نرم‌افزارهای دیگر هم شایستگی این را دارند که به‌عنوان نسخه ساده‌تر، ارزان‌تر و حتی قدرتمندتر مورد توجه قرار گیرند.

حال شما به ما بگویید که از چه نرم‌افزاری برای ویرایش عکس استفاده می‌کنید؟ فکر می‌کنید چه نرم‌افزار خاص دیگری باید در این لیست حضور داشته باشد؟ دلایل خود را برای ما بگویید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه