021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین نرم افزارهای جایگزین فتوشاپ رایگان و پولی

بهترین نرم افزارهای جایگزین فتوشاپ رایگان و پولی

6 نرم افزار جایگزین فتوشاپ رایگان

بسیاری از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر رایگان بوده و نیازی به خرید اشتراک وجود ندارد. در زیر 6 نرم افزار رایگانی را که بهترین جایگزین فتوشاپ هستند، معرفی می‌کنیم:

Canva

برنامه Canva یک پلتفرم طراحی مبتنی بر وب است که طراحی ساده، سرگرم‌کننده و کاربرپسندی دارد. این برنامه پر از ویژگی‌هایی است که به شما امکان ایجاد محتواهایی با ظاهر حرفه‌ای برای انواع رسانه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

این برنامه رایگان است و می‌توانید بدون نیاز به دانلود، به‌صورت آنلاین از آن استفاده کنید. البته یک نسخه حرفه‌ای و پیشرفته‌تری هم دارد که در صورت پرداخت سالانه 9.95 دلار یا ماهیانه 12.95 دلار می‌توانید با آن کار کنید.

با نسخه رایگان Canva می‌توانید حداکثر 10 عضو تیم داشته باشید، به بیش از 8000 قالب دسترسی پیدا کنید و یک فضای ذخیره‌سازی 1 گیگابایتی برای عکس‌ها و فایل‌هایتان در اختیار داشته باشید. درحالی‌که در نرم‌افزار فتوشاپ باید هزینه ذخیره‌سازی آنلاین را به‌عنوان بخشی از Creative Cloud بپردازید.

Canva بهترین انتخاب برای ترکیب تصاویر با متن است که به‌احتمال‌زیاد هنگام ایجاد محتوا برای اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، آن را نیاز دارید. باید بگوییم که ویژگی‌های پیشرفته روتوش این برنامه کم‌تر از فتوشاپ است؛ اما ابزارهای کافی برای این کار در اختیار شما قرار می‌گیرد. در مقابل، این برنامه دارای تعداد زیادی آیکون رایگان، نشان‌ها، گریدهای دیزاین، برچسب‌ها و فریم‌های عکس است که به‌روز و جدید به‌نظر می‌رسند؛ این یکی از ویژگی‌هایی است که نمی‌توانید در فتوشاپ پیدایش کنید.

نسخه رایگان Canva اغلب توسط عکاسان و متخصصان خلاق برای ایجاد سریع و آسان گرافیک استفاده می‌شود. ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی فتوشاپ را نداشته باشد؛ اما در عوض، یک رابط کاربری ساده، قابل‌درک و بدون نیاز به یادگیری ارائه می‌دهد؛ بنابراین Canva می‌تواند یک گزینه عالی برای مبتدیان و ایجاد طرح‌های گرافیکی چشم‌نواز است.

GIMP

GIMP مخفف عبارت GNU image manipulation program است و توسط بسیاری از کارشناسان به‌عنوان بهترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ رایگان شناخته می‌شود. این ویرایشگر عکس منبع باز در سال 1996 منتشرشده و مدت‌هاست که با سایر نرم‌افزارهای ویرایش تصویر رقابت می‌کند.

پلتفرم ویرایش تصویر GIMP مجموعه‌ای از ویژگی‌های حرفه‌ای را ترکیب می‌کند و رابط کاربری ساده‌ای را ارائه می‌دهد؛ بنابراین زمان زیادی طول نمی‌کشد که کار با این برنامه را یاد بگیرید. علاوه‌براین، در GIMP می‌توانید ماسک‌ها و لایه‌ها را ایجاد کنید و در مواقع نیاز تنظیمات رنگ را هم انجام دهید. همچنین شما می‌توانید محیط این نرم‌افزار سفارشی‌سازی کرده و با ترجیحات شخصی‌تان مطابقت دهید.

نرم‌افزار GIMP به ارائه تنوع گسترده‌ای از افزونه‌ها به کاربرانش مشهور است؛ حتی می‌تواند معادل ابزار Content Aware Fill فتوشاپ را هم پشتیبانی کند. نام این افزونه Resynthesizer است و یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار در این پلتفرم است.

با این حساب اگر نمی‌خواهید پولی برای برنامه ویرایش تصاویر صرف کنید، GIMP می‌تواند نرم افزار جایگزین فتوشاپ بهتری برای شما باشد.

Darktable

نرم‌افزار Darktable یک برنامه ویرایش عکس منبع باز و یک نرم افزار جایگزین فتوشاپ است که می‌تواند فایل‌های RAW شما را هم پردازش کند. برخی از ویژگی‌های کلیدی آن عبارت‌اند از سیستم export قدرتمند، عکاسی با کامپیوتر برای برخی از برندهای دوربین، ویرایش غیرمخرب در workflow و مدیریت پیشرفته رنگ.

برنامه Darktable کاملاً رایگان است و شاید به‌خاطر همین دارای معایبی هست. بسیاری از کاربران از عملکرد نامناسب و سرعت کمش نسبت به رقبا شکایت دارند. این نرم‌افزار نسخه موبایلی ندارد و همچنین در حال حاضر امکان استفاده آنلاین از آن وجود ندارد.

رابط‌های کاربری Darktable و Lightroom کاملاً شبیه به‌هم هستند؛ بنابراین اگر کاربر لایت‌روم هستید، کار با Darktable برایتان آسان خواهد بود.

درمجموع، این نرم‌افزار برای مبتدیانی که به‌دنبال جایگزینی برای فتوشاپ هستند، مناسب است و آن را برای عکاسان حرفه‌ای و دنبال‌کنندگان ویژگی‌های پیشرفته توصیه نمی‌کنیم.

Pixlr Editor

نرم‌افزار Pixlr Editor از دیگر نرم‌افزارهایی است که می‌تواند گزینه مناسبی به‌جای فتوشاپ باشد. این برنامه کاملاً رایگان است و به دو صورت آنلاین و آفلاین می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده آفلاین باید نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید.

Pixlr به‌طور کامل قادر به پشتیبانی از لایه‌ها، ماسک‌ها و فرآیند ویرایش تصویر غیرمخرب است. نکته مثبت دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که Pixlr امکان سفارشی‌سازی محیط نرم‌افزار را فراهم کرده است تا فرآیند ویرایش عکس را راحت‌تر و سریع‌تر کند. همچنین با استفاده از این ویرایشگر عکس، نه‌تنها می‌توانید عکس خود را آپلود کنید، بلکه می‌توانید آن را مستقیماً از یک آدرس URL باز کنید یا یک تصویر جدید از ابتدا ایجاد کنید.

مشابه سایر نرم‌افزارهای رایگان، Pixlr در حین استفاده از آن تبلیغات نسبتاً زیادی را به شما نمایش می‌دهد؛ پس به‌طور مرتب انتظار نمایش یک تبلیغ را در حین کار داشته باشید. همچنین بهتر است بدانید که برای این‌که بتوانید با نسخه آفلاین این نرم‌افزار کار کنید، باید Flash را هم دانلود و نصب کنید. امروزه دیگر از Flash استفاده نمی‌شود؛ اما به‌هرحال Pixlr ترجیح داده است که خود را مستلزم Flash کند.

اگر نگاهی به محیط و ابزارهای Pixlr بیندازیم، نام‌های آشنای زیادی می‌بینیم: Crop، Move، Lasso، Wand، Brush، Erase و بسیاری از ابزارهای دیگر که دقیقاً شبیه به ابزارهای فتوشاپ هستند.

درنهایت، اگر به دنبال یک جایگزین رایگان فتوشاپ هستید، Pixlr Editor می‌تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. فقط توجه داشته باشید که این نرم‌افزار برای سطوح پایین تا متوسط ویرایش عکس بهتر است.

Krita

برنامه Krita یک نرم افزار جایگزین فتوشاپ کم‌تر شناخته‌شده اما محبوب میان کاربرانش است. این نرم‌افزار برای ویرایش عکس عالی است و به‌ویژه برای کسانی که در زمینه طراحی گرافیکی نیازمند یک راه‌حل رایگان و منبع باز هستند، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد.

Krita یک رابط کاربری بصری ارائه می‌دهد که می‌تواند متناسب با workflow خاص شما سفارشی‌سازی شود. همچنین می‌توانید میانبرهایی برای ابزارهای رایج و تم رنگی تیره و روشن محیط برنامه جهت شخصی‌سازی بیشتر آن استفاده کنید.

این نرم‌افزار دارای بیش از 100 براش حرفه‌ای، براش تثبیت‌کننده برای جلوگیری از اثر لرزش دست، براش engines و حتی براش resource manager برای هنرمندانی که می‌خواهند بسته‌های براش و texture دیگری را وارد نرم‌افزار کنند، هست. همچنین در فرمت SVG vector، ابزارهای برداری (vector) و متنی برای کمک به شما در ایجاد پنل‌های comic مثل تمپلیت‌های word bubble وجود دارند. یک کتابچه راهنمای مفید پر از آموزش و توصیه‌های کلی هم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

عملکرد و ویژگی‌های پیشرفته نرم‌افزار Krita مشابه فتوشاپ است و آخرین نسخه آن برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز وجود دارد. همچنین حجم نسبتاً سبکی دارد که کار با آن را سریع‌تر می‌کند.

PhotoPea

نرم‌افزار PhotoPea یکی از محبوب‌ترین و بهترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ مبتنی بر وب است. اگر زمانی که در موقعیتی قرار گرفتید که به نسخه رایگان ویرایشگر تصویر موردعلاقه‌تان نیاز داشتید ولی در حال استفاده از رایانه شخص دیگری هستید، استفاده از این ویرایشگر تصویر آنلاین یه راه‌حل عالی است.

یکی از بارزترین ویژگی‌های آن عدم نیاز به ثبت‌نام برای به‌کارگیری آن است. شما به‌سادگی می‌توانید از صفحه اصلی این برنامه مبتنی بر وب بازدید کنید، روی گزینه New Project کلیک کنید و کارتان را شروع کنید.

همانند فتوشاپ، این برنامه ابزارهای اصلی ویرایش تصویر را در یک ستون منظم در لبه فضای کاری با آیکون‌هایی مشابه فتوشاپ ارائه می‌دهد. با این‌که این برنامه تحت وب است؛ اما سرعت عملیات ویرایش تصویر در آن بسیار سریع است. البته میزان سرعت آن به‌سرعت اتصال اینترنت شما هم بستگی دارد.

این برنامه برخی تمپلیت‌های از پیش ساخته‌شده‌ای را ارائه می‌دهد که ایجاد بنرها و پوسترها را واقعاً ساده کرده است. همچنین این نرم‌افزار دارای مجموعه‌ای از تصاویر خلاقانه به‌همراه متن است که می‌توانید آن‌ها را بنابر سلیقه و نیاز خودتان ویرایش کنید. حتی امکان اعمال فیلتر، اضافه کردن متن، برش دادن، تغییر اندازه و بسیاری از ابزارهایی که در فتوشاپ وجود دارد، در این برنامه فراهم است.

PhotoPea قابلیت‌های اولیه RAW را ارائه می‌دهد؛ اما نه همه ویژگی‌های موجود در Camera RAW یا Lightroom. البته شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تمام ویژگی‌ها هم باشیم؛ زیرا توسعه‌دهندگان این برنامه اهمیت زیادی به بازخورد کاربرانشان می‌دهند.

9 نرم افزار جایگزین فتوشاپ پولی

در بالا بهترین نرم‌افزارهای رایگان جایگزین فتوشاپ را معرفی کردیم. درست است که رایگان بودن آن‌ها از مزایایشان به‌شمار می‌رود؛ اما اغلب نرم‌افزارهای پولی امکانات و ابزارهای پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. معمولاً نرم‌افزارهای پولی برای علاقه‌مندان به ابزارهای پیشرفته ویرایش تصویر یا متخصصان مفید است. در زیر 9 نرم افزار جایگزین فتوشاپ پولی را شرح می‌دهیم:

Luminar Neo

نرم‌افزار Luminar یک ابزار شناخته‌شده ویرایش عکس است که توسط شرکت Skylum عرضه‌شده است. این شرکت در سال 2007 تأسیس شد و نه‌تنها به دلیل توسعه Luminar، بلکه به‌خاطر عرضه محصولات Aurora HDR، Snapheal، Focus، Tonality، FX Photo Studio و Noiseless هم مشهور است.

آخرین نسخه این برنامه که Luminar Neo نام گرفته، بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد. از این برنامه می‌توان به‌عنوان یک نرم‌افزار مستقل استفاده کرد یا می‌توان آن را در قالب یک پلاگین در نرم‌افزارهای Adobe Photoshop CC و Lightroom نصب کرد.

با نرم‌افزار Luminar Neo می‌توانید تصاویر RAW را به روشی غیرمخرب ویرایش کنید؛ ویژگی که در فتوشاپ وجود ندارد. همچنین می‌توانید به‌صورت پیشرفته از ابزار ماسک استفاده کرده و حتی المان خورشید را به‌همراه پرتوهایش به‌صورت کاملاً طبیعی به عکس‌هایتان اضافه کنید.

اما هیجان‌انگیزترین ویژگی آن جایگزینی آسمان در تصاویر با هوش مصنوعی است. این یکی از ویژگی‌هایی است که در آخرین نسخه این برنامه عرضه شد و سروصدای زیادی به پا کرد. بسیاری از کاربران ادعا می‌کنند که از دقت و کارایی این ابزار جدید شگفت‌زده شده‌اند.

Affinity Photo

برنامه Affinity Photo یک نرم افزار جایگزین فتوشاپ قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه است. این نرم‌افزار به شما امکان این را می‌دهد که تصاویر RAW را وارد برنامه کنید؛ اما متأسفانه راهی برای سازمان‌دهی assets در داخل برنامه وجود ندارد.

اگر نیاز به ایجاد تصاویر HDR، انباشت فوکوس یا ساخت پانوراما دارید، این نرم‌افزار یک گزینه عالی است. Affinity photo درست مانند فتوشاپ، از لایه‌ها پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید تصاویر خود را به روشی غیر مخرب ویرایش کنید.

تنها موردی که Affinity photo فاقد آن است، ابزارهایی برای وارد کردن و مدیریت عکس به‌طورکلی است. این برنامه همچنین قادر به ایجاد فضای کار سفارشی نیست که گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد.

این موارد نمی‌تواند Affinity photo را از لیست بهترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ خارج کند. بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته‌ای که ممکن است در فتوشاپ پیچیدگی‌هایی داشته باشد، در این نرم‌افزار به‌سادگی می‌توانید با آن‌ها کار کنید. از طرفی، قیمت آن هم نسبت به امکاناتش به‌صرفه و قابل‌توجه است.

Design Wizard

برنامه Design Wizard یکی از نرم‌افزارهای مناسب برای ایجاد تصاویر باکیفیت بالا بدون نیاز به علم طراحی حرفه‌ای است. این موضوع می‌تواند مقدار قابل‌توجهی از زمان را برای کسانی که به تولید انواع مختلف محتوای بصری مشغول‌اند، صرفه‌جویی کند.

Design Wizard به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از عکس‌های پایگاه داده، تمپلیت‌های شخصی خود را بسازند. پایگاه داده این برنامه بسیار متنوع است و شما به‌راحتی می‌توانید به‌کمک آن‌ها طرح‌های خود را جذاب‌تر و گیراتر کنید.

این نرم‌افزار برای تولید گرافیک رسانه‌های اجتماعی، فیلم، کارت و دعوت‌نامه، تبلیغات و حتی جلد کتاب گزینه مناسبی است. استفاده از ابزارهای این نرم‌افزار کاملاً ساده است؛ بنابراین یادگیری نحوه به‌کارگیری آن چندان وقتی از شما نخواهد گرفت.

یکی از ویژگی‌های جذاب این نرم‌افزار این است که علاوه‌بر ارائه محیط ویرایش تصویر، یک ویرایشگر ویدیو هم در اختیارتان می‌گذارد. این درحالی است که کم‌تر برنامه‌ای وجود دارد که این دو نوع ویرایش را در یک محیط به کاربران خود ارائه دهد.

PicMonkey

نرم‌افزار PicMonkey یک ویرایشگر عکس آنلاین است که می‌توانید از مرورگر وب ویندوز یا گوشی همراهتان به آن دسترسی داشته باشید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تصاویری خاص برای عکس‌های روی جلد، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل ایجاد کنید.

تنظیمات نوردهی، برش و تغییر اندازه ازجمله ابزارهای ویرایش اولیه هستند که در PicMonkey ارائه می‌شوند. در کنار این موارد، این ویرایشگر توانایی انجام ویرایش چهره را هم دارد. برخی از کارهای روتوش چهره مثل از بین بردن لک‌ها و صاف کردن چین‌وچروک صورت هم با این برنامه امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید با رنگ پوست چهره بازی کرده و رژ لب مدل را تغییر داده یا خط چشم به آن اضافه کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای PicMonkey امکان به‌اشتراک‌گذاری طرح‌ها با سایر کاربران است که همکاری در یک پروژه را در یک محیط واقعی امکان‌پذیر می‌کند. کاربران PicMonkey می‌توانند فضاهای کاری مشترکی ایجاد کنند تا اعضای تیم بتوانند نظرات خود را اضافه کنند، بازخورد ارزشمندی را دریافت کنند یا با ارسال یک پیوند یا ایمیل همکاران دیگر را برای پیوستن به آن‌ها دعوت کنند.

این نرم‌افزار یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه ارائه می‌دهد تا پس از گذشت این مدت‌زمان در صورت رضایت آن را خریداری کنید.

beFunky

نرم‌افزار BeFunky یک برنامه ویرایش عکس ساده است که به‌صورت آنلاین می‌توانید از آن استفاده کنید. با کمک این برنامه مبتنی بر وب می‌توانید ویرایش‌های اولیه عکس و همچنین تصحیح رنگ تصاویر را انجام دهید.

خبر خوب این است که قبل از استفاده از آن نیازی به ثبت‌نام یا ایجاد حساب کاربری ندارید؛ بنابراین اگر به انجام تنظیمات ساده و غیرپیچیده نیاز دارید یا می‌خواهید در مدت‌زمان کوتاهی یک ویرایش سریع بر روی عکس انجام دهید، BeFunky می‌تواند یک نرم افزار جایگزین فتوشاپ عالی برای شما باشد. خوشبختانه این برنامه از ویژگی جذاب کشیدن و رها کردن تصویر در برنامه هم پشتیبانی می‌کند تا بدون دردسر و با سرعت زیاد ویرایش خود را انجام دهید.

در BeFunky همه ابزارهای ویرایش تصویر در 10 ماژول و در سمت چپ عکسی که آپلود کرده‌اید، سازمان‌دهی شده‌اند که شامل مدیریت تصویر، ویرایش، Touch up، افکت‌ها، Artsy، فریم‌ها، گرافیک‌ها، Overlays، متن و Textures است.

همان‌طور که گفته شد، این برنامه طیف نسبتاً گسترده‌ای از ویژگی‌ها را در قالب یک پلتفرم آنلاین ارائه می‌دهد؛ اما یک مشکل اساسی وجود دارد که تقریباً بلافاصله موقع استفاده از آن مواجه خواهید شد: همه ویژگی‌های ذکر شده در نسخه رایگان آن موجود نیستند. پس برای این‌که بتوانید از امکانات بیشتر آن بهره ببرید باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

Fotor

برنامه Fotor یکی دیگر از بهترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ است که هم می‌توانید آن را روی رایانه و موبایل خود دانلود و نصب کنید و هم می‌توانید به‌صورت آنلاین از آن استفاده کنید.

رابط کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده است. این موضوع می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کسانی باشد که به‌تازگی وارد دنیای عکاسی و ویرایش تصویر شده یا وقت زیادی برای یادگیری نرم‌افزارهای پیچیده‌ای مثل فتوشاپ و لایت‌روم را ندارند.

هنگامی‌که نرم‌افزار Fotor را برای اولین بار باز می‌کنید، با سه گزینه روبرو می‌شوید: عکس‌های خود را ویرایش کنید، یک collage بسازید یا یک طرح جدیدی ایجاد کنید.

اگر وارد حالت ویرایش شوید، می‌توانید با گزینه‌های تنظیم اولیه مانند روشنایی، وضوح، کنتراست و Saturation کار کنید. موردی که باید آن را مدنظر داشته باشید این است که Fotor از فایل‌های RAW هم پشتیبانی می‌کند؛ اما فقط درصورتی‌که از نسخه آفلاین (نسخه دسکتاپ) آن استفاده کنید.

این برنامه یک نسخه آزمایشی رایگان هم ارائه می‌دهد که برای آزمایش اولیه و شناخت برنامه یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود.

Capture One Pro

برنامه Capture One Pro نه‌تنها یک نرم افزار جایگزین فتوشاپ بلکه جایگزین مناسبی برای لایت‌روم هم هست. انگار که دو برنامه فتوشاپ و لایت‌روم را ترکیب کرده و Capture One Pro را به‌وجود آورده‌اند؛ بنابراین می‌توان آن را به‌عنوان کامل‌ترین و بهترین نرم‌افزار معرفی کرد.

این نرم‌افزار برای عکاسان حرفه‌ای عالی است ولی ممکن است مبتدیان و تازه‌کاران کمی در کار با آن به مشکل بخورند. هرچند که با کمی دقت و تلاش می‌توان آن را یاد گرفت و به‌راحتی ویرایش‌ها را انجام داد.

موردی که در این برنامه قابل‌توجه است، کنترلی است که بر درجه رنگ تصاویر شما ارائه می‌دهد. همچنین این نرم‌افزار می‌تواند به‌هنگام افزودن المان‌های مصنوعی دیگر به عکس، به آن جلوه‌ای چشم‌گیر ببخشد.

Capture One Pro نسخه جدیدی را به نام Capture One Pro 20 منتشر کرده که بهبود چشم‌گیری در ابزارها و عملکرد نرم‌افزار ایجاد شده است. شما می‌توانید هم نسخه پولی و هم نسخه آزمایشی رایگان آن را امتحان کنید.

Inpixio Photo Studio

یکی دیگر از محبوب‌ترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ inPixio Photo Studio است که حالا دهمین نسخه خود را روانه بازار کرده است.

این نرم‌افزار یک ویرایشگر عکس قدرتمند اما درعین‌حال بسیار ساده است و قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. inPixio علاوه‌براین که بسیاری از ابزارها و ویژگی‌های فتوشاپ را ارائه می‌دهد، شامل بخش جداگانه‌ای است که وظایف خاصی مانند وضوح، بزرگ‌نمایی و انتقال عکس‌ها را انجام می‌دهد.

این برنامه دارای نسخه ویندوزی و مک است؛ اما بهتر است بدانید که چندین ابزار آن تنها برای نسخه ویندوز در دسترس است. این نرم‌افزار نسخه موبایلی هم دارد که به شما امکان ویرایش سریع و افزودن فیلترهای متنوع در گوشی‌همراه‌تان را فراهم می‌کند.

درنهایت، اگر به‌دنبال نرم‌افزاری سرگرم‌کننده، ساده و مقرون‌به‌صرفه برای طراحی گرافیکی و عکاسی هستید، inPixio Photo Studio می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. درصورتی‌که در این‌باره تردید دارید، می‌توانید نسخه رایگان آزمایشی آن را دانلود کنید و تردیدتان را برطرف کنید.

PhotoWorks

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای بهترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ پولی نرم‌افزار PhotoWorks است که یک ویرایشگر عکس هوشمند برای رایانه شخصی به‌حساب می‌آید. این نرم‌افزار برای همه کاربران رایانه شخصی عرضه شده و در عین سادگی ویژگی‌های جذاب و ابزارهای زیادی را ارائه می‌دهد.

PhotoWorks را به این دلیل در این لیست قرار دادیم که بسیاری از ابزارهای مشابه فتوشاپ مثل clone stamp، مجموعه‌ای از براش‌ها، افکت‌ها و فیلترها و آخرین فناوری پردازش تصویر RAW را به اشتراک می‌گذارد.

با این‌که ممکن است این نرم‌افزار فاقد بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ای باشد که کاربران فتوشاپ به آن عادت کرده‌اند؛ اما همچنان می‌تواند از عهده اکثر کارهای ویرایش اولیه تصویر برآید و همراه با یک رابط بصری و ابزارهای ویرایش عکس مؤثر فراوان کاربران خود را راضی نگه می‌دارد. به‌عنوان‌مثال، روتوش دقیق چهره و مجموعه وسیعی از فیلترهای مناسب اینستاگرام ازجمله ویژگی‌های جالب و کاربردی آن است.

PhotoWorks سه نسخه دارد که با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. همه نسخه‌ها نسبت به هزینه‌ای که دارند، بسیار ارزشمندند و به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از رقبا هستند.

در این مطلب سعی کردیم تا 15 نرم افزار جایگزین فتوشاپ رایگان و پولی موجود را معرفی کنیم. ممکن است به هر دلیلی نخواهید از فتوشاپ استفاده کنید. اینجاست که این نرم‌افزارهای جایگزین که اغلب ویژگی‌های فتوشاپ را ارائه می‌دهند، به کمکتان می‌آیند. شما می‌توانید هر یک از نرم‌افزارها را به‌دقت بررسی کرده و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

به‌نظر شما کدام‌یک از نرم‌افزارهای معرفی‌شده بهترین نرم افزار جایگزین فتوشاپ هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

1 Comment

  • محمد کامرانی گفت:

    درود بر شما
    نظر شما در باره نرم افزار ویرایش عکس ACDSee Pro5 چیست؟ من چون فرمت RAW عکس نمیگیرم سالهاست با این نرم افزار کار میکنم نسبتا ساده و برای عکسهای JPG مناسب است. البته قابل مقایسه با فتوشاپ و یا لایت روم نیست.
    سپاسگزارم از زحمات آموزشی بسیار مفید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *