021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آشنایی با بهترین پلاگین‌های فتوشاپ

آشنایی با بهترین پلاگین‌های فتوشاپ

خود فتوشاپ به تنهایی نرم‌افزار قدرتمندی است اما قابلیت‌های خیلی زیادی وجود دارد که کاربران آرزو دارند بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند اما متاسفانه در این نرم‌افزار گنجانده نشده است. همچنین ادوبی به هیچ طریقی نمی‌تواند تمامی افزونه‌ها و پلاگین های عرضه شده برای فتوشاپ را در نرم‌افزار فعلی بگنجاند و قیمت آن را هم ثابت نگه دارد. اما خیلی از پلاگین‌هایی که امروز قرار است معرفی کنیم پولی نیستند و به صورت کاملا رایگان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

البته این بدین معنی نیست که شما فقط باید از پلاگین‌های رایگان استفاده کنید. برخی از پلاگین‌هایی که امروز معرفی خواهیم کرد به اندازه‌ای خوب هستند که شما دوست دارید بلافاصله آن‌ها را خریداری کنید. اما قبل از اینکه به سراغ بهترین پلاگین های فتوشاپ برویم اجازه دهید نگاهی به نحوه‌ی نصب پلاگین در فتوشاپ داشته باشیم.

نصب پلاگین در فتوشاپ

نصب پلاگین‌های فتوشاپ خیلی ساده است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فتوشاپ را باز کنید
  2. گزینه Edit را از منوی بالا انتخاب کنید و سپس مسیر Preferences > Plugins را دنبال کنید.
  3. گزینه‌ی Additional Plugins Folder را تیک بزنید تا بتوانید از فایل‌های جدید استفاده کنید.
  4. یک پلاگین یا فیلتر را به صفحه‌ی دسکتاپ کامپیوتر خودتان انتقال دهید
  5. پوشه Program Files کامپیوتر را باز کنید و سپس پوشه‌ی فتوشاپ را انتخاب کنید
  6. پلاگین جدید فتوشاپ را با استفاده از موس از دسکتاپ به پوشه‌ی Plugins بکشید
  7. فتوشاپ را باز کنید و پلاگین موردنظر خود را از منوی بازشو Filters پیدا کنید.

اکنون که آموزش نصب پلاگین در فتوشاپ را به صورت کامل یاد گرفته‌اید، زمان آن رسیده است که نگاهی داشته باشیم به بهترین پلاگین های پولی و رایگان فتوشاپ در سال 2020

بهترین پلاگین‌ های رایگان فتوشاپ

همانطور که از گذشته‌ها گفته شده است «بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند». البته این پلاگین‌های فتوشاپ ممکن است «بهترین چیز زندگی» نباشند اما خیلی خوب هستند و می‌توانید به صورت کاملا رایگان از آن‌ها استفاده کنید.

1) Camera Raw

بهترین پلاگین های فتوشاپ

Camera Raw یکی از بهترین پلاگین های فتوشاپ است که به شما امکان ادیت و بهبود فایل‌های Raw دوربین‌های دیجیتال و همچنین فایل‌های JPEG و TIFF را می‌دهد. در صورتی که نمی‌دانید فایل Raw چیست باید گفت که این فایل به زبان ساده داده‌های تصویری خام و فشرده نشده از دوربین دیجیتالی شما هستند.

با استفاده از پلاگین Adobe Camera Raw شما می‌توانید شارپنس تصاویر Raw را افزایش دهید، وایت بالانس آن‌ها را تغییر دهید و یا کنتراست را به همراه دیگر قابلیت‌ها تنظیم کنید.

نکته جالب این است که Adobe Camera Raw از متدهای غیر تخریبی برای ویرایش استفاده می‌کند که بدین معنی است فایل اصلی تصویر را تغییر نخواهد کرد و در انتهای زمان ادیت می‌توانید دوباره به آن برگردید. این پلاگین یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای عکاس‌ها است و شما هم حتما باید از آن استفاده کنید.

[relatedpost post=”142946″]

2) Ink

Ink یکی از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ در لیست امروز است. این ابزار به طراح‌ها اجازه می‌دهد مدل ها و رابط‌های کاربری مفیدی بسازند تا کاربرهایی که تجربه‌ی استفاده از فتوشاپ را ندارند، به راحتی بتوانند عناصر طراحی آن‌ها را در یک چهارچوب کدنویسی درک کنند.

به بیانی دیگر Ink تعامل با طراحی شما را با تولید مشخصات کامل مثل فرمت متن، سبک‌های لایه و ابعاد راحت خواهد کرد.

این قابلیت در صورتی که قرار باشد کارهای خودتان را به یک برنامه نویس تحویل دهید و بخواهید مطمئن شوید که به صورت دقیق طرح شما را متوجه خواهد شد خیلی مفید است. خوشبختانه می‌توانید از این پلاگین مفید بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای استفاده کنید.

3) Texture Anarchy

بهترین پلاگین های فتوشاپ

Texture Anarchy یکی دیگر از پلاگین‌های فتوشاپ است که یک کتابخانه‌ی گسترده از فیلترها و بافت‌های مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چیزی که این پلاگین را از موارد مشابه مثل ON1 Effects متمایز می‌کند این است که بافت‌های ایجاد شده توسط این پلاگین براساس نویز فرکتال هستند و همین موضوع باعث خواهد شد خلق تصاویر طبیعی مثل آتش، دود و مرمر با استفاده از آن خیلی ساده باشد.

در صورتی که تازه با فتوشاپ و یا به صورت کلی نرم‌افزارهای ادیت عکس آشنا شده‌اید و پاراگراف بالا برای شما سردرگم کننده است، اصلا نگران نباشید. استفاده از Texture Anarchy کاملا آسان است و تنظیمات پیشفرض آن به شما کمک می‌کند

4) Flaticon

این ابزار هم یکی دیگر از متعدد پلاگین‌های فتوشاپ است که هزاران آیکون وکتوری را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید آن‌ها را در فرمت‌های مختلف مثل SVG و PNG دانلود کنید.

پس از اینکه این پلاگین را نصب کنید، می‌توانید از داخل فتوشاپ داخل پایگاه داده آیکون‌های آن جستجو کنید و فایل‌های موردنیاز را به صورت مستقیم به طرح خودتان منتقل کنید.

پلاگین های فتوشاپ

این پلاگین میلیون‌ها آیکون آماده استفاده دارد که می‌توانید بسته به نیاز خودتان از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین پلاگین های پولی فتوشاپ

همانطور که وارن بافت می‌گوید: «قیمت چیزی است که پرداخت می‌کنید، ارزش چیزی است که دریافت می‌کنید.»

باید برای استفاده از این پلاگین‌ها آن‌ها را بخرید اما قابلیت‌های خیلی زیادی که این ابزارها دارند برای عکاس‌ها، هنرمندها و حتی کاربران معمولی فتوشاپ هم خیلی با ارزش هستند. در ادامه 6 پلاگین پولی فتوشاپ را که به نظر ما بهترین تاثیر را روی خروجی و جریان کار شما دارد معرفی خواهیم کرد:

1) RH Hover Color Picker

بهترین پلاگین های فتوشاپ

این پلاگین یک پلاگین انتخاب رنگ است که برخلاف انتخاب‌کننده رنگ پیشفرض فتوشاپ طراحی زیبایی دارد و استفاده از آن هم خیلی راحت است. همچنین این ابزار با اسلایدرهای قابل تغییری که دارد، کنترل خیلی بیشتری روی رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید در اختیار شما قرار خواهد داد.

همانطور که از اسم این پلاگین مشخص است شما فقط وقتی که ماوس را روی آیکون این پلاگین نگه دارید فعال خواهد شد و پس از استفاده هم دوباره مخفی خواهد شد. استفاده از این پلاگین به شدت ساده است و به شکل چشمگیری به جریان کار شما سرعت می‌بخشد.

[relatedpost post=”93512″]

2) ON1 Effects

ON1 Effects یکی دیگر از بهترین پلاگین های فتوشاپ است که با استفاده از آن قادر خواهید بود به مجموعه‌ای از تنظیمات پیشفرض، فیلتر، LUT، بافت و کادر دسترسی داشته باشید. سپس می‌توانید این افکت‌ها را با هم ترکیب کنید و یا شخصی‌سازی کنید تا هر کدام از عکس‌های شما ظاهر منحصر به فردی داشته باشد.

پلاگین های فتوشاپ

در صورتی که به دنبال یک ابزار همه کاره برای افزودن افکت‌های جالب به تصاویر خودتان هستید، این پلاگین بهترین انتخاب ممکن است.

3) Fluid Mask 3

بهترین پلاگین های فتوشاپ

پلاگین Fluid Mask 3 برای حذف پس زمینه و انجام برش کاربرد دارد که برای خیلی از عکاس‌ها و گرافیست‌های مدرن ضروری است.

ماسک کردن یا نامرئی کردن بخشی از لایه یک پروسه ظریف و در خیلی از مواقع سخت است. Fluid Mask 3 یکی از معدود پلاگین‌هایی است که یک ماسک تمیز و دقیق به خصوص در بخش‌های مشکلی مثل مو به شما تحویل می‌دهد.

با وجود اینکه این پلاگین پولی است و قیمت نسبتا زیادی هم دارد اما توانایی آن در تشخیص لبه‌ها، ترکیب لایه‌ها و ساده‌سازی کارهای خیلی سختی مثل حذف پس زمینه باعث شده است ارزش پولی که پرداخت می‌کنید را داشته باشد. به همین خاطر است که کمپانی‌های بزرگی مثل دیزنی، NBC و… از این پلاگین استفاده می‌کنند.

4) Noiseware

Noiseware بهترین پلاگین فتوشاپ در زمینه کاهش نویز است. نویز دانه‌های رنگی یا بی رنگی هستند که در تصاویر دیده می‌شود و باعث خواهد شد عکس شما تار یا بی کیفیت به نظر برسد. به بیان ساده نویز بخشی از تصویر است که معمولا شما آن را نمی‌خواهید.

پلاگین های رایگان فتوشاپ

Noiseware این مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد و وضوح تصاویر شما را هم به صورت همزمان افزایش خواهد داد. به این ترتیب می‌توانید تصاویر خودتان را به سرعت و شکل حرفه‌ای پاکسازی کنید.

5) PortraitPro

بهترین پلاگین های فتوشاپ

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که از خودتان یک عکس بگیرید و سپس از خودتان بپرسید «آیا واقعا من این شکلی هستم؟» نیازی نیست خجالت بکشید. همه‌ی ما حداقل یکبار این اتفاق را تجربه کرده‌ایم. دوربین برخی اوقات می‌تواند خیلی نامهربان باشد. در صورتی که شما هم از آخرین پرتره‌ای که گرفته‌اید راضی نیستید، از PortraitPro استفاده کنید.

PortraitPro یک پلاگین فتوشاپ است که به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون اینکه احساس کند تصاویر او فتوشاپی هستند، بتواند آن‌ها را ادیت کند. این ابزار می‌تواند زیبایی انسان را بدون اینکه مصنوعی یا پلاستیکی به نظر برسد بهبود ببخشد.

این پلاگین از یک رابط اسلایدری برای بهبود و بهینه‌سازی مشخصات صورت سوژه استفاده می‌کند. از این ابزار ادیت برای صاف کردن پوست، اعمال آرایش، اصلاح نورپردازی، تغییر رنگ مو و… استفاده کنید.

[relatedpost post=”126805″]

6) Machine Wash Deluxe

آخرین مورد از بهترین پلاگین های فتوشاپ Machine Wash Deluxe است که افکت‌ خراشیده شدن و قرار دادن در معرض هوا را به تصاویر شما اضافه می‌کند. در مواقعی که می‌خواهید یک ظاهر قدیمی و زیبا به تصاویر خودتان ببخشید، Machine Wash Deluxe ابزاری است که به شما کمک می‌کند.

پلاگین های فتوشاپ

داخل این پلاگین بیش از 3500 حالت از پیش آماده قرار داده شده است که می‌توانید از آن‌ها برای تغییر و بافت دادن به تصاویر به هزاران روش متفاوت استفاده کنید و باعث شوید قدیمی به نظر برسند.

جمع‌بندی

در این مقاله 10 مورد از بهترین پلاگین های فتوشاپ را به شما معرفی کردیم. در صورتی که به شکل مداوم از نرم افزار فتوشاپ استفاده می‌کنید، این پلاگین‌ها باعث خواهند شد بهره خیلی بیشتری از این نرم‌افزار ببرید و محتوای بصری بهتری تولید کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید می‌خواهید از کدام پلاگین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *