021-7356

راهنمای خرید بهترین هارد SSD 2020

راهنمای خرید بهترین هارد SSD 2020

با توجه به مزایایی که بهترین هارد های SSD موجود در بازار دارند بهتر است زمان گسترش حافظه‌ی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خودتان نیز به آن‌ها فکر کنید. اما متاسفانه به دلیل اینکه گزینه‌های زیادی در بازار موجود است ممکن است انتخاب بهترین هارد SSD کار خیلی سختی باشد. اول از همه شما به یک هارد درایو با حافظه زیاد نیاز دارید تا زمانی که می‌خواهید از عکس‌ها و فیلم‌های مهم خودتان پشتیبان‌ بگیرید با مشکل کمبود حافظه مواجه نشوید. همچنین سرعت هاردی که قصد تهیه آن را دارید هم یک موضوع مهم دیگر است.

کلید پیدا کردن بهترین هارد SSD این است که مطمئن شوید تمامی قابلیت‌های ضروری و مهم برای شما را دارد. ما در این مقاله برای اینکه شما راحت‌تر بتوانید یک هارد SSD قابل حمل تهیه کنید، لیستی از بهترین درایوهای SSD موجود در بازار را تهیه کرده‌ایم. با ما همراه باشید:

بهترین هاردهای SSD موجود در بازار در یک نگاه

  • Samsung T5 SSD
  • Seagate Fast SSD
  • Samsung X5 Portable SSD
  • Adata SE730H External SSD
  • WD My Passport Wireless SSD
  • Samsung T7 SSD
  • Adata SD700 External SSD

سامسونگ T5 SSD

بهترین هارد SSD

ظرفیت: 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت | رابط: USB Type-C

سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی است که هاردهای SSD قابل حمل بسیار با کیفیتی تولید می‌کند و چند مورد از محصولات آن را نیز می‌توانید در این لیست مشاهده کنید اما Samsung SSD T5 بهترین هارد SSD عرضه شده در سال 2018 بوده است. این درایو براساس طراحی و عملکرد فوق‌العاده‌ی نسخه‌ی قبلی خودش یعنی T3 ساخته شده است اما با استفاده از یک رابط USB Type-C آن را به روز رسانی کرده است و می‌تواند بهترین عملکرد این درایو SSD را نشان دهد. البته در صورتی که کامپیوتر شما از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کند با تکنولوژی USB 3 و USB 2 هم سازگار است. قیمت این درایو کمی زیاد است اما مطمئنا ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

Seagate Fast SSD

ظرفیت: 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت | رابط: USB Type-C

Seagate یکی از مشهورترین برندها در زمینه‌ی حافظه‌های ذخیره سازی است و با عرضه‌ی Seagate Fast SSD تجربه‌ی خودش را در بازار حافظه‌های SSD قابل حمل نیز به نمایش گذاشته است. این محصول یک درایو SSD خارجی باریک است و فقط 9 میلیمتر ضخامت دارد. ابعاد آن نیز 94 * 79mm است. مهم‌تر از همه قیمت این محصول نیز خیلی خوب است و عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین نسبتا کوچک است و طراحی خیلی خوبی هم دارد. در صورتی که به دنبال بهترین درایو SSD با قیمت پائین هستید بهتر است این محصول را مدنظر داشته باشید.

سامسونگ X5 Portable SSD

ظرفیت: 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت | رابط: Thunderbolt 3

در صورتی که بیشتر از هر چیز دیگری به سرعت اهمیت می‌دهید و بودجه کافی هم دارید، سامسونگ X5 Portable SSD بهترین هارد SSD قابل حمل برای شما است. این هارد از یک اتصال Thunderbolt 3 استفاده می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید به صورت کامل از مزایای سرعت بسیار بالای Samsung 970 Evo NVMe SSD که داخل این محصول قرار دارد بهره ببرید. با این وجود این سرعت بالا با ضعف‌هایی همراه است. اولین مورد مبلغ بسیار زیادی است که باید برای این محصول بپردازید زیرا این محصول قیمت بسیار زیادی دارد. همچنین این محصول بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از سامسونگ T3 یا سامسونگ T5 است. با وزن 150 گرمی نیز که تقریبا سه برابر سامسونگ T5 است می‌توان گفت که این هارد درایو یک محصول نسبتا سنگین است. با این وجود زمانی که صحبت از عملکرد به میان می‌آید، سامسونگ X5 یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید تهیه کنید.

[relatedpost post=”136167″]

Adata SE730H External SSD

بهترین هارد SSD

ظرفیت: 256 گیگابایت، 1 ترابایت | رابط کاربری: USB 3.1 (Gen 2)

این حافظه SSD کوچک و جمع و جور سرعت خیلی خوبی دارد و بدنه‌ی آن نیز از آن در مقابل نفوذ آب و همینطور ضربه و سقوط محافظت می‌کند. این محصول سریع‌ترین درایو موجود در بازار نیست زیرا به جای استفاده از تکنولوژی جدیدتر و پرسرعت‌تر NVMe از تکنولوژی قدیمی‌تر SATA بهره می‌برد اما با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید می‌توان عملکرد خیلی خوبی را از این محصول انتظار داشت. ای‌دیتا ادعا می‌کند که این محصول کوچک‌ترین هارد SSD موجود در بازار است و با ابعاد 72.7 x 44 x 12.2 میلیمتر و وزن 37 گرم این محصول کوچک‌تر و سبک‌تر از درایوهای سامسونگ T3 و T5 است.

با اینکه قیمت این محصول در مقایسه با برخی دیگر از بهترین هارد های SSD موجود در بازار کمی بیشتر است اما باید به یاد داشته باشید که این محصول از سطح محافظت نظامی برخوردار است. به همین خاطر این درایو SSD می‌تواند در برابر سقوط‌ها و ضربه‌های اتفاقی مقاوم باشد.

[relatedpost post=”131415″]

WD My Passport Wireless SSD

بهترین هارد SSD

ظرفیت: 250GB، 500GB، 1TB، 2TB | رابط کاربری: USB 3.0

زمانی که صحبت از حافظه‌های ذخیره‌سازی مرتبط با عکاس‌های حرفه‌ای به میان می‌آید وسترن دیجیتال یک نام کاملا آشنا است. WD My Passport Wireless SSD نیز یک محصول دیگر است که عکاس‌های حرفه‌ای و حتی کاربران معمولی هم عاشق آن خواهند بود. این محصول جزء دیگری از هاردهای پایدار سری وایرلس است که به شما این امکان را می‌دهند با استفاده از اتصال وای‌فای فایل‌های خودتان را انتقال دهید یا مشاهده کنید و نیازی به کابل نخواهید داشت. البته با استفاده از اتصال وای‌فای شما امکان استفاده از سرعت بالای هارد‌های SSD را نحواهید داشت. علاوه بر اتصال وای‌فای شما امکان استفاده از کابل USB 3.0 را هم خواهید داشت که سرعت خیلی خوبی دارد اما باز هم به اندازه‌ی USB Type-C یا Thunderbolt سریع نیست. با این وجود انعطاف‌پذیری و مقاومت بالای WD My Passport Wireless SSD یک موضوع وسوسه کننده است. همچنین بهتر است بدانید که به همراه این محصول یک کارت‌خوان SSD هم عرضه می‌شود و به همین خاطر می‌توان آن را یکی از بهترین هارد های SSD برای عکاس‌ها دانست.

[relatedpost post=”143289″]

سامسونگ T7 SSD

ظرفیت: 500GB، 1TB، 2TB | رابط کاربری: USB 3.2 Gen2

در صورتی که به دنبال یک هارد SSD قابل حمل با قابلیت‌های زیاد هستید، بهتر است نگاهی هم به سامسونگ T7 SSD داشته باشید. این هارد اکسترنال علاوه براینکه با سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 1050 و 1000 مگابایت بر ثانیه یکی از سریع‌ترین هارد درایوهای موجود در بازار است بلکه توانسته است قابلیت‌های خیلی زیادی را هم در خود جای دهد. جالب بدانید که ابعاد این هارد درایو هم فقط به اندازه‌ی یک کف دست است و نه بیشتر. مهم‌ترین قابلیت گنجانده شده در این هارد درایو پشتیبانی آن از رمزگذاری AES 256-bit است. همچنین می‌توانید از قفل اثرانگشت هم برای آن استفاده کنید.

Adata SD700 External SSD

ظرفیت: 256GB، 512GB و 1TB | رابط کاربری: USB 3.0

Adata SD700 برای افرادی مناسب است که به دنبال یک وسیله ذخیره‌سازی با دوام با ظرفیت مناسب و هزینه‌ی کم هستند. این درایو سرعت خیلی خوبی دارد و از استاندارد IP68 استفاده می‌کند. این بدین معنی است که شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی بابت آسیب رسیدن به این درایو آن را با خود حمل کنید. این درایو تا ظرفیت 1 ترابایت هم عرضه می‌شود و به همین خاطر شما هیچگونه نگرانی بابت فضای ذخیره‌سازی خودتان نخواهید داشت. با این وجود این درایو از اتصال USB Type-C پشتیبانی نمی‌کند. به همین خاطر سرعت آن به اندازه‌ای که باید سریع نیست.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *