دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

زندگینامه گوهر دشتی؛ بانوی مطرح در دنیای عکاسی

تکنیک و ترفند
زندگینامه گوهر دشتی؛ بانوی مطرح در دنیای عکاسی

بسیاری از آثار این عکاس بزرگ به تاریخ و فرهنگ دوران معاصر ما می‌پردازد و از دیدگاه جامعه‌شناسی و انسان شناسی، تمامی مسائل و تحولات روز دنیا را بررسی و تحلیل می‌کند. اگر می‌خواهید با زندگینامه گوهر دشتی، عکاس بزرگ ایرانی آشنا شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

گوهر دشتی کیست؟

گوهر دشتی بانوی ایرانی متولد ۱۳۵۹ در شهر اهواز است. ایشان مدرک کارشناسی ارشد خودشان را در رشته عکاسی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۴ دریافت نموده‌اند. این عکاس والامقام، تاکنون نمایشگاه‌های گسترده‌ای برگزار کرده و در حراجی‌های بزرگ نیز شرکت کرده است. این عکاس گرانقدر آثار بسیار گسترده و عمیقی دارد که تا سالیان سال می‌تواند ماندگار باشد. شما فقط با دیدن یکی از آثار این بانوی بزرگ می‌‌توانید به ارزشمند بودن و جایگاه والای این عکاس پی ببرید. عکس‌های ایشان به خوبی نمایشگر دغدغه‌ها و افکارشان می‌باشد.

عکس‌های گوهر دشتی

عکس‌های این عکاس بزرگ ایرانی بیانگر محیط اطراف و خاطرات ایشان است. این عکس‌ها همواره کندوکاو رابطه عکاس را با محیط و جامعه جهانی پیرامون نمایش می‌دهد. این بانوی عزیز به صورت پیوسته و منسجم از زندگی و ارتباط فرد با جهان عکس‌های ماندگاری خلق کرده است. نقطه اوج آثار خانم دشتی ورود امور سیاسی با موضوع خیالی در آثار ایشان است.

در بیان زندگینامه گوهر دشتی باید گفت که ایشان تاکنون در چندین برنامه اقامت هنری شرکت کرده و چندین بورسیه را نیز دریافت نموده‌اند. آثار ایشان در موزه‌های مختلف و حتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بارها به نمایش درآمده است. آخرین نمایشگاه عکس ایشان با عنوان خانه در محسن برگزار شد که خانه را در وضعیت آشفته و غیر متعارف به تصویر می‌کشید.

عکس‌های خانم دشتی در موزه‌ لوور در شهر لنز فرانسه، موزه سن خوزه امریکا، موزه هنر تامپره فنلاند، موزه مارت ایتالیا، موزه ملی هنرهای زیبای تایچونگ، موزه هنر شارجه، موزه هنرهای معاصر تهران و مرکز فرهنگی اسلامی پاریس به نمایش گذاشته شده است. برخی از عکس‌های ایشان جزو کلکسیون دائمی در موزه‌های ویکتوریا و آلبرت لندن، موزه هنرهای زیبای بوستون آمریکا، موزه موری شهر توکیو ژاپن، موزه نلسون آتکینز شهر کانزاس آمریکا و همچنین دانشگاه هاروارد نگهداری می‌شوند.

جوایز عکاسی گوهر دشتی

جوایزی که خانم دشتی موفق به دریافت آن‌ها شدند، عبارت است از: جایزه‌ی DAAD (2009-2011)، ویزیتینگ آرتز (۱ مایل ۲ پروژه) برادفورد / لندن (۲۰۰۹) و هنرها و هنرمندان بین‌المللی (آرت بریج) واشنگتن دی‌سی، آمریکا (۲۰۰۸).

آثار گوهر دشتی

آثار گوهر دشتی

مجموعه ای از آثار خانم دشتی در قالب کتاب منتشر شده است. این بانوی بزرگوار به دعوت از موزه عکاسی فلوریدا آمریکا FMoPA مجموعه ای از آثارش را در قالب نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشته است. در رزومه‌ی کاری ایشان آموزش عکاسی به صورت تخصصی در دانشگاه‌های هنر، دانشگاه الزهرا و دانشگاه‌های علم و فرهنگ مشاهده می‌شود.

این خانم اهوازی هنرمند مطرح و بزرگ ایرانی است که در فعالیت‌های هنریشان آثار بسیار بزرگی را خلق کرده است. در عکس‌های ایشان می‌توان تاریخ و فرهنگ کشور عزیزمان را مشاهده کرد به گونه‌ای که همگام شدن با این عکس‌ها به مسائل و تحولات اجتماعی جامعه ما نیز اشاره دارد و می‌تواند سیر تحولات اجتماعی را به صورت غیرمستقیم و کاملاً گیرا و اثرگذار ارائه دهد.

آثار ایشان مجموعه ای از بهترین آثار است که دنیای گسترده ای را در مقابل شما باز کرده و هر کسی را در راحتی در این دنیا جای می‌دهد. این عکاس بزرگ حوادث و موضوعات اجتماعی زیادی را نیز پشت سر گذاشته و شاهد جنگ ایران و عراق بوده و تاثیرات آن را بر مردمان شهر عزیز اهواز و سایر ایرانیان مشاهده کرده است. در آثار ایشان بررسی دنیای طبیعی پیرامون انسان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است که این درونمایه‌های با کارهای قبلی کمی متفاوت است اما باز هم فرهنگ اصیل ایرانی در آثار این عکاس بزرگ موج می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *