دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

زندگینامه شادی قدیریان؛ نمایشگاه‌ها و آثار برجسته‌ی وی

تکنیک و ترفند
زندگینامه شادی قدیریان؛ نمایشگاه‌ها و آثار برجسته‌ی وی

عکاسی و هنر بخش مهمی از زندگینامه شادی قدیریان است که تخصص اصلی وی در بخش هنرهای زیبا است. شادی قدیریان در سال ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۷ موفق به دریافت مدرک کارشناسی عکاسی از دانشگاه آزاد اسلامی شد. به دلیل موفقیت‌های بی شمار قدیریان، می‌توان این هنرمند را یکی از عکاسان سرشناس معاصر به شمار آورد؛ چراکه آثار وی به دفعات توسط هنرمندان و اهالی فرهنگ مورد تحسین واقع شده است و افراد علاقمند به آموزش عکاسی، به عنوان سرلوحه‌ای به آثار وی نگاه می‌کنند.

شادی قدیریان به صورت تخصصی در بخش عکاسی و خلق آثار ماندگار فعالیت دارد و مجموعه‌های با کیفیت و چشم نوازی را خلق کرده است. مجموعه «زنان قاجار» از به یاد ماندنی‌ترین اثرها در زندگینامه شادی قدیریان است که شهرت جهانی پیدا کرده است و در نمایشگاه‌های معتبر به نمایش گذاشته شده است.

اولین نمایشگاه و موفقیت‌ها

در سال ۱۳۷۷ اولین نمایشگاه هنری در زندگینامه شادی قدیریان به ثبت رسید و وی توانست در گالری گلستان در تهران اولین آثار حرفه‌ای خود را به نمایش بگذارد. این نمایشگاه به عنوان شروعی برای فعالیت‌های حرفه‌ای قدیریان تلقی می‌شد که زمینه حضور او در نمایشگاه‌های بین المللی و داخلی را فراهم کرد.

قدیریان مدیریت وب سایت فانوس فتو را نیز بر عهده دارد که زمینه‌های شکل گیری آن در سال ۱۳۸۲ فراهم شد و برای ایجاد یک گالری آنلاین، شادی قدیریان تصمیم به راه اندازی این وب سایت کرد. وب سایت فانوس زمانی توسط قدیریان راه اندازی شد که بیشتر شبکه‌های اجتماعی به قدرت نرسیده بودند و آن زمان ایجاد یک وب سایت که آثار هنری و عکاسی را به نمایش بگذارد، اتفاقی جدید جذاب تلقی می‌شد.

مجموعه زنان قاجار از شادی قدیریان

مجموعه «زنان قاجار» ترکیبی از نوستالژی و دنیای مدرن است که به نمایش گذاشتن این اثر بخش مهمی از زندگینامه قدیریان در سال ۷۷ بود. به دلایل مختلف، این اثر شهرت قابل توجهی بین هنرمندان و اهالی فرهنگ پیدا کرد و می‌توان نقد ظریف اما تند قدیریان را در پس این آثار مشاهده کرد. نقش‌های برگرفته از زمان قاجار و نشان دادن آثاری که تحت تاثیر پرتره‌های این دوران است، مهم‌ترین ویژگی اثر «زنان قاجار» است اما ویژگی مهم‌تری نیز در این عکس‌ها وجود دارد.

به دلیل حس جسورانه و سرشار از انتقاد در این مجموعه اثر، قدیریان شهرت جهانی پیدا کرد و وی در مورد اثر خود می‌گوید: «زنان قاجار» بازتابی از احساس سرگردانی میان سنت و مدرنیته است. شما در این مجموعه می‌توانید تصویری از بانوان قاجار را مشاهده کنید که با ابزارآلات زمان قاجار ثبت شده است.

مجموعه زنان قاجار از شادی قدیریان

مجموعه «زنان قاجار» هر بیننده‌ای را از زمان حال به دوران پر آشوب چند سال قبل می‌برد و در این میان، واقعیت‌های تاریخی نمایان در پس عکس‌ها حس نوستالژی در شما ایجاد خواهند کرد. مطمئنا با دیدن مجموعه «زنان قاجار» که اثری ماندگار در زندگینامه شادی قدیریان است، چند لحظه بین دنیای قدیم و دنیای مدرن بلاتکلیف خواهید بود.

کد تخفیف نورنگار

فعالیت‌های هنری شادی قدیریان

شرکت در گالری‌های هنری و عکاسی در سراسر دنیا از فعالیت‌های موفق در زندگینامه شادی قدیریان است و قدیریان توانسته است در ایران، انگلیس، آمریکا، هلند، استرالیا، فرانسه و آلمان آثار عکاسی خود را به نمایش همگان بگذارد.‌ می‌توان در کنار مجموعه اثر «زنان قاجار»، مجموعه «هیچ، هیچ» و «مربع سپید» را نیز در دسته آثار موفق قدیریان به حساب آورد. این مجموعه‌ها در گالری راه ابریشم در تهران به نمایش گذاشته شده‌اند و دارای عکس‌هایی به یاد ماندنی هستند.

فعالیت‌های هنری در زندگینامه شادی قدیریان به همین جا ختم نمی‌شود و او صاحب اثر دیگری به نام غرب از نگاه شرق است که در آن قدیریان تصمیم گرفته است به نگاهی نقد آلود و انتقادی روی آورده و دغدغه‌های جامعه امروزی را در مورد زنان به تصویر بکشد.

در طول تاریخ ایران، وقایع متعددی اتفاق افتاده است و تلفیق این اتفاق‌ها با دنیای امروزی به صورت انتقادی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در آثار قدیریان است. به خصوص در مورد نقش زنان در طول تاریخ، آثار عکاسی قدیریان دارای نکات منحصر به فردی است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 

نویسنده : نسرین ولی خانی

1 Comment

  • لیلی گفت:

    ممنون نورنگار چه کار خوبی کردید که زندگی نامه عکاسای بزرگ رو به مقالاتتون اضافه کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *