021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

4 نکته که پیش از خرید دوربین حرفه‌ای‌ باید بدانید

4 نکته که پیش از خرید دوربین حرفه‌ای‌ باید بدانید

پیش از هر خرید مهمی، مطالعه و کسب اطلاعات مختلف، باعث می شوند تصمیم درست تری برای انتخاب محصول مورد نظر بگیریم. در این مطلب 4 نکته برای خرید دوربین عکاسی حرفه ای و نیمه حرفه ای را با هم مرور می کنیم.

1- انواع دوربین های دیجیتال را بشناسید

انواع دوربین عکاسی دیجیتال

برای خرید دوربین عکاسی دیجیتال بهتر است ابتدا با انواع دوربین‌های عکاسی بیشتر آشنا شویم. دوربین‌های عکاسی دیجیتال را می‌توان در دو گروه عمده «دوربین عکاسی حرفه‌ای» و «دوربین عکاسی نیمه حرفه‌ای» طبقه بندی کرد که در ادامه درباره آن‌ها می‌خوانید. به گزارش مجله نورنگار، دوربین های عکاسی حرفه‌ای همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، توسط عکاسانی استفاده می‌شوند که حرفه و شغل آن‌ها عکاسی است. این دوربین‌ها دارای امکانات وسیع و البته قیمت بالایی هستند. اما اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید و شغل شما عکاسی نیست، دوربین‌های عکاسی نیمه حرفه‌ای دوربین مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

2- به جای مقایسه برندها، نوع و مدل دوربین را مقایسه کنید

مقایسه دوربین کانن و نیکون

مقایسه برند دوربین ها بدون توجه به تفاوت امکانات مدل ها، کار درستی نیست.

در بسیاری از موارد شروع خرید با مقایسه برندها آغاز می‌شود، اما این مقایسه ممکن است نتایج دقیقی دربر نداشته باشد. در واقع هنگامی مقایسه دوربین‌های عکاسی در سطح برند مفید است که کاربر از قبل تجربه کار کردن با یک برند خاص را داشته باشد. شما می‌توانید در بازار دوربین‌های عکاسی انواع برندهای معتبر را بیابید. به عنوان مثال برای خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای انتخاب‌های متعددی پیش روی شماست. یک دوربین حرفه‌ای دارای ویژگی‌هایی است که در دوربین‌های نیمه حرفه‌ای دیده نمی‌شود.

3- دوربین حرفه ای از دوربین نیمه حرفه ای را تشخیص دهید

تشخیص دوربین حرفه ای و نیمه حرفه ای

برای تشخیص یک دوربین حرفه ای از نیمه حرفه‌ای راه ساده‌ای وجود دارد: دوربین‌های حرفه‌ای دارای حسگر فول فریم هستند در حالی که دوربین‌های با حسگر کوچکتر در رده نیمه حرفه‌ای‌ها قرار می گیرند. قیمت دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی نیز با توجه به مدل و امکانات تغییر می‌کند. در نظر داشته باشید همیشه گران‌ترین مدل ممکن است برای شما مناسب‌ترین نباشد پس با توجه به توقعاتی که از یک دوربین دارید به بررسی مدل‌ها بپردازید.

برای مثال، بسیاری از دوربین های عکاسی حرفه ای کانن فاقد فلاش درون دوربین هستند یا اینکه مانیتور آن‌ها ثابت بوده و قابلیت چرخش ندارند. این موارد می تواند در انتخاب دوربین مناسب شما را یاری کند. امروزه خرید دوربین عکاسی حرفه ای کانن، دوربین عکاسی حرفه‌ای نیکون و دوربین عکاسی حرفه‌ای سونی اقبال بیشتری در بین علاقه‌مندان به عکاسی دارند.

4- به خرید لنز مناسب دوربین عکاسی توجه کنید

خرید لنز حرفه ای دوربین عکاسی

توجه داشته باشید که خرید دوربین عکاسی مناسب بدون خرید یک لنز مناسب عملاً بی معنی است. از میان انواع لنز دوربین عکاسی لنزی مناسب است که مطابق با نیاز شما باشد. بطور خلاصه هنگام خرید انواع دوربین عکاسی با لنز قابل تعویض، بودجه ای هم برای تهیه لنز در نظر بگیرید زیرا دیده شده که برخی خریداران بودجه زیادی برای خرید بدنه دوربین صرف می کنند اما هنگام خرید لنز مناسب با کمبود بودجه مواجه شده و در نهایت فقط به اندازه بودجه موجود نه براساس نیاز واقعی اقدام به خرید لنز می کنند.

نقش لنز در عکاسی اگر مهم تر از دوربین نباشد مسلماً کمتر از آن نیست. در مقاله ای جداگانه انواع لنز دوربین را مورد بررسی بیشتر قرار خواهیم داد. همچنین درباره خرید دوربین فیلمبرداری و لوازم جانبی دوربین عکاسی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای، به لینک های زیر مراجعه کنید:

  1. https://digital-photography-school.com/full-frame-sensor-vs-crop-sensor-which-is-right-for-you/
  2. https://photographylife.com/dslr-purchase-guide
  3. https://digital-photography-school.com/how-to-buy-a-dslr-camera/
  4. https://www.digitaltrends.com/photography/digital-camera-buying-guide/
  5. https://www.digitalcameraworld.com/buying-guides/the-best-cameras-for-professionals
  6. https://www.which.co.uk/reviews/dslr-and-mirrorless-cameras/article/how-to-buy-the-best-dslr
  7. https://www.techradar.com/news/best-entry-level-dslr-camera
  8. https://www.makeuseof.com/tag/5-money-saving-tips-know-buying-dslr/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *