دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای خرید دوربین اکشن ورزشی

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید دوربین اکشن ورزشی

دوربین‌های ورزشی، سبک، کوچک و مقاوم هستند و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای هم دارند که باعث شده است اخیرا در لیست خرید خیلی‌ها قرار بگیرند. البته قبل از خرید دوربین اکشن ورزشی باید از چند نکته‌ی مهم اطلاع داشته باشید.

برند مشهور یا برند گمنام؟

برای خرید دوربین اکشن ورزشی شما باید معیارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم و همچنین بودجه‌ی خودتان را هم در نظر بگیرید. در مورد انتخاب برند تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از هزینه کردن چند نقد و بررسی مختلف را مطالعه کنید.

در صورتی که اولین انتخاب شما گوپرو است زیرا همه در مورد آن صحبت می‌کنند، باید دوباره فکر کنید. برندهای دیگر نیز از نظر کیفیت ویدیو و مقاومت قدرت خیلی زیادی دارند و نادیده گرفتن آن‌ها اصلا ایده خوبی نیست.

برای مثال در صورتی که مشخصات دوربینی مثل Akaso ek7000 را بررسی کنید شگفت‌زده خواهید شد. این دوربین از یک لنز واید با زاویه دید 170 درجه استفاده می‌کند که می‌تواند حتی سخت‌گیرترین ورزشکارها و ماجراجوها را شگفت‌زده می‌کند. علاوه بر این، این محصول بهترین دوربین اکشن ورزشی در محدوده قیمت خودش است.

با اینکه گوپرو از شهرت بسیار زیادی برخوردار است، دیگر دوربین‌های اکشن خیلی از معیارهایی که باید در زمان خرید دوربین ورزشی مدنظر داشته باشید را دارند. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان انتخاب دوربین اکشن باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

1- کیفیت ویدیویی: مراقب نرخ فریم هم باشید

این معیار یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در زمان تصمیم‌گیری برای خرید دوربین اکشن ورزشی در نظر داشته باشید. کیفیت ویدیو و رزولوشن دوربین ورزشی شما باید به شکلی باشد که بتوانید عکس‌ها و ویدیوهایی واضح، شفاف و همه جانبه بگیرید. در صورت نیاز سعی کنید از بیشترین رزولوشنی که امروزه ارائه می‌شود یعنی 4K استفاده کنید.

بهترین دوربین‌های ورزشی بازار از فیلمبرداری 4K پشتیبانی می‌کنند اما شما باید هزینه را هم در نظر داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که تازه‌کار هستید، یک دوربین با رزولوشن پائین‌تر هم می‌تواند نیازهای شما را برآورده کنید. بعد از اینکه کار با دوربین را یاد گرفتید می‌توانید یک مدل حرفه‌ای‌تر با رزولوشن بهتر تهیه کنید.

برای اینکه ویدیوهای بهتری داشته باشید باید محل نصب دوربین ورزشی (روی سر، دوچرخه، سینه و…) را هم در نظر داشته باشید. خیلی از متخصص‌ها توصیه می‌کنند از یک مانیتور 4K قابل حمل هم استفاده کنید تا از تجربه‌ی کار با دوربین 4K نهایت لذت را ببرید.

راهنمای خرید دوربین ورزشی

فقط داشتن یک دوربین 4K برای ساختن ویدیوهایی فوق‌العاده‌ای که به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید کافی نیست. در زمانی که از دوربین خودتان برای فیلمبرداری 4K استفاده می‌کنید مطمئن شوید که نرخ فریم را از 30 فریم بر ثانیه به 60 فریم بر ثانیه تغییر می‌دهد. چشم انسان این تغییر کوچک را متوجه می‌شود و در صورت فیلمبرداری با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه می‌توانید بخش‌هایی از ویدیو خودتان را هم به اسلوموشن ادیت کنید.

2- اندازه و ابعاد: بیشترین استفاده از منظره‌ی دید

دوربین‌های ورزشی در ابعاد، شکل و وزن‌های مختلف عرضه می‌شوند. این بدین معنی است که بسته به اهدافی که دارید و کارهایی که قرار است انجام دهید چند انتخاب مختلف در اختیار دارید. مدل‌های بزرگتر و مربعی بیشتر برای نصب روی سینه مناسب هستند در حالی که مدل‌های گلوله‌ای شکل بهترین گزینه برای نصب روی کلاه، فرمان دوچرخه و… خواهند بود.

در زمان فیلمبرداری ویدیوهای اکشن مطمئن شوید که دوربین را روی نقاط مختلفی نصب می‌کنید تا یک ویدیوی جالب و همه جانبه در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. قرار دادن دوربین روی سر از نظر سینمایی پس از مدتی خسته‌کننده خواهد شد. در زمان استفاده از دوربین اکشن ورزشی سعی کنید محل قرارگیری آن را تعویض کنید.

تقریبا تمامی دوربین‌های اکشن ورزشی از منظره دید واید پشتیبانی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در زمان خرید دوربین ورزشی مدلی را انتخاب کنید که امکان انتخاب مناظر دید واید، متوسط و بسته را به شما می‌دهد. در صورتی که فقط از زاویه دید واید استفاده کنید برخی تصاویر شما ممکن است به صورت منحرف شده و با افکت Fisheye دیده شوند. انتخاب بهترین زاویه دید برای دوربین اکشن ورزشی چیزی است که در طول زمان و با استفاده از دوربین خودتان یاد می‌گیرید.

[relatedpost post=”85242″]

3- تجهیزات

زمانی که قصد خرید دوربین ورزشی را دارید به اندازه کافی زمان بگذارید و به تجهیزاتی که به همراه آن عرضه می‌شود توجه کنید. معمولا تجهیزات استانداردی که به همراه دوربین عرضه می‌شوند عبارتند از مانت سر و کلاه، مانت فرمان، مانت سینه، میله‌های تلسکوپی و…

خرید دوربین ورزشی

با این وجود در صورتی که قرار است از دوربین خودتان برای موج‌سواری، اسکی و یا ورزش‌های حساس دیگر استفاده کنید باید دوربینی بخرید که تجهیزات کافی برای این کار را داشته باشد. برای مثال مطمئنا دوست ندارید یک دوربین ورزشی بخرید و بعدا متوجه شوید امکان اتصال آن به تخته موج‌سورای وجود ندارد.

در زمان خرید دوربین ورزشی یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید به آن توجه کنید ثبات تصویر است. نصب دوربین روی بدن یا تجهیزات ورزشی برای گرفتن بهترین تصاویر و ویدیوهای ممکن ضروری است اما باید برای این کار از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

همچنین اینکه کیفیت لوازم و تجهیزات اضافی شما به اندازه‌ی خود دوربین خوب باشد هم خیلی مهم است. بهترین روش برای خرید دوربین و تجهیزاتی که نیاز دارید این است که تمامی برندهای مدنظر خودتان را در اینترنت سرچ کنید و نقد و بررسی‌های نوشته شده برای هرکدام را بررسی کنید. شما باید بررسی کنید که چه مانت‌ها و تجهیزاتی به همراه دوربین عرضه می‌شود و چه تجهیزاتی را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف برای دوربین مدنظر خودتان تهیه کنید. در صورتی که هیچکس مانتی که مدنظر شما است را برای دوربین انتخابی ندارد مطمئنا باید دوربین دیگری انتخاب کنید.

4- مقاومت دوربین

دوربین‌های ورزشی معمولا در برابر ضربات و شرایط مختلفی مقاوم هستند. با این وجود ممکن است به یک دوربین ضدآب یا ضدنفوذ نیاز داشته باشید. علاوه بر این دوربین شما بای با سرگرمی‌ها و ورزش‌هایی که انتخاب می‌کنید هم سازگاری کامل را داشته باشد.

عکاسی زیر آب کار بسیار سختی است و همه دوربین‌ها قابلیت عکاسی و فیلمبرداری زیرآب را ندارند بنابراین مطمئن شوید مطمئن شوید دوربینی که انتخاب می‌کنید قابلیت فعالیت در شرایط مختلف را داشته باشد و بتوانید از آن هم در زمان شنا و هم در زمان دوچرخه سواری در کوهستان استفاده کنید. مطمئنا دوست ندارید برای هر ورزش یک دوربین جداگانه داشته باشید بلکه می‌خواهید دوربینی که تهیه می‌کنید امکان استفاده در شرایط مختلف را داشته باشد.

در صورتی که تازه کار هستید سعی کنید با حالت‌های مختلف دوربین خودتان آشنا شوید، آموزش‌های مختلف را بخوانید و حتی در صورت امکان در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از دوربین اکشن ورزشی خودتان ببرید.

[relatedpost post=”71193″]

5- عمر باتری

خرید دوربین اکشن

خیلی از دوربین‌های اکشن ورزشی موجود در بازار با یک بار شارژ حداقل 3 ساعت امکان فیلمبرداری بدون وقفه را به شما می‌دهند. مطمئن شوید دوربینی که انتخاب می‌کنید عمر باتری مناسب را بسته به نیازهای شما داشته باشد. در صورتی که هدف اولیه شما از خرید دوربین ورزشی فیلمبرداری با رزولوشن بالا است باید اطلاع داشته باشید که این کار عمر باتری شما را خیلی سریع‌تر خالی می‎‌کند. علاوه بر این باید یک پاوربانک اضافی هم برای باتری دوربین داشته باشید و یا حداقل یک باتری یدکی داشته باشید.

برخی اوقات دوربین‌هایی که عمر باتری بیشتری دارند گران‌تر هستند و یا ممکن است تنظیمات موردنیاز شما را نداشته باشند. زمانی که پروسه خرید خودتان را شروع می‌کنید باتری‌های یدکی و پاوربانک‌هایی که تولیدکننده‌های دیگر برای دوربین شما تولید می‌کنند را هم بررسی کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن نهایی

امروزه خیلی از مردم به دنبال دوربین‌های اکشن ورزشی هستند. این دوربین‌ها نیازهای مختلفی را برآورده می‌کنند و می‌توانند خاطرات شما را برای سال‌ها ثبت کنند. در زمان خرید شما ممکن است مدل‌های ارزان قیمت و مدل‌های حرفه‌ای با قیمت بالا را مشاهده کنید. برای خرید نقد و بررسی‌ها را بخوانید، مشخصات فنی و قیمت هر کدام را بررسی کنید و به دنبال قابلیت‌هایی که ممکن است نیاز داشته باشید بگردید.

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *