021-7356

دوربین های مناسب دانشجویان و دانش آموزان

دوربین های مناسب دانشجویان و دانش آموزان

کسانی که برای اولین بار قصد خرید دوربین دارند معمولا به دلیل تنوع بالا مدل ها سردرگم می شوند. هنگام خرید دوربین مناسب رشته عکاسی بیشترین سوالی که از ما پرسیده می‌شود این است که «چه دوربینی بخرم؟»

کانن 80D

اگر به دوربین‌های APS-C و کانن علاقه‌مند هستید پس یکی از بهترین انتخاب‌های شما به عنوان دوربین مناسب رشته عکاسی می‌تواند کانن 80D باشد. سنسور 24.2 مگاپیکسلی این دوربین با 45 نقطه فوکوس خودکار و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS می‌تواند با سرعت 7 فریم بر ثانیه عکاسی کند. محدوده ایزو این دوربین 100-25600 است و از یک صفحه نمایش متحرک LCD با ابعاد 3 اینچ و منظره‌یاب الکترونیک پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به وای‌فای و NFC اشاره کرد.

[relatedpost post=”121606″]

نیکون D3500

یکی دیگر از دوربین های همه کاره مناسب رشته عکاسی نیکون D3500 است. این دوربین می‌تواند تصاویر را از طریق بلوتوث با گوشی‌های هوشمند به اشتراک بگذارد و حالت راهنمای آن نیز تمام قابلیت‌های مهم دوربین را به صورت Real-time برای شما توضیح می‌دهد. همین قابلیت باعث شده است این دوربین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسان مبتدی نیز باشد. محدوده ایزو این دوربین 100-25600 است و می‌توانید با سرعت 5 فریم بر ثانیه به صورت پی در پی عکاسی کنید. تنها نکته منفی این دوربین این است که صفحه نمایش 3 اینچی آن لمسی نیست و باید توسط کنترل‌های روی دوربین از آن استفاده کنید.

دوربین مناسب رشته عکاسی

سونی آلفا a6400

گزینه بعدی دوربین مناسب رشته عکاسی ما سونی آلفا A6400 است. این دوربین مشخصات فنی خیلی خوبی دارد و در عین حال با قیمت نسبتا مناسبی عرضه می‌شود. به همین خاطر یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسان مبتدی است که می‌خواهند عکاسی را به صورت جدی ادامه دهند.

با استفاده از محدوده ایزو 100-102400 و سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C این دوربین در شرایط کم نور هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و با کمک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع می‌توانید با سرعت 11 فریم در ثانیه به صورت پی در پی عکاسی کنید. شما می‌توانید کادربندی عکس‌های خودتان را با استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی OLED این دوربین که رزولوشنی برابر با 2.36 میلیون نقطه دارد انجام دهید و یا از صفحه نمایش LCD لمسی برای این کار استفاده کنید. همچنین این دوربین از رابط کاربری قابل تنظیم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را به شکلی تنظیم کنید که تنظیمات موردنظر خودتان بیشتر در دسترس باشند.

نیکون D7500

یکی دیگر از دوربین های مناسب رشته عکاسی می‌تواند D7500 باشد. این دوربین از یک سنسور 20.9 مگاپیکسلی DX استفاده می‌کند و می‌تواند با سرعت 8 فریم بر ثانیه عکاسی کند. به همین خاطر این دوربین یکی از انتخاب‌های عکاس‌های ورزشی هم هست. محدوده ایزو 50-1640000 به این معنی است که می‌توانید در تاریک‌ترین محیط‌ها نیز از این دوربین استفاده کنید. فوکوس خودکار توسط یک سیستم اتوفوکوس Multi-CAM 3500DX II با 51 نقطه فوکوس خودکار و 15 نقطه Cross-type انجام می‌شود. شما می‌توانید کادربندی عکس‌های خودتان را هم از طریق منظره‌یاب اپتیکال و هم صفحه نمایش LCD چرخان 3.2 اینچی انجام دهید و با استفاده از اتصال وای‌فای یا بلوتوث دوربین خودتان را از راه دور و از طریق گوشی موبایل کنترل کنید.

فوجی‌فیلم X-T30

این دوربین نسخه ساده‌تر X-T3 است. برخی از قابلیت‌های این دو دوربین مثل سنسور، رزولوشن، صفحه نمایش لمسی و… کاملا شبیه به هم است اما بدنه X-T30 ضدنفوذ نیست و منظره یاب این مدل نیز بزرگنمایی و رزولوشن کمتری دارد. همچنین ماکزیمم سرعت شاتر X-T30 نیز 1/4000 ثانیه است. همچنین در این دوربین نیز از یک فلاش بالاجهنده استفاده شده است.

[relatedpost post=”121815″]

دوربین های بالا برای شروع عکاسی فوق العاده اند و نیاز شما را تا مدتها برطرف خواهند کرد اما اگر قصد دارید بیشتر هزینه کنید برای شما در ادامه دوربین های حرفه ای تر را آورده ایم:

نیکون D750

Nikon D750 یکی از بهترین دوربین های مناسب رشته عکاسی است. این دوربین برای دانشجوهای مبتدی و علاقه‌مندان به عکاسی مناسب است و در عین حال قابلیت‌های منحصر به فردی مثل سنسور سنسور FX با رزولوشن 24.3 مگاپیکسل، مقاومت در برابر رطوبت و قیمت مناسب دارد. محدوده ایزو این دوربین 50-51200 است و می‌توانید با سرعت 6.5 فریم برثانیه عکاسی کنید. این دوربین 51 نقطه فوکوس خودکار دارد که 15 عدد از آن‌ها از نوع Cross-type هستند.

دوربین برای رشته عکاسی

اندازه‌گیری نور توسط یک سنسور 91 هزار پیکسلی RGB انجام می‌شود و می‌توانید برای کادربندی عکس‌های خودتان از منظره‌یاب Pentaprism با پوشش 100 درصدی استفاده کنید یا از صفحه نمایش LCD با ابعاد 3.2 اینچی این دوربین استفاده کنید.در صورتی که می‌خواهید بدون لمس دوربین عکاسی کنید، می‌توانید با استفاده از وای‌فای داخلی این دوربین، آن را به گوشی موبایل خودتان وصل کنید.

سونی آلفا a7 III

اگر طرفدار دوربین‌های بدون آینه هستید سونی آلفا a7 III با توجه به قیمتی که دارد، قابلیت‌های زیادی را در خودش گنجانده است و به همین خاطر یکی از بهترین دوربین های مناسب رشته عکاسی است. این دوربین خیلی از قابلیت‌های a7R III مانند لرزشگیر  SteadyShot، عکاسی با سرعت 10 فریم بر ثانیه، صفحه نمایش لمسی 3 اینچی، وای‌فای و NFC را در خودش گنجانده است. همچنین می‌توان به سنسور فول‌فریم 24 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با 693 نقطه فوکوس نیز اشاره کرد.

اساسا می‌توان گفت که این دوربین همان a7R III است اما چند تغییر هوشمندانه در آن باعث شده است قیمت این دوربین به اندازه چشمگیری کاهش یابد.

کانن 6d Mark II

دوربین مناسب رشته عکاسی

این دوربین که از بدنه ضدنفوذ بهره می‌برد، یکی از به صرفه‌ترین انتخاب‌های برای علاقه‌مندان به دوربین‌های فول‌فریم است. در این دوربین از یک سنسور فول فریم 26.2 مگاپیکسلی استفاده شده است و می‌توانید با استفاده از آن با سرعت 6.5 فریم بر ثانیه عکاسی کنید. محدوده ایزو این دوربین 50-102400 است و از 45 نقطه فوکوس خودکار با تکنولوژی اتوفوکوس Dual Pixel CMOS پشتیبانی می‌کند. منظره یاب اپتیکال این دوربین 98 درصد از صحنه را پوشش می‌دهد و می‌توانید به جز منظره یاب از صفحه نمایش لمسی 3 اینچی این دوربین نیز برای کادربندی عکس‌های خودتان استفاده کنید.

فوجی‌فیلم X-T3

یکی دیگر از دوربین های بدون آینه مناسب رشته عکاسی فوجی‌فیلم X-T3 است. این دوربین با قیمت مناسبی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به دوربین‌های بدون آینه است. در این دوربین از یک سنسور 26.1 مگاپیکسلی APS-C و موتور X-Processor Pro 4 به همراه پردازنده چهارگانه استفاده شده است تا این دوربین بتواند ویدیوهای 10-bit 4k 60p را با سرعت 17 میلی‌ثانیه ضبط کند. محدوده ایزو 160-12800 به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌هایی با جزئیات بالا و نویز کم بگیرید.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین هم می‌توان به عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم بر ثانیه و یا 30 فریم بر ثانیه با ضریب کراپ 1.25x و شاتر الکترونیک اشاره کرد. همچنین در فوجی‌فیلم X-T3 قابلیت‌هایی مثل سیستم اتوفوکوس تشخیص فاز با پوشش 2.16 میلیون نقطه‌، بدنه ضدنفوذ، منظره‌یاب الکترونیک OLED با رزولوشن 3.96 میلیون نقطه و صفحه نمایش LCD لمسی با رزولوشن 1.04 میلیون نقطه و ابعاد 3 اینچ نیز دیده می‌شود.

نیکون D850

نیکون D850 برای دانشجویانی مناسب است که قصد دارند عکاسی را به صورت کاملا جدی دنبال کنند. این دوربین تقریبا برای هر سبکی که فکر کنید مناسب است و می‌توانید از آن برای عکاسی داخل استودیو، عکاسی پرتره، عکاسی منظره و عکاسی در شب استفاده کنید. در داخل این دوربین از یک سنسور  45.7 مگاپیکسلی FX-Format استفاده شده است و به همین خاطر می‌توانید از طریق آن عکس‌هایی با رزولوشن بالا بگیرید.

منظره‌یاب اپتیکال پنتاپریسم این دوربین یک منظره دید کاملا وسیع را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از صفحه نمایش 3.2 اینچی این دوربین نیز برای عکاسی در حالت Live View استفاده نمائید. این دوربین می‌تواند با سرعت 7 فریم بر ثانیه 51 عکس متوالی با فرمت RAW فشرده بگیرد. در صورتی که امکانات این دوربین را دوست دارید اما به یک دوربین بدون آینه نیاز دارید، Nikon Z7 مدل بدون آینه همین دوربین است.

سونی آلفا a7R IV

اگر به دنبال قدرت بیشتر در یک بدنه جمع و جورتر هستید، سونی آلفا a7R IV می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. در سونی آلفا a7R IV از یک سنسور 61 مگاپیکسلی در یک بدنه کوچک و سبک استفاده شده است. سعی شده است این دوربین به شکلی ساخته شود که در تمام رشته‌های عکاسی قابل استفاده باشد.

محدوده ایزو این دوربین 100-32000 است و لرزشگیر 5 محوره SteadyShot INSIDE نیز لرزش‌های دوربین را تا 5.5 گام کاهش می‌دهد. از دیگر مشخصات سونی آلفا a7R IV می‌توان به سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه تا 68 فریم، منظره‌یاب الکترونیک OLED با رزولوشن 5.76 میلیون نقطه و صفحه نمایش چرخان لمسی با ابعاد 3 اینچ اشاره کرد. علاوه بر این، در این دوربین از سیستم فوکوس خودکار HybridAF با پوشش 567 نقطه تشخیص فاز استفاده شده است. آخرین نکته قابل اشاره در مورد این دوربین هم  ضد آب بودن آن و داشتن وای‌فای و NFC داخلی است.

بهترین دوربین مناسب رشته عکاسی

از آنجایی که فایل‌های 61 مگاپیکسلی سونی آلفا a7R IV به فضا و قدرت پردازشی خیلی زیادی نیاز دارند، سونی آلفا a7R III نیز می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. این دوربین تمام امکانات a7R IV را در خود گنجانده است و می‌تواند عکس‌های RAW را با رزولوشن 42 مگاپیکسل ثبت کند.

[relatedpost post=”121698″]

در کنار مدل هایی که در بالا معرفی شد ، مدل های زیر هم برای شروع عکاسی مناسب هستند که با توجه به کارایی و قیمت آن ها می توانید تهیه کنید:

جمع‌بندی

در نظر داشته باشید که اگر تازه در حال یاد گرفتن عکاسی و موضوعاتی مثل کادربندی، سرعت شاتر، عمق میدان و… هستید، یک دوربین گران‌قیمت نمی‌تواند شما را به عکاس بهتری تبدیل کند. دوربین‌های گران قیمت ممکن است رزولوشن بهتری داشته باشند اما رزولوشن فقط بخشی از معادله است و کیفیت لنز و کیفیت نور هم نقش مهمی در کیفیت عکس‌هایی که می‌گیرید دارند. دوربین‌های حرفه‌ای منوها و کنترل‌های سردرگم کننده زیادی دارند که به احتمال زیاد شما از هیچکدام از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و به همین خاطر بهتر است دوربینی بخرید که نیازهای شما را پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *