021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

برای یک سفر عکاسی لذت‌بخش کمپ زدن را فراموش نکنید!

برای یک سفر عکاسی لذت‌بخش کمپ زدن را فراموش نکنید!

1-اردوگاه‌ها را برای کمپ زدن فراموش نکنید

اگر علاقه‌ای به بالارفتن از کوه و حمل وسایل عکاسی و کوه نوردی ندارید، باز هم می‌توانید از مناظر زیبا لذت ببرید و تا حد امکان به مکان مورد‌نظر خودتان نزدیک باشید. تمام وزنی که برای کمپ زدن در طبیعت باید حمل کنید، چیزی حدود 10 تا 20 کیلوگرم است که کار سختی است ولی مطمئنا نتیجه بسیار لذت بخشی خواهد داشت.

کمپ زدن برای عکاسیبا کمپ زدن در اردوگاه ها نیازی به حمل یک کوله پشتی سنگین ندارید و می توانید از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و یا حمام گرم و یا دیگر امکانات رفاهی استفاده کنید. نکته اصلی این اردوگاه ها این است که نسبت به هتل ها و یا مسافرخانه ها فاصله کمتری با مکان های مناسب برای عکاسی دارند.

 یکی دیگر از برتری های این اردوگاه ها نسبت به کمپ زدن در طبیعت این است که می توانید از چادر بزرگتری استفاده کنید. تنها نکته منفی این است که باید قبل از طلوع و یا غروب آفتاب به سمت مکان موردنظر خودتان حرکت کنید تا در زمان مناسب بتوانید بهترین تصاویر را ثبت کنید.

2-برای سفرتان برنامه ریزی کنید

نیازی به گفتن نیست که برنامه ریزی باعث می‌شود که سفر راحت تر و لذت بخش تری داشته باشید. OS Maps و Google Maps از بهترین ابزار ها برای برنامه ریزی مسیر و انتخاب بهترین لوکیشن می‌باشند. در صورتی که از OS Maps استفاده می کنید، می‌توانید مسیرهایی که افراد دیگر ساخته‌اند را دانلود و استفاده کنید.

 

غذای کمپ

به همراه داشتن آب و غذای کافی خیلی ضروری است. می توانید از غذاهای خشک‌‌شده و یا غذاهای آماده به پخت استفاده کنید؛ این نوع غذا‌ها را می‌توانید به صورت سرد و یا گرم استفاده کنید. در تابستان خوردن غذاهای سرد اشکال ندارد ولی در فصول سرد مانند زمستان غذاها و نوشیدنی های گرم یکی از راه های گرم نگه داشتن بدن به حساب می‌روند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام کمپ زدن به یاد داشته باشید این است که حتما به یک نفر اطلاع دهید که کجا می‌روید و برای چه مدتی آنجا می‌مانید.

[relatedpost post=”84201″]

3-کوچک‌ترین کیت دوربین را انتخاب کنید

هنگامی که عکاسی را در کنار طبیعت‌گردی می‌گذارید، متوجه می‌شوید که برای عکاسی از منظره به ابزارهای زیادی نیاز ندارید. در عکاسی روزمره ممکن است به ابزارهای زیادی نیاز داشته باشید ولی در صورتی که با یک کوله پشتی سنگین اقدام به کوه‌‌نوردی کنید، متوجه می‌شوید که بهتر است از کمترین ابزارها برای عکاسی استفاده کنید.

تجهیزات برای کمپ زدن

دوربین و یک لنز واید ضروری‌ترین ابزارهایی است که باید داشته باشید، همچنین می‌توانید یک لنز سوپرزوم و یا تله فوتو میان رده مانند 200-70 میلی‌متر f/4 نیز به همراه داشته باشید. از دیگر لوازم مورد‌نیاز هم می‌توان به ریموت شاتر، باتری اضافه نیز اشاره کرد.

می‌توانید برخی تجهیزات ساده پاک‌سازی لنز هم به همراه داشته باشید.در نهایت فیلترهای مورد‌نیاز خودتان را هم به همراه داشته باشید و آن‌ها را به خوبی بسته‌بندی کنید تا از آسیب دیدن در هنگام جابجایی در امان باشند.

[relatedpost post=”77809″]

داستان دو کمپ زدن

هنگامی که در طبیعت هستید فقط یک چیز می‌تواند ثابت باشد و آن هم این است که شرایط می‌توانند در یک لحظه تغییر کنند و هوا می‌تواند کاملا برعکس پیشبینی‌های هواشناسی باشد. با این‌حال بررسی وضعیت هوا پیش از حرکت خیلی مهم است. برای این کار می‌توانید از سایت‌ها و یا نرم‌افزارهای آنلاین پیش‌بینی هوا استفاده کنید.

بهترین مکان کمپ زدن

[relatedpost post=”64752″]

در سفر اخیری که کمپ زدن در شب اول دقیقا این شرایط به وجود آمد.پس از یک کوه‌نوردی خسته‌کننده با وجود آسمان صاف و هوای خوبی که پیش‌بینی شده بود، آسمان پوشیده از ابر غلیظ شد و باد شدیدی نیز می‌وزید. ساعت 4 صبح که آلارم زنگ خورد زیپ چادر خودم را باز کردم تا ببینم با چه صحنه ای مواجه می‌شوم. متاسفانه لوکیشن انتخابی من با ابرهای غلیظ پوشانده شده بود. هنگامی نیز که خورشید به اندازه کافی بالا آمده بود تا از ابرها عبور کند، نور اصلا مناسب نبود، به همین دلیل من تصمیم گرفتم که برگردم و برای روز دوم برنامه ریزی کنم، همچنین فرصت مناسبی هم به وجود آمده بود تا دوباره غذا و آب مورد نیاز خودم را تهیه کنم.

 

کمپ زدن

لوکیشن مورد نظر من برای کمپ زدن در روز دوم یک لوکیشن فانتزی بود که برای عکاسی از طلوع آفتاب، غروب آفتاب و همچنین عکاسی از ستارگان مناسب بود. با استفاده از نرم‌افزار PhotoPills می‌دانستم که ماه ساعت 9 شب بالا می آید.

پیاده روی در دمای 30 درجه کار سختی بود و حمل کردن یک کوله پشتی 18 کیلوگرمی نیز کار را سخت‌تر می‌کرد. با این‌حال پس از چندین بار استراحت توانستم به نقطه مورد‌نظر برسم و یک نقطه صاف پیدا کردم تا چادر خودم را باز کنم.

هنوز دو ساعت تا غروب آفتاب زمان داشتم، به همین دلیل تصمیم گرفتم تا زودتر کمپ خودم را برقرار کنم و اطراف را برای پیدا‌کردن نقاط مناسب برای عکاسی از غروب و طلوع آفتاب بگردم. آسمان هنوز کاملا صاف بود ولی ابرها درحال حرکت از سمت جنوب بودند به همین دلیل، امکان دیدن یک غروب زیباتر از غروب قبلی وجود داشت.

برنامه من برای غروب این بود که از یک قله یک عکس کلاسیک ترکیبی مانند تصاویر موجود در فیلم بازی تاج و تخت تهیه کنم. موقعیت عکاسی خودم را پیدا کردم و منتظر ماندم تا ابرها وارد کادر شدند و صحنه با یک نور صورتی کم‌رنگ پر شد. ابرها مانند پشمک شده بودند که پس از تجربه شب گذشته باعث شد خیلی خوشحال شوم. به همین دلیل قبل از برگشتن به چادر چندین عکس مختلف گرفتم.

پس از ساعت 10 نور به اندازه کافی وجود داشت به همین دلیل دوربین خودم را تنظیم کردم تا از داخل چادر چند عکس مختلف بگیرم؛ پس از گذشت یک ساعت بالاخره موفق شدم عکس موردنظر خودم را بگیرم. ماه خیلی روشن بود، به همین دلیل می‌دانستم هیچ شانسی برای عکاسی از ستاره‌ها ندارم و آماده شدم که بخوابم و منتظر آلارم ساعت 4 باشم.

پس از ابر غلیظی که روز قبل دیده بودم، استرس زیادی داشتم که با چه صحنه ای مواجه می‌شوم. هنگامی که از چادر خودم بیرون آمدم، با ابرهای موجود در شرق مواجه شدم که آماده بودند، رنگ خورشید در حال طلوع را بگیرند. در قسمت شمال غربی نیز مقدار زیادی مه وجود داشت.

من به سمت روستا حرکت کردم تا از کوه در هنگام طلوع آفتاب عکاسی کنم ولی مه این قسمت خیلی غلیظ بود و پس از گرفتن چند عکس مجبور شدم به نقطه قبلی برگردم تا از یک کوه دیگر که پوشیده در مه بود عکس بگیرم.

کمپ زدن

هنگامی که آفتاب بالا آمده بود از کوه پائین آمدم تا از صبحانه گرم و یک فنجان قهوه قبل از یک رانندگی 4 ساعته لذت ببرم. با وجود شرایط سختی که وجود داشت، موفق شدم در این سفر چندین عکس زیبا ثبت کنم. در صورتی که به این سفر نمی‌آمدم مجبور بودم برای ثبت چنین عکس‌هایی زمان و تلاش بیشتری صرف کنم.

 

شما چه مکانی را برای کمپ زدن پیشنهاد می‌کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *