021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین لنز های واید کانن

بهترین لنز های واید کانن

تا به حال به این فکر کرده اید که لنز های با زاویه باز یا wide چه کاربردی می تواند در عکاسی داشته باشد؟ اصولا لنز های اصطلاحا واید با فاصله کانونی 21 تا 35 میلی متر عرضه می شوند و برای عکس برداری از منظره های طبیعی در ترکیب بندی های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. البته این را هم بدانید که لنز هایی با فاصله کانونی کمتر از 21 میلی متر که به extreme wide lens معروف هستند بیشتر در معماری کاربرد دارند. علاوه بر آن لنز های واید در عکاسی خیابانی، ماشین و … نیز کاربرد دارند.

اما بهترین لنز های واید کانن کدام اند؟

سه لنز واید برتر canon عبارت اند از :

بهترین لنز برای کانن

  1. (Canon EF 14mm f/2.8L II USM (our choice
  2. (Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM (for professional
  3. (Tokina AT-X 11-20mm f/2.8 Pro DX (for beginners

معرفی بهترین لنز های واید کانن در سال 2019

  1. Canon EF 14mm f/2.8L II USM

   مشخصات و قیمت لنز واید

مزایا:

مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار

بدون distortion

(در توضیح distortion  می توان گفت حالتی که سیسم نوری با انحرافاتی همراه می شود و باعث شده تا عکس تیره و یا حتی مات شود.)

مناسب برای افراد حرفه ای

مجهز به شیشه UD  یاUltra-Low Dispersion

معایب:

جز لنز های نایاب به حساب می آید.

 

این لنز canon EF 14mm f/2.8L USM اولین ورژن از لنز های زاویه باز شرکت Canon است با انحنای تصحیح شده نوری در عکاسی که برای دوربین های دیجیتال و فیلم EOS canon معرفی شدند. در حال حاضر لنزی با باز ترین زاویه برای canon EF همین لنز است. لنزی با سرعت عکس برداری یا دیافراگم 2.8 که عکس برداری در نور کم و بدون فلش و سه پایه را آسان می کند و عکسی با وضوح مناسب می دهد. ولی برای لنزی با دیافراگم 4، عکس حاصل وضوح بسیار خوبی خواهد داشت و می تواند در عکاسی معماری، فضای داخلی، مناظر و طبیعت و هم چنین عکاسی خبرنگاری به ویژه در نور کم مورد استفاده قرار بگیرد.

[relatedpost post=”121938″]

  1. Canon EF 11-24mm f/4L USM

مزایا:

دارای پوشش گرد و غبار و رطوبت

دارای distortion  پایین

وضوح بالا

معایب:

گران قیمت

سایز بزرگ و وزن بالا

 

این لنز وزن زیادی دارد اما با توجه به توانایی آن برای عکس برداری با فاصله کانونی 11 میلی متر، یک خرید عاقلانه است. نکته دیگر این که وضوح تصویر و قدرت فوکوس آن در مرکز عکس قابل توجه است و در گوشه ها و زوایا خوب عمل می کند. علاوه برآن رنگ ها را به خوبی کنار هم می نشاند و تصویر زیبایی ثبت می کند.

  1. RIKINON 14mm f/2.8 IF ED UMC

بهترین لنز واید کنن

مزایا:

مناسب برای عکس برداری نجوم یا اخترشناسی

پوشش چند منظوره فوق العاده

ارزان قیمت

معایب:

فقط به صورت دستی قابل تنظیم است

قابلیت زوم ندارد.

 

به دلایل متعددی این لنز، یکی از بهترین لنز های Canon با زاوبه باز است. اول این که یک تصویر زیبا به ثبت می رساند و نتیجه مطلوبی می دهد. از آن گذشته دیدن تصویر بر روی یک صفحه بزرگ بعد از آن که ثبت شد می تواند آدمی را وادار به تفکر کند.

و دوم این که این مدل لنز با وضوح بالا یشان شناخته می شوند و از دیافراگم 2.8 شروع می شوند، بدنه محکمی دارند و اگر از نوع محدب باشند با هودی به راحتی می توان از آن ها مراقبت کرد. این مدل برای عکس برداری از مناظر و طراحی داخلی بسیار مناسب است اما در مواردی برای عکاسی اجتماعی هم به کار گرفته شده است.

  1. Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM

خرید لنز های کانن

مزایا:

فوکوس دقیق

وضوح بالا

انحرافات کروماتیک بسیار کم

کار کردن با آن آسان است

و مقاومت بالا در برابر حرارت

معایب:

فاقد لرزش گیر تصویر

بسیار گران قیمت

 

این لنز تنظیمات استاندارد جدیدی برای زوم های دیافراگم با زاویه خیلی باز دارد.  این لنز وضوح بسیار بالایی دارد حتی در دیافراگم باز (F/4.0).دیافراگم نه پره ای این لنز باز Canon و گرد به شما این اجازه را میدهد تا با حداقل فاصله کانونی به یک بوکه زیبا برسید. کار کردن با این مدل بسیار راحت است و  بهبود مقاومت آن در برابر گرد و غبار و رطوبت به شما این امکان را می دهد تا نگران عکاسی حتی در هوای بد هم نباشید.

  1. ZEISS Distagon T 15mm f/2.8

خرید لنز عریض کانن

مزایا:

طراحی جذاب و فوق العاده

فاقد انحرافات کروماتیک ( پراکندگی رنگ ها)

( در توضیح انحرافات کروماتیک باید گفت که هنگام عکس گرفتن، طول موج های مختلف رنگ باید در صفحه کانونی سنسور لنز دوربین جمع شوند تا بتوانند توسط سنسور، تصویر را به درستی تشخیص دهند.)

فوکوس دقیق و راحت

معایب:

فقط به صورت دستی قابل تنظیم است

در دیافراگم باز، افت نوری زیادی دارد.

 

اگر به دنبال لنزی برای فیلم برداری و ضبط ویدئو با زاویه باز هستید بدون شک این لنز، بهترین گزینه است. این مدل در نور کم خیلی خوب عمل می کند و رنگ ها را روشن و واضح نشان میدهد. فاصله کانونی این لنز برای عکاسی و فیلم برداری رئال، بی نظیر است. از طرفی distortion کمی هم دارد.

  1. Tokina AT-X 11-20mm f/2.8 Pro DX

10 تا از برترین لنزهای واید

مزایا:

مناسب برای عکاسی از آسمان پر ستاره

دارای هود لنز

وضوح عالی تصاویر هم در مرکز و هم لبه ها

معایب:

فاصله کانونی بالایی ندارد

سوئیچ از حالت فوکوس دستی به خودکار سخت انجام می شود

 

ازجمله لنز های پیشرو با زاویه باز برای دوربین های DSLR با فرمتAPS-C همین لنز Tokina 11-16mm.این لنز از جهت داشتن فوکوس تک لمسی شهرت دارد. به این معنا که شما قادر خواهید بود با فشردن تنها رینگ فوکوس در کسری از ثاینه از حالت فوکوس دستی به فوکوس خودکار انتقال یابید. این را هم در نظر داشته باشید که موتور فوکوس خودکار نسبتا با سر و صدا همراه است. علاوه بر آن کیفیت تصاویر این لنز واید از شرکت canon خوب استو وضوح قابل توجهی دارد حتی در دیافراگم 2.8 و تحت distortion کنترل شده است.

  1. Zeiss Apo Distagon T Otus 28mm f/1.4 ZE

خرید لنز واید

مزایا:

کیفیت تصویر خوب

مناسب برای دوربین های با وضوح بالا

سرعت لنز بالا

معایب:

گران قیمت

وزن و سایز بالا

 

وضوح تصاویر حاصل از این لنز در مرکز و لبه ها بسیار بالاست. حتی در f/1.4 این لنز یکی از بهترین هاست در میان لیستی که تا به این جا تهیه کردیم. علاوه بر آن می توانید با تغییر دیافراگم به روی 2.8 بیشترین وضوح را داشته باشید.

البته نباید انحرافات کروماتیک آن را نادیده بگیرید. مانند سایر لنز ها با دیافراگم بالا ZEISS Otus 1.4/2.8 از سیستم نوری خود رنج می برد چون سازگاری خوبی ندارد، مشکلی که در f/1.4-4 هم دیده می شود. اما نگران نباشید چون این مشکل تنها با چند کلیک در lightroom قابل حل است.

  1. Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM

قیمت لنز واید کنن

مزایا:

نسبت قیمت به کیفیت آن خوب است

دارای لزرش گیر تصویر است

طراحی جمع و جوری دارد

در دیافراگم های باز، وضوح بالایی دارد.

معایب:

انحرافات هندسی کمی در زاویه های باز داردو

افت نور زیادی در زاویه های باز دارد.

 

این لنز فوق باز یا Ultra-wide از شرکت canon یکی از لنز ها با طراحی ارگونومیک هست. و نه تنها برای عکس برداری بلکه برای ضبط ویدئو هم مناسب است. علاوه لر آن به خاطر موتور فوکوس خودکار STM جدیدی که دارد، عملکرد لنز خیلی راحت و بدون سر و صدا می باشد. این لنز انتخاب عکاسان زیادی است چون همان طور که اشاره کردیم طراحی جمع و جوری دارد، دارای لرزش گیر تصویر است و از همه مهم تر سبک وزن است و با قیمت مناسبی در بازار موجود است.

  1. Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM

بهترین لنز واید کانن

مزایا:

پرسرعت، بدون سر و صدا و فوکوس خوودکار دقیق

کیفیت تصویر خوب حتی در لبه ها

Distortion خفیف در فاصله کانونی زیاد

معایب:

قطر فیلتر بزرگی دارد

افت نوری سیستم آن بالاست

و distortion نسبتا زیادی در فاصله کانونی های کم دارد.

 

اجازه دهید از ساختار آن شروع کنیم. کیفیت ساخت آن به حدی خوب است که دوست دارید آن را در دست بگیرید و عکاسی کنید. چرخش حلقه لنز نرم و خوبی دارد. این لنز واید از canon وضوح بالایی دارد حتی در لبه های تصاویر. این مدل لنز از کنتراست و رندر رنگی خوبی برخوردار است. واید بودن آن معقول است و به گرفتن عکس های خوب حتی در نور پس زمینه کمک می کند. لنزی با این مشخصات بهترین انتخاب برای عکس برداری از مناظر و معماری است و به خوبی می تواند مفهوم را برساند.

  1. Canon EF 17-40mm f/4L USM

خرید لنز واید کانن

مزایا:

رندر رنگی فوق العاده ای دارد

وضوح تصویر در لبه ها هم محسوس است

فوکوس خودکار سریع و بدون نویزی دارد

سبک وزن است

معایب:

Distortion هندسی سخت و قابل توجهی دارد

لنز پر سرعتی نیست.

 

این لنز با وجود قیمت نسبتا پایین، داراری فوکوس خودکار سریع و بدون نویزی است. تصاویر آن وضوح بالایی دارند و جزئیات را به خوبی نشان می دهند. Distortion هندسی موجود هم با یک کلیک در برنامه های ویرایش عکس قابل حل است. لنز Canon EF 17-40/4L USM بخاطر کنتراست خوبی که می دهد و هم چنین رندر رنگی در سطح بالا تصاویر جذابی را به ثبت می رساند.

این هم لیستی از ده لنز برتر Canon که با هم مرور کردیم. امیدواریم در خرید لنز به شما کمکی کرده باشیم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *