دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

تجربه استفاده از تمام دوربین‌ها و لنز‌های کانن، با نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن

تجربه استفاده از تمام دوربین‌ها و لنز‌های کانن، با نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن

شاید شما هم مثل من علاقه داشته باشید در هنگام خرید لنز یا دوربین، لنزها و دوربین‌های مختلف را امتحان کرده و از خصوصیات متنوع از جمله عمق میدان، فاصله کانونی و … مطلع شوید. با پیشرفت شبیه‌سازها شما می‌توانید توسط نرم‌افزار تحت وبی که شرکت کانن برای محصولات خود قرار داده است، تجربه استفاده از تمام لنزها و دوربین‌های مد نظرتان را داشته و یا استفاده از نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن را تجربه کنید.

نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن این امکان را فراهم می‌کند تا تجربه‌های واقعی استفاده از لنز‌ها و دوربین‌ها را به طور مجازی تجربه کنید. در واقع می‌توانید صحنه‌های مختلف برای ترکیب‌ها و کامپوزیشن‌های دلخواهتان را پیدا کنید، حتی می‌توانید به اطراف حرکت کرده و زاویه‌های متفاوت را مشاهده کنید. این ویژگی باعث مزیت این نرم‌افزار شده است چرا که کارایی بسیار بیشتری نسبت به تصاویر ثابت دارند.

نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن
با اینکه در حال حاضر این نرم‌افزار دارای محدودیت‌هایی می‌باشد ولی باز در هنگام خرید به شما کمک بسیار بزرگی می‌کند. هم زمانتان ذخیره می‌شود و هم دقیقا همان چیزی را که نیاز دارید می‌خرید . در حال حاضر این نرم‌افزار برای دو دوربین 1DX و 5D Mark III  فعال است و احتمال می‌رود که دوربین سوم 5DS باشد.

نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن
همچنین لنزهای EF 24-105mm f/4L IS و 50mm f/1.4 USM، 70-200mm f/2.8 IS II نیز در این نرم‌افزار قابل شبیه‌سازی هستند که امیدواریم لنز‌های دیگری را نیز در بربگیرد و فقط روی یک سری مفاهیم ثابت نماند.
شبیه‌سازها کم کم به خانه‌های زیادی راه پیدا خواهند کرد. یک برنامه سرگرم کننده و کاربردی‌تر آن است که تفاوتی در نوع برند وجود نداشته باشد، با خیالی آسوده پشت میز در خانه بنشینید و تنظیمات مختلف را چک کنید.

نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن

نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن

نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن

برای استفاده از این نرم‌افزار واقعیت مجازی کانن به حداقل امکانات کافی سخت‌افزاری و گرافیکی نیاز دارید که در ادامه اشاره می‌کنم:

پردازشگر:
Intel i5-4590
کارت گرافیک:
NVIDIA GTX 970
میزان حافظه:
8 GB

نظر شما در این باره چیست؟
به نظر من که این نرم‌افزار برای یادگیری و آشنایی اصول عکاسی بسیار کاربرد دارد. اما نکته این است که آیا برای خرید لنز از تمامی جهات کافی است؟ البته که نه این نرم‌افزار هنوز بسیاری از خصوصیات در لنز هارا پشتیبانی نمی‌کند.
یکی از نقص‌های مهم و قابل توجه این برنامه عدم توجه به دریچه دیافراگم است. یعنی نمایی که از یک لنز پرایم 200 میلی‌متر می‌بینید، با نمای فاصله کانونی 200 میلی‌متر از یک لنز EF 70-200 یا یک لنز EF 200-400 یکسان است.
این مورد کمی ممکن است برای یادگیری کار را سخت کند. زیرا که می‌دانیم عمق میدان فاصله کانونی 200 میلی‌متر در لنز‌های متفاوت با هم یکسان نیست، و عواملی مانند دهانه لنز یا بزرگی دیافراگم می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد.
شکی نیست که هیچ چیزی نمیتوان جایگزین کاملی برای خرید و تست حظوری باشد و این موضوع کاملاً روشن است.
تجربیات شما از استفاده این نرم افزارچگونه بوده است؟ آیا برای شما سودمند بوده است؟ چه کاربردهای مفیدی برایتان داشته است؟ با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : مهتاب حسینی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *