دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

سیگما لنز 24-70mm F2.8 DG DN II را برای مانت‌های Sony E و Leica L معرفی کرد!

اخبار عکاسی
سیگما لنز 24-70mm F2.8 DG DN II را برای مانت‌های Sony E و Leica L معرفی کرد!

سیگما از جدیدترین نسخه لنز زوم استاندارد خود، 24-70mm F2.8 DG DN II، برای مانت‌های Sony E و Leica L رونمایی کرد. این لنز که به عنوان ارتقای مدل قبلی خود یعنی 24-70mm F2.8 DG DN Art شناخته می‌شود، از نظر ساختار اپتیکی و عملکرد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

تغییرات لنز جدید

لنز جدید سیگما، در مقایسه با نسل قبلی خود، اندکی در ابعاد کوچکتر و حدود ده درصد سبک‌تر شده است. طراحی اپتیکی این لنز، متشکل از نوزده المان در پانزده گروه، با بهره‌مندی از شش عنصر FLD شبیه فلوریت و دو عنصر SLD، در نگاه اول ممکن است مشابه نسل قبل به نظر برسد. اما استفاده از پنج عنصر آسفریک به جای سه عدد، نشان‌دهنده‌ ارتقای فرمول اپتیکی این لنز و به‌روزرسانی آن است.

شرکت سیگما با تلفیق تکنیک‌های طراحی مدرن، مواد شیشه‌ای نوین و توانمندی‌های ارتقا یافته در فرایند تولید، موفق به ارتقای عملکرد لنز در زمینه وضوح و کنتراست شده است.

فوکوس خودکار بهبود یافته

پنج سال پس از معرفی نسل اولیه، لنز جدید سیگما با بهره‌مندی از موتور خطی به جای موتور پله‌ای که مدل قبلی از آن بهره می‌برد، گامی فراتر در عرصۀ فوکوس خودکار برداشته است. شرکت سیگما با تلفیق تکنیک‌های طراحی مدرن، مواد شیشه‌ای نوین و توانمندی‌های ارتقا یافته در فرایند تولید، موفق به ارتقای عملکرد لنز در زمینه وضوح و کنتراست شده است. این پیشرفت چشمگیر، به خلق لنزی با میزان کما (coma aberration) کمتر و کیفیت‌های اپتیکی به مراتب مطلوب‌تر منجر گردیده است.

ارتقا فوکوس در لنز جدید به کاربران برای ثبت تصاویر با وضوح بهتر کمک می‌کند.

حداقل فاصله فوکوس با یک سانتی‌متر کاهش به ۱۷ سانتی‌متر (۶٫۷ اینچ) رسیده است که این امر موجب افزایش حداکثر نسبت بزرگنمایی (Maximum Reproduction Ratio) از ۰٫۳۴ برابر به ۰٫۳۷ برابر می‌شود. همچنین، قطر دهانه فیلتر آن در ۸۲ میلی‌متر ثابت باقی‌مانده است. از نظر ارگونومی، لنز ۲۴-۷۰ میلی‌متری جدید، دارای یک دکمه‌ دوم برای قفل فوکوس خودکار  (AFL) است تا کاربر به راحتی بتواند در حالت عمودی یا افقی دوربین، به این دکمه دسترسی داشته باشد. علاوه‌بر کلید‌های سوئیچ فوکوس خودکار/دستی (AF/MF) و قفل زوم، نسخه‌ دوم این لنز دارای دو کلید جدید دیگر است:  یکی برای قفل حلقه‌ دیافراگم در حالت اتوماتیک (A) و دیگری برای بی‌صدا کردن چرخش این حلقه است.

قیمت و دسترسی

لنز سیگما ۲۴-۷۰ میلی‌متری F2.8 DG DN II | آرت از اواخر ماه مه با قیمت پیشنهادی ۱۱۹۹ دلار در دسترس خواهد بود که این رقم نسبت به قیمت زمان عرضه‌ نسخه‌ ۲۰۱۹، ۱۰۰ دلار افزایش یافته است.

شما می‌توانید تصاویر گرفته شده با این لنز را در پایین مشاهده کنید :

تصویر گرفته شده با لنز 24-70 سیگما تصویر گرفته شده با لنز 24-70 سیگما تصویر گرفته شده با لنز 24-70 سیگما تصویر گرفته شده با لنز 24-70 سیگما تصویر گرفته شده با لنز 24-70 سیگما تصویر گرفته شده با لنز 24-70 سیگما
arrow
arrow
شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : dpreview
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه