021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

انتخاب لباس برای نوزادان در عکاسی

انتخاب لباس برای نوزادان در عکاسی

عکس‌های نوزادان معمولا یک سبک و اتمسفر مشابه دارند اما در صورتی که می‌خواهید کمی خلاقیت نشان دهید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را مطالعه کنید تا بیشتر با انتخاب لباس نوزاد برای عکاسی آشنا شوید.

[relatedpost post=”82930″]

10- استفاده از لوازم دکوری با رنگ‌های پاستلی

راحت‌ترین راه‌حل تمرکز کردن روی رنگ‌ها است. در زمان انتخاب لباس برای عکاسی از نوزاد بهتر است رنگ‌های پاستلی و یا خنثی را انتخاب کنید زیرا این رنگ‌ها نماد معصومیت و آرامش هستند. آبی نرم، صورتی نرم، سفید، بژ و سرمه ای برخی از بهترین رنگ‌ها برای عکاسی از نوزاد هستند.

در صورتی که پدر و مادر نوزاد هم قرار است داخل عکس‌های شما حضور داشته باشند می‌توانید از آن‌ها بخواهید که لباس‌های خودشان را با لباس‌های نوزاد ست کنند و از رنگ‌های مشابه استفاده کنند. عکس‌های نوزاد معمولا خیلی رویایی هستند و به همین خاطر توصیه می‌کنیم از رنگ مشکی استفاده نکنید.

9- از پتوها و ملحفه‌های نرم استفاده کنید

هیچ چیز بامزه‌تر از بچه‌ای که داخل یک پتوی گرم و نرم قرار گرفته است نیست. شما می‌توانید یک نشیمن‌گاه نرم بسازید که به عنوان لباس هم برای نوزاد شما کاربرد دارد. همچنین می‌توانید از ملحفه‌های کوچک هم استفاده کنید و نوزاد را داخل آن‌ها بپیچید. با این کار دیگر نیازی نیست نگران این باشید که چطور باید به تن سوژه لباس بپوشانید یا لباس‌های او را عوض کنید.

8- استفاده از لباس‌های حیوانی

استفاده از لباس‌های حیوانی بامزه برای عکاسی از نوزاد‌ها خیلی متداول است. شما می‌توانید در سطح اینترنت و یا به صورت آنلاین لباس‌های حیوانی بامزه مختلفی را برای نوزادهایی که قرار است از آن‌ها عکاسی کنید پیدا کنید. همچنین می‌توانید از اسباب‌بازی‌ها و لوازم دکوری مشابه لباس آن‌ها هم برای تقویت تصاویر خودتان استفاده کنید.

7- استفاده از پارچه‌های نرم و پرزدار

شما می‌توانید از هرچیزی که نرم و پرزدار است به عنوان لباس مناسب برای عکاسی از نوزاد استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سوژه شما پسر است یا دختر، هر نوزادی داخل پارچه‌های پرزدار زیبا به نظر خواهد رسید. همچنین می‌توانید از لباس‌های نرم، پارچه‌های پرز دار و یا دیگر لوازم بامزه هم استفاده کنید.

6- استفاده از کلاه و هدبند

کلاه و هدبند می‌تواند یک وسیله‌ی تزئینی خیلی خوب برای عکاسی از نوزاد باشد. شما با استفاده از این لوازم می‌توانید خلاقیت خود را نشان دهید. برای مثال می‌توانید از کلاه‌های بافتنی یا قلاب‌بافی شده استفاده کنید و یا حتی از وسایل تزئینی استفاده کنید که خودتان درست کرده‌اید.

البته باید خیلی مراقب باشید و فقط از وسایلی استفاده کنید که پوست نوزادها را تحریک نمی‌کند.

5- کاری کنید بچه‌ها شبیه بزرگسال‌ها دیده شوند

بچه‌هایی که مثل بزرگترها لباس پوشیده‌اند همیشه خیلی جذاب هستند. لباس‌هایی استفاده کنید که با ظاهری که در ذهن خلق کرده‌اید تطابق دارند. همچنین مراقب هم باشید که خیلی زیاده‌روی نکنید وگرنه نتایج به دست آمده خیلی خشک خواهند بود. به جای اینکه چندین لباس مختلف انتخاب کنید، می‌توانید از چند تکه لباس نمادین مثل کراوات، پاپیون یا کلاه استفاده کنید.

 

4- استفاده از رامپر نوزادی (رولباسی)

رامپر همیشه در انتخاب لباس برای عکاسی از نوزاد یک گزینه‌ی امن است. انواع مختلفی از رامپر کودک وجود دارد که به صورت آنلاین می‌توانید سفارش دهید و از آن‌ها برای عکاسی از نوزاد استفاده کنید. پوشیدن این لباس و بیرون آوردن آن از تن نوزاد خیلی آسان است. استفاده از برخی از این لباس‌ها به اندازه‌ای آسان است که می‌توانید بدون بیدار کردن نوزاد، این لباس را به تن او بپوشانید.

 

 

3- استفاده از زیبایی‌های بدن لخت نوزادها

نوزادها معمولا یک پوست نرم و بی نقص دارند که داخل عکس‌ها خیلی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. خیلی از عکاس‌ها زمان عکاسی از نوزاد ترجیح می‌دهند از آن‌ها به صورت لخت و بدون لباس عکاسی کنند. یک عکس نوزادی از بچه‌ای که لخت است همیشه خیلی طبیعی به نظر خواهد رسید. علاوه بر این، نوزاد در زمان لباس پوشیدن خیلی اذیت نمی‌شود و لازم هم نیست که او را بیدار کنید. شما می‌توانید یک لانه‌ی نرم بسازید و کودک را در یک وضعیت  راحت داخل آن قرار دهید.

2- آماده کردن نوزاد به شکل شخصیت‌های کارتونی

شما می‌توانید از شخصیت‌های فیلم‌های سینمایی و یا کارتون‌ها برای الهام گرفتن کمک بگیرید. ممکن است پدر و مادر کودک یک شخصیت فیلم محبوب داشته باشند و دوست داشته باشند که کودکشان به شکل آن دیده شود. همچنین ممکن است خود نوزاد مثل یکی از شخصیت‌های بامزه‌ی کارتون‌ها دیده شود.

لزوما نیازی نیست از لباس‌های پیچیده استفاده کنید بلکه می‌توانید از وسایل و لباس‌های ساده‌ای استفاده کنید که داستان را به شکل کامل بازگو می‌کنند. برای مثال می‌توانید برای بازسازی شخصیت هری پاتر از یک عینک که شبیه عینک هری پاتر است استفاده کنید. حتی می‌توانید با استفاده از رژ لب‌های ضدحساسیت هم روی پیشانی نوزاد موردنظر زخم هری‌پاتر را بازسازی کنید.

1- استفاده از لباس‌های فصلی

علاوه بر موارد بالا، در زمان انتخاب لباس برای عکاسی از نوزاد می‌توانید از لباس‌های فصلی هم استفاده کنید. کریسمس و یا عید نوروز گزینه‌های خوبی هستند که باعث خواهند شد نوزادهای شما خیلی بامزه‌تر دیده شوند. همچنین می‌توانید از لباس‌های تابستانی و یا پائیزی هم استفاده کنید ولی باید خیلی مراقب باشید که این تم‌ها با شخصیت نوزادی که می‌خواهید از آن عکاسی کنید سازگار باشد.

 

سخن نهایی

لباس پوشیدن به نوزادها برای عکاسی اغلب اوقات به خلاقیت عکاس بر می‌گردد. از امتحان کردن چیدمان‌های مختلف نترسید ولی همیشه تلاش کنید سوژه‌ی شما تا جای ممکن راحت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *