021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی کلوزآپ از نوزادان، چرا و چگونه؟

عکاسی کلوزآپ از نوزادان، چرا و چگونه؟

عکاسی از نوزادان وجود عکاس را گرما بخشیده و دنیایی از شور و شادی به بینندگان عکس می‌بخشد، به خصوص اگر اخیراً صاحب بچه شده باشید یا در خانواده تان نوزادی به تازگی متولد شده باشد اهمیت این موضوع پر رنگ تر میشود. اغلب اوقات هنگام عکاسی از نوزادان، عکاس قصد دارد تا نوزاد را مرکز توجه عکس قرار دهد درواقع والدین علاقه زیادی به دیدن عکس پرتره نوزادشان با جزییات کامل دارند و خود عکاس هم از این موضوع بسیار لذت می‌برد.

close-up-newborns-10
تجهیزات لازم برای عکاسی از نوزادان

استفاده از یک لنز ماکرو یا فیلتر کلوز آپ، به شما کمک می‌کند تا بدون برش زدن عکس که در بسیاری از مواقع کیفیت عکس‌ها را پایین می‌آورد، از نمای نزدیک‌تر عکاسی کنید. حالت ایده‌آل عکاسی از نوزادان عکاسی یک لنز ماکرو با شارپنس بالاست تا بتوانید در عین نزدیک شدن به نوزادان عکس‌هایی با جزییات بیشتر را به ثبت برسانید. لنزهایی مانند Canon EF 100mm یا Nikkor 105mm می‌تواند برای این کار بسیار مناسب باشد. زیرا هم قابلیت ماکرو دارد و هم به دلیل فاصله کانونی بلندی که دارد، می‌توانید از فاصله‌ای دورتر عکاسی کنید و در هنگام عکاسی آتلیه، مشکل ایجاد سایه‌های فلاش روی سوژه را ندارید.

اگر هم تهیه این لنز‌ها برای‌تان راحت نیست، می‌توانید از فیلتر‌های کلوزاپ استفاده کنید. این فیلتر‌ها که مه هم در نورنگار آنها را عرضه می‌کنیم، با اندازه های مختلف برای دهانه‌های متفاوت لنز‌ها عرضه می‌شوند، همانند فیلتر‌های عادی روی لنز بسته می‌شوند، اما نسبت بزرگنمایی لنز را بیشتر می‌کنند و می‌توانید با آنها از فاصله نزدیک عکس کلوزاپ بگیرید.

close-up-newborns-11البته اگر لنز ماکرو یا فیلتر کلوز آپ ندارید نگران نباشید یک لنز زوم هم در این زمینه به کار ‌می‌آید، می‌توانید کمی از سوژه دور شوید و همچنان بدون نیاز به برش زدن، عکستان را بگیرید. اگر از لنز زوم استفاده می‌کنید ویرایش بعد از کار در بهبود کیفیت عکس بسیار کمک می‌کند.

لنزهای فیکس غیر ماکرو ممکن است برای گرفتن کلوز آپ در هنگام عکاسی از نوزادان کمی چالش برانگیز باشند، البته این موضوع به حداقل فاصله فوکوس لنز( اینکه چقدر می‎توانید به سوژه نزدیک شوید در حالیکه فوکوس حفظ شود) بسیار وابسته است.

خلاصه آن که سرمایه گذاری روی یک لنز ماکرو فیکس یا فیلتر کلوز آپ برای اینکار مناسب و درست به نظر می‌آید.

عکاسی از نوزادانعکاسی از دست‌ها:

معمولاً به دست های کوچیک نوزادان و لطافتشان توجه بسیاری میشود. دو روش برای گرفتن عکسهای جذاب و کلوز آپ از دستان نوزادان وجود دارد. اولین روش برای عکاسی از دستان نوزادان گرفتن عکس از نمای نزدیک و بالاست. فراموش نکنید لطافت دستان وقتی بیشتر به چشم میاید که کنار دیگر اندام های بدن دیده شوند.

روش دوم برای عکاسی از دست‌های کودک گرفتن دست نوزاد کنار دست فرد دیگری است در واقع با اینکار اندازه اصلی آن‌ها را نشان می‌دهید و تمرکز را روی کوچکی دست ها بیشتر می‌کنید که خیلی جالب است. برای اینکار حتی می‌توانید دست‌ها را کنار اشیاء دیگر مانند حلقه ازدواج پدر و مادر کودک بگذارید و عکس بگیرید.

عکاسی از نوزادان

همینطور که نوزاد بزرگ و بزرگ تر می‌شود دست ‌ها نشانه خوبی برای نمایش روند رشدش است، هنگامی که نوزادتان بزرگتر میشود حتما توجه بیشتری روی دست‌ها و نحوه استفاده از آن ها برای حفظ تعادلشان داشته باشید. برای مثال فیگور چهار دست و پا میتواند سوژه خوبی برای عکاسی از نوزادان باشد، یا مثلا اینکه جایی را نگاه دارد و به کمک آن بایستد.

عکاسی از نوزادان

عکاسی از صورت:

برای والدین، صورت نوزادشان به اندازه یک دنیا ارزش دارد. عکاسی با جزئیات در زاویه های مختلف به شما تصاویر زیبایی را ارائه میکند. سوراخ های بینی یا مژه ها میتواند تاثیر زیادی روی بیننده عکس بگذارد. همچنین گوش‌ها، لب‌ها و مو‌ها هم به همان اندازه برای گرفتن کلوز آپ اهمیت زیادی دارند.

عکاسی از پاها:

پاهای کودکان بسیار نرم و لطیف هستند. البته ممکن است بلافاصله یکی دو روز بعد از تولد بخاطره سرنگ های وصل شده به آن ها زیاد خوب بنظر نیایند، ولی نگران نباشید میتوانید این اشکالات را در ویرایش عکس اصلاح کنید. عکاسی از پاها از نمای نزدیک حس خواستن لمس آن ها و لطافتشان را به بیننده القا میکند.

عکاسی از نوزادان

سعی کنید وقتی نوزادتان به پشت یا روی شکم خوابیده است از آن عکاسی کنید. در هردوی این حالت‌ها میتوانید به راحتی یک جسم خانوادگی (مانند یک جفت کفش تمیز پدر برای پسرها یا کفش‌های تمیز پاشنه بلند مادر برای دخترها) را کنار پاها قرار دهید و باز هم روی کوچکی پاها تاکید کنید. این نوع عکاسی از نوزادان بسیار مورد علاقه والدین است.عکاسی از نوزادان

همینطور که نوزادان بزرگ میشوند نسبت به اعضای بدنشان خصوصا پاها بیشتر کنجکاو میشوند. میتوانید در حالیکه پاهایشان را روبروی صورتشون گرفتند و به آن ها زل زده اند یا آن ها را می‌مکند، از آن ها عکاسی کنید اینکار را میتوانید زمانی که سعی میکنند روی دوپای خود بایستند هم انجام دهید.

عکاسی از نوزادان

عکاسی از نوزادان

جمع بندی

عکاسی از نوزادان از نمای نزدیک برای نمایش زندگی جدید یک نوزاد بسیار حیاتی و ضروری است عکس گرفتن از اعضای کوچک آن ها میتواند برای قاب کردن و به دیوار اتاق زدن عکس، بسیار مناسب باشد. همچنین والدین تشویق میشوند تا یک آلبوم از روند رشد کودکشان تهیه کنند و در زمان های بعد از آن لذت ببرند. پیشنهاد می‌کنیم مطلب عکاسی از کودکان در خانه را نیز بخوانید.

[porto_blog post_layout=”medium” columns=”3″ post_in=”14806″ number=”1″]

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *