021-7356

آموزش جامع عکاسی از ابر

آموزش جامع عکاسی از ابر

ابزار‌های عکاسی

برای عکاسی از ابر عکاسان توانسته‌اند با روی‌آوردن به ابزاری مانند فیلتر‌های فتوشاپ و استفاده از وسایل شفاف‌کننده عکس‌ها را تا حدودی به واقعیت تبدیل کنند، با این حال، این شرایط همیشه ممکن نیست. علاوه بر این، خود آسمان همیشه مطابق میل عکاس عمل نمی‌کند. گاهی اوقات برای یک عکس فوق‌العاده آماده می شوید اما آسمان خسته کننده و بی‌علاقه است. برخی اوقات، آسمان به سادگی حال و هوای مناسب را منتقل نمی‌کند. گاهی اوقات یک تصویر به یک آسمان جدید احتیاج دارد.

نکات مهم در عکاسی از ابر

دوربین خود را در همه جا با خود حمل کنید و همواره به این نکته توجه کنید که در هنگامی که کارهای روزمره خود را انجام می دهید به آسمان هم نگاه کنید. اگر ابرها کار جالب انجام می‌دهند، از آنها عکس بگیرید. شروع به ایجاد مجموعه‌ای از عکس‌های ابری کنید و آنها را برای استفاده بعدی ذخیره کنید. نباید ابرها همیشه زیبا و شاداب باشند و یا در یک آسمان پر جنب و جوش قرار بگیرند، عکس از همه‌ی انواع ابر به کار شما می آید و ساختن مجموعه متنوع بسیار مهم است. این عکس‌ها، درحالی که اغلب به اندازه کافی جالب هستند، می‌توانند به صورت تصاویر مستقل درآیند.

تاریخچه عکاسی از ابر

عکاسی از ابر

در ابتدا یک عکاس بلژیکی شروع به عکاسی از ابرهای سیاه و سنگین کرد و با تصاویر سیاه و سفید تعجب همگی را برانگیخت. در اوایل تا اواسط قرن بیستم، عکاس آمریکایی آلفرد استیگلیتز (1964-1864) مجموعه‌ای از عکس‌های ابرها را با نام “معادل” (1925-1925) ایجاد کرد. مقاله‌ای در مورد این مجموعه در وب سایت مجموعه فیلیپس، موجود است. یک زیبایی شناسی سمبلیستی که زیربنای این تصاویر است وجود دارد، که به طور فزاینده‌ای باعث افزایش تجربیات، افکار و احساسات در عکاسان می شود. اخیراً عکاسانی همچون رالف اشتاینر، رابرت دیویس و تسلی حاجی‌دیمیتوریو، برای تولید چنین تصاویری اقدام کرده اند.

[relatedpost post=”114481″]

ترفندهایی برای شکار ابرهای عالی

آموزش عکاسی از ابرها

همیشه بیش از آنچه نیاز دارید عکس از آسمان تهیه کنید.

نور تصویر را کم کنید. آسمان در طول روز به طرز چشمگیری روشن است. ابرها در معرض گرمازدگی هستند و بی پروا به نظر می رسند. بی‌هوا و بدون شمارش عکس بگیرید و نترسید، شما همیشه می‌توانید بعد از پردازش عکس‌ها، بهترین تصاویر را ایجاد کنید. خلاق باشید، ابرها بسیار انتزاعی هستند و چیزهای جالبی را می‌توانید با آنها امتحان کنید. مراقب چیزهایی که در آسمان است باشید. وقتی یک پرنده یا هواپیما در وسط قاب شما قرار دارد، ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. سعی کنید از این چیزها به عنوان پوئن مثبت استفاده کنید و با استفاده ا این المان ها آسمان را خاص و جالب‌تر کنید. حتی اگر آسمان همیشه زیبا باشد، گاهی اوقات باید آن را زیباتر کنید. این کار به‌راحتی در فوتوشاپ قابل انجام است.

دلپذیر کردن ابر

همه ابرهای بزرگ و سفید را دوست دارد.

آنها می‌توانند صحنه را زیبا و پرانرژی‌تر کنند. ابرهای شاداب با انتهای صاف و سفید در ابرهایی که روی یک پس زمینه آبی روشن دیده می‌شود، این تصویر بسیار زیبا و دلپذیر است. با پیداکردن زاویه مناسب و قرار دادن این ابر‌ها در کادر دوربین، میتوانید این تصویر زیبا را خلق کنید.

ابرهای آنتیک

راهنمای عکاسی از ابر

این ابرها تقریبا کلیشه‌ای شده‌اند اما همچنان می‌توانند در زیبا شدن تصاویر، تاثیر زیادی داشته باشند. ابرهای قدیمی تمایل بیشتر زوایای نرم دارند و کم رنگ‌تر هستند. ممکن است وجود آنها یکنواخت و کسل‌کننده باشد اما شما می‌توانید آنها را به عنوان پس زمینه‌ای زیبا برای ابرهای جدیدتر در نظر بگیرید.

ابرهای تیره

ابرهای تیره با خطوط کمرنگ‌تر و کنتراست کمتر بسیار زیبا هستند اما ناهموارتر دیده می‌شوند. شما می‌توانید با این ابرهای ناهموار، احساس قدرت را به یک عکس اضافه کنید. این ابرها احساس بیننده را برانگیخته میکنند و واقعاً می‌توانند حس تنش را به یک عکس اضافه‌کنند. این ابرها دارای کنتراست بالایی هستند و اغلب بسیار تاریک هستند، اما معمولا میتوانند آسمان قبل از طوفان را به شما نشان‌دهند.

خلاقیت در عکاسی از ابر

شما می‌توانید به ابرهای خود حس زندگی ببخشید.

می‌توانید به راحتی شکل آنها را به طور جالبی تغییر دهید. این تغییر شکل معمولاً بستگی به سبک تصویری دارد که شما میخواهید در نهایت داشته باشید. اما با توجه به اینکه ابرهای انتزاعی بسیار زیاد  هستند، گرفتن تصاویر مختلف از آنها کار بسیار راحتی است. از آزمایش کردن و گرفتن تصاویر در زوایای مختلف نترسید، در ابتدا ممکن است نتیجه های جالبی نگیرید اما با تمرین میتوانید بهترین عکس ها را بگیرید.

کارهایی که می توانید برای عکاسی از ابرها انجام دهید

عکاسی از ابر

به عکس هایتان یک رنگ عجیب غریب اضافه کنید.

ما عادت داریم ابرهایی سقید با رنگ آبی آسمان را به عنوان یک عکس طبیعی ببینیم. اما شما می توانید آنها را با رنگ‌های دیگر نیز ترکیب کنید و یک عکس زیبا خلق کنید. آنها را پر پیچ و تاب کنید. با توجه به اینکه ابرها شکل از پیش تعریف شده‌ای ندارند می‌توانید از ابزاری مانند مایع استفاده کنید تا آنها را به شکل دلخواه خود قالب بندی کنید. پرندگان ، رنگین‌کمان‌ها و رعد و برق همه می‌توانند پیچیدگی جالبی را به آن اضافه کنند. شما ابرهای خود را شکار کرده‌اید حالا چه چیزی میتواند آن ها را زیباتر کند؟ همانطور که در بالا ذکر شد، همیشه نمی‌توانید روی خوب گرفتن عکس حساب کنید و انتظار داشته باشید بهترین نتیجه ها را بگیرید، باید خلاقیت خود را وارد عمل کنید و با اضافه کردن المان های جدید و ادیت و فیلتر‌های جذاب در فتوشاپ عکس خود را زیبا‌تر کنید.

[relatedpost post=”128699″]

نکات ادیت تصاویر ابری

اگر در ذهنتان یک عکس شگفت انگیز داشتید ولی نتوانستید آن عکس را بگیرید اصلا ناراحت نشوید.

گالری خود را بگردید و بهترین و نزدیک ترین عکس به چیزی که در ذهنتان هست را پیدا کنید. بعد از اینکه مطمعن شدید آسمانی که انتخاب کرده‌اید با چیزی که در ذهنتان است مطابقت دارد عکس اصلی را برش دهید. سعی کنید عکسی که انتخاب کرده‌اید را با آن عکسی که مد نظرتان بود در فتوشاپ ترکیب کنید و یک عکس جدید بسازید. نحوه ی نورپردازی‌ها را با هم مطابقت دهید و کنتراست و نور عکس‌ها را با هم هماهنگ کنید.

[relatedpost post=”124395″]

 چند ترفند جالب دیگر

می‌توانید اندازه آسمان را تغییر دهید. به عنوان مثال، در تصویری که گرفته اید بالای آسمان نسبتاً خوب به نظر می‌رسد اما در انتهای قاب قطع شده است. با اضافه کردن یک آسمان جدید که بلندتر است می‌توانید تصویری جالب با ابعاد بزرگتر ایجاد کنید. اما همیشه لازم نیست که یک آسمان را جایگزین کنید. شاید عکس شما هیچ آسمانی ندارد،  اما مقداری آب یا سطوح انعکاس دهنده دیگر دارد که میتوانید با استفاده از آن بازتاب جالب ایجاد کنید.

این ادیت تصاویر  اگر به خوبی انجام شود، تصویری خارق العاده ایجاد می شود که با ترکیب تصویر چند آسمان با هم امکان پذیر است. تصاویر مختلف را امتحان کنید. آنها را بچرخانید و آزمون و خطا کنید. خلق یک تصویر زیبا از آسمان درصورتی که زاویه مناسب عکاسی را پیدا کنید و تصویر نهایی را به درستی ادیت کنید، کار بسیار راحتی است.

[relatedpost post=”136965″]

عکاسی در یک روز ابری

راهنمای عکاسی از ابر

یک روز ابری می تواند یک روز عالی برای عکس گرفتن باشد. از آنجا که از زمستان به تابستان می رویم، یک روز بهاری ابری یک فرصت عالی برای عکاسی از ابر و ایجاد تصاویر محسور کننده است. شما نمی‌توانید عکسی را بگیرید که در اوایل عصر با یک آسمان آبی عمیق و ابرهای نارنجی روشن شعله‌ور گرفته شده است. سازنده‌های این تصویر ابری دراماتیک می توانند یک عنصر ترکیبی قابل توجه باشند و به طور حتم کنتراست و لرزش را به عکس‌های شما اضافه می‌کنند.

همه عاشق یک روز زیبا، روشن و آفتابی هستند. اما تابش مستقیم نور خورشید و سایه‌های خشن از نور خورشید، بعضی اوقات می‌تواند تصاویر بی‌تاب و ناخوشایند ایجاد کند. بدون ابر، برخی از عکس‌های منظره می‌توانند کمی خسته کننده به نظر برسند و در نتیجه، عکاسان را به اتکا به عناصر دیگر ترکیب، ترغیب کند.

کلام آخر

ابرها یک بوم عالی و سرگرم کننده برای خلق تصاویر زیبا هستند. در عکاسی از آنهای می توان خلاقیت زیادی به خرج داد و به کمک آنها میتوان توانایی های خود را به عنوان یک عکاس گسترش داد. بزرگترین قدرت آسمان بی انتها بودن آن است. از آن بهره بگیرید و بهترین تصاویر را خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *