021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کدام دوربین‌ها برای عکاسی زیر باران مناسب ترند؟

کدام دوربین‌ها برای عکاسی زیر باران مناسب ترند؟

هر چهار دوربین در شرایط نسبتاً سخت بارش باران و شرایط مه آلود مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بر خلاف اینکه ممکن است فکر کنید از آنجایی که این دوربین‌ها همگی در یک رده هستند پس باید انتظار نتایج مشابهی را داشت.

 

اما باید گفت که نتایج برای همگی آن‌ها یکسان نیست. نتایج دقیق آزمایش مقاومت دوربین ها در برابر آب به طور کامل در دسترس است اما اگر مایل باشید می‌توانید برخی از این نتایج را در زیر مشاهده کنید:

 

دوربین کانن 5D Mark IV و اُلیمپوس OM-D E-M1  آزمایش مقاومت دوربین ها در برابر آب را بدون هیچ مشکلی با موفقیت پشت سر گذاشتند. آب به هیچ قسمتی از این دوربین‌ها وارد نشده است.

 

دوربین نیکون D850 مقداری نشتی در منظره‌یاب خود داشت که در این صورت نیاز است که از پوشش Nikon BS-3 hot shoe استفاده شود. به غیر از این سایر قسمت‌های آن خشک باقی ماند.

 

دوربین سونی A7R III عملکرد بدی داشت. میزان زیادی آب وارد وارد قسمت باتری آن شد و همچنین عملکرد بدی را در آزمون قرارگیری در معرض مه و غبار به مدت پانزده دقیقه، از خود ارائه داد.

 

البته باید توجه داشت که در توضیح نتایج این آزمایش به سایر نسخه‌های این دوربین‌ها باید دقت شود اما این آزمایش نشان می‌دهد که وضعیت دوربین سونی A7R III در تغییرات آب و هوایی چگونه است و شاید لازم باشد که سونی توجهی به نحوه ی طراحی Mark IV داشته باشد.

 

شما می‌توانید برای مشاهده ی نتایج آزمایش این چهار دوربین به سایت imaging-resource.com مراجعه کنید.

 

هم‌چنین برای محافظت از دوربین خود می‌توانید از کاورهای ضدآب و کیف‌های مخصوص دوربین همراه با کاور باران استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *