021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه کرونا باعث محبوبیت رینگ لایت شد؟

چگونه کرونا باعث محبوبیت رینگ لایت شد؟

پاندمی کرونا تغییر چشمگیری در کسب و کارها ایجاد کرد. دورکاری و راه اندازی مشاغل خانگی از جمله مواردی بود که در اثر این پاندمی شکل گرفت و امروزه به محبوبیت رسیده است. لازمه بسیاری از این مشاغل نمایش یک محصول، ساخت ویدیو، یا گفتگوی آنلاین به شکلی باکیفیت و تاثیرگذار است. همین موجب شده نیاز به خرید رینگ لایت بیش از پیش احساس شود. در ادامه با کاربرد رینگ لایت در خانه آشنا خواهید شد.

کاربرد رینگ لایت در خانه چیست؟

در ادامه به معرفی مشاغل خانگی خواهیم پرداخت که در دوران قرنطینه و دورکاری بیش از پیش رونق گرفتند و برای افزایش کارایی نیاز به تجهیزات نورپردازی مانند رینگ لایت دارند.

ساخت ویدیو آموزشی

اینروزها ویدیوهای آموزشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. چه بخواهید خودتان در تصویر باشید و همانند یک بیوتی بلاگر، نحوه آرایش کردن را روی صورت خودتان نشان دهید، چه بخواهید کارهای هنری مختلفی را آموزش دهید، نیاز به نور کمکی خواهید داشت. رینگ لایت یکی از بهترین و ساده‌ترین تجهیزات برای ساخت ویدیو آموزشی برای شبکه‌های اجتماعی است. با قراردادن موبایلتان در هولدر داخل رینگ لایت می‌توانید نور کافی روی صورتتان بتابانید و بتوانید با دقت و کیفیت بیشتری کارهای آرایشی را آموزش دهید.

اگر می‌خواهید تمرکز دوربین و رینگ لایت روی محصول یا یک کار هنری باشد و خودتان در آن نقشی ندارید، می‌توانید از رینگ لایت‌ رومیزی استفاده کنید تا هم بتوانید موبایلتان را روی آن قرار دهید هم فاصله نور و کاری که انجام می‌دهید متناسب و قابل تنظیم باشد.

کسب و کارهای خانگی که دوران کرونا باعث محبوبیت رینگ لایت شده اند

کاربرد رینگ لایت در خانه برای برگزاری کلاس آنلاین

با غیرحضوری شدن کلاس‌ها، به خصوص باشگاه‌های ورزشی، کلاس‌های آنلاین رونق بیشتری گرفتند. هر فردی می‌تواند در خانه خود با کمترین امکانات نسبت به انجام حرکات ورزشی که مربی به او می‌گوید اقدام کند. اما نکته‌ای که موجب می‌شود رینگ لایت برای کلاس آنلاین ورزشی اهمیت پیدا کند این است که مربی بتواند حرکات را به بهترین شکل به شاگردانش نشان دهد. وجود نور کافی و روشن بودن فضای حرکتی مربی، او را حرفه‌ای‌تر نشان داده و با ارائه تصویر باکیفیت‌تر شانس داشتن شاگردان بیشتری خواهد داشت. معمولا کلاس‌های آنلاین ورزشی نیاز به یک رینگ لایت با پایه بلند دارند که بتوان زاویه آن را تغییر داد و به دلخواه تنظیم کرد.

کسب و کارهای خانگی که دوران کرونا باعث محبوبیت رینگ لایت شده اند

علاوه بر کلاس‌های ورزشی، سایر کلاس‌های آنلاینی که نیاز به برگزاری به شکل تصویری دارند نیز به رینگ لایت نیاز خواهند داشت. بعنوان مثال، کلاس‌های نقاشی یا طراحی نیز در صورت وجود رینگ لایت با کیفیت بیشتری به صورت آنلایت برگزار می‌شوند. اما در اغلب مواقع داشتن یک رینگ لایت رومیزی می‌تواند برای چنین کلاس‌هایی کافی باشد.

جلسات آنلاین شرکتی

برگزاری جلسات به صورت آنلاین طی دو سال اخیر به یک امر مرسوم تبدیل شد. چه یک جلسه کاری مهم با سایر شرکایتان داشته باشید چه فقط بخواهید یک جلسه درون سازمانی داشته باشید، اینکه سایر افراد بتوانند تصویر شما را واضح ببینند بسیار مهم است چرا که اینگونه به سایرین القا خواهید کرد که جلسه آنلاین همانند یک جلسه حضوری جدی و رسمی است و همه چیز باید در آن رعایت شود.

رینگ لایت مناسب برای جلسات آنلاین اغلب رینگ لایت رومیزی است که قد آن به قدری باشد که بالاتر از دروبین لپتاپتان قرار بگیرد تا بتواند نور را به شکلی طبیعی و یکسان روی صورتتان قرار دهد. همچنین با توجه به فاصله کمی که بین شما و رینگ لایت قرا ردارد، نیازی نیست یک رینگ لایت با شدت نور بالا تهیه کنید چرا که نور کم و متوسط آن نیز برای این کار کافیست.

کسب و کارهای خانگی که دوران کرونا باعث محبوبیت رینگ لایت شده اند

مشاوره روانشناسی آنلاین

جدا از جلسات آنلاین شرکتی، پاندمی کرونا نیاز به هم‌صحبتی و مشاوره را نیز بیشتر کرد و به موجب آن جلسات مشاوره آنلاین بیش از پیش شهرت پیدا کرد. وجود یک رینگ لایت برای مشاور و روانشناسانی که به شکل آنلاین با مراجعینشان ارتباط برقرار می‌کنند الزامی است چرا که هم می‌توانند تاثیر بیشتری به روی مخاطب بگذارند هم گوشی خود را در هولدر حلقه نوری قرار داده و حین یادداشت نکات مهم نیز نور کافی داشته باشند. هرچند اگر یک سه پایه کوتاه و رومیزی داشته باشید و نخواهید خیلی هزینه کنید با داشتن یک رینگ لایت سلفی نیز می‌توانید نور متناسبی برای چنین جلساتی ایجاد کنید فقط باید در نظر داشته باشید که نوری که از رینگ لایت به صورت شما می‌تابد بیش از اندازه زیاد نباشد که چهره شما قابل شناسایی نباشد!

حضور در ویدیوهای لایو

لایوهای اینستاگرام تاثیر بسیاری به روی فعالیت پیج‌های اینستاگرامی دارد. چه یک بلاگر باشید یا فقط یعنوان یک پیج آموزشی می‌خواهید جلساتی را به شکل لایو در اینستاگرام برگزار کنید، داشتن رینگ لایت اینستاگرام به بهتر دیده شدن شما کمک می‌کند. برای لایوها نیاز به رینگ لایت فیلمبرداری خواهید داشت اما از آنجایی که فاصله شما با دوربین و رینگ لایت کم است نیازی نیست به دنبال یک رینگ لایت حرفه‌ای بروید بلکه با یک رینگ لایت ساده، یا حتی در مواقعی با رینگ لایت سلفی که فقط روی گوشی موبایل قرار می‌گیرند، نیز می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

جلسات آنلاین با رینگ لایت

عکاسی از محصول

بسیاری از افراد امروزه محصولاتی را به شکل آنلاین در اینستاگرام برای فروش قرار می‌دهند که اغلب در خانه عکاسی می‌شوند. چه یک محصول همانند لباس را تهیه کنید چه کار هنری و دستی خودتان را برای فروش بگذارید، ارائه محصول مساله بسیار مهمی است که باید به باکیفیت‌ترین شکل ممکن انجام شود. با وجود گوشی‌های هوشمند جدید نیازی به داشتن یک دوربین حرفه‌ای نخواهید داشت اما داشتن یک رینگ لایت در چنین شرایطی بهترین سرمایه گذاری خواهد بود. با توجه به اینکه می‌خواهید محصول مورد نظرتان را با چه فاصله‌ای از دوربین عکاسی کنید، رینگ لایتی تهیه کنید که قابلیت تنظیم نور داشته باشد و بتوانید آن را از راه دور کنترل کنید تا بتوانید عکس‌های بهتر و باکیفیت‌تری از محصولتان بگیرید.

 

آمار آمازون نشان می‌دهد که در طی یک سال گذشته، رینگ لایت ها پرفروش‌ترین وسیله جانبی موبایل (بعد از قاب موبایل) بوده‌اند. یعنی حتی پرفروش‌تر از گوشی‌های هدفون یا شارژر‌های موبایل! در فروشگاه نورنگار هم رینگ لایت‌های مخصوص موبایل رینگ لایت‌های حرفه‌ای برای عکاسی و فیلم‌برداری صنعتی و پزشکی به فروش می‌رسند و یکی از پرفروش‌ترین کالا‌ها محسوب می‌شوند. بیشتر کسانی که خریدار رینگ لایت هستند هم قصد دارند از این ابزار‌ها برای نورپردازی ویدیو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین منتشر می‌کنند استفاده کنند.

اما چرا این ابزار‌ها این‌قدر محبوب شدند؟

محل استفاده آن‌ها کجاست و چه فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهند؟

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی کنیم به دلیل محبوبیت رینگ لایت در عکاسی و فیلم‌برداری امروز.

 

از دنیای گریم و دندانپزشکی تا شبکه‌های اجتماعی

اگر تا به امروز به یک اتاق گریم سینمایی یا تئاتر سری زده باشید، احتمالاً با نسخه‌های اولیه رینگ‌ لایت‌ها روبرو شده‌اید. گریمور‌ها برای چهره‌پردازی بازیگران، آن‌ها را جلوی یک آینه قرار می‌دهند که ابعاد نسبتاً بزرگی دارد و دورتادور آن آینه، لامپ‌های متعددی نصب شده است. معمولاً در اتاق‌های گریم، چراغ دیگری روشن نیست یا اگر هم هست، آن‌قدر نور کمی دارد که در برابر نوری که این لامپ‌های دور آینه ایجاد می‌کنند اصلاً تأثیری ندارد. دلیل این کار، این است که آن‌ها می‌خواهند تا نوری که روی چهره بازیگر در حال گریم می‌تابد، کاملاً از روبرو باشد. به این ترتیب می‌توانند همه اجزای صورت را بدون هیچ‌گونه سایه‌ای مشاهده کنند و کمترین جزئیات و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها را با دقت ببینند.

اما چرا به جای چندین لامپ کوچک در دورتادور آینه، یک لامپ بزرگ در بالای آیینه نصب نمی‌کنند؟

آینه اتاق گریم vanity mirror

پاسخ این سؤال، به ساخت رینگ لایت ختم می‌شود. وقتی نور از یک جهت روی چهره یا هر سوژه دیگری می‌تابد، در جهت مخالف تابش خودش، ایجاد سایه می‌کند. اما وقتی نور‌های یکسان از جهات مخالف به سمت سوژه می‌تابند، سایه‌های همدیگر را خنثی می‌کنند و هیچ سایه‌ای باقی نمی‌ماند. در واقع دایره نور‌ها، به صورت 360 درجه دورتادور چهره را بدون ایجاد هیچ‌گونه سایه‌ای روشن می‌کنند.

همین تکنولوژی به ساخت رینگ‌لایت‌ها منتهی شدند. رینگ‌ لایت‌های اولیه، معمولاً فلاش‌های کوچکی بودند که به جای اینکه روی کفشک فلاش دوربین نصب شوند، دور لنز دوربین قرار می‌گرفتند. این فلاش‌ها بلافاصله مورد توجه دندان‌پزشکان قرار گرفتند. زیرا یکی از مشکلات اصلی عکاسی از دندان‌ها (در روزگار قدیم) این بود که چطور از داخل حفره دهان، بدون ایجاد سایه عکاسی کنند. به همین دلیل رینگ لایت را روی لنز دوربین نصب می‌کردند و دوربین را تا جای ممکن به دهان بیمار نزدیک می‌کردند تا سایه کمتری روی دندان‌ها ایجاد شود.

ring flash رینگ فلاش

دندان‌پزشکان به جز اینکه با این وسیله عکس‌های بهتری از دندان‌ها می‌گرفتند، متوجه شدند که چهره افراد هم زیباتر ثبت می‌شد (حداقل در مقایسه با عکاسی با نور مطب پزشکی). مطمئناً برای کسانی که با عکاسی پرتره و نورپردازی تخصصی آشنا نبودند، چهره بدون سایه بسیار زیباتر از چهره سایه‌دار (در واقع با سایه‌های اشتباه) بود. حداقل مطمئن بودند که چهره را زشت‌تر از واقعیت آن نمی‌کنند!

استفاده از رینگ‌لایت‌ها برای فیلم‌برداری

دقیقاً به همان دلایلی که رینگ لایت‌ها برای عکاسی محبوب شدند، استفاده از رینگ لایت برای فیلم‌برداری نیز رونق پیدا کرد. این ابزار‌ها نورهای بدون سایه‌ای را ایجاد می‌کردند که برای فیلم‌برداری از چهره (مانند گوینده‌های خبر یا کمدی‌های یک نفره رو به دوربین) بسیار مناسب بود. البته به این شرط که سوژه به هیچ سمتی حرکت نکند و در تمام طول ضبط رو به دوربین باشد.

حالا دیگر کاملاً مشخص است که چرا در طی چند سال گذشته و خصوصاً در قرنطینه اجباری کرونا، این ابزار‌ها این‌قدر محبوب شدند. به ین دلیل که یوتیوبر‌ها، تقریباً تمام شرایط استفاده از این ابزار را پیدا کردند و ویدئو‌های یوتیوب در طی چند سال گذشته بسیار پرطرفدار شده‌اند. یوتیوبرها نیاز به ضبط ویدیو دارند، معمولاً دانش نورپردازی ندارند یا امکان نورپردازی با چند نور را ندارند. معمولاً تنها و رو به دوربین اجرا می‌کنند. بنابراین می‌توانند مشتری‌های رینگ‌لایت‌ها باشد.

آموزش با رینگ لایت

اما رینگ‌لایت‌هایی که یوتیوبر‌ها استفاده می‌کنند با فلاش‌های رینگی یا دایره‌ای شکل، یک تفاوت بسیار مهم دارند. فلاش‌هایی که معمولاً دندان‌پزشکان از آن‌ها استفاده می‌کردند، مانند باقی فلاش‌ها، نور را به صورت لحظه‌ای می‌تاباندند. یعنی برای ایجاد نور شدید، تنها در لحظه ثبت عکس، نور را تابانده و بعد خاموش می‌شدند. طبیعتاً برای فیلم‌برداری، نیاز به نور پیوسته است و اینجاست که رینگ‌ لایت‌های فعلی گسترش پیدا کردند.

رینگ‌لایت‌های فعلی، اگرچه گاهی اوقات برای عکاسی هم استفاده می‌شوند، اما معمولاً ترکیبی از تعداد زیادی LED های کوچک هستند که از نظر قدرت تابش با به پای فلاش‌های عکاسی نمی‌رسند، اما برای فیلم‌برداری کاملاً مناسب هستند. برخی از آن‌ها حتی می‌توانند با شدت نورهای مختلفی کار کنند. یعنی بدون اینکه مشکل پرش نور (فلیکر Flicker) داشته باشند، می‌توانید نورشان را کمتر یا بیشتر کنید.

ring light kelvin دمای رنگ رینگ لایت

اغلب رینگ لایت‌ها نوری طبیعی و نزدیک به نور سفید خورشید (با کلوین 5500) ایجاد می‌کنند که برای کارهای عمومی مناسب است. ضمن اینکه در برخی از مدل های پیشرفته‌تر، می‌توانید رنگ یا همان کلوین نور را هم تغییر دهید تا نور‌های زرد‌تر یا آبی‌تر ایجاد کند و به این ترتیب می‌توانید تراز سفیدی یا وایت بالانس صحنه را با استفاده از آن کنترل کنید.

 

استفاده از رینگ لایت همراه با تلفن‌های همراه

از آنجا که در طی یک سال گذشته، نیاز به ارتباط از راه دور برای بسیاری از افراد ضروری شده و بحث آموزش‌های آنلاین شدت گرفته است، اغلب معلم‌ها و مدرسین ترجیح می‌دهند تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اسکایپ، زوم، واتساپ و دیگر پلت‌فرم‌های آموزشی و شبکه‌های اجتماعی به آموزش بپردازند.

طبیعتاً با وجود کیفیت بالای دوربین‌های تلفن‌های همراه در ضبط ویدئو و عدم آشنایی و نیاز افراد عادی برای کار با دوربین‌های فیلم‌برداری پیشرفته‌تر، تنها نیازی که برای افزایش کیفیت آموزش‌های آنلاین احساس می‌شود، نه در زمینه افزایش کیفیت ویدیو‌ها، بلکه در زمینه زیباتر کردن چهره مدرس است!

ringlight webinar وبینار با رینگ لایت

مدرس‌ها ترجیح می‌دهند تا به جای استفاده از لامپ‌های پر نور خانه یا محل کارشان، از رینگ لایت‌ها برای نورپردازی ویدیو‌هایشان استفاده کنند. امروزه انواع گوناگونی از رینگ لایت‌ها را می‌بینیم که نه تنها سه‌پایه مخصوص برای نگهداری رینگ لایت را دارند، بلکه در میان خود رینگ لایت هم جایی برای نگهداری موبایل یا همان پایه مخصوص موبایل هم دارند. یعنی دقیقاً دوربین گوشی موبایل را در جایی نگه می‌دارند که باید باشد.

بسیاری از این رینگ لایت‌ها توسط بلوتوث کنترل می‌شوند یا یک فرستنده بلوتوث همراه آن‌هاست که می‌تواند ضبط ویدیویی را شروع کند یا خاتمه دهد. برخی از آن‌ها دارای پاور بانک برای شارژ راحت‌تر موبایل هستند و برخی دیگر نیز دارای باطری داخلی هستند تا نیازی به اتصال برق نداشته باشند. شما به راحتی می‌توانید گوشی موبایلتان را در جای خود ثابت کرده و روبروی آن بنشینید و با نورپردازی بدون سایه و استاندارد از خودتان فیلم تهیه کنید.

 

رینگ لایت‌ها برای عکاسی

گفتیم که رینگ لایت‌های موجود در بازار معمولاً برای فیلم‌برداری استفاده می‌شوند. اما طی یک سال گذشته اهمیت فروش آنلاین برای بسیاری از افراد چند برابر شده است. وقتی بسیاری از فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها تعطیل هستند و مشتریان آن‌ها کمتر شده است، صاحبان کسب و کار به این فکر افتاده‌اند که از بازار آنلاین برای عرضه و فروش محصولات خودشان استفاده کنند.

عکاسی صنعتی با رینگ لایت

می‌دانیم که نورپردازی صنعتی یا فروشگاهی کاری بسیار تخصصی و مشکل است و بسیاری از افراد توان مالی استخدام یک عکاسی حرفه‌ای برای عکاسی از محصولاتشان را ندارند. علاوه بر این خیلی از فروشندگان خانگی حتی دوربین‌های عکاسی هم ندارند و ترجیح می‌دهند تا با همان گوشی موبایل خودشان و برای شبکه اجتماعی عکاسی کنند.

کارکرد راحت رینگ  لایت‌ها باعث شده تا محبوبت این ابزار‌ها برای عکاسی از محصولات هم زیادتر شود. این ابزار‌ها سایه کمی ایجاد می‌کنند و برای عکاسی از محصولات کوچک‌تر مانند طلا و جواهر، میوه، بطری‌ها و ظروف کوچک، ابزار های الکترونیکی کوچک مانند فلاش دیسک‌ها و شارژر‌ها و … و به طور کلی، محصولاتی که اندازه آن‌ها کوچک است بسیار مناسب هستند.

 

قبل از اینکه یک رینگ لایت بخرید به این نکات توجه کنید

1. قیمت:

این اولین عامل مؤثر برای انتخاب این ابزار‌ها برای عکاسانی است که کسب و کار کوچکی دارند. اصولاً به همین دلیل هم بود که خیلی از عکاسان که به صورت حرفه‌ای به کار عکاسی مشغول نبودند یا عکاسی مد و پرتره‌های فشن نمی‌کردند، به سراغ رینگ لایت‌ها نمی‌رفتند. اما امروزه رینگ‌لایت‌های بسیار خوبی با قیمتی مناسب در بازار موجود هستند. شما اکنون می‌توانید یک رینگ لایت ارزان بسیار با کیفیت را با قیمتی از حدود 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان خریداری کنید.

2. وزن و اندازه:

می‌دانیم که امروزه بسیاری از انواع عکاسی مد و فشن در موقعیت‌هایی خارج از آتلیه انجام می‌شوند. اگر شما هم از آن دسته از عکاسان هستید که سوژه‌های خود در کویر، کنار دریا یا جنگل عکاسی می‌کنید، حتماً قبل از خرید، اندازه و وزن رینگ لایت‌ها را بررسی کنید. رینگ لایت‌های سنگین صرفاً در هنگام حمل و نقل مشکل ایجاد نمی کنند؛ بلکه ممکن است در اثر سقوط بر روی زمین هم آسیب شدیدتری ببینند. اصولاً هر چقدر این ابزار‌ها سنگین‌تر باشند، در صورت سقوط، امکان شکستن بدنه آن‌ها بیشتر می‌شود. موضوعی که نکته بعدی را برایتان با اهمیت‌تر می‌کند.

3. امکان تعمیر یا تعویض:

سعی کنید وقتی یک رینگ لایت خریداری می‌کنید، به امکان تعویض یا تعمیر قطعات مصرفی آن در آینده نیز توجه داشته باشید. فراموش نکنید که معمولاً رینگ لایت‌ها مانند دوربین‌ها و لنز‌های نورنگار، دارای گارانتی طلایی نیستند و احتمالاً تعمیر آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود. به همین دلیل بهتر است سعی کنید برند‌های با کیفیت تر‌ و شناخته شده تر مانند Godox را انتخاب کنید تا در صورتی که اتفاقی برای آن پیش آمد، بتوانید با خیال راحت آن را تعمیر کنید.

4. هماهنگی اطلاعات رینگ لایت با واقعیت:

همان‌طور که گفته شد، رینگ لایت‌ها با کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. خیلی از آن‌ها دارای پوشش پلاستیکی ارزان قیمتی هستند و نه تنها امکان تعمیر ندارند، بلکه معمولاً طول عمر کوتاهی داشته و ارزش خرید بالایی ندارند. پس پیشنهاد می‌کنیم ترجیحا به سراغ آن‌ها نروید. شاید اصلی‌ترین مشکل این رینگ لایت ‌ها این است که اغلب اوقات قدرت تابش آن‌ها با توضیحاتی که روی محصول نوشته مطابقت ندارند.

5. امکان تغییر شدت نور:

سعی کنید رینگ لایت ای را خریداری کنید که امکان تغییر شدت نور (دیمر) را داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید در زمان‌های مورد نیاز با دیافراگم‌های باز‌تر یا بسته‌تر هم عکاسی کنید و کنترل عمق میدان عکس را خواهید داشت. رینگ‌ لایت‌هایی که نور ثابت دارند، عملاً مانند یک چراغ معمولی عمل می‌کنند و کنترل کافی برای عکاسی به شما نمی‌دهند. خصوصاً اینکه با این رینگ لایت‌ها امکان فیلم‌برداری شما هم محدود می‌شود. چون نمی‌توانید در هنگام فیلم‌برداری هم به راحتی عکاسی سرعت و دیافراگم را کنترل کنید و کنترل نور برایتان مشکل می‌شود.

6. امکان استفاده همراه با ابزار‌های جانبی:

بسیاری از رینگ لایت‌ها دارای ابزار‌های جانبی اختصاصی هستند که همراه با خود رینگ لایت عرضه می‌شوند. مثلاً دارای سه‌پایه اختصاصی، ژل‌های رنگی مخصوص تغییر رنگ نور، کنترل از راه دور برای خاموش کردن یا تغییر شدت نور و … اما فراموش نکنید که خیلی از ابزار‌های نورپردازی و شکل دهنده‌های نور می‌توانند بین فلاش‌ها و رینگ‌ لایت‌ها به صورت مشترک استفاده شوند.

بنابراین وقتی یک رینگ لایت می‌خرید توجه کنید که آیا می‌توانید از ابزار‌هایی مانند سه‌پایه‌های استاندارد، چتر و سافت باکس هم استفاده کنند یا خیر. رینگ لایت‌هایی که امکان نصب چتر‌های نورپردازی را دارند برای عکاسی بسیار مناسب‌تر هستند و احتمالاً قیمت بالاتری هم دارند.

7. قابلیت‌های پیشرفته:

برخی از رینگ لایت ها را می‌توان روی دوربین هم نصب کرد. برخی دیگر امکان فلاش زدن دارند (یعنی نور آن‌ها در حالت عادی زیاد نیست و می‌توانند در لحظه ثبت عکس نور شدیدی بتابانند). همچنین کنترل شدت نور با ریموت کنترل، ویژگی شارژ سریع یا استفاده از شارژر تلفن‌های همراه، صفحه نمایش LCD و بسیاری از امکانات دیگر از قابلیت‌هایی هستند که می‌توانید در رینگ لایت‌های پیشرفته ببینید. ممکن است کمی هزینه بیشتر برای خرید رینگ لایت، در آینده بسیار برایتان مفید و سودمند باشد.

رینگ لایت حرفه ای professional ring light

استفاده صحیح از رینگ لایت

اصولاً خرید و استفاده از رینگ لایت به منظور قرار گرفتن دور لنز دوربین است. چون فقط در این صورت است که نوری بدون سایه را ایجاد می‌کنند. اما همان‌طور که گفته شد، ممکن است بعداً بتوانید از آن به عنوان یک منبع نورپردازی حرفه‌ای همراه با ابزار های شکل دهنده نور هم استفاده کنید. می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزش عکاسی نورنگار، یا مطالعه مطالب وبلاگ، درباره استفاده صحیح و کاربرد‌های این ابزار جالب بیشتر یاد بگیرید.

 

جمع بندی از کاربرد رینگ لایت در خانه

اگرچه پاندمی کرونا دوران سختی را برای همه افراد بوجود آورد اما تکنولوژی چیزی بود که توانست بسیاری را از این دوران سخت، چه از لحاظ عاطفی و چه اقتصادی، نجات دهد. برقراری ارتباطات آنلاین، حضور در کلاس‌های آنلاین و حتی راه اندازی کسب و کار آنلاین از جمله مواردی بود که در این دوران شکل گرفت. تا پیش از این شاید رینگ لایت را فقط برای کارهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌دادند اما نیاز به وجود یک نور یکسان برای متعادل ساختن نور محیط کار برای فیلمبرداری خانگی یا حتی عکاسی، موجب شد تا رینگ لایت‌ها به تجهیزات مهمی برای کسب و کارهای خانگی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *