021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی

راهنمای استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی

اما نحوه استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی به چه صورت است؟ در این مقاله از مجله نورنگار همراه ما باشید تا به شما استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی را آموزش دهیم.

مزیت استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی

باتری‌های دوربین عکاسی در بالاترین کارایی و عملکردشان تنها برای چند ساعت دوام دارند و بالاخره شارژ آن‌ها تمام می‌شود. شارژ شدن مجدد این باتری‌ها نیز زمان‌بر است و قطعا در حین عکاسی از یک مراسم مهم، نمی‌توان منتظر شارژ شدن باتری دوربین ماند.

آداپتورهای برق مستقیم این مشکل را برطرف کرده و این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوان دوربین‌های عکاسی را مستقیما به برق متصل کرد. یک سر این آداپتورها به دوربین عکاسی و سر دیگر به جریان برق وصل می‌شود تا به‌این‌ترتیب بتوان بدون نگرانی از اتمام شارژ باتری، بدون محدودیت زمانی از دوربین عکاسی استفاده کرد.

نکته مثبتی که در خصوص این اتصالات مستقیم وجود  دارد، امن بودن آن‌هاست و این که این نوع اتصال مستقیم هیچ‌گونه آسیبی به دوربین عکاسی موردنظر وارد نمی‌کند. از طرفی این آداپتورها گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بوده و حمل و استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده و راحت است.

معمولا آن‌ها حرارت کمتری تولید می‌کنند و از این‌ جهت آسیبی به قطعات داخلی دوربین عکاسی وارد نمی‌کنند. البته قطعا در این زمینه باید نکات و اصولی را در استفاده از این آداپتورها در نظر گرفت که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

استفاده از آداپتورهای برق مستقیم دوربین عکاسی

برای استفاده از برق مستقیم دوربین عکاسی، به یک سری آداپتورهای مخصوص تحت عنوان آداپتورهای AC نیاز است. این آداپتورها انواع بسیار متنوعی دارند و در انتخاب گزینه مناسب باید مدل دوربین عکاسی را در نظر گرفت. بسته به برند و مدل دوربین موردنظر، می‌توان یک آداپتور مناسب را برای آن انتخاب و خریداری کرد.

گاهی اوقات آداپتورهای برق مستقیم را به‌عنوان شارژر نیز در نظر می‌گیرند. این آداپتورها شامل سه بخش هستند:

  • یک کابل برق
  • یک منبع تغذیه خارجی
  • قطعه‌ای که به‌جای باتری دوربین قرار می‌گیرد و آداپتور را به دوربین عکاسی وصل می‌کند.

در حالت عادی وسایل الکتریکی که با برق کار می‌کنند دارای یک سری مدارها و اجزای داخلی به‌خصوص‌اند که می‌توانند جریان برق را از منبع اصلی گرفته، آن را مدیریت کرده و در بین بخش‌های مختلفی که به برق نیاز دارند توزیع کند. درست مانند اتفاقی که در یک تلویزیون یا یک کامپیوتر می‌افتد.

اما در خصوص دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری این داستان متفاوت است. این وسایل الکتریکی به‌صورت پایه‌ای به نحوی ساخته شده‌اند که با باتری کار کرده و به جریان مستقیم برق وصل نمی‌شوند.

در دوربین‌ها، تجهیزات داخلی و مدارهای مخصوصی وجود ندارد که بتواند با اتصال دوربین به جریان برق، ولتاژ موردنیاز را دریافت و توزیع کند. ازاین‌رو برای اینکه بتوان از جریان برق مستقیم دوربین عکاسی بهره برد، به این آداپتورها نیاز است.

نحوه انتخاب آداپتور سازگار با مدل دوربین

به‌صورت کلی برای انتخاب آداپتور برق مستقیم دوربین‌های عکاسی یک پروتکل جامع وجود دارد. اول‌ از همه باید به ولتاژ آداپتور و دوربین نگاه کرد. ولتاژها باید حتما با هم یکسان و در یک محدوده باشند.

نکته مهم بعدی توجه به آمپر آداپتور است. این آمپر باید برابر یا بیشتر از آمپر دوربین موردنظر باشد. از آن جایی که دستگاه آمپر خود را از آداپتور می‌گیرد، بنابراین این آمپر باید حداقل به‌اندازه نیاز دستگاه در دسترس باشد.

مورد بعدی قطبیت آداپتور است. این مورد نیز باید با دوربین سازگاری داشته باشد و قطبیت دوربین و آداپتور باید یکی باشد.

با رعایت این موارد می‌توان یک آداپتور مناسب و سازگار با دوربین عکاسی را خریداری کرد. آداپتورهای موجود در بازار نیز بر اساس همین مشخصات دسته‌بندی‌ شده‌اند و برای هر دوربین یک آداپتور سازگار و مناسب وجود دارد.

آداپتور برق مستقیم برای انواع دوربین‌های عکاسی

برای استفاده از آداپتورها به‌عنوان برق مستقیم دوربین عکاسی باید همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفته شد، ابتدا مدل دوربین عکاسی، نوع باتری و برند آن را در نظر گرفت و بر اساس این مشخصات یک آداپتور مناسب را انتخاب کرد.

آداپتور برق مستقیم برای انواع دوربین‌های عکاسی

آداپتورهای موجود برای دوربین‌های کانن

یکی از پراستفاده‌ترین دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری امروزی، به برند کانن تعلق دارد. این برند مدل‌های متعددی از دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری را تولید می‌کنند. در حال حاضر چندین نمونه آداپتور برق مستقیم دوربین عکاسی برای دوربین‌های این برند وجود دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

[relatedpost post=”165462″]

کیت آداپتور Canon AC-E6N

این آداپتورها برای عکاسی‌های طولانی‌مدت مانند عکاسی در فیلدهای علمی – تحقیقاتی و عکاسی تایم لپس بسیار مناسب است. این آداپتور با جایگزین شدن با باتری دوربین عکاسی، امکان اتصال مستقیم دوربین به برق را می‌دهد. دوربین‌های کانن که با این آداپتور سازگار هستند و می‌توان از این آداپتور برای اتصال مستقیم دوربین‌ها به برق استفاده کرد، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ЕОЅ 60D
  • ЕОЅ 60Dа
  • ЕОЅ 7D Маrk ІІ
  • ЕОЅ 6D
  • ЕОЅ 70D
  • ЕОЅ 5DЅ R
  • ЕОЅ 80D
  • ЕОЅ 7D
  • ЕОЅ 5D Маrk ІІ
  • ЕОЅ 5D Маrk ІІІ
  • ЕОЅ 5DЅ
  • ЕОЅ 5D Маrk ІV
  • ЕОЅ 7D ІІ
  • ЕОЅ R
  • ЕОЅ 6D Маrk ІІ
  • ЕОЅ 77D
  • ЕОЅ 800D
  • ЕОЅ 750D
  • ЕОЅ 760D
  • ЕОЅ 200D
  • ЕОЅ М3
  • DR-Е19

آداپتور Canon AC-E19 

این آداپتور نیز برای تامین برق مستقیم دوربین کانن مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته برای استفاده از آن به یک کوپلر دی سی نیاز است. این مدل با دوربین کانن مدل EOS 1D X Mark II SLR سازگاری دارد.

استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی: آداپتور Canon AC-E19 

آداپتور Canon ACK-E10 AC

این مدل نیز یکی از انواع پکاربرد آداپتورهایی است که برای تامین برق مستقیم دوربین‌های عکاسی کانن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آداپتور برای دوربین عکاسی کانن مدل EOS 1100D سازگار است.

آداپتور AC power adapter ACK-E8

یکی دیگر از آداپتورهای مورد استفاده برای دوربین‌های کانن، آداپتور برق مستقیم دوربین ACK-E8 است که از آن برای اتصال مستقیم دوربین‌های کانن، مدل‌های Canon EOS Rebel T5i ,T4i ,T3i ,T2i ,Kiss X6 ,Kiss X5 ,Kiss X4 700D ,650D ,600D ,550D مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این آداپتور به‌راحتی قابل‌حمل است و طراحی بسیار سبکی دارد. نکته مهمی که در خصوص این آداپتور وجود دارد این است که با دوربین‌های عکاسی کانن مدل‌های T3i و T5i سازگاری دارد، اما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از آن برای مدل‌های T3 و T5 کانن نیز استفاده کرد.

آداپتور Canon ACK-E17 AC Adapter

یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای استفاده از برق مستقیم دوربین، آداپتور Canon ACK-E17 AC Adapter است که می‌توان از آن برای اتصال به برق مستقیم دوربین‌های EOS M3، EOS M5، EOS M6 و EOS M6 MKII، بدون استفاده از باتری بهره برد.

آداپتور برق مستقیم دوربین Canon ACK-DC30 AC Adapter Kit

آداپتور Canon ACK-DC30 AC یکی دیگر از آداپتورهای مورد استفاده برای تامین برق مستقیم دوربین‌های عکاسی کانن است که از آن برای وصل کردن دوربین‌های SX210 IS ،PS SX220 HS ،PS SX230 HS ،PS S100 و PS S110 به‌صورت مستقیم به برق استفاده می‌کنند.

آداپتور ACK-E18 CANON

این آداپتور از برند Ex – PrO یکی دیگر از آداپتورهایی است که با برخی از دوربین‌های عکاسی کانن سازگاری دارد و می‌توان از آن برای تامین برق مستقیم دوربین‌های عکاسی استفاده کرد. این آداپتور با دوربین‌های Canon EOS 750D ،760D ،750D ،EOS 8000D ،Rebel T6i ،T6s و دوربین Kiss X8i برند کانن سازگار است.

آداپتور ACK-E5

این آداپتور نیز برای باتری‌های LP – E5 مناسب است. این آداپتور برق مستقیم دوربین نیز برای دوربین‌های کانن، مدل‌های EOS 1000D ،EOS 450D ،EOS REBEL XS و REBEL XSI مناسب است.

آداپتورهای مخصوص دوربین کانن و سایر محصولات کانن را می‌توانید از نورنگار به‌عنوان نمایندگی معتبر برند کانن در ایران، تهیه کنید.

آداپتور برق مستقیم دوربین‌های سونی

آداپتور برق متناوب ACPW20 سونی یکی از تجهیزاتی است که می‌توان از آن برای تامین برق مستقیم دوربین‌های منتخب سونی استفاده کرد و دوربین‌های دیجیتال را به کمک آن مستقیما به برق وصل کرد. این آداپتورها می‌توانند موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری شده و مدت‌زمان زیادی امکان استفاده از دوربین را فراهم می‌کند.

این آداپتورها در موارد زیر بیشتر کارایی دارند:

  • برای زمانی که دوربین‌ها مدت زمانی طولانی در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • در جلسات عکاسی در استودیو
  • هنگام آپلود فایل‌ها در کامپیوتر شخصی

توجه داشته باشید که این آداپتور برق مستقیم دوربین‌های سونی، باتری دوربین‌ها را شارژ نخواهد کرد.

آداپتور ACPW20 با دوربین‌های Alpha، Alpha NEX-3، Alpha NEX، Alpha NEX-5، NEX-3، Alpha NEX-5R، Alpha NEX-6، Alpha NEX-7، a7, a7 II, a7R, a7R II a7S, a7S II, a5000, a5100, a6000, a6300, a6400, a6500, RX10 و دوربین RX10 II سونی سازگاری دارد و می‌توان برای این مدل‌های برند سونی از این آداپتور استفاده کرد.

[relatedpost post=”131415″]

آداپتور SONY L100

یکی دیگر از آداپتورهای مورد استفاده برای تامین برق مستقیم دوربین‌های سونی، آداپتور L100 نام دارد که می‌توان از آن هم برای اتصال مستقیم به برق دوربین‌های هندی‌کم سونی استفاده کرد و هم این که در نقش شارژر باتری این دوربین‌ها از آن‌ها بهره برد. از این آداپتور می‌توان برای آن دسته از دوربین‌های سونی که باتری آن‌ها از سری L/M است، استفاده کرد.

آداپتور SONY L200

آداپتور SONY L200 نیز برای تامین برق مستقیم دوربین‌های سونی طراحی شده است. این آداپتور با قدرت 16 واتی و ولتاژ ورودی 240 ولتی، برای آن دسته از دوربین‌های سونی که دارای باتری‌های سری A ،P و F هستند مناسب است و با این مدل‌ها سازگاری دارد.

آداپتورهای برق مستقیم دوربین‌های نیکون

آداپتور ACK – EL10 نیکون

یکی دیگر از دوربین‌های بسیار پرکاربرد، دوربین‌های برند نیکون است. برای اتصال به برق مستقیم این دوربین‌ها نیز می‌توان از آداپتورهای اختصاصی این دوربین‌ها استفاده کرد. یکی از این آداپتورها، آداپتور ACK – EL10 است که با باتری‌های EN-EL10 این دوربین‌ها سازگاری دارد.

این آداپتور با دوربین‌های S3000 ،S210 ،S200 ،S510s و S700s نیکون سازگاری داشته و می‌توان از این آداپتور برای تامین برق مستقیم دوربین‌های ذکر شده استفاده کرد.

[relatedpost post=”165447″]

آداپتور ACK – EL18A مخصوص دوربین‌های نیکون

یکی دیگر از آداپتورهای مورد استفاده برای دوربین‌های دیجیتالی نیکون، آداپتور ACK – EL18A است که می‌تواند برای دوربین‌های نیکون با باتری EN-EL18a در دوربین نیکون D5 سازگار است و می‌توان برای تامین برق مستقیم دوربین از آن استفاده کرد.

آداپتور ACK – EL 19 برای دوربین‌های نیکون

برای عکاسی طولانی‌مدت با دوربین‌های نیکون، مدل‌های nikon S100 ،Nikon S2500 ،Nikon S3100 ،Nikon S2550 ،Nikon S3300 ،Nikon S 4100 ،Nikon S6400 ،Nikon S3200 و Nikon S4300 می‌توان از این آداپتور، به‌جای باتری استفاده کرد و با اتصال این مدل دوربین‌های نیکون به‌صورت مستقیم به برق، ساعات طولانی‌تری را با دوربین عکاسی یا فیلم‌برداری کرد.

آداپتور برق مستقیم دوربین نیکون مدل ACK – EL 14a

یکی دیگر از انواع آداپتورهای برق مستقیم موجود برای دوربین‌های نیکون، آداپتور ACK – EL 14a است. این آداپتور را نیز می‌توان برای اتصال به برق مستقیم دوربین‌های نیکون، مدل‌های D5500 ،D5300 ،D3100 ،D5100 ،D5200 و D3300 مناسب دانست..

دستورالعمل و نکات مهم در استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی

برای استفاده از آداپتورهای برق مستقیم برای دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری باید حتما به یک سری از نکات و دستورالعمل‌ها توجه کرد.

  • اول این که در نظر داشته باشید حتما ابتدا نام برند، مدل دستگاه و نوع باتری آن را مشخص کرده و باتوجه‌به ولتاژ آن، آداپتور مناسب را تهیه کنید.
  •  دقت کنید که فقط از آداپتور برق متناوب و سیم برقی که همراه محصول شما ارائه شده است استفاده کنید.
  • از آداپتور AC با هیچ تجهیزات دیگری استفاده نکنید و فقط با ولتاژ مشخص شده روی این محصولات از آن‌ها استفاده کنید. درغیراین‌صورت ممکن است منجر به آسیب، گرمای بیش از حد، آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی شود.
  • سیم برق را محکم به پریز وصل کنید. هنگام خارج کردن دوشاخه از پریز، آن را محکم بگیرید و سیم را نکشید.
  • هنگام قراردادن دوشاخه در پریز، مطمئن شوید که گردوغبار در آن جمع نشده باشد.
  • به‌هیچ‌عنوان دوشاخه را با دست خیس نگیرید.
  • نکته مهم دیگر این که نباید هیچ‌گونه تغییری در آداپتور AC یا سیم برق ایجاد کرد.
  • آداپتور برق متناوب و سیم برق را برای جلوگیری از ساییدگی، بریدگی، چین‌خوردگی و پیچ‌خوردگی در مکانی مناسب قرار دهید.
  • اجسام سنگین را روی آداپتور AC یا سیم برق قرار ندهید. از آداپتور برق متناوب در فضای محدود استفاده نکنید و آن را با پارچه نپوشانید.
  • مطمئن شوید که آداپتور برق متناوب دارای تهویه کافی باشد تا بیش از حد گرم نشود و آسیب نبیند.

رعایت این نکات در زمان استفاده از آداپتور برق مستقیم دوربین می‌تواند امنیت و سلامت این دستگاه‌ها را تضمین کند.

جمع‌بندی نهایی از استفاده از برق مستقیم برای دوربین عکاسی

آداپتورهای برق مستقیم دوربین گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای جایگزین شدن با باتری دوربین‌های دیجیتالی عکاسی و فیلم‌برداری هستند. این منابع تغذیه خارجی می‌توانند محدودیت‌های اتمام شارژ باتری‌ها را از بین برده و عکاسی و فیلم‌برداری طولانی‌تری را امکان‌پذیر کنند.

اما در نظر داشته باشید که برای استفاده بدون مشکل از این آداپتورها، حتما باید از آداپتور مناسب و سازگار با مدل دوربین استفاده کرد و مطمئن بود ولتاژ ورودی آن‌ها دقیقا با ولتاژ باتری و دوربین موردنظر یکی باشد؛ بنابراین قبل از خرید آداپتور برق مستقیم دوربین، بهتر است مدل و برند دوربین‌های کامپکت و خانگی خود را مشخص کرده و آداپتور سازگار با آن را جست‌وجو کنید.

شما چه تجربه‌ای در استفاده از آداپتورهای تبدیل برق مستقیم دوربین دارید؟ نظر خود را در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه