021-7356

برای شروع اولین پروژه عکاسی خود نترسید!

برای شروع اولین پروژه عکاسی خود نترسید!

هنگامی که من اولین قرارداد عکاسی از مراسم عروسی را بستم بسیار عصبی (اما هیجان زده) بودم زیرا تا قبل از آن اغلب از مناظر عکسبرداری کرده‌بودم. من متوجه شدم که عکاسی از مراسم عروسی یک راهکار مناسب برای کسب درآمد و تامین بودجه برای سایر پروژه‌هایی که به آن‌ها علاقه داشتم، و همچنین یک راه عالی برای شناخته شدن به عنوان یک عکاس است.

 

بیشتر بخوانید: چرا من عاشق عکاسی عروسی هستم؟

 

قبل از این که این پروژه را قبول کنم مدتی بود که به عنوان دستیار در پروژه‌های عکاسی از مراسم عروسی کار کرده‌بودم و نکات و تکنیک‌های مختصری نیز از این پروژه‌ها کسب کرده‌بودم.

 

1 – اهمیت جلسه ملاقات با مشتریان

 

مسلماً مهم‌ترین قسمت عکاسی از مراسم عروسی قسمتی است که هنوز کار را شروع نکرده‌اید یا به اصطلاح هنوز دوربین را برنداشته‌اید. هنگامی که برای عکاسی از مهم ترین روز زندگی یک زوج استخدام می‌شوید، بسیار مهم است که جلسه‌ی مشاوره‌ای قبل از روز مراسم را چگونه برگزار می‌کنید.

 

 

انجام این کار می‌تواند شروعی بر رابطه‌ی صمیمانه‌تر با مشتری‌ها باشد که باعث افزایش راحتی دو طرف در روز مراسم خواهد شد.

 

علاوه بر اهمیت برخوردتان با اشخاصی که قرار است برای ثبت بهترین روز زندگیشان به شما اعتماد کنند، باید به مسائل مهم هم بپردازید. در زمان مشاوره اطمینان حاصل نمایید که تمامی جنبه‌های قرارداد و سوالاتی مانند تاریخ، زمان و مکان و … را مشخص نمایید تا اجرای کار برای شما آسان‌تر شود.

 

بعلاوه این بهترین زمان است تا در مورد فرآیند روز عروسی اطلاعات لازم را کسب نمایید و متوجه شوید که آن‌ها از شما چه انتظاراتی دارند. هر چه هماهنگی‌ها میان طرفین به صورت مناسب‌تری انجام شود این روز بزرگ با آسودگی بیشتری خواهد گذشت.

 

2- یک جدول زمانبندی و لیست عکس ایجاد کنید

 

بعد از ملاقات با مشتریان، قبل از روز عروسی در مورد این که این روز چگونه باید سپری شود ایده پردازی نمایید. بهتر است یک جدول زمانبندی و لیست عکس تهیه نمایید.

 

عکاسی از مراسم عروسی

 

این بزرگترین کمکی است که می‌توانید به خود و مشتریان خود بکنید. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند که شما چه انتظاراتی را در چه زمانی از آن‌ها دارید. همچنین یک لیست عکس و جدول زمانبندی به شما کمک می‌کند که در روز عروسی کمتر لازم باشد که برای هر زمان و هر عکس فکر نمایید.

 

مراسم عروسی می‌تواند روزی پُر سر و صدا با خانواده، دوستان و زوج‌های هیجان‌زده باشد. اگر روش شما این باشد که همان جا تصمیم بگیرید و مرتب به این طرف و آن طرف بدوید و بخواهید از مردان و زنان عکاسی کنید ممکن است که سرعت شما کم شود و لحظات مهمی را از دست بدهید.

 

3 – یک دستیار استخدام کنید

 

بسیاری از عکاسان عروسی، تنها بر روی عکس گرفتن تمرکز ندارند و تمرکز خود را از دست می‌دهند اما داشتن یک دستیار به خصوص برای اولین پروژه‌ها به شما کمک می‌کند که کمتر دستپاچه شوید و تمرکزتان را از دست ندهید.

 

عکاسی از مراسم عروسی

 

داشتن یک دستیار عکاس که اطمینان دارید می‌تواند به شما کمک کند، باعث می‌شود که عکس‌های بیشتری گرفته شود و در این صورت ممکن است لحظه‌هایی که شما از دست داده‌اید را او ثبت کرده‌باشد.

 

همچنین وجود یک عکاس دیگر در کنار شما باعث ایجاد آرامش خاطر در شما می‌شود زیرا می‌دانید که شخص دیگری در کنار شماست که قرار است از این رویداد عکاسی نماید. این عکاس لازم نیست یک عکاس حرفه‌ای باشد، همین که به اصول اولیه عکاسی آشنا باشد می‌تواند کار شما را راه بیاندازد.

 

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید با دستیار انجام دهید این است که او را محدود به یک محدوده‌ی خاص نمایید و خود به محدوده‌ای دیگر، این کار به خصوص زمانی که تنها یک دوربین دارید می‌تواند مناسب باشد.

 

اگر شما عکاسی واید (وسیع) انجام دهید و دستیار شما عکاسی از نمای نزدیک، در این صورت اطمینان خواهید داشت که در دامنه‌ی وسیعتری عکاسی شده‌است و انتخاب‌های بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش نورپردازی عروسی در 20 دقیقه

 

نتیجه گیری

 

اصلی‌ترین عامل موفقیت در پروژه‌ی عکاسی از مراسم عروسی، به خصوص اگر اولین پروژه‌ی شماست، این است که از قبل خود را آماده نمایید. زمانبندی را با مشتریان خود مرور نمایید و انتظارات اصلی خود را در روز مراسم ، از قبل با آن‌ها هماهنگ نمایید، این کار به شما کمک می‌کند که با خیال آسوده‌تر کار کنید.

 

عکاسی از مراسم عروسی

 

بنابراین شما برای انجام کارهای خود برنامه دارید و در روز مراسم مانند مرغ سرکنده به این طرف و آن طرف نمی دوید. بعلاوه، اگر دستیار دارید، می‌توانید یک عکاس دیگر هم داشته باشید تا لحظات مهمی که ممکن است از دست بدهید را او ثبت نماید.

 

عکاسی از مراسم عروسی

 

در مورد این نکات چی فکر می کنید؟ آیا نکات مهم دیگری وجود دارد که بخواهید آن‌ها را در میان بگذارید؟ تجربه خود را از اولین عکاسی مهمی که از یک رویداد انجام داده‌این برای ما بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *