دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بایدها و نبایدهای عکاسی

تکنیک و ترفند
بایدها و نبایدهای عکاسی

بایدها

1. روی چشم ها تمرکز کنید

بایدها و نبایدهای عکاسی

اگر با عبارت «چشم پنجره‌های روح هستند» آشنا هستید، باید بدانید که این عبارت در عکاسی نیز نقشی حیاتی دارد. برای اینکه علاقه بینندگان را جلب کنید، مهم است که آنها را در کانون توجه خود نگه دارید. چرا؟ عدم انجام این کار باعث می‌شود خروجی نهایی به نظر اشتباه برسد.
نکته اضافی بایدها و نبایدهای عکاسی: استفاده از فلاش به همراه دیفیوزر، یک روش‌ عالی برای روشن شدن چشم است.

2. آزمایش کردن مهم است

وقتی نوبت به بایدها و نبایدهای عکاسی می‌رسد، موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. همانطور که اطلاع دارید، آزمون و خطا کردن یک امر مهم است. می‌توانید با تنظیمات، ویرایش، سبک، لوازم جانبی، دوربین و مواردی از این دست بازی کنید. از امتحان چیزهای جدید نترسید و بدانید که بهم ریختگی در طی مراحل یادگیری طبیعی است. چه کسی می‌داند، شما حتی ممکن است در پایان یک قطعه هنری قابل توجه هم داشته باشید.

3. ژست‌های مختلف را ثبت کنید

بایدها و نبایدهای عکاسی

برای این منظور باید عکس‌های مختلفی مانند عکس‌های سر و شانه‌ها، عکس‌های تمام قد، سطح کمر و… در نظر گرفته شود. سوژه می‌تواند در حالی که از شانه، تنه یا سر با زاویه 45 درجه به دوربین نگاه می‌کند، ژست بگیرد.
در صورت نیاز، از عکس گرفتن بیشتر ترس نداشته باشید. همچنین، یکی از مزایای این رویکرد این واقعیت است که حتی کسانی که در هنگام عکسبرداری خیلی اضطراب دارند به مروراحساس راحتی می‌کنند و این راحتی ژست ها را طبیعی‌تر می‌کند.
همچنین، به عنوان یک عکاس، باید به سوژه بگویید که قصد دارید تعداد زیادی عکس بگیرید و ابتدا موافقت آن‌ها را جلب کنید.

[relatedpost post=”10538″]

4- از وسایل جانبی می‌توان برای گفتن داستانی در مورد سوژه استفاده کرد

بایدها و نبایدهای عکاسی

برای عکاسی در یک استودیو با پس زمینه ساده، همیشه بهتر است که از سوژه بخواهید چیزی را که از نظر آنها مهم است با خود همراه داشته باشند، این وسیله باید در تصویر گنجانده شود. به عنوان مثال، یک حسابدار می‌تواند یک ماشین حساب، یا حتی یک فرم مالیاتی بیاورد!

5. لوازم جانبی

بایدها و نبایدهای عکاسی

به عنوان یک عکاس، مجاز به خرید وسایل مورد نیاز دوربین خود هستید. به عنوان مثال، برای خلاص شدن از گرد و غبار مزاحم لنز، به یک کیت تمیز کننده لنز نیاز دارید. به همین ترتیب، اگر از تبلیغات با نام تجاری دوربین خود راحت نیستید، می‌توانید خودتان یک بند گردن بسازید.
همچنین می توانید کیفی متناسب با سبک لباس پوشیدن خودتان را در نظر بگیرید. تعدادی فیلتر، لنزهای جدید، فلاش و حتی تعدادی وسیله نورپردازی تهیه کنید. این که شما چکار می‌کنید به خود شما بستگی دارد.

6. کار هنری خود را به اشتراک بگذارید!

بایدها و نبایدهای عکاسی

از ارسال عکس‌ها به صورت آنلاین نترسید و اجازه دهید همه دنیا این موارد را ببینند. بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی در فضای مجازی حضور دارند که علاقه مند به دیدن کارهایی هستند که با استفاده از دوربین dslr انجام می‌دهید. پس چرا منتظرید؟ این آثار را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید، یا گروهی از هنرمندان محلی را پیدا کنید که عاشق انجام همان کار هستند! تا آنجا که ممکن است در دید مردم قرار بگیرید. از این طریق بسیار سریعتر یاد خواهید گرفت.

7. ملاقات با عکاسان دیگر را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید ترفندها و تکنیک‌های جدیدی یاد بگیرید، هر زمان که می‌توانید باید با عکاسان دیگر ملاقات کنید. برای این منظور می‌توانید عضویت در گروه‌ها، شرکت در یک کلاس به میزبانی یک عکاس دارای مجوز یا صرف حضور در کلاس‌های مجازی را در نظر بگیرید. شما آزادید که سوالات مختلفی بپرسید و بیشتر اوقات، عکاسان حرفه ای از آموزش دادن مهارت‌هایی که باید بدانید به شما خوشحال خواهند شد!

نبایدها

1. لنز را لمس نکنید!

آیا عکس‌های شما تار شده‌اند؟ اگر چنین است، سعی کنید نگاهی به لنز بیندازید. ممکن است تعدادی اثر انگشت روی آن ببینید، دلیل تار شدن عکس ‌های شما هم همین موضوع است!

همیشه بهتر است لنز خودتان را قبل از هر رویداد تمیز کنید و کیت تمیز کردن لنز ابزار خوبی برای این کار است. به خاطر داشته باشید، لنزها بسیار ظریف هستند و جایگزینی آنها هرگز ارزان نخواهد بود. بنابراین، همیشه اقدامات احتیاطی را انجام دهید و با دوربین خود با احتیاط رفتار کنید تا از نگرانی‌های جایگزینی آن جلوگیری کنید.

بایدها و نبایدهای عکاسی

2. هرگز از نزدیک با لنزهای زاویه‌باز عکاسی نکنید

اگر مبتدی هستید، باید بدانید که هرگز توصیه نمی‌شود با استفاده از لنزهای واید از نزدیک عکس بگیرید. زیرا هرچه به سوژه نزدیکتر شوید، اعوجاج خطی بیشتر خواهد بود، به ویژه اگر از لنزهای زاویه باز استفاده می‌کنید.
به عبارت ساده‌تر، به نظر می‌رسد که اندازه بینی و یا پیشانی در مقایسه با بقیه صورت بزرگتر است. به همین ترتیب، این توهم به وجود می‌آید که سر در مقایسه با بدن بیش از حد بزرگ است.

بایدها و نبایدهای عکاسیاگر بخواهید چهره ای خنده دار یا جلوه خاصی را ایجاد کنید کاملاً خوب است، اما این زاویه هرگز جذاب نخواهد بود.

3. هرگز موارد ضروری را فراموش نکنید

بایدها و نبایدهای عکاسی

همیشه آماده باشید و بدانید که شرایط عکسبرداری شما همیشه غیر قابل پیش بینی خواهد بود. بنابراین، آوردن باتری اضافی، فلش، کارت حافظه اضافی، فیلتر و غیره را به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید.

4. هرگز مدل خود را لمس نکنید!

بدیهی است که این امر مطمئناً آنها را آزار خواهد داد. مهم نیست که اگر قصد شما این باشد که فقط به آنها نشان دهید چگونه ژست بگیرند، به عنوان یک قانون کلی، شما هرگز مجاز نیستید سوژه خود را لمس کنید. در عوض، شما فقط می‌توانید ژست را خود به نمایش بگذارید، دستورالعمل‌ها را ارائه دهید، یا حتی با دستان خود اشاره کنید.

5. با استفاده از حالت خودکار عکاسی نکنید

ما می‌دانیم که رها کردن تنظیمات خودکار و استفاده از حالت دستی دشوار است. با این حال، هرچه بیشتر کاوش کنید، عکاس بهتری خواهید شد. مطمئناً، این تنظیمات همه چیز را ساده و آسان می‌کند، اما همچنین باید به خاطر داشته باشید که قبلاً مقدار زیادی برای ایجاد عکس‌های عالی هزینه کرده اید. بنابراین، بهتر است یاد بگیرید از دوربین خودتان که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، بیشترین استفاده را ببرید..

6. از ویرایش نترسید

هرگز از ویرایش عکس‌های خود نترسید. بدانید که همیشه می‌توانید روی Undo کلیک کنید و همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد. همچنین، برخی از برنامه‌ها وجود دارد که حتی به شما امکان می‌دهد تا حد ممکن جزئیات بیشتری داشته باشید. این بدان معناست که اگر تصویری را که می‌خواستید به دست نیاوردید، همیشه می‌توانید آن را کمی تغییر دهید

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی

این‌ها تنها برخی از بایدها و نبایدهای عکاسی است که هر عکاس باید به خاطر بسپارد. با توجه به این موارد، می‌توانید عکس‌های بهتری تولید کنید که به آن‌ها افتخار خواهید کرد.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *