021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

عکاسی و همچنین مستند کردن آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، به ما نشان می‌دهد اهمیت محیط‌های محلی بسیار زیاد است. چرا که اغلب اتفاقات در زمان واقعی، در این محیط‌ها روی می‌دهند. حتی در دوره‌ای از بحران جهانی آب و هوا، که بیشتر از چهل درصد مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند، غالبا زمانی که صحبت از تاثیرات زیست محیطی در زندگی واقعی می‌شود، نگرش «اتفاق در مکان دیگری در حال وقوع است» وجود دارد.

عکاسی می‌تواند مسائل زیست محیطی را برای مخاطبان گسترده تری به ارمغان بیاورد، به گونه‌ای که راحت‌تر از واقعیات و آمار و ارقام با آن‌ها ارتباط برقرار کند. احتمالا تاثیر یک عکس از پاکت سیگاری که در طبیعت رها شده است، چندین برابر خواندن مقاله‌های مختلف در مورد آثار مخرب زباله بر طبیعت است. آیا می‌توانید هزاران پرنده مهاجر را در حال پرواز تصور کنید؟ عکس‌ها به ما کمک می‌کنند تا متناسب سازی کنیم و پدیده‌های پیچیده طبیعی را کاملا درک نماییم.

عکس هایی از آلودگی محیط زیست

ممکن است تاثیر یک عکس، بیشتر از هزاران مقاله باشد.

به عنوان مثال، Everyday Climate Change یک فید اینستاگرام است که از عکاسانی در سراسر جهان تشکیل شده، و بر روی ثبت شواهد بصری از تغییرات آب و هوا متمرکز است. آن‌ها نه تنها تصاویر خود را به اشتراک می‌گذارند، بلکه زمینه مناسبی برای کاهش تاثیرات مخرب فراهم می‌کنند و حتی راه حل‌های بالقوه‌ای نیز ارائه می‌دهند.

عکاسی از محیط زیست

هر اتفاقی که در محیط زیست دنیا روی می‌دهد، به شکلی با زندگی ما ارتبظ دارد.

عکاسی محلی

به اطراف خودتان نگاه کنید، احتمالا از فرصت هایی که در نزدیکی تان وجود دارند، شگفت زده می‌شوید. هنگامی که صحبت از حفاظت از محیط زیست می‌شود، همه ما فکر‌های بزرگ می‌کنیم. اما حتی یک نهر کوچک در نزدیکی پارک یا جاده محل زندگی شما، خودش یک سوژه مناسب جهت عکاسی است.

زمانی که دوربین را در دستانتان می‌گیرید و شروع به بازدید از اظرافتان می‌کنید، عکس‌های شما تاثیر گذار می‌شوند. خواه، این‌ها عکسی از پرندگان در حال پرواز یا ساختن لانه باشد یا عکس دقیقی از گیاهان در حال رشد، همه تصاویر مهم هستند.

می‌توانید در تاریخِ مکانی که از آن بازدید می‌کنید نقش خودتان را ایفا کنید. به گفته بزرگان این حرفه، عکس‌ها و البته عکاسان نقش مهمی در کمک به نشان دادن و گفتن داستان محیط زیست دارند.

هر کجا که هستید، تمام اتفاقات به شما مرتبط است. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما همه ما روی همین سیاره زندگی می‌کنیم. نیازی نیست حتما از یخچال‌های در حال آب شدن قطب عکاسی کنید تا در مستند سازی محیط زیست کمک کنید.

تصاویری که ارائه می‌دهید ممکن ست برای شخصی که در نقطه مقابل جهان زندگی می‌کند تکان دهنده باشد. می‌توانید کمک کنید تا افرادی که دور از شما زندگی می‌کنند، محیط زیست خودشان را با دنیای اطراف شما مقایسه کنند. شما هرگز نمی‌دانید، اما مهم این است هر کجای این کره خاکی که زندگی می‌کنیم، محیط اطراف خود را رها نکنیم و به آن اهمیت دهیم.

[relatedpost post=”109054″]

عکاسی مستند

بی توجهی به محیط زیست اطرافمان، روی تمام جهان تاثیر می‌گذارد.

چه عکس هایی؟

عکس‌های معمولی که می‌گیرید هنوز یک روش عالی برای نشان دادن یک مکان یا یک مشکل است، اما زمانی که شروع به تهیه تصاویر هنری می‌کنید، به داستانی که دوست دارید دیگران ببینند، فکر کنید. اینجاست که می‌توانید واقعا به عنوان یک عکاس محیط زیست وارد شوید. یادتان باشد هر دو طرف داستان را از طریق تصاویر خود بگویید، و مواردی مانند کادر بندی، پیش زمینه و تاثیر هر عکس را فراموش نکنید.

این نوع عکاسی می‌تواند منجر به تعریف داستان‌های شگفت انگیزی شود که تاثیر واقعی بر روی مردم می‌گذارد. کوچکترین اتفاق، ایجاد بلاگ هایی متناسب با موضوع شما است. حتی ممکن است متوجه شوید روزنامه‌ها یا وب سایت‌های محلی علاقه مند به انتشار چنین تصاویری هستند.

اما واقعا چه نوع عکس هایی باید بگیریم؟ قبلا هم اشاره کردیم، نیازی نیست حتما از مشکلات بزرگ طبیعت که تمام دنیا از آن‌ها آگاه هستند عکاسی کنید. البته که چنین تصاویری به افزایش آگاهی مردم کمک می‌کنند اما شاید چیزی در نزدیکی خانه تان وجود داشته باشد، که تاثیر دیدن آن روی مردم کمتر از مشاهده یخ‌های در حال آب شدن قطب نیست.

عکاس محیط زیست

اگر نمی‌توانید به تنهایی جلو تخریب طبیعت را بگیرید، می‌توانید با اطلاع رسانی نقشی در کمک به محیط زیست داشته باشید.

تکنیک‌های سنتی مستند

وقتی تبلیغات تلویزیونی خیرخواهانه را از طریق تلویزیون می‌بینیم، آن ها آماری را برای شما به وجود نمی‌آورند، زیرا مردم نمی‌توانند رنج انسان یا اثرات زیست محیطی را از واقعیت‌ها و ارقام بطور کامل درک کنند. درعوض، از ما خواسته شده است که دیدگاه خود را نسبت به جهان گسترش داده و احساس شفقت و دلسوزی را، برای افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این بحران هستند، درک کنیم. این تکنیک داستان پردازی به اندازه تپه‌ها قدیمی است، اما هنوز هم کار می کند. وقتی داستان‌های خود را از طریق عکس‌ها می‌گویید، مهم است که آن ها را قابل اعتماد جلوه دهید.

مردم، به مردم اهمیت می‌دهند. اگر بینندگان آثار شما، نتوانند با آنچه شما به آن‌ها می‌گویید ارتباط برقرار کنند، اگر این امر ملموس نباشد، آن‌ها توجه نمی‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، فقط نمی‌توانید ارائه دهنده اطلاعات باشید. شما باید آن را از نظر جنبه‌های انسانی تنظیم کنید.

تنها نشان دادن یک عمل یا فعل بد کافی نیست تا کسی را به سمت اقدام یا مراقبت از آن سوق دهید. اکثر مردم دوست ندارند احساس گناه کنند. این یک حس منفی است، و به ندرت ما را به سمت انجام کاری هدایت کند. در عوض راه حل‌های پیشنهادی را در نظر بگیرید. بدون شک تغییرات محلی روی مردم تاثیرات خودش را می‌گذارد، بنابراین داستان آن‌ها را بگویید و سعی کنید عکس هایی بگیرید که انسان‌ها بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

[relatedpost post=”103653″]

تکنیک‌های مدرن مستند

گاهی اوقات داستان پردازی روایت، به تنهایی کافی نیست. به ویژه اگر مسئله خاصی از طریق رسانه‌ها همه گیر نشده باشد. مخاطب اگر احساس جذابیت یا اطلاع کافی نکند، از تفکر در مورد ادامه داستان شما منصرف می‌شود. در این موارد، آزمایش روش‌های جدید مستند سازی می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد. امروزه نقشه برداری هوایی از مناطق بزرگتر که به نوعی تحت تاثیر قرار گرفته اند امکان پذیر است.

مثلا این تکنیک در تالاب‌های ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام، خلیج مکزیک و دریاچه‌های بزرگ انجام شده است که آمار ناپدید شدن هشتاد هزار هکتار از این تالاب‌ها در سال واقعا تکان دهنده است.

اخیرا شاهد عکاسی یا فیلم برداری هواپیما‌های بدون سرنشین بیشتری هستیم که می‌توانند مناطق جغرافیایی و تاثیرات زیست محیطی را به خوبی نمایش دهند. به لطف آن ها، تصویر برداری از مکان هایی که امکان ندارد از لحاظ جسمی در آن‌ها حضور داشته باشیم، میسر شده است. همچنین تصویر برداری از جنگل هایی که آتش سوزی‌های غول پیکر در آن‌ها رخ داده با همین تکنیک قابل مشاهده و اشتراک است.

سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی می‌توانند انواع داده‌های جالب درباره زمین را ضبط، تجزیه و تحلیل، درک و ارائه کنند. در حالی که برای جمع آوری، استفاده و به اشتراک گذاری این اطلاعات مهم است تا درک بهتری از آنچه در حال دیدن آن هستیم به ما ارائه شود.

فکر می‌کنم با بازگشت به یک سطح محلی، خیلی بیشتر می‌توانید تاثیر گذار باشید. شما نمی‌خواهید مخاطبان خود را با اطلاعات، غافلگیر کنید. با این حال، هرچه اطلاعات موجود را بهتر درک کنید، از نظر بصری توانایی بهتری برای اشتراک و آموزش در اختیار دارید.

عکاسی محیط زیست

با استفاده از تکنیک‌های مدرن مستند، می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید.

[relatedpost post=”16674″]

با موضوعات قابل مدیریت شروع کنید

اینکه عکس‌های شما در مورد یک حوضچه غیر مجاز یا یک سری از عکس‌های غیر معمول حیات وحش باشند خیلی در اصل قضیه، یعنی کمک به حفظ محیط زیست تفاوتی ایجاد نمی‌کند. تمام عکس‌های زیست محیطی به شیوه خاص خود به حفاظت از مناطق اطراف شما کمک می‌کنند. عکس گرفتن می‌تواند مشکلات منطقه را برجسته کند و آگاهی بیشتری به مردم بدهد.

بستر، اغلب به یک مشکل اساسی تبدیل می‌شود. مخصوصا اگر منطقه مورد نظر، پر طرفدار باشد. مردم برای بازدید یا تفریح به آنجا می‌آیند، و خیلی هم خوب است. اما گاهی اوقات زباله‌های خود را، با خودشان نمی‌برند و اینجاست که فاجعه اتفاق می‌افتد. این تنها از نظر محیطی غیر مسئولانه است، بلکه لذت بردن را برای دیگران خراب می‌کند.

اغلب مردم به بهانه نبود سطل زباله، پسماند‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند. غالبا رنگ و شکل این سطل‌ها نگاه حیوانات وحشی را به سمت خودشان جلب می‌کنند و باعث بروز انواع مشکلات برای خودشان یا بازدید کنندگان می‌شود. به همین جهت لازم است قبل از اینکه از خانه خارج شوید فکری به حال زباله‌های خود بکنید، تا محیط اطرافمان را آلوده نکنیم. خیلی هم سخت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه