دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نمایشگاه عکاسی پرتره در گالری ملی پرتره سال 2024

نمایشگاه عکاسی پرتره در گالری ملی پرتره سال 2024

 

گالری ملی پرتره لندن، نمایشگاه عکاسی پرتره سال ۲٠۲۴ خود را برگزار می‌کند!

گالری ملی پرتره در لندن، پایتخت انگلستان، یکی از معتبرترین مؤسسات هنری در جهان است که پرتره‌هایی را در تمام رسانه‌های هنری به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه 600 ساله عکاسی پرتره در گالری ملی پرتره سال 2024

نمایشگاه‌های جدیدی که برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌اند، ۶ قرن پرتره را از دوره تودور تا امروز شامل می‌شوند. این نمایشگاه شامل پرتره‌هایی است که زندگی همسران هنری هشتم را  به نمایش می‌گذارند، این در حالی است که جایزه پرتره تیلور وسینگ برای هفدهمین سال خود باز خواهد گشت.

پرتره را می توان در رسانه‌های مختلفی به معرض نمایش قرار داد و برخی از بهترین پرتره های عکاسی در سال ۲٠۲۴ به نمایش در می‌آیند. یکی از پیش‌بینی شده‌ترین آن‌ها، “فرانچسکا وودمن و جولیا مارگارت کامرون: پرتره‌هایی برای رویاپردازی” است که در بهار ۲٠۲۴ به نمایش درخواهد آمد.

گالری ملی پرتره اذعان می‌دارد: “این نمایشگاه نوآورانه، زندگی و کار دو تن از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فعالان حوزه عکاسی تاریخ را در کنار هم قرار می‌دهد”.

این نمایشگاه با نمایش بیش از ۱۵٠ عکس‌ چاپ‌شده قدیمی و کم‌یاب، تمام فعالیت‌های فرانچسکا وودمن و جولیا مارگارت کامرون – که به فاصله ۱٠٠ سال از هم زندگی می‌کرده‌اند – را در بر می‌گیرد و شامل نمونه‌هایی از شناخته‌شده‌ترین و ناشناخته‌ترین آثار آن‌ها می‌شود.

هر دوی این عکاسان این توانایی را دارند که از طریق آثار خود، با داستان‌سرایی و نمادگرایی، ارتباطی رویایی با مخاطب آثارشان ایجاد کنند. این نمایشگاه همراه با ارائه کاتالوگ‌هایی حاوی مقالات و تصاویر خواهد بود.

 

نمایشگاه عکاسی پرتره در گالری ملی پرتره سال 2024

نمایشگاه عکاسی پرتره در گالری ملی پرتره سال 2024

نمایشگاه دیگری که برای جذب علاقه‌مندان به عکاسی معاصر برنامه‌ریزی شده‌است، جایزه عکس پرتره تیلور وسینگ است که به عنوان آخرین نمایش سالانه خود برگزار می‌شود. برندگان بخش‌ جوایز به‌تازگی مشخص شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را از طریق یک اطلاعیه به صورت استوری در پیج نمایشگاه مشاهده کنید. عکس‌هایی از سراسر جهان، افراد مشهور و عادی دنیا را در یک فضا و در کنار هم نشان می‌دهند.

گالری ملی پرتره اعلام کرده است: “این مسابقه طیف متنوعی از تصاویر را به معرض نمایش می‌گذارد و داستان‌های جذابی را که در پس‌زمینه خلق آثار وجود دارد، از پرتره‌های سفارشی رسمی گرفته تا لحظات صمیمی و الهام‌بخش دوستان و خانواده‌ها را بازگو می‌کند”.

آثار عکاسان دیگری مانند پرتره هیروشی سوگیموتو، عکاس افسانه‌ای” آنه بولین در ۶ زندگی”: داستان‌های ملکه‌های هنری هشتم، در نمایشگاه‌های دیگری به نمایش گذاشته شده‌ است.

گالری ملی پرتره، اوایل امسال پس از بزرگ‌ترین بازسازی در تاریخ خود، مجددا بازگشایی شد.

دکتر نیکلاس کولینان، مدیر برگزاری، اعلام کرده است: “پس از موفقیت چشم‌گیر فصل اول بازگشایی نمایشگاه، خوشحالم که یک سال دیگر نیز نمایشگاه‌های نوآورانه و جذاب را برگزار می‌کنم.

برنامه نمایشگاه ۲٠۲۴ از تودور کوئینز تا بزرگترین هنرمندان زنده را با آثاری که همگان بتوانند از آن‌ها لذت ببرند، در بر می‌گیرد. من می‌خواهم از همین تریبون از حامیان مالی خود برای حمایت‌هایشان در کمک به ما برای برگزاری چنین برنامه‌های نوآورانه و سرشار از انرژی در نمایشگاه تشکر کنم.”

 

من برای آثاری که در گالری پرتره ملی سال آینده به نمایش گذاشته می‌شود، بسیار هیجان‌زده هستم! در ادامه خلاصه کامل برنامه سال آینده آمده است:

برنامه زمانبندی ۲٠۲۴

  • اکنون زمان همیشگی است: هنرمندان اشکال سیاه را بررسی می‌کنند!

۲۲ فوریه – ۱۹ مه ۲٠۲۴”

  • فرانچسکا وودمن و جولیا مارگارت کامرون: پرتره‌هایی برای رویاپردازی

۲۱ مارس – ۱۶ ژوئن ۲٠۲۴

  • ۶ زندگی: داستان‌های ملکه‌های هنری هشتم

۲٠ ژوئن – ۸ سپتامبر ۲٠۲۴

  • جایزه پرتره هربرت اسمیت فری هیلز

۱۱ ژوئیه – ۲۷ اکتبر ۲٠۲۴

  • پرتره‌های فرانسیس بیکن

۱٠ اکتبر ۲٠۲۴ – ۱۹ ژانویه ۲٠۲۵

  • جایزه عکس پرتره تیلور وسینگ

۱۴ نوامبر ۲٠۲۴ – ۲۳ فوریه ۲٠۲۵

 

منبع : +

 

 

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *