دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش ساخت تصاویر تیلت شیفت تقلبی

تکنیک و ترفند
آموزش ساخت تصاویر تیلت شیفت تقلبی

آیا شما هم دوست دارید بدون استفاده از لنز تیلت شیفت یک عکس تیلت شیفت جذاب بگیرید؟ در این مقاله دو عکاس اهل مینسوتا به نام‌های Alexandra Petrova و Bharath Wootla به شما آموزش می‌دهند که چگونه این تکنیک را روی عکس محبوب خودشان Metro TS که در پاریس گرفته شده است اجرا کرده‌اند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا آموزش ایجاد ایجاد تصاویر تیلت شیفت تقلبی به همراه یک مصاحبه‌ی اختصاصی با این دو عکاس را مشاهده کنید.

ایجاد تصاویر تیلت شیفت

اصول ایجاد ایجاد تصاویر تیلت شیفت تقلبی

ما عاشق ایجاد توهم یک شهر کوچک بودیم. عکاسی تیلت شیفت نیز دقیقا این امکان را در اختیار ما قرار داد. این تکنیک به ما این امکان را می‌دهد که همه چیز را به صورت مینیاتوری نشان دهیم و بتوانیم شهرهایی که دوست داریم را به شکل شهرهای اسباب بازی ببینیم. این تکنیک اعمال فوکوس انتخابی روی یک عکس باعث خلق مینیاتورهایی شده است که به شدت در بین مردم محبوب شده است.

برای خلق بهترین افکت تیلت شیفت ما همیشه دو نکته را در نظر می‌گیریم:

1- از سوژه یا صحنه‌ی موردنظر خودتان از یک ارتفاع خاص عکاسی کنید. احساس مینیاتور بودن با ایجاد فوکوس مصنوعی روی سوژه با استفاده از Lens Blur یا تاری لنز جلو و پشت سر سوژه ایجاد می‌شود. این موضوع باعث می‌شود عمق میدان تصویر خیلی کمتر باشد و اشیاء از چیزی که در زندگی واقعی می‌بینید کوچک‌تر به نظر برسند.

2- افزایش اشباع رنگ تصویر باعث ایجاد افکت دنیای اسباب‌بازی در عکس‌های شما خواهد شد.

امروزه نیازی نیست از لنز تیلت شیفت برای خلق این افکت استفاده کنید و با استفاده از گوشی موبایل و فتوشاپ هم امکان این کار را دارید. در واقع ما هیچوقت از لنز تیلت شیفت استفاده نکرده‌ایم و هیچوقت چنین لنزی نداشته‌ایم. احتمالا داشتن لنز تیلت شیفت نظر ما را هم تغییر خواهد داد اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم فقط از برنامه‌های ویرایشگر عکس برای این کار استفاده کنیم.

برای ایجاد ایجاد تصاویر تیلت شیفت تقلبی ما از یک اپ روی آیفون، آیپد و مک به نام Snapseed استفاده می‌کنیم. در ادامه تصاویری از مراحل ایجاد افکت تیلت شیفت غیر واقعی با استفاده از نسخه‌ی مک Snapseed را مشاهده خواهید کرد. اما فکر کنم در حال حاضر گوگل از این نرم‌افزار برای Mac پشتیبانی نمی‌کند و امکان استفاده از آن وجود ندارد. نسخه‌ی iPhone و iPad این نرم‌افزار نیز تقریبا عملکرد مشابهی دارد و می‌توانید از این آموزش استفاده کنید. به جای استفاده از Snapseed می‌توانید از Photoshop نیز استفاده کنید. در Photoshop CC یک پلاگین تیلت شیفت داخلی نیز در قسمت Blur Filters وجود دارد. در نرم‌افزار Aperture نیز یک پلاگین ویژه توسط Stefan Hafeneger برای این کار طراحی شده است.

[relatedpost post=”117100″]

کد تخفیف نورنگار

1- نرم افزار snapseed را باز کنید

ساخت عکس تیلت شیفت

2- با استفاده از ابزار Tune Image تنظیمات روشنایی (brightness)، کنتراست (Contrast)، نور محیط (Ambiance) و دمای رنگ (Color Temperature) را تغییر دهید تا تصویر شما کمی گرم‌تر به نظر برسد.

آموزش عکاسی تیلت شیفت

3- سپس با استفاده از فیلتر ویژه‌ی Tilt Shift Effect موجود در نرم‌افزار Snapseed محل قرارگیری گرادیانت و میزان تاری لنز و تبدیل تاری را تنظیم کنید. فیلتر Tilt Shift نرم‌افزار Snapseed به صورت پیشفرض یک منطقه‌ی با وضوح بالا را دقیقا در مرکز تصویر ایجاد می‌کند. اما به نظر ما در صورتی که زاویه این قسمت کمی مورب‌تر باشد بهتر است و به همین خاطر آن را مقداری تغییر دادیم. افکت تیلت شیفت به محض اعمال قابل مشاهده است. اما برای اینکه بیشتر با تصویر شما ترکیب شود باید برخی تغییرات را در آن اعمال کنید. در صورتی که با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما در این مرحله نیز کنتراست و اشباع رنگ را باز هم افزایش داده‌ایم.

ایجاد تصاویر تیلت شیفت

4- با این وجود ما متوجه شدیم که میزان اشباع رنگ تصویر هنوز آنگونه که مدنظر ما بود کافی نبود. به همین خاطر دوباره در ماژول Tune Image مقادیر Saturation و Contrast را افزایش و میزان گرمای تصویر (Warmth) را کاهش دادیم. مرحله‌ی بعدی این است که تصویر ما ساختار و وضوح کافی داشته باشد. خوشبختانه طراح‌های نرم‌افزار Snapseed به این موضوع نیز فکر کرده‌اند.

ایجاد تصاویر تیلت شیفت تقلبی

5- ما در فیلتر Detail مقادیر Sharpness و structure را افزایش دادیم تا به افکت مدنظر خودمان برسیم.

آموزش ایجاد تصاویر تیلت شیفت

در عکس زیر نتیجه نهایی را مشاهده می‌کنید.

راهنمای ایجاد تصاویر تیلت شیفت

 امیدواریم با استفاده از این پروسه بتوانید برای ایجاد تصاویر تیلت شیفت غیر واقعی استفاده کنید. در ادامه می‌توانید مصاحبه‌ی این دو عکاس را با وبسایت 500px مطالعه کنید و عکس‌های دیگری که با استفاده از افکت تیلت شیفت غیر واقعی ایجاد کرده‌اند را مشاهده کنید:

سلام دوستان؛ شما چطور با هم آشنا شدید؟

Alexandra Petrova و Bharath Wootla: ما اولین بار در سال 2007 یکدیگر را در حالی که منتظر ویزای فرانسوی خودمان در پاریس بودیم دیدیم. ما هر دو در آن زمان دانشجو بودیم. به دلیل زمان بسیار زیادی که باید منتظر می‌ماندیم این شانس را داشتیم که با یکدیگر صحبت کنیم. متوجه شدیم که هر دو عاشق عکاسی هستیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم یک روز با هم به عکاسی بپردازیم. هر دوی ما زمانی که یکدیگر را ملاقات کردیم عکاس آماتور بودیم.

[relatedpost post=”128858″]

شما چطور با عکاسی آشنا شدید؟

الکساندرا: من زمانی که اولین دوربین عکاسی خودم را خریدم با عکاسی آشنا شدم. در آن زمان من به عنوان مسئول پذیرش در یک کشتی توریستی در روسیه کار می‌کردم. من مدام در سراسر کشور سفر می‌کردم و شهرهای زیبای سرشار از فرهنگ و تاریخ را می‌دیدم و دوست داشتم تمامی این خاطرات را به تصویر بکشم.

عکس تیلت شیفت

بهارات: من زمانی که در هند دانشجو بودم با عکاسی آشنا شدم. یکی از دوستانی که داشتم دوربین خودش را که یک کانن EOS Elan IIe بود به من قرض داد. این دوربین آنالوگ بود. به عنوان یک دانشجو ظاهر کردن عکس‌های آنالوگ و چاپ کردن آن‌ها خیلی گران بود. به همین خاطر باید برای هر عکس با دقت بالایی برنامه‌ریزی می‌کردم و به مواردی مثل تنظیمات، زاویه و زمان عکاسی توجه می‌کردم. همین موضوع به من کمک کرد بهترین حالت طبیعت، افراد و اشیاء اطراف خودم را به تصویر بکشم.

سبک عکاسی خودتان را چطور توضیح می‌دهید؟

الکساندرا: ما از استادهای عکاسی خیلی زیادی در سراسر دنیا الگو می‌گیریم. هدف شخصی ما این است که از لحظه یا سوژه به بهترین شکل عکاسی کنیم. ما تلاش می‌کنیم یک عکس زیبا، نفیس و با جزئیات بالا داشته باشیم و اغلب اوقات چیزهایی که به صورت فیزیکی قابل دسترسی نیست را با ادیت ایجاد می‌کنیم. ما هنوز در حال تعریف سبک منحصر به فرد خودمان هستیم.

[relatedpost post=”71702″]

نکته‌ی خاصی درباره‌ی همکاری دو عکاس با یکدیگر مد نظرتان هست؟

الکساندرا: همکاری با یک عکاس دیگر باعث تقویت خلاقیت شما می‌شود. با این کار عکس‌های شما نسبت به عکس‌های سایر عکاس‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. اگر شما یک سبک عکاسی خاص را مدنظر داشته باشید همکاری با عکاس‌های دیگر باعث کاهش هزینه‌های هر دو نفر می‌شود زیرا شما می‌توانید از تجهیزات یکدیگر استفاده کنید. در نهایت اینکه می‌توانید از یکدیگر یاد بگیرید. این مورد یکی از بزرگترین مزایای همکاری با عکاس‌های دیگر است.

از چه تجهیزاتی استفاده می‌کنید؟

الکساندرا: دوربین Canon EOS 5D Mark III به همراه لنزهای 16-35mm f/2.8، 35mm f/1.4، 70-200mm f/2.8L، 85mm f/1.2 و فیلترهای LEE

عکاسی تیلت شیفت

از تجهیزات یکدیگر استفاده می‌کنید؟

الکساندرا: ما به دلیل اینکه با هم به عکاسی می‌پردازیم از تجهیزات مشترک استفاده می‌کنیم. این موضوع برخی اوقات باعث مشکلاتی می‌شود زیرا هر کدام از ما دوست دارد یک صحنه یا لحظه‌ی خاص را به شکل متفاوتی به تصویر بکشد. در چنین مواقعی آشنایی با یکدیگر و همچنین کمی تحمل کمک خیلی زیادی می‌کند.

دوست دارید از چه نقطه‌ای در دنیا عکاسی کنید؟

الکساندرا: ما هر دو عاشق سفر هستیم و دوست داریم از هر نقطه‌ای که به آن سفر می‌کنیم عکاسی کنیم اما لوکیشن مورد علاقه‌ی هر دوی ما همیشه پاریس است.

ایجاد تصاویر تیلت شیفت

به کدام یک از عکس‌های خودتان افتخار می‌کنید؟

الکساندرا: عکسی که باعث افتخار من می‌شود پرتره‎‌ی Lilac Fairy است.

عکاسی تیلت شیفت تقلبی

بهارات: من بیشتر از همه‌ی عکس‌های خودم به پل ترومسو افتخار می‌کنم.

راهنمای عکاسی تیلت شیفت

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *