دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

7 پیشنهاد برای عکاسی در گردشگری خانوادگی

تکنیک و ترفند
7 پیشنهاد برای عکاسی در گردشگری خانوادگی

چگونه از تعطیلات خانوادگی عکس برداری کنیم:

1) تعطیلات خانوادگی را اولویت بندی کنید

اهمیت عکس برداری در تعطیلات چقدر است و می‌خواهید چگونه تصاویری ثبت کنید؟ آیا تنها می‌خواهید تعداد زیادی عکس بگیرید تا تعطیلات خانوادگی را به خاطر داشته باشید؟ آیا می خواهید عکس هایی با کیفیت بگیرید که بتوان آنها را روی دیوار خانه آویزان کرد؟ آیا فقط به عکس گرفتن از اعضای خانواده علاقه دارید یا ثبت تصاویر مناظر دیدنی نیز برای شما مهم است؟

عکاسی خانوادگی

قبل از شروع تعطیلات خانوادگی بهتر است به سؤالات مهمی پاسخ دهید. پاسخ درست یا غلطی برای این سؤال‌ها وجود ندارد ولی پاسخ‌های شما به این سؤالات بر برنامه ریزی سفر و نحوه گذران اوقات در تعطیلات تأثیر خواهد گذاشت.

برای مثال اگر هدف شما ثبت تصاویر مناظر مقصد سفر است آن‌گاه روند سفر شما با کسی که تنها می خواهد با تعدادی عکس خانوادگی به خانه بازگردد متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید همه لحظات تعطیلات خانوادگی را ثبت کنید باید در زمان و مکان مناسب قرار بگیرید (‌برای مثال در هنگام طلوع و غروب خورشید) که این موضوع تا حدود زیادی تعیین کننده برنامه سفری شما است.

[relatedpost post=”25766″]

آموزش عکاسی خانوادگی

برنامه ریزی تعطیلات خانوادگی

برنامه ریزی پیش از موعد تعطیلات در تعیین اولویت‌های سفر شما تأثیرگذار خواهد بود ولی به خصوص زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که از این سفرها با کلکسیونی از عکس‌های زیبا و به یادماندنی مناظر و عکس‌های خانوادگی بازگردید.

از روش‌های زیر می توان برای برنامه ریزی بهتر سفر استفاده کرد.

نقاط مورد نظرتان برای عکاسی را بیابید

اگر در تعطیلات خانواده، عکاسی مناظر از اولویت‌های شماست بهتر است برای تحقیق در مورد مکان هایی که قصد دیدنشان را دارید کمی وقت بگذارید. بهترین نقاطیر اکه قصد عکس برداری از آنها را دارد تعیین کنید و مسیر سفر را بر اساس آن تعیین کنید. اگر پیش از شروع سفر به برنامه ریزی نپردازید ممکن است اکثر موقعیت‌های عکاسی را از دست بدهید.

باید دوباره تأکید کنیم که این برنامه ریزی تا حدود زیادی به نوع تعطیلات خانوادگی و هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر نمی خواهید عکاسی از مناظر و خانواده بر برنامه سفرتان تأثیر بگذارد لازم نیست برای آن برنامه ریزی کنید؛ در غیر این صورت بهتر است که با برنامه ریزی درست و تحقیق در مورد مکان‌های دیدنی، ثبت تصاویری به یادماندنی را تضمین کنید.

عکاسی از کودکان

برای بهترین موقعیت عکاسی برنامه ریزی کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که اغلب عکس‌های ثبت شده در تعطیلات خانوادگی چنگی به دل نمی زنند آن است که این عکس‌ها در زمان مناسب و با نور کافی گرفته نشده اند. اغلب عکس‌های تعطیلات در وسط روز و زمانی که در نقطه خاصی هستید گرفته می شود.

اگر می خواهید بهترین عکس‌های ممکن را از تعطیلات خانوادگی خود ثبت کنید بهتر است زمان مناسبی را در طول روز انتخاب کنید که این موضوع نیز بر برنامه ریزی سفر شما تأثیر خواهد گذاشت. به طور کلی در طول روز در هنگام طلوع یا غروب خورشید یعنی زمانی که اغلب مسافران در حال انجام کارهای دیگر هستند بهترین نور مناسب عکاسی بر زمین می‌تابد.

بنابراین اگر عکس برداری از مقاصد سفر برای شما مهم است باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در زمان و مکان مناسبی در طول روز و با وجود نور کافی، این کار را انجام می دهید.

تحقیق در مورد مکان‌های دیگر در منطقه

زمانی که برای گذران تعطیلات خانوادگی به مکان خاصی می روید احتمالاً نقاط گردشگری دیگری نیز در نزدیکی مقاصد اصلی تان وجود دارند. قبل از شروع سفر در این زمینه تحقیق کنید و ببینید که چه جاذبه‌های دیگری در این مناطق وجود دارد. احتمالاً با کمی تلاش بیشتر می توانید موقعیت‌های عکس برداری بهتری نیز در آن مکان‌ها بیابید.

پرتره خانوادگی

3) در صورت امکان از مسیر جاده سفر کنید

مسافرت‌های جاده‌ای از چند جهت برای عکس برداری در تعطیلات خانوادگی مناسب‌تراند:

  • موقعیت‌های عکس برداری زیادی در مسیر سفر وجود دارد؛ که شامل عکس‌های جاده‌ای و مکان‌های بین راهی می شود.

آموزش عکاسی خانوادگی

  • گزینه‌های بیشتری در مسافرت جاده‌ای وجود دارد. زمانی که با هواپیما به مقصد مورد نظرتان می روید باید برنام سفرتان را حول زمان‌های پرواز تنظیم کنید و این کار گزینه‌های پیش روی شما را محدود می کند. ولی اگر قصد دارید تعطیلات خانوادگی را در جاده بگذرانید می توانید هر زمان به هر کجا که خواستید بروید، هر زمانی که خواستید توقف کنید، مسیر سفر را عوض کنید یا حتی برنامه ریزی را در طول مسیر تغییر دهید.
  • بستن بار برای مسافرت جاده‌ای آسان‌تر است. از آنجایی که در سفر جاده‌ای محدودیت‌ها و هزینه‌های اضافی برای بار وجود ندارد می توانید بار و بنه سفر را همان طور که می خواهید ببندید. با این کار می توانید تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی را نیز به سلیقه خودتان انتخاب کنید.

البته هنوز هم می توانید در سفرهای هوایی برای عکاسی برنامه ریزی کنید ولی سفرهای جاده‌ای بهترین گزینه برای ثبت تصاویر تعطیلات خانوادگی هستند.

[relatedpost post=”25817″]

عکاسی خانوادگی

4) تجهیزات مناسب و سبک

به عنوان یک عکاس به همراه داشتن تجهیزات و لوازم مناسب همیشه امری ضروری است. اما زمانی که در حال گذران تعطیلات خانوادگی هستید نباید موارد غیرضروری را با خود ببرید. در واقع محدود کردن کردن حمل تجهیزات عکس بردای (مثلاً به همراه داشتن تنها یک یا دو لنز) روش خوبی برای به چالش کشیدن مهارت و خلاقیت عکاسی است.

خوشبختانه برخی از مهم‌ترین آیتم‌ها و اکسسوری‌های عکاسی در تعطیلات، فضای زیادی نمی‌گیرد:

  • باتری‌های اضافه
  • شارژر باتری
  • کارت‌های حافظه اضافه

یکی دیگر از آیتم هایی که در تعطیلات خانوادگی به کمک شما خواهد آمد سه پایه است. اگر می خواهید مناظر یا عکس‌های خانوادگی بگیرید یک سه پایه می تواند کمک بزرگی به ثبت تصاویر شفاف باشد. می توانید از سه پایه برای گرفتن عکس‌های خانوادگی با تایمر استفاده کنید.

لازم نیست حتماً یک سه پایه سایز بزرگ با خود ببرید؛ به خصوص اگر هدف اصلی شما گرفتن عکس‌های خانوادگی باشد. یک سه پایه کوچک و سبک مانند گوریلاپاد می تواند ثبات لازم را برای گرفتن عکس‌های با کیفیت خانوادگی تأمین کند.

[relatedpost post=”107920″]

5) زمانی را برای عکاسی به دور از خانواده در نظر بگیرید

گرفتن عکس‌های باکیفیت مناظر در تعطیلات خانوادگی به خصوص زمانی که کودکان همراه شما هستند دشوار خواهد بود. اگر بتوانید برای مدتی از خانواده دور شوید و روی عکاسی تمرکز کنید عکس‌های باکیفیت تری خواهید گرفت.

همیشه سعی کنید که بازه‌ای از زمان را برای عکس برداری به تنهایی و به دور از خانواده برای خود در نظر بگیرید. برای مثال می توانید صبح زود و در هنگام طلوع خورشید زمانی که اعضای دیگر خانواده خواب هستند به عکس گرفتن بپردازید. در این هنگام از روز می توان یدون تحت الشعاع قرار دادن تعطیلات خانوادگی و با برنامه ریزی مناسب چند عکس خوب گرفت.

آموزش عکاسی خانوادگی

6) عکس‌های ثبت شده را منظم کنید

معمولاً بعد از تعطیلات خانوادگی، دوربین شما حاوی صدها و شاید هزاران عکس جور و واجور خواهد بود. هر چه عکس‌های بیشتری بگیرید اهمیت منظم کردن آنها نیز دوچندان می شود.

منظم کردن عکس‌ها به شما کمک می کند که مکان‌ها و زمان‌های دقیق عکس‌ها را به خاطر بسپارید و از تلف کردن وقت پس از تعطیلات خانوادگی بپرهیزید.

راه‌های مختلفی برای مرتب کردن عکس‌های سفر وجود دارد ولی تنها نکته حائز اهمیت آن است که بهترین روش ممکن را برای خود انتخاب کنید. اگر دوربین عکاسی شما دارای تکنولوژی مکان‌یابی GPS سرخود است می‌توان از این قابلیت برای اطمینان از یادآوری مکان عکس‌ها استفاده کرد. ولی باید بدانید که استفاده GPS در هنگام عکاسی مصرف باتری دوربین را بیشتر می‌کند.

از روش‌های دیگر مرتب کردن عکس‌های تعطیلات خانوادگی می توان به استفاده از فولدرهای تاریخ دار و حاوی نام مکان عکاسی نام برد.

کد تخفیف نورنگار

7) عکس‌ها را به صورت گروهی پردازش کنید

یکی از معایب گرفتن عکس‌های فراوان آن است که به زمان بیشتری برای پردازش نیاز دارند. بهترین روش برای سرعت بخشیدن به پروسه ویرایش عکس‌ها استفاده از قابلیت‌های نرم افزار لایتروم است که می تواند عکس‌ها را به صورت گروهی پردازش کرده و ویرایش‌های مد نظر شما راروی آنها اجرا کند. با استفاده از این قابلیت دیگر لازم نیست حجم بالایی از تصاویر را به صورت تک تک ویرایش کنید.

یکی دیگر از گزینه‌ها برای این کار استفاده از تنظیمات پیش فرض Lightroom است. برای این کار یا می توان از پیش فرض‌های ساخته شده برای عکس‌های مختلف استفاده کرد یا از پیش فرض‌های آماده استفاده کرد که کار افزودن افکت‌های مختلفروی عکس‌ها را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *