021-7356

آشنایی با عکاسی فشن + 7 نکته درمورد عکاسی فشن

آشنایی با عکاسی فشن + 7 نکته درمورد عکاسی فشن

فردی که به عکاسی مد و فشن می‌پردازد در دسته عکاسان حرفه‌ای قرار گرفته و انتظارات بسیاری از آن می‌رود که عکاسی برجسته‌ای در زمینه فشن ارائه دهد.‌این سبک عکاسی که همان سبک فشن یا مدلینگ بوده، سبکی است که علاوه بر خلاقیت و‌ایجاد زیبایی بصری در عکس، نیاز به ابزارها مختلف عکاسی هم بوده و به سادگی نمی‌توان عکاسی باکیفیت فشن داشت.

در جهان‌ این سبک عکاسی بسیار مشهور و پرطرفدار بوده و البته انجام آن هم مهارت بسیاری می‌طلبد.‌این یعنی هر فردی قادر نیست به عنوان عکاس مدلینگ یا فشن شناخته شود و باید آموزش لازم در آن داشته باشد.

متاسفانه در‌ ایران نمی‌توان مرکزی برای آموزش رسمی یا غیررسمی عکاسی مد و فشن پیدا کرد.‌ این امر موجب شده تا‌ این سبک از عکاسی با برخی ژانرهای دیگر اشتباه گرفته شود.

[relatedpost post=”91292″]

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

عکاسی مد و فشن چیست؟

عکاسی فشن چیست؟

عکاسی مد و فشن ژانری بوده که در آن عکاس با هدف زیبا جلوه دادن لباس، زیورآلات و نوع پارچه به شکل حرفه‌ای عکاسی می‌کند. در حقیقت دو هنر با هم ادغام شده تا سبک و استایل زندگی و همچنین شناساندن و ترغیب مردم به کالایی خاص را به عهده دارند. البته باید‌این سبک را زیرشاخه عکاسی تبلیغاتی هم دانست.

اگرچه در گذشته‌این گونه بود اما امروز عکاسی مد و فشن ماهیت دیگری پیدا کرده و جهت زیباشناسی عکس هم به عکاس کمک می‌کند. یکی از اولین عکاسان‌ این شاخه آدولف دمایر آلمانی بوده که در اوایل صده 1900 شروع به کار کرده و در سال 1913 هم برای مجله ووگ عکاسی داشته است. لیلیان بیسمن را هم باید از اولین عکاسان زن فشن دانست که همیشه سعی داشت عکس‌های منحصربفردی به ثبت برساند و مجله‌های بزرگ دنیا هم به استفاده از آثار او پرداختند.

[relatedpost post=”111587″]

نکاتی درباره عکاسی مد و فشن

عکاسی فشن

1) در‌این نوع عکاسی عکاس سعی می‌کند طراحی لباس طراح را به خوبی جلوه داده و به گونه‌ای روشی تبلیغاتی هم محسوب می‌شود. بنابراین لباسی که فرد مدل در عکس دارد، به عنوان یک لباس زیبا و شیک به حساب می‌آید.

2) در سبک عکاسی مد و لباس عکاس باید تا حدی با انواع پارچه و جنس آن آشنایی داشته باشد. زیرا نورپردازی که در نشان دادن بافت و نوع جنس پارچه مورد استفاده قرار میگیرد اهمیت بسزایی دارد.

3) مدل‌های درون عکس از آموزش لازم برخوردار هستند و نیازی نیست تا عکاس آموزشی به آنها دهد.

4) بهترین حالتی که می‌توان در آن لباس را به زیبایی جلوه داده حالت اس است.

5) نباید از مکان عکاسی نیز نباید غافل شد. به طور کلی محلی که برای عکاسی انتخاب میشود تا نوع بکگراند آن اهمیت به سزایی در نمایش نوع مد دارد.

6) این نوع عکاسی یا در فضای باز است یا بسته. همچنین با نورپردازی حرفه‌ای می‌توان موجب زیبایی عکس شد.

7) یکی از مواردی که در عکاسی فشن به آن اشاره کرد، راحتی بین عکاس و مدل است و آنها باید به نظرات هم احترام بگذارند.

درنهایت باید بیان داشت که عکاسی مد و فشن یک سبک بسیار مهم بوده و عملکرد عکاس در آن اهمیت بالایی دارد که نباید از کنار آن بی تفاوت عبور کرد. عکاسان فشن باید حرفه‌ای باشند تا بتوانند عکس‌هایی زیبا را به تصویر کشیده و عکس‌هایی تبلیغاتی ارائه دهند.

[relatedpost post=”104503″]

عکاسی مد و فشن

شایان ذکر بوده که عکاسی فشن یا مد نوعی از عکاسی تبلیغاتی هم است. زیرا هدف اصلی‌این نوع تصاویر ارائه تصاویر تبلیغاتی بوده که در آن محصولی به خوبی جلوه داده می‌شود.

بنابراین نمی‌توان عکاسی فشن یا مد را غیر تبلیغی محسوب کرد. زیرا هدف اصلی آن زیبا جلوه دادن یک محصول است و آن شامل لباس یا زیورآلات می‌شود. در هر صورت عکاسی فشن که به عنوان عکاسی مد هم شناخته می‌شود، بیشتر توسط شرکت‌های طراح لباس به کار گرفته شده و کاربری خاصی ندارد.

همچنین در‌این نوع عکاسی مدل‌هایی به کار گرفته می‌شود که حرفه‌ای هستند و عکاسان نیز می‌دانند چگونه تصاویری به ثبت برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *