دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی بهترین لنزهای فوجی

چاپ
معرفی بهترین لنزهای فوجی

برای دوربین فوجی فیلم خود چه لنزی باید بخرید؟

مانند سایر تولیدکنندگان دوربین و لنز، فوجی فیلم انواع مختلفی از لنزها را در سطوح قیمت و کیفیت متفاوت تولید می‌کند.  اول باید بدانید که به دنبال ثبت تصویر از چه سوژه‌هایی هستید. گزینه دوم میزان بودجه شماست. با خواندن ادامه مقاله باتوجه‌به سبک عکاسی‌تان می‌توانید با بهترین لنزهای فوجی مناسب کارتان آشنا شوید.

برای دوربین فوجی فیلم خود چه لنزی باید بخرید؟

بهترین لنزهای فوجی برای عکاسی طبیعت

یکی از ویژگی‌های لنزهای مناسب برای مناظر، فاصله کانونی واید یا اولترا واید آنهاست. این نوع لنزها به شما امکان می‌دهند که کل منظره را ثبت کنید و برای عکاسی از طبیعت بسیار مناسب‌اند.

ثبت تصویر از کوه، دشت و یا آبشار با استفاده از زاویه دید گسترده این لنزها انتخاب بسیار خوبی است. لنزهای واید برای تاکید بر سوژه هم بسیار مناسب‌اند.

Fuji XF 10-24mm f/4 R OIS WR

این لنز زوم اولترا واید محدوده وسیعی از زوم 15 تا 36 میلی‌متری را ایجاد می‌کند که گزینه‌ای عالی برای عکاسی از مناظر است. فوجی فیلم با اضافه‌کردن تثبیت‌کننده نوری، طراحی حلقه دیافراگم برچسب دار، فوکوس خودکار سریع‌تر و از همه مهم‌تر قابلیت مقاومت آب‌وهوایی به لنز XF 10-24 mm f/4 خود آن را به‌روزرسانی کرد.

Fuji XF 10-24mm f/4 R OIS WR

این لنز در محدوده بزرگ‌نمایی خود بسیار شارپ بوده حتی اگر در وایدترین حالت از آن استفاده کنید. انحراف رنگی این لنز بسیار کم بوده و از نظر نوری یک لنز فوق‌العاده است. حداکثر دیافراگم f/4 برای عکس‌برداری در روز بسیار مناسب است. همچنین برای فیلم‌برداری دستی هم می‌توانید از این لنز استفاده کنید. در مجموع این لنز کوچک و سبک با کیفیت ثبت تصویر بالا، انتخابی مناسب برای ثبت مناظر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لنز 10-24 میلی‌متری فوجی اطلاعات تکمیلی آن را بخوانید.

Fuji XF 8-16mm f/2.8 R LM WR

برای عکاسی از اکثر مناظر نیازی به دیافراگم بازنداشته و می‌توانید از سه‌پایه استفاده کنید و یا از عمق میدان کمک بگیرید. اما در زمان عکاسی از آسمان شب و ستارگان که میزان نور کم است، دیافراگم باز کمکتان می‌کند.

Fuji XF 8-16mm f/2.8 R LM WR

همچنین اگر دید وسیع‌تری نسبت به لنز بافاصله کانونی 16 تا 24 نیاز دارید و قیمت برایتان مهم نیست، Fuji XF 8-16mm f/2.8 R LM WR لنزی مناسب برای دوربین فوجی شماست. این لنز قادر به ثبت عکس‌های خیره‌کننده و عکاسی از آسمان شب به کمک دیافراگم f2/8 است.

مشخصات و اطلاعات کامل برای خرید لنز Fujifilm XF 8-16mm F2.8 R LM WR  را در نورنگار بخوانید.

بهترین لنزهای فوجی برای عکاسی سفر و خیابانی

انتخاب لنز مناسب برای عکاسی سفر و عکاسی خیابانی می‌تواند سخت باشد. برای عکاسی خیابانی ممکن است عکاسی از سوژه‌ای کوچک مدنظرتان باشد و برای مقاصد سفر لنزی باقدرت زوم مناسب بخواهید. در هر دوی این شرایط به لنزی سبک و همه‌کاره احتیاج دارید.

Fuji XF 16-80mm f/4 R OIS WR

فوجی فیلم لنزهای مختلفی با زوم‌های متفاوت برای عکاسی در سفر و خیابان تولید کرده است. اما لنز Fuji XF 16-80mm f/4 ROIS WR  با طراحی جمع‌وجور، کیفیت شارپ عکس‌ها و قیمتی معقول گزینه خوبی است.

Fuji XF 16-80mm f/4 R OIS WR

این لنز در برابر آب‌وهوا مقاوم بوده، فقط 440 گرم وزن دارد و دارای دیافراگمی ثابت است. لنز 16-80 میلی‌متری فوجی در حالت زوم نیز عکس‌هایی شارپ ثبت می‌کند و حتی برای دوربین‌های فوجی فیلمی که سیستم تثبیت‌کننده بر اساس حسگر بدن ندارند هم مناسب است.

Fuji XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

اگر قیمت یا وزن لنز برایتان اهمیتی ندارد، این لنزی فوق‌العاده و همه‌کاره است. اگر در نور کم عکاسی می‌کنید و عمق میدان بیشتری می‌خواهید، این لنز با محدوده زوم بیشتر و دیافراگم ثابت f/2.8 گزینه مناسبی است.

Fuji XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

کیفیت تصاویر این لنز بالاست و در کل محدوده زوم تصاویر واضح‌اند. این لنز نسبت به لنز 16-80 میلی‌متری وزن بیشتری دارد و گران‌تر است.

قیمت لنز فوجی  Fujifilm XF 16-55mm f/2.8 R LM WR

بهترین لنزهای فوجی فیلم برای عکاسی پرتره

در عکاسی پرتره به‌احتمال زیاد شما به دنبال لنز تله فوتو هستید. لنزهای زاویه باز می‌توانند ویژگی‌های چهره را غیرواقعی نشان دهند. اما لنزهای بافاصله کانونی ثابت یا لنز تله کوتاه تصویر طبیعی‌تر و خوشایندتری از سوژه ثبت می‌کنند.

لنز پرایم 85 میلی‌متری یک گزینه کلاسیک برای عکاسی پرتره است که فاصله کانونی بسیار خوبی برای پرتره‌های طبیعی دارد. دیافراگم گسترده بک‌گراند عکس شما را محوتر کرده تا سوژه برجسته‌تر دیده شود.

 Fuji XF 50mm f/2 R WR

در عکاسی پرتره برای مانت X، فوجی چندین مدل لنز ارائه داده است اما لنز Fuji XF 50mm f/2 R WR  بهترین گزینه است. این لنز کوچک و ساده با آب‌بندی کامل در برابر آب‌وهوا، بهترین گزینه برای ثبت پرتره‌های زیباست. دیافراگم f/2 به پایین نگه‌داشتن اندازه، وزن و هزینه کمک می‌کند. بااین‌وجود بازهم در نور کم می‌توانید عکس‌هایی با بوکه‌هایی زیبا با این لنز فوجی ثبت کنید.

 Fuji XF 50mm f/2 R WR

اطلاعات بیشتر برای خرید لنز فوجی Fujifilm XF 50mm f/2 R WR

Fuji XF 56mm f/1.2 R

اگر بودجه کافی دارید و لنزی با دیافراگم سریع‌تر لازم دارید، لنز 56 میلی‌متری فوجی با داشتن فاصله کانونی بیشتر، گزینه خوبی برای عکس‌های پرتره است. ثبت تصاویر شارپ و نداشتن انحرافات رنگی و اعوجاج از ویژگی‌های این لنز است.

Fuji XF 56mm f/1.2 R

اطلاعات بیشتر و خرید لنز فوجی Fujifilm XF 56mm f/1.2 R

 Fuji XF 90mm f/2 R LM WR

فاصله کانونی این لنز پرایم به شما کمک می‌کند سوژه‌های دلپذیرتری ثبت کنید. در این لنز حاشیه‌های رنگی یا اعوجاج دیده نمی‌شود و تصاویرتان بوکه‌های بسیار نرمی خواهند داشت. فوکوس خودکار لنز 90 میلی‌متری فوجی یکی از امکانات عالی این لنز است.

 Fuji XF 90mm f/2 R LM WR

آخرین قیمت لنز فوجی Fujifilm XF 90mm f/2 R LM WR

بهترین لنزهای فوجی فیلم برای عکاسی ورزشی

در این دسته از عکاسی لنزهای تله فوتو لازم دارید تا بتوانید به سوژه نزدیک‌تر شوید. باتوجه‌به نوع ورزش، لنز انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد. لنز 70-200 میلی‌متری می‌تواند برای ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال و تنیس مناسب است.

فاصله کانونی 200 میلی‌متری برای سوژه‌های دور بسیار مناسب است. دیافراگم f/2.8 ممکن است برای همه ورزش‌ها مناسب نباشد اما اجازه می‌دهد نور مناسبی به لنز برسد.

با این لنزها می‌توانید با سرعت شاتر بالاتر عکاسی کنید که به شما در گرفتن عکس‌های واضح کمک می‌کند. همچنین می‌توانید در فضای بسته با نور کمتر و ایزو پایین‌تر عکاسی کنید.

Fuji XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR

در عکاسی ورزشی بر خلاف سایر دسته‌بندی لنزهای فوجی، انتخاب‌ها برای مانت X فوجی فیلم محدود است. فوجی چند لنز تله فوتو با دیافراگم‌های متفاوت ارائه داده است که برای عکاسی ورزشی در فضای آزاد و حیات‌وحش مناسب هستند.

Fuji XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR

لنز XF 50-140 mm f/2.8 یک لنز باکیفیت است که در تمامی محدوده‌های زوم عکس‌هایی با وضوح بالا ثبت می‌کند. کیفیت ساخت و طراحی این لنز نیز بسیار خوب است؛ آب‌بندی آب‌وهوا داشته و دارای فوکوس خودکار است. به‌طورکلی این لنز حرفه‌ای بوده و از هزینه‌ای که برای آن می‌کنید ناامید نمی‌شوید.

خرید لنز فوجی Fujifilm XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WRدر سایت نورنگار

Fuji XF 200mm f/2 R LM OIS WR

اگر محدودیت بودجه ندارید و لنزی فوق‌العاده برای دوربین فوجی خود می‌خواهید، به لنزی جز این گزینه توجه نکنید!

Fuji XF 200mm f/2 R LM OIS WR

اولین و سریع‌ترین لنز پرایم تله فوتو فوجی که دارای فاصله کانونی معادل 300 میلی‌متری با دیافراگم روشن و گسترده f/2 است. اگرچه این لنز برای عکاسی حیات‌وحش مناسب است اما برای عکاسی ورزشی در ورزش‌هایی مانند فوتبال، دوومیدانی و ورزش‌های موتوری به مفید بودن این لنز شک نکنید.

این لنزی خیره‌کننده است که عکس‌هایی شارپ ثبت می‌کند و دارای فوکوس سریع است. اما بزرگ بوده و وزنی معادل 2265 گرم دارد. قیمت این لنز ممکن است برای همه عکاسان مقرون‌به‌صرفه نباشد، اما اگر این لنز را بخرید بهترین سوپر تله فوتوی فوجی فیلم را خواهید داشت.

بهترین لنزهای فوجی فیلم برای عکاسی حیات‌وحش

در این دسته مانند عکاسی ورزشی لنزهایی را می‌خواهید که فاصله کانونی تله فوتو و طولانی‌تری داشته باشند. در واقع لنز تله فوتو عکاسی ورزشی می‌تواند به‌عنوان لنزی برای عکاسی حیات‌وحش هم استفاده شود.

یادتان باشد که لنز 70-200 میلی‌متری برای عکاسی حیات‌وحش مناسب نیست مخصوصاً اگر بخواهید از پرندگان عکاسی کنید. برای داشتن یک لنز تله فوتو مناسب در عکاسی حیات‌وحش لنز 300 میلیمتری یا 400 میلی‌متری انتخاب خوبی است. در عکاسی حیات‌وحش احتمالاً نمی‌توانید به سوژه خود نزدیک شوید و باید از فاصله دور بتوانید روی سوژه زوم کنید.

مانند سایر دسته‌بندی‌ها می‌توانید از لنز پرایم یا زوم استفاده کنید. لنزهای پرایم در عکاسی حیات‌وحش بسیار بزرگ و گران‌قیمت‌اند اما کیفیت اپتیکال فوق‌العاده و دیافراگم‌های روشن‌تری دارند که به همین دلیل در نور کم عملکرد بهتر و عمق میدان بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند. اما لنزهای زوم هم ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 Fuji XF 100-400mm f/4.5-5.6 R LM OIS WR

این یک لنز سوپر تله فوتوی مناسب برای عکاسی حیات‌وحش است که محدوده زوم 150 تا 600 میلی‌متری را ارائه می‌دهد. این لنز دارای آب‌بندی قوی در برابر آب‌وهوا، تثبیت‌کننده نور داخلی و عملکرد فوکوس خودکار سریع است.

 Fuji XF 100-400mm f/4.5-5.6 R LM OIS WR

این لنز برای عکاسی از حیوانات بزرگ تا پرندگان دوردست بسیار ایده‌آل است. هرچند اندازه لنز بزرگ است اما روی دوربین‌هایی بزرگ‌تر فوجی مانند X-T4 به‌خوبی کار می‌کند.

قیمت لنز لنز فوجی Fujifilm XF 100-400mm F4.5-5.6 R LM OIS WR

Fuji XF 200mm f/2 R LM OIS WR + XF 1.4X TC F2 WR Kit

در اینجا دوباره این لنز فوجی را پیشنهاد می‌کنیم که برای عکاسی حیات‌وحش بسیار مناسب است. فوجی این لنز را با یک مبدل تله 1.4 برابری می‌فروشد که فاصله کانونی حدود 427 میلی‌متری را ارائه می‌کند که محدوده‌ای عالی برای عکاسی حیات‌وحش است.

Fuji XF 200mm f/2 R LM OIS WR + XF 1.4X TC F2 WR Kit

اگر توان مالی برای خرید این لنز را دارید حتماً آن را تهیه کنید چون تصاویر خیره‌کننده و شارپی را ثبت می‌کند.

کد تخفیف نورنگار

بهترین لنزهای فوجی فیلم برای عکاسی شب

در عکاسی از آسمان شب می‌خواهید منظره وسیعی از ستارگان و کهکشان‌ها را ثبت کنید و به لنزی واید یا اولترا واید و در محدوده‌ای کمتر از 24 میلی‌متر نیاز دارید. علاوه بر این لنزتان باید حداکثر دیافراگم را داشته باشد تا بتواند تمامی نورها را جمع کرده و سطح ایزو را هم پایین نگه دارد.

در ادامه دو مورد از بهترین لنزهای فوجی برای عکاسی شب را معرفی می‌کنیم.

Fuji XF 14mm f/2.8 R

اولین انتخاب ما لنز 14 میلی‌متری فوجی است که دارای دیدی گسترده و دیافراگمی روشن است و از مدل‌های قدیمی سری مانت x فوجی به‌حساب می‌آید. این لنز فوجی با ارائه فاصله کانونی حدود 21 میلی‌متر برای عکاسی از مناظر وسیع مانند آسمان شب بسیار کاربردی است و در برابر انحرافات به‌خصوص انحراف کماتیک بسیار خوب عمل می‌کند. عکس‌های ثبت شده با این لنز کیفیت فوق‌العاده‌ای داشته و اعوجاج ندارند.

Fuji XF 14mm f/2.8 R

خرید لنز فوجی Fujifilm XF 14mm f/2.8 R Ultra Wide-Angle

 Fuji XF 8-16mm f/2.8 R LM WR

این لنز را پیش‌تر معرفی کردیم و باید بگوییم که انتخابی عالی برای عکاسی شب نیز است. این لنز با داشتن فاصله کانونی مناسب و دیافراگم روشن تصاویر فوق‌العاده از آسمان شب ثبت می‌کند.

 Fuji XF 8-16mm f/2.8 R LM WR

باتوجه‌به زمینه عکاسی شما و پارامترهایی مانند قیمت، کاربرد، وزن و … می‌توانید بهترین لنز فوجی را انتخاب کنید و با استفاده از آن تصاویری فوق‌العاده دیدنی را ثبت کنید.

نویسنده : نگار پورجواد

1 Comment

  • سینا گفت:

    مطلب عالی بود
    به نظرم باید به لنز 35 f2 هم اشاره میکردید لنز بسیار خوبی هست که زاویه دید مشابه چشم انسان میده
    لنز 16-80 هم لنز زوم خوبیه فقط مشکلش اینه اگر برای فیلمبردای استفاده بشه وقتی زوم مختصری انجام بشه فوکوسش بهم میخوره ! 😐
    برای پرتره من 90 استفاده میکنم که بوکه و زاویه دید بسته اش عالیه ، منتظرم 23mm f1.4 wr که جدیدا معرفی شده بیاد که تهیه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه