021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آشنایی با انواع دوربین های دیجیتال و 2 دوربین جدید سونی

آشنایی با انواع دوربین های دیجیتال و 2 دوربین جدید سونی

دوربین های دیجیتال کمک زیادی برای ثبت لحظه های ناب زندگی به ما می کنند.  با توجه به سرعت و کیفیت بالای عکاسی نسبت به دوربین های آنالوگ خیلی سریع جای خودرا دربین مردم باز کردند. شرکت ها هر روز دوربین ها با مدل های جدید و کارایی بیشتر به بازار عرضه می کنند. اخیرا شرکت سونی مدل های A6100 وA6600 را به بازار معرفی کرده است.

[relatedpost post=”110730″]

1) دوربین های خانگی

دوربین های عکاسی خانگی دارای اندازه کوچک تری نسبت به انواع دیگر دوربین های دیجیتال هستند.  اندازه کوچک این دوربین ها امکان حمل و نقل آسان آنها را فراهم می کند. در نتیجه در هرلحظه و  هرمکان امکان ثبت لحظه ها را به ما می دهتد.

دوربین کامپکت

لنز این دوربین ها ثابت و به بدنه آنها متصل است. در صورت نیاز هنگام عکاسی لنز از محفظه خارج شده و بعداز اتمام کار دوباره جمع می شود. نسبت به سایر دوربین های دیجیتال این نوع دوربین از امکانات کمتری برخوردار است اما اگر تازه وارد دنیای عکاسی می شوید با توجه به قیمت و کارایی، استفاده از آن برای ابتدای کار توصیه می شود. البته به عنوان یک دوربین همیشه همراه  به دلیل سبکی گزینه مناسبی است.

2)  دوربین های موبایل

شاید قرار دادن این دوربین ها در دسته بندی دوربین دیجیتال اشتباه به نظر بیاید، اما نمی توان آن را نادیده گرفت. زیرا امروزه از پرکاربردترین دوربین ها می باشند. عکاسی با این دوربین ها بسیار راحت است.  به وسیله دوربین های موبایل می توان عکس های متنوعی را ثبت کرد و با سرعت درشبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

دوربین موبایل

البته این دوربین ها کیفیت پایین تری نسبت به بسیاری از دوربین های دیجیتال دارند. شرکت های تولید کننده موبایل به شدت برای افزایش کیفیت دوربین آن باهم رقابت می کنندو در این زمینه پیشرفت زیادی داشتند.

3) دوربین های اکشن

دوربین های کوچک برای ثبت حرکت های سریع و فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین های اکشن بیشتر برای فیلمبرداری استفاده می شوند اما امکان ثبت تصویر را هم دارند. باتوجه به استقبال زیاد از این نوع دوربین ها، لوازم جانبی زیادی برای آنها ساخته شده، که آنها را کاربردی تر می نماید، از جمله پایه نگهدارنده، محفظه ضدآب و …. که امکان استفاده از این دوربین را در مکان های مختلف حتی زیر آب، برای کاربر فراهم می کند. با نصب برروی کلاه ایمنی، میتوان هنگام دوچرخه یا اسکیت سواری تصاویر زیبا و خاطره انگیزی را ثبت کرد.

دوربین اکشن

4) دوربین های بدون آینه Mirrorless Camera

این دوربین ها فاقد آینه برای بازتاب نور هنگام عکاسی هستند به همین دلیل به این نام خوانده می شوند. در دوربین های بدون آینه،  نور مستقیم به حسگر تصویر می تابد. و شما می توانید ازطریق نمایشگر تصویری که قرار است ثبت شود را مشاهده کنید.

دوربین بدون آینه

با توجه به نداشتن سیستم بازتاب آینه، این دوربین ها اندازه کوچکتر، وزن سبکتر و قیمت پایین تری دارند. این مدل دوربین ها بهترین کیفیت عکس را در روز دارند و عکاسی در نورکم ممکن است نتیجه زیاد خوبی نداشته باشد. اگر می خواهید در نورکم از این دوربین برای عکاسی استفاده کنید بهتر است به جای صفحه نمایش از چشمی برای تنظیم قاب استفاده کنید تا تصویر واقعی را مشاهده کنید.

5) دوربین عکاسی Digital Single Lens Reflex) DSLR)

اسم این دوربین ها مخفف دوربین دیجیتال با لنز بازتابی است. به عبارتی این مدل دوربین با استفاده از آینه نور در یافتی را به سمت چشمی بازتاب می دهد. متحرک بودن آینه  این امکان را می دهد که نور کاملا از حسگر تصویر عبور کند. در نتیجه دوربین می تواند هنگام عکاسی به صورت خودکار براساس نور محیط تنظیم شود، این قابلیت امکان عکاسی در نورکم، با کیفیت مطلوب را برای ما فراهم می کند.

دوربین های دیجیتال DSLR لنز قابل تعویض دارند. این امکان به کاربر اجازه می دهد براساس محیط عکاسی لنز خود را انتخاب کند تا بتواند راحت تر از محیط و گستردگی آن عکس بگیرد. عکاسان ورزشی لنزی متفاوت از عکاسان طبیعت و حیات وحش نیاز دارند، این قابلیت دوربین dslr امکان استفاده تمام عکاسان به بهترین شکل از این دوربین را فراهم می کند.

هنگام عکاسی دوربین نور را تنظیم می کند، سپس شاتر بسته شده و پردازش تصویر شروع می شود. در پایان تصویر گرفته شده با فرمت مناسب در حافظه خارجی دوربین ذخیره می شود. فرآیندی که توضیح داده شد بسیار سریع اتفاق می افتد. سرعت بسته شدن شاتر در نور کم یا زیاد متفاوت بوده در واقع دوربین از این طریق به نوعی نور ورودی را کنترل می کند.

این دوربین ها امکان گرفتن چندین عکس پشت سر هم در ثانیه را دارند برای این کار باید دوربین را در حالت Burst Mood تنظیم کرد.

 دوربین عکاسی DSLR

دوربین عکاسی DSLR مانند دوربین های دیجیتال معمولی دارای حالت نشان دادن زنده تصویر در ال سی دی است. نکته مهم در مورد این قابلیت این است که به نوعی عکس را قبل از ثبت شدن مشاهده می کنید. بسیار از کاربران استفاده از چشمی را ترجیح می دهند اما استفاده از این قابلیت نیز خالی از لطف نیست.

با توجه به ویژگی ها و امکانات، دوربین های DSLR با کیفیت ترین و پرطرفدار ترین مدل دوربین در میان  عکاسان است.

این دوربین ها اغلب دارای سنسور 35 میلیمتری هستند که به آنها تمام فریم (فول فریم) گفته می شود ، نسل جدیدی ازاین دوربین ها حسگر های با ابعاد کوچتر دارد که درواقع تکه ای از حسگر 35 میلیمتری هستندکه به آن برش(کراپ) گفته می شود. تفاوت عکس گرفته شده توسط این دو نوع دوربین مانند عکاسی از فاصله دور و نزدیک است(تصویر شماره 3). دوربین های نسل جدید معمولا این قابلیت را دارند.

باتوجه به قابلیت های ذکر شده این دوربین ها قیمت بالایی دارند، شرکت های تولید کننده دوربین تلاش می کنند علاوه بر بهبود کیفیت دوربین ها و افزودن قابلیت های جدید، قیمت آن را کاهش دهند تا  بتوانند در بازار رقابت همکاران خود را پشت سر بگذارند.

[relatedpost post=”111809″]

معرفی دوربین های نسل جدید شرکت سونی  A6100 و A6100

 اوایل شهریور ماه ، شرکت سونی اقدام به معرفی دو مدل دوربین جدید به نامهای A6600 و A6100 نموده است . طبق اعلام شرکت سونی مدل A6600 پرچمدار جدید دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به حس گر Aps-c سونی می باشد. این دوربین از بهترین کلاس فوکوس خودکار در مدل های ارائه شده بهره می برد. تغییرات ظاهری این مدل نسبت به سایرمدل های سونی استفاده از آن را دلپذیرتر کرده است.

مدل A6600  ، سرگروه دوربین های سونی دارای حسگر 24.2 مگاپیکسلی است. این سنسور قابلیت گرفتن لرزش از 5 جهت را دارد، اگر از یک لنز لرزشگیر استفاده شود ، می توان به کمک آن فیلم های با لرزش بسیار کم ضبط کرد.

مهمترین ویژگی ارتقاء یافته بعدی این دوربین ، فوکوس خودکار آن است . سونی مدعی است که سریعترین دوربین با لنز قابل تعویض در جهان را در اختیار دارد. ثابت شدن زوم فقط در 0.02 ثانیه این ادعا را تقویت می کند. همچنین در هنگام عکاسی از انسان یا حیوان می توان از زوم خودکار سریع با قابلیت دنبال کردن چشم استفاده کنیم. دوربین سونی A6600  با سرعت 11 قاب در ثانیه عکاسی می کند. این  مدل دوربین  سونی قادر به فیلمبرداری در رزولوشن 1080 می باشد.

معرفی دوربین های سونی A6100 وA6600

معرفی دوربین های سونی A6100 وA6600

سونی A6600   دارای یک نمایشگر است که می تواند کامل بچرخد و در بالای دوربین قرار بگیرد، اندازه این نمایشگر 3 اینچ است. چرخش 180 این نمایشگر  به کاربر اجازه گرفتن عکس سلفی با کیفیت عالی را می دهد. دوربین A6600 شامل جک جدید هدفون است که امکان نظارت بر صدا را هنگام ضبط ویدئو برای کاربر ایجاد می کند و بر کیفیت صدای فیلم گرفته شده می افزاید.

پورتهای ورودی این دوربین مشابه سایر دوربین ها شامل میکروUSB  ، میکرو HDMI  و میکروفن می باشد. از دیگر امکانات این دوربین می توان به داشتن بلوتوث، وای فای ، NFC اشاره کرد. محل قرارگیری کارت حافظه مانند سایر مدل ها کنار باتری در پایین دوربین است.

خبر خوب برای عکاسان علاقمند به دوربین های سونی، بهره گیری از باتری نوع Z است که طول عمر آن حدود دو برابر بیشتر از باتری های قدیمی نوعW است. وزن این مدل سنگین تر از مدل های قبلی است. طبق اعلام شرکت سونی باتری این مدل قوی ترین باتری در میان دوربین های APS-C بدون آینه می باشد.

دوربین های A6600 و A6100  تقریبا مشابه یکدیگر هستند فقط در مواردی اختلاف دارند از جمله اینکه مدل A6100 فاقد جک هدفون می باشد، رزلوشن منظره یاب آن پایین تر است و امکان ردیابی چشمی در ویدیو ها را ندارد.

هر دوی این مدل دوربین ها اواخر سال میلادی جاری به بازار عرضه می شوند، A6600  در اواسط آبان ماه و A6100 یک ماه زودتر یعنی در مهرماه به بازار عرضه خواهد شد. عکاسان حرفه ای منتظرند تا قابلیت های ادعا شده را درواقعیت مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *