دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای انتخاب بهترین مانیتور برای ویرایش عکس

راهنمای انتخاب
راهنمای انتخاب بهترین مانیتور برای ویرایش عکس

مانیتور برای ویرایش عکس نقشی اساسی و اصلی را ایفا می‌کند. ویرایش عکس‌ها کاری دقیق و وقت گیر است و مانیتور باید بتواند به خوبی تمامی واقعیت‌ها و جزئیات رنگ‌های موجود در تصویر را به نمایش بگذارد تا ویرایش‌گر بتواند به خوبی ویرایش‌های مورد نظر خود را بر روی عکس انجام دهد.

تهیه مانیتور برای ویرایش عکس به سطح توانایی و حرفه‌ای بودن شما نیز بستگی دارد اما به طور کل اگر عکاس و ادیتور حرفه‌ای هستید و یا دانشجوی این رشته و یا حتی یک علاقه‌مند هستید باز هم باید مدلی مناسب و با کیفیت انتخاب کنید تا بتوانید در کنار لذت بردن از تصاویر تهیه شده، به خوبی بر روی نکات موجود در آن‌ها کار کنید.

در ادامه در خصوص بهترین مدل‌های مانیتور برای ویرایش عکس و همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید، صحبت خواهیم کرد.

[relatedpost post=”114303″]

در هنگام خرید مانیتور برای ویرایش عکس باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنید؟

مدل‌های مختلفی از مانیتور برای ویرایش عکس در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که می‌توانند شما را به سمت خود جذب کنند. در این شرایط شما باید ابتدا ویژگی‌هایی که برای یک مانیتور ویرایش عکس مهم است را در نظر داشته باشید و سپس بهترین مدل موجود را برای خود انتخاب نمایید. در زیر به معرفی برخی ویژگی‌های مهم خواهیم پرداخت.

-وضوح تصویر بالا. مهم‌ترین مسئله در هنگام انتخاب مانیتور برای ویرایش عکس وضوح تصویر و یا همان رزولوشن است که باید در سطح بالایی باشد تا بتواند به خوبی تمامی جزئیات را به نمایش بگذارد. معمولا مدل‌های جدید با صفحه‌های IPS ماتریکسی می‌توانند گزینه مناسبی باشند. البته پشتیبانی از وضوح 4k و یا 4k UHD نیز می‌تواند کیفیت کار شما را افزایش دهد.

-زاویه دید. زاویه دید یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در انتخاب انواع مانیتور و صفحه نمایش است. نباید مانیتور فقط تصویر دقیق را به فرد مقابل مانیتور نشان دهد و با تغییر زاویه به راحتی کیفیت تصویر را کاهش دهد. به این موضوع توجه کنید و مانیتوری انتخاب کنید که زاویه دید مناسبی داشته باشد.

-نمایش رنگ. نمایش رنگ‌ها برای یک مانیتور ویرایش عکس امری حیاتی است. مانیتور باید بتواند به خوبی رنگ‌ها را به نمایش بگذارد و حتی‌الامکان برای زیبا نشان دادن مانیتور در ساخت رنگ‌ها اغراق نکند.

بدین ترتیب ویرایش‌گر می‌تواند به راحتی رنگ‌های درست را تشخیص دهد.

-سایز صفحه نمایش. صفحه نمایش زیاد بزرگ و یا زیاد کوچک می‌تواند بر روی تجربه ویرایش گر تاثیر منفی بگذارد. باید اندازه‌ای برای صفحه در نظر گرفته شود که بتواند به درستی اندازه تصاویر را مشاهده کند و ادیت‌های لازم را برای آن‌ها انجام دهد. معمولا افراد حرفه‌ای اندازه 27 اینچ را استاندارد‌ترین اندازه برای مانیتور ویرایش عکس می‌دانند.

-مات بودن صفحه نمایش. همانطور که می‌دانید ویرایش عکس کاری حرفه‌ای و دقیق است. در صورتی که مانیتور در مکانی قرار بگیرد که نور لامپ و یا خورشید بر روی آن بتابد ممکن است کیفیت تصاویر موجود از بین برود. به همین دلیل برخی مدل‌ها با سایه بان‌ها و یا صفحه‌های مات به بازار عرضه می‌شوند تا از بازتاب نور جلوگیری کنند.

در ادامه به معرفی بهترین مدل‌های مانیتور برای ویرایش عکس خواهیم پرداخت.

مانیتور برای ویراش عکس

مانیتور بن کیو BenQ SW271

مانیتور بن کیو BenQ SW271

مانیتور بن کیو SW271 با سایز 27 اینچی و وضوح تصویر 3840 در 2160 پشتیبانی می‌کند از پنل IPS با نسبت تصویر 16:9 بهره برده و دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز است و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

این مانیتور با پیشتیبانی از 4k، دارای 100 درصد پوشش sRGB و 99 درصدپشتیبانی از فضای رنگی Adobe RGB است. بیشتر افراد دوست دارند که مانیتور 4k UHD داشته باشند و این معنی داشتن رزولوشن 3840 در 2160 است که این مانیتور نیز آن را ارائه می‌دهد. همچنین، این مدل با فناوری IPS ساخته شده است. نسبت کنتراست 1000:1 بوده و این مانیتور از رابط 10 بیتی با LUT  14 بیتی (3D) بهره می‌برد.

این مانیتور برای ویرایش عکس دارای یک درگاه USB-C است که یک خروجی رنگی قابل اعتماد است و می‌تواند رنگ‌ها را به خوبی به اشتراک بگذارد و کیفیت مانیتور و تصویر را کاهش نمی‌‌دهد. متأسفانه، نمی‌‌توانید از درگاه USB-C گنجانده شده به عنوان ایستگاه اتصال برای وصل کردن لپ تاپ خود استفاده کنید، اما هنوز هم این مدل مانیتوری عالی برای ویرایش عکس ویدیو است.

بن کیو SW271 از قبل کالیبره شده است و دارای Delta E ≤ 2 در 99 درصد پشتیبانی Adobe RGB و 100 پشتیبانی sRGB فضا‌های رنگی است و این امر احتمالا آن را به بهترین مانیتور رنگی موجود در بازار تبدیل می‌کند.

این سیستم دارای یک نرم‌افزار است که برای کالیبراسیون عناصر اولیه پالت استفاده می‌شود و با سخت افزار کالیبراسیون با کیفیت بالا سازگار است.

حتی اگر بن کیو SW271 از پشتیبانی HDR برخوردار باشد  میزان روشنایی حداکثر 350 نیت و نسبت کنتراست 1000:1 اجازه مشاهده کامل HDR را نمی‌‌دهد. به همین دلیل پشتیبانی HDR 10 بیشتر برای ویرایش عکس مناسب است.

مانیتور همگام‎سازی رایگان ندارد. این بدان معناست که باید در حین اجرای فتوشاپ برخی از پارگی‌های صفحه و افت فریم را انتظار داشته باشید.

مانیتور برای فتوشاپ

مانیتور دل الترا شارپ Dell UltraSharp UP3218K

مانیتور دل الترا شارپ Dell UltraSharp UP3218K

این مانیتور 32 اینچی است که وضوح تصویری 8k یا به عبارتی 7680 در 4320 دارد. اگر تا به حال شکایت داشتید که هرگز نمی‌‌توانید تصاویر با وضوح بالا خود را روی یک صفحه نمایش کامل و با وضوح کامل مشاهده کنید، پاسخ به شکایت شما توسط این مانیتور فوق‌العاده داده شده است.

این مدل 4 صفحه نمایش کامل است که در یک مانیتور قرار گرفته‌اند تا بهترین کیفیت موجود را برای شما به همراه داشته باشند. بزرگترین مزیت در هنگام ویرایش عکس این است که با استفاده از این مانیتور می‌توانید منطقه بسیار بزرگتری را مشاهده کنید که با مانیتور‌های با وضوح پایین قابل مشاهده نیستند.

این مانیتور دارای وضوح 33.2 میلیون پیکسل و تراکم پیکسل بالای 280 است. این مانیتور 100 درصد فضای رنگی Adobe RGB و همچنین 100 درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. از حداکثر 1.07 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و میزان روشنایی مانیتور 400 سی دی بر متر مربع است و نسبت کنتراست 1300:1 است. پنل IPS استفاده شده در این مانیتور برای ویرایش عکس زاویه دید وسیع‌تری (در مقایسه با پنل‌های TN) در حدود 178 درجه فراهم می‌کند.

علاوه بر این، این مانیتور شامل برخی فن‌آوری‌های ثبت شده مفید، از جمله نمای راحت یا همان ComfortView و همچنین فناوری‌های بدون لرزش است که اطمینان حاصل می‌کند نور مضر آبی باعث ایجاد مشکل نخواهد شد.

مانتیور مناسب ادیت عکس

مانیتور ایزو EIZO CG277-BK

[relatedpost post=”76590″]

مانیتور ایزو EIZO CG277-BK

مدل مانیتور بعدی در لیست ما مانیتور ایزو CG277-BK است. این مانیتور مخصوص طراحی گرافیک حرفه‌ای و ویرایش عکس است و توسط افراد متخصص و فقط برای انجام همین کار‌ها طراحی شده است. این مانیتور با وجود این واقعیت که نسبت به بسیاری از مانیتور‌های مدرن با رزولوشن 1440 در 2560 متوسط وضوح پایین‌تری دارد، ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهد که می‌تواند آن را به یک گزینه مناسب و قابل توجه تبدیل کند.

مانیتور ایزو مجهز به کالیبراسیون کارخانه‌ای است که می‌تواند 99 درصد از بازه‌های رنگی Adobe RGB را ارائه دهد، اما همچنین شامل یک سنسور داخلی است که یک کالیبراسیون رنگ مداوم را ارائه می‌دهد تا نمایشگر از نظر رنگ در تمامی زمان‌ها هماهنگ باشد.

این مانیتور همچنین دارای روشنایی 300 سی دی بر متر مربع است که به شما امکان می‌دهد رنگ‌های روشن‌تری را مشاهده نمایید.

این مانیتور برای ویرایش عکس همچنین دارای ضریب کنتراست بی‌عیب و نقص 1000:1 است.

مانیتور دارای لبه‌هایی برای ایجاد سایه است تا در حین کار از ورود نور به داخل مانیتور و کاهش کیفیت آن جلوگیری کند.

راهنمای خرید مانیتور برای فتوشاپ

مانیتور دل Dell UP2718Q

مانیتور دل Dell UP2718Q

اگر نیاز به کار با sRGB ، Adobe RGB یا HDR دارید ، مانیتور دل UP2718Q بهترین مانیتور برای ویرایش عکس با قیمت کمتر از 1500 دلار است.

این مانیتور فوق حرفه‌ای دارای صفحه نمایش 27 اینچی و وضوح 3840 در 2160 با کیفیتUltraHD  است.

مانیتور دل UP2718Q  با داشتن حداکثر روشنایی 1000 نیت  نسبت کنتراست باورنکرندی 20000:1 و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، کیفیت تصویر شگفت انگیز را ارائه می‌دهد که می‌توانید در کمتر مانیتوری با این قیمت آن را مشاهده کنید.

سلاح مخفی که در زیر قابلیت‌های این مانیتور پنهان شده است، کم رنگ کردن محلی در ارائه تصویر کلی است، که نور پس زمینه را از طریق 384 منطقه کم نور جداگانه تنظیم می‌کند و بدین ترتیب کیفیت تصویر روشن و کنتراست استاتیک بالایی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، مانیتور توسط سازنده برای پشتیبانی از 100 درصد sRGB و Adobe RGB کالیبره شده است. علاوه بر کیفیت خیره کننده تصویر HDR، مانیتور دل Dell UP2718Q  با وضوح 4k از سیستم KVM نیز پشتیبانی می‌کند. این مانیتور همچنین از طراحی و قابلیت اتصال بسیار مناسبی برخوردار است. گزینه‌های اتصال شامل پورت دیسپلی 1.4 ، پورت دیسپلی مینی و HDMI 2.0a می‌شود.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *